1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580415 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2022-11-29

« · 2414808 Till forumet


HV71 - Timrå IK 2022-11-29
9 p på en bortaturné är väl ändå att begära för mycket. Eller?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
T T: väldigt mycket för mycket. Får vi inte smisk ikväll mot ett starkt uppåtgående HV så tar vi hem Le Mat i vår. Dä ä sant dä.🎄
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
T T: Jag vill se en förstaperiod med stabilare defensiv än senast och att vi utnyttjar något av LaLeggias misstag
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Chrille: Ja att kapiitalisera på ett misstag av LaLeggia vore något alldeles extra!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Chrille: jag tar gärna en svajig första så länge man korrigerar lika bra i paus för att därefter dominera dojon.
Inte för att HV kommer att överraska på samma sätt, dock. Finns bara ett lag som har ledorden Naivt och Hyperoffensivt i sin gejmplän.

Men du får gärna ha rätt om Lalle. Inget ont om honom, men det vore ju mysigt och en lite skön kombo av klippa-navelsträng och Kapanen-for-prez om Timrå lämnar Jönköping med 3 poäng och minusstatistik på Lalle. Får man önska ett Lytet-mål också, så här i juletider?

Bör dock bli torsk idag, bara för att man (eller iaf jag) nästan räknar med 3 nya poäng. Fortfarande tagen efter uppvisningarna mot Lule/Oskars. Man malde verkligen sönder dom. Lätt att stirra sig blind på våra topplinor, men helvete så gediget och tungt det ser ut där bakom. Hartmann, Wall-E, EA, Alvarez, Pääjärvi...fan så dom matar på. Ingen slump att vi är svinjobbiga att tas med i tredjeperrarna.

Men HV är på gång, sägs det. Återstår väl att se. Känslan är att dom måste vara riktigt bra för att kunna möta Timrå i den form man är i nu. Det ser så läskigt harmoniskt ut. Man rullar på, jobbar utav helvete, har en i trans spelandes JJ längst bak (kollade om delar av matchen mot Oskars, helvete så han räddar oss där. I fjol hade det stått 0-3 efter 1a och slutat med en 5-3-torsk), och en förstalina som kan producera mål precis när som helst. Och gör inte dom det finns det andra spelare som gärna kliver fram.

Men som sagt, ur ett timråsupporterpetspektiv borde det rent logiskt bli en torsk. Vi kan väl inte bara fortsätta så här? I s f bör vi nog börja justera vår självbild en smula, och inse att vi nog fan är och i a f semifinalplatsutmanar på riktigt. Och det vore sjukt som fan.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
1-4, Emil 2, Hanzl 1, Erik Andersson 1.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Chrille: Det kommer att kännas konstigt att spela mot Laleggia för första gången. Bara vi håller koll på Andre P, speciellt i PP, samt Laleggia så är mycket vunnit. Men framförallt ska vi spela vårt egna spel. Vore underbart med 9 p av 9 på vår bortaturne. Blir en spännande match!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Zäta75: Jag tror att Laleggia kommer vara som bäst idag. Han vill visa Timrå varför han inte skulle fått sparken. Kommer nog stå för 2p.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
DenRöda: Tror Walli kommer sätta upp honom som ett jävla frimärke bakom Gunnarsson/Ortio. Inte för att jag önskar honom stenhårda ångvältstacklingar, mest för att Walli don’t give a fuck.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
DenRöda: Ja LaLeggia kommer göra 2 poäng men ändå vara minus 4 :-D
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Dyngtorsk idag… flera av er kommer att gå bananas.
Nya tag på torsdag.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
empa11: Det hoppas jag. Att någon spelare stoppar ner Laleggia i fickan. Att han blir helt osynlig i matchen. Vi får inte ge dom ett PP helt enkelt för Laleggia, Forsberg, Lenc och Miele har varit extremt bra där på sistone.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Om vi tar 3p idag samt att Leksand och Luleå tar 3p, så seglar vi upp på en 3e plats. Då krävs en seger på torsdag mot Frölunda för att cementera topp3. Det hade ju varit en dröm.

Men vi kommer förlora rätt hårt ikväll och sedan blir det en 4 matchers förlustrad.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
DenRöda: Vore helt fantastiskt om vi vinner ikväll och sedan också mot Frölunda. Då har vi verkligen en topplacering och kan ta ett par förluster utan att det för alltför mycket. Men detta lag vill vinna varje match och när vi har det självförtroendet vi har nu i laget så är vi svårslagna.

För någon match sedan bestämde laget sig för att skjuta mer och få skitmål. Sedan dess har det sett ännu bättre ut än tidigare. I kombination med att Halloran kom in och gav en ny dimension i spelet. Hoppas att det fortsätter det är bara att köra på som de senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Zäta75: När det gäller Halloran så har den kedjans Corsi blivit sjukt mycket bättre! Förra matchen släppte dom bara till max 4 skott och sköt ungefär 17 skott. Jättebra!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
DenRöda: Vi har stoppat ner hela oinks första kedja i fickan då vem är Laleggia :)

Det löser sig och ikväll blir 3 pinnar för oss.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Hahl Bundy 2.0: jag lovar på heder och samvete att inte freaka ut pga en usel första period. Jag hoppas jag lärt mig nått efter de föregående två matcherna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Ikväll räknar jag med att, precis som 2018, ta buss 1 mot Huskvarna med Timråtröja på för att sedan på kvällen välja en lite längre promenad hem för att slippa skämmas på bussen över förnedringen vi precis utsatts för - kryddat med att åka ut på lunch istället för att käka den i personalrummet för att hålla extra låg profil på jobbet.

Vi har spelat förjävla bra, men HV borta känns som ett boogeyteam (kanske just för att det känns som en på förhand gratis 3poängare?)

Om jag har fel så är det erektion och dubbel matlåda imorgon på jöbbet, men det återstår att se.

Hur som haver, hockey är en fantastisk sport och det smakar fågel att vara TIKare just nu ändå.
Forza Timrå ikväll, giv mig frid och 3 färska på kontot🥸
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Jag har någon irrationell känsla inför kvällens match. Det ska absolut vara en solklar förlust. Men nu tror jag mer på att Lander transporterar puck med tre HV spelare som ryggsäckar, passar Lyytinen som drar Laleggia upp på läktaren och avgör? Konstig säsong.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Hahl Bundy 2.0: Japp, så blir det. 1-3 i röven, så här i serielunken 🥱
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
mikenomad: Hv71 är nog bra jäkla sugen att ta sig på säker mark ikväll.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
mikenomad: 1 - 3 låter bra, men inte i röven, tack!😍
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Zoogin62: HV hade enbart flyt att de norpade en poäng av oss senast. Hade deras spelare bara varit hederliga nog att hålla i klubban istället för släppa den som en het sten varje gång en närkamp uppstod hade de inte gjort alla deras mål i PP 😊 Bägge lagen har blivit bättre sen dess, men Timrå leder även där.
Goda förhoppningar för kvällen, så länge zebrorna sköter sitt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Vågar inte säga att det blir en vinst ikväll men det hade fan vars gött om vi får se Lyytinen göra mål när LaLeggia är inne.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
empa11: Jag tror det blir skämskudde delux ikväll, vi blir helt utspelade av HV, 7+1 eller något sådant.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Villervalla: Lutar mer åt att deras lapptäcke till bygge kan göra riktigt bra matcher mot lag utan sammanhållning. Kolla deras två senaste vinster t.ex. 😏 Den röda maskinen går tyvärr på för höga växlar nu för att den dyra äggröran Nubben snott ihop ska få med sig några poäng.

Men absolut, ska slänga in ett varningens finger att våra aldrig sinande bortaturnéer kan tära på krafterna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
empa11: En fördel med att vara ett topplag är att vi antagligen kan locka till oss bättre spelare i form av en bättre back efter nyår. Vi får hoppas att vi kan behålla en topplacering.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Zäta75: Ikväll så får vi se om den rödvita dynamiten har konverterat till nitroglycerin!!!!! Tänk ja tror faktiskt de!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
JonteD: Är inne och smyger lite på HV:s forum.

Fastnade vid dessa två stycken.

”Men Timrå känns riktigt starka, enorm offensiv spetts i det laget, Pettersson, Lander, Dahlen, Wedin... Men deras målvakts och backsida skrämmer ju inte någon (förutom Stenqvist och Eronen). Så jag tror en nyckel för att vinna idag är att jaga livet ur deras backar. Det blir som vanligt viktigt att inte bjuda på ett skit och hålla sig på banan.

Överlag så vilar Nubbens ande över TIKs bygge. All budget på namnstarka forwards men typ noll budgetallokering till en medioker målvakts och backsida. Det finns ingen balans i bygget överhuvudtaget. Skillnaden är väll att deras toppspelare faktiskt levererat på en annan nivå än HVs.”

Liiite märkligt ändå att kalla back och målvaktssida för mediokra när dom efter 20 omgångar har varit en av ligans bästa lagdelar. Vore kul om denna kloke HV supporter fick bevittna det med sina egna ögon ikväll.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Är en CHL-plats verkligen värt det? Varje deltagande lag får 65k euro(697k SEK). Men sen tillkommer det ju en massa dyra resor, hotell m.m. Förvisso även extra hemmamatcher, men det brukar inte vara lapp på luckan i sådana matcher. Nja känns mer som en skaderisk. Sen om man tar hem hela balunset så är det såklart fina pengar, men känns ju inte så troligt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
kattan: Hur kan man ha missat Timrås fina defensiv och målvaktsspel denna säsong? Nä dags att spräcka bubblan för dessa smålänningar :)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Labban: Han har väl läst nån hockeybibel innan säsongstart och inte brytt sig om att uppdatera sig😐
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Laguppställning: HV71 - Timrå IK

Frånvaro
#23 Jeremy Boyce
#27 Oliver Johansson - Utlånad till Björklöven
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Dubbeld: Ikväll får vi visa vilken del av tabellen vi vill höra hemma i. Om vi hör hemma där vi ligger så måste vi kunna hantera ett lag som HV bra. Tre bortamatcher utan ett bottennapp känns lite för bra dock så det kommer väl ett sånt ikväll.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Hahl Bundy 2.0: Jomenvisst!
Det är inte pengarna tillbaka ens på lynchstämning och AVGÅ-rubriker i Timrås hockeysnack efter första.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Ge oss frid Å vinn ikväll rabbuslingar!!
Låt dä rinna lätt ikväll 🙏🎉🥳
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
bar mofftak: Har försökt hålla mig optimistisk hela dagen, samt intalat mig själv att vi inte är ett lag som i regel förlorar, vilket man är van med.
Men känns fan tufft idag ändå. HV är på gång och vi haft ett tight schema med långa ressträckor.

Tror man får vara nöjd om vi tar någon poäng. Och det ska man såklart vara JÄVLIGT nöjd över sett till hela bortasejouren!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Nån har säkert kommenterat detta men vi vinner ofta med denna kommentator. Med det sagt tror jag på en stabil 7-2 förlust idag!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Jadu: kommer stå 2-0 till HV inför andra perren.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Bästa kommentatorn
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Jadu: Kan bli spännande första 10 minuter känns det som. HV har bra känsla och alltid bra publikstöd samtidigt som vi brukar stå på hällarna i 1a perioden.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
5-0 till Timrå. HV blir fullständigt förnedrat
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
snushane: Om det bara står 2-0 efter 1:a har vi en chans!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
kattan: Vi brukar ju alltid ligga under med 2 mål inför tredje, får se om vi klarar av att stå emot hv ikväll
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
0-1
♥️♥️♥️♥️♥️
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
roger_sundsvall: Vilken lekstuga!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Jadu: Vi tar ledningen !
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
roger_sundsvall: LAAAANDER
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
Jadu: Da'n såte'n igen Yeeeeeeezzzzzz!!!!!!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
JonteD: Det är så vackert.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2022-11-29
roger_sundsvall: Ops, det gick för fort
Låst ämne

« · 2414808