1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580911 inlägg · 6216 ämnen

IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

1645631 · » Till forumet


Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Andersson: Nu blir det allettan, vinner dom den så blir det kvalserien direkt. Lag 2 till 5 får lira playin matcher om jag inte missminner mig

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

jå1:

hur funkar detta ?  Svall har ju tydligen vunnit  div 1  ,   och  det är nästan halva allsvenskan kvar  , vad händer nu ? Hur går Sundsvall till kvalserien ?

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
jå1: Okej, har inte hängt med dem alls. Har inget intresse av några andra lag än Timrå faktiskt. Inte ens Tre Kronor intresserar. Skulle Timrå IK som förening upphöra skulle mitt hjärta upphöra att fungera... förlåt menar att mitt hockeyintresse skulle upphöra.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Anonymous: Sundsvall måste ju först och främst ta sig till kvalserien, de har varit dominanta i 1an 2 år i rad utan att lyckas med den bedriften än.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

sargad: Verkar som om det blir transportsträcka fram till i vår. Men matcher mot Sundsvall är något jag verkligen ser fram emot. Det har redan börjat pratas om dem på jobbet, tidigare har det varit rätt tyst om TIK på jobbet tyvärr. Hatmöte var ordet, kommer bli hur spännande som helst och kommer definitivt lyfta hockeymedelpad till storforna intressenivåer.

Tänk om... sportchefen i Sundsvall nu får sin revanch mot de som inte skrev så trevligt om honom här under hans tid hos oss, ja tanken är svindlande.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
sargad:

Det var inte mycket till matchrapporter. Min syn är för dålig. Fast jag kunde inte låta bli att fascineras över arenan. Den är helt klart den bästa av alla arenor jag har besökt. Dit vill man gärna igen, men nu spelar inte Malmö några hemmamatcher förrän nästa år. Minus för höga priser på allt, men så är det antagligen även på andra håll.

För övrigt hyser jag samma farhågor som du.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
DJ Hemp: Från denna match tar vi med oss(hatar själv detta floskeluttryck) en utförlig på-plats-rapport, bra DJ.
Ser med skräckblandad förtjusning fram emot kval, matcher med nerv och liv. Det finns ju stor risk att det kommer en drös matcher som bara ska spelas av i slutet av serien, de är värdelöst.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Nej förresten, jag orkar bara inte kolla upp på vilket sätt kvalet nedåt går till. Någon annan får gärna förklara. Jag sitter på puben nu jag!

Malmö har verkligen en grym arena på alla sätt och vis. Lyxig som fan. Herregud sicken stämning det lär bli i den om man fortsätter i samma stil. Men det var givetvis dyrt att handla i den. För årskortsinnehavare gäller vissa okej priser på t ex viss mat, vi andra blir hyfsat skinnade...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Det är ju precis som ni skriver. Nu har även jag fått ett bevis i rörliga bilder. Men det är väl inte svårare än att vi saknar den ack så viktiga spetskompetensen vad gäller nyckelpositioner (som han i målet) och spelformer som PP (totalt uddlöst). Detta är dock ingen nyhet för denna säsong. Lik förbannat var vi där och i alla fall skenbart hotade serieledande Malmö. Till ingen nytta givetvis. Så kallade hedersamma förluster är inte mycket att hänga i granen. Denna säsongs största fiasko hittills svarar ändå Södertälje för. Fast det är ju tveksamt om detta faktum är ens skuggan av en tröst. Nu blir det till att kolla upp kvalsystemet nedåt. Har tidigare inte brytt mig alltför mycket om det.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
jå1: Ja, men med den lägstanivå vi visar upp vettefan!

Vem trodde ärligt i början av säsongen att man skulle ha ångest inför ett ev. kvalspel mot Sundsvall Hockey??? 
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Rip Kirby: 4 av 6 lag går väl upp? Det må väl grabbarna klara av iaf..
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Rip Kirby: Jaaa vi suger ju mammutpung rakt genom så varför inte...?
Hur ska vi se ut efter nästa uppehåll??
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

Rip Kirby:Med detta försvarsspel ser det otäckt ut!

Sen måste man få in lite jävlar anamma nu o sluta tycka synd om sig själv.

Och återigen: Bort med Norja!

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Timrå Icon: Är det istället våra backar och brister i spelet i egen zon som ligger till grund för det här? Jag tycket att vi gång på gång åtminstone på hemmais visar upp et skrämmande uselt spel i egen zon. 

Vart f-n ska det här sluta?? Fixar vi ett kvalspel??  
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
erathoo: verkar tveksamt som sagt...

Jahopp

Då SER VI FRAM MOT NÄSTA HÄRLIGA KAMP!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Bragd-Birger: Vi spelar så uselt så klockorna f-n stannar.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
DJ Hemp: Men vad är det med Norja??
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Nämen, hörrni. Ser väl bra ut det här. Grymt lagbygge!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

DJ Hemp: Svårt att vinna när man speciellt i pp inte kan få puckar på mål!

Nu hoppas jag verkligen Lantz får stå på tisdag! Satsa på nån av junisarna i mål nu resten av säsongen. Norja är ju som alla sett rökt!

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Nej, det var geistlöst. Det blir väl 5-2 i tom kasse...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
söder över: verkar tveksamt...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
PP. Sista chansen för kvällen?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Blire nåå panga nurå?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
erathoo:

Vi kan tippa det. Eller så drar det iväg helt åt h-e. Det kanske gör detsamma? Nu kör vi igång 3:e!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

erathoo: Synd att man inte kan spela pp! Spelar bara runt runt istället för att lägga skott på mål. Illa illa.

Finns ju fortfarande faktiskt konstigt nog chans till poäng. Hoppas de bara går ut o kör i sista. Man har ju inget att förlora.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
DJ Hemp: ska vi tippa att vi vinner tredje med 1-2 och kasserar in ytterligare en "hedersam" förlust?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
PP, en chans att komma igen...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Och där vägde det åt fel håll i skålen igen, 4-2...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Nu står matchen och väger, som man brukar säga...
Kommentera


Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Patrik Källstr: Malmö lär väl med stor chans gå raka vägen upp utan att möta ett shl-lag.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
60 kr för en 33 cl Mariestad! Då blev det två såna. Och därmed missade jag reduceringen. Patetiskt värre. Ca 15 TIK-are på bortastå. En annan är på bortasitt.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Patrik Källstr: Patrik, din ursäkt uppskattas. 😀 :-)
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Timråit H-sand: ok, fast det finns ju inget värre än att leda med 3-0 i hockey... Så hoppet består... Kanske
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
1-3 Emil Berglund 
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

erathoo:Bara konstatera att det blir kval -nedåt! Bedrövligt spel i egen zon. häglösa o utan riktig energi. Man verkar inte tro på sig själva tyvärr.

Malmö behöver inte förta sig utan dominerar ändå. Ser riltigt illa ut.

Synd att Hult var magsjuk...

Inom en vecka har han ny adress!

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
erathoo:

Ja, det är dessvärre exakt så det tenderar att kännas...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

Malmö och Modo kommer med största sannolikhet mötas i vår.

Skulle vilja passa på att be om ursäkt för alla hånande inlägg jag skrivit här då jag ofta varit full och bitter.

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Man borde skaffa nya kontaktlinser eller hitta någon annan lösning. Jag ser inte namnen eller siffrorna på spelarna och alla målen hittills har tillkommit på fel sida (i dubbel bemärkelse) och då uppfattar jag dem mest som strulmål. Häromdagen höll jag på att bli påkörd av en cykel dessutom. Det är rätt kass att vara halvblind och inte blir man gladare av att - som väntat - se Timrå vara mer eller mindre chanslösa...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
DJ Hemp: är det pojkar mot män, part 2?
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Nubben får ringa Sundvall hockey  o höra om vi kan låna ett par spelare
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Där blev det 3-0 också  , och precis då la både jag och swehockey av med att följa matchen ....
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

Hahl Bundy:

Eftersom Sundsvall  har vunnit norrettan  kan vi väl höra ifall M . Åkerlund   kan lånas ut  ett tag   ?

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Ingen rolig debut i Malmö Arena... : (
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Tycker vi kan köra utan målvakt. Kan omöjligt bli sämre! Bajslag.
Timrå åker ner i ettan...kan inte se nåt annat.
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13

Jösses vad motigt det är nu !!! Kämpa TIK !!!!!!!

Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Där drogs väl rullgardinen ner då...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
Timrå Icon:

Jaji, man får inte lägga ribban för högt. Jag missade inledningen och därmed även 1-0-målet. Av vad jag har sett hittills är det bara Malmö samt en aggressiv hemmapublik...
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
DJ Hemp: Hahaha!!!
Ja det är en bra ambition!
Kommentera

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2014-12-13
250kg kärlek: Tänkte väl jag också😰
Kommentera

1645631 · »