1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

Forum

« · 2362159 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Synct: Tycker verkligen inte Edfeldt går in på 6. Han har en del kvar till det. Några minuter här och där i år , så får han försöka på en plats nästa år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jaha SCA cupen snart då och det finns ett par frågor, kommer en öl kosta en hundring i den skabbiga restaurangen och gör vi 8 raka mål på Sundsvall?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Lägg på 15kg så har han en riktig materialar-aura.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Helt klart! Och när han lägger skridskorna måste han vara verksam inom föreningen om han själv vill. Han har en ruskigt bra karaktär!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Inte omöjligt då han är 33. Nu känner man sig gammal.. 😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Svensson måste Kapanen bara förlänga med, hans ska spela i Timrå till pension!

Älskar Karln😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Tror inte någon tycker den är sämre, men den är vad som skiljer oss ifrån topplagen, och målvaktssidan då. Forwardssidan med Jonte är vi absolut i topp 3-5, forwardssidan utan Jonte är vi topp 7 iaf tycker jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0: En breddback för mig är en som kan logga minuter, göra ett habilt jobb, typ som Tim Erixon 70% av säsongen ifjol.

Visar Edfeldt upp det han gjorde emot Brynäs så går han in på topp 6 utan problem, men som sagt, en träningsmatch än så länge.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy 2.0:
Westerlund ut
Bohm ut
Zajack ut
Albin Carlson ut

Eronen in
Stenqvist in
Strömberg in (räknas fan som nyförvärv)
NY bredd in

Den som säger att baksidan är sämre än ifjol är full på T-röd. Vi får anta att breddspelaren som ska in är mer meriterad än AC eller Bohm och minst på Westerlunds nivå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Det här med breddbacken… det var väl nåt som Torines sa innan vi fått in Kapanen?
Läste du inte vad ST skrev idag när dom frågade honom?
Sen en annan sak… vad ligger i din värdering av en breddback?
En breddback i toppklass eller en breddback som tar Edfeldts plats? 😉
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Jag tycker inte heller att backsidan ser hel kass ut. Betydligt bättre än ifjol. Vilka på backsidan är det som gör att tipset blir som det gör?
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Det ska ju in en breddback, ingen spets. Som Kimmo uttalar sig i media verkar Jontes vara eller icke vara styra vad för typ av back man har råd med, iaf den känslan jag får.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Beror vårt dåliga tips på att Våra målvakter är svaga? För jag tycker inte backsidan är särskilt kass om man räknar in att det ska in en spelare. Varenda en av dom vi har har en tydlig roll och betydligt mer uppsida än nersida. Forwards är toppklass och behöver ingen förklaring. Så då måste det vara att man tippar Johansson som halvkass även fast hans utvecklingskurva och gått rakt upp sen han kom till oss. Andra lag är säkert bättre ändå men tycker vi definitivt ska klara play-in.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: allt ser bra ut utom målvakten. Litar inte på JJ överhuvudtaget. Ostabilt målvakt. :)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Menade forwards.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Kan tänka mig att Erik alternerar som center i 4e ibland istället för Blomman. Han växte allt eftersom förra säsongen gick. Gillar honom i Gretzkypositionen där han är finurlig som tusan. I övrigt ser ju de där formationerna ut som en våt dröm i jämförelse med allt efter 2008. Finns förutsättningar för inte bara en utan två kedjor som kan konkurrera med den då fantastiska Finnair offensivt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hubbenorlen: Topp forwardsuppsättning tycker jag iaf, inte lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Byt plats på Blomqvist och Andersson bara. Blomqvist har inte spelat center de senaste säsongerna. Annars toppen. Ett topplag i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Wilhelmsson: Jo. Självklart av Stridh och visst skulle vi ha stor nytta av Jonte i Luleå. Men blir det SHL för honom blir det i Timrå och jag kan tycka att att det känns bra att spelare väljer lag efter känsla.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Fast självklart ska Stridh försöka locka över honom till Luleå, Stridh ingår i Luleås organisation och då gäller Luleå och inget annat.

Givetvis kommer inte Dahlén att spela i Luleå men att Stridh försöker locka över honom ser jag som en självklarhet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Den där bilden ger ju tältbyxa direkt såklart.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Vore ju bra om man bifogade bilden också.. Spam deluxe nu!
Uppladdat:

450x300-timraik.pngtimraik.png

Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Red Bulls: Bifogar en bild istället.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Ganska trevlig funktion på Eliteprospects om ni har konto där är att man kan skapa en egen line-up. Så här ser mitt drömscenario ut på premiären.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: No problems!😃
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: vi måste ju bara gå all in på att alla småländska lag slutar bakom oss i tabellen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Det där ser inte bra ut,passar inte 😳
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Jag tror på Brynäs och HV i negativt kval, 4-8 förlust mot självaste TIK är bara för bedrövligt av Gävlelaget, och då var inte ens Uffes son med.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Frågan som Sverige ställer sig - hur går vibbarna i sociala medier..? 🙈😆
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
2magisk: mycket möjligt men idag har dom inte ett rätt. Lågt tempo, slarvigt spel, tama avslut, indianare osv. osv. Det ser lovande ut!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Oskarshamn vann mot Linköping har jag för mg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: 2 jumbolag!😝
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Greven: Oskarshamn ser härligt allsvenska ut efter 0-3 i första perioden mot Växjö.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Med Jonte 6-7 plats, utan Jonte 8-10 plats… Play out? Never!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: Tror också HV kan få det tuffare än vad många tror. Ej kval men inte bättre än 10a heller, svårt att säga varför dock. Kanske känns laget lite ”gammalt”?
Dessutom tror jag som Mikenomad på Växjö som flopp. Ny tränare och en nystart utan sina klassiska poänggörare att luta sig mot, kan få det riktigt jobbigt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Olle: jag håller faktiskt med av mycket av det du säger. Spelaromsättningen är ett problem. Men vilka tongivande spelare menar du? Jag tänker bara Powell som kanske förtjänar chansen men får den i IKO istället. Och Törngren såklart! Huhtala hade nog ett engångsuppdrag från start till mål.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Årets flopp blir Växjö. Tror de får det riktigt jobbigt. Sämsta smålandslag? Jajemen! Kan faktiskt sluta väldigt illa för dem
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Tror ändå HV71 blir årets flopp även om dom kanske undviker kval. Deras backsida ser rakt kass ut men å andra sidan lär dom väl köpa ett helt nytt lag innan säsongen är över. Känns också som att det varit en hög spelaromsättning där. Kan inte va kul att bli invärvad, spela upp laget i SHL och sen ratad. Visst hade vi dom som lämnade efter att vi gick upp också men kanske inte lika tongivande spelare som HV71.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Samma här, slutar vi på 12e plats kommer jag fan gråta av lycka haha
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Ja, eftersom LHC inte har gått in i säsongen som självutnämnd guldkandidat på flera säsonger nu har du kanske rätt😊. Men som HV-fan ingår det att säga Cluben. Och antagligen gäller det omvända😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: självklart, med dessa hemvändare!
Topp 6 säger jag, förutsatt att Wedda får va hel, vilket jag tror på nu när han har opererat sin axel!?
Tror att hans skadeproblem till 90% har med axeln att göra?
Nu är tar vi dom!👍🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Så länge jag slipper uppleva ett jävla kval till så är jag nöjd ;)
Behöver lugn och ro.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Windom Earle: Fast är de en flopp i så fall? Jag tänker mig att en flopp behöver vara den av de förväntade topplagen som i full panik sparkar tränaren och värvar DiCassmirro i början av oktober.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Pyrret: Inte enligt denna sida
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Vilka blir årets flopp då? Alltid LHC! 2021 är undantaget som bekräftar regeln😉😳
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det kan inte bara vara jag som stör mig på hur Miami pool textens blåa färg inte matchar alls
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Äh vad blygsamt. Slutar vi på 12e plats med detta lag blir jag besviken. Jag vill jävlar i mig se lite slutspelshockey iaf. Top 8a får det bli. Jag är dock en människa som alltid ha för hög tro på livet rent generellt så är mest besviken dagarna i ända. Så kanske även i detta fall. Men nog borde man kunna sikta på slutspel, det tycker jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
empa11: håller med! Det är där mina förhoppningar och förväntningar också ligger! Det tar nog några säsonger innan vi kan räkna oss som etablerade!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Håller helt med. Allt ovanför kvalstrecket kommer vara klart godkänt, i en era av att försöka etablera sig på riktigt i SHL. Sen hoppas man ju såklart på mer med, men det enda vitala egentligen är att få ett andrum från dessa kval, och fortsätta bygga den identitet vi egentligen börjat med på riktigt denna säsong.

Västra kommer vara grymma, sittplats kommer göra sitt, många timråälskande företag i logerna, spelarmaterial som kämpar för mer än sitt lönekuvert, och inte minst en organisation med framtidsmål. Galet hoppfull!

Kan ju såklart gå åt helvete, men kommer fortfarande leva på denna tro så länge jag kan. Var riktigt längesen den infann sig.
Kommentera

« · 2362159 · »