1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12

1775583 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Som vanligt en klockren analys från Roger efter matchen. Frågan är bara varför han inte får fram det till spelarna...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
fredriko74: Lägg där till Berglund som varit borta. Jag har verkligen saknat hans inställning och krigahjärta då han kört med fart och fläkt och varit den som proppat mest trots att han typ är minst i laget.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
fredriko74: Har för mig jag läste att han tränar med juniorerna under bortaturnén. Så nästa hemmamatch kanske han är med om allt går som det ska.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Någon som har koll när Lauritzen är tillbaka? Känns som formen dippat en aning sedan han blev skadad.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Smokey: Hemmamatch är där Tinrå förhoppningsvis vinner. Bortamatch är där Timrå obönhörligen förlorar.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
En hockeyrink är i stort set exakt lika stor precis över allt i Sverige. Samma höjd på sarjhelvetet, båsdörrarna på nästan samma ställe, plexit likvärdigt, linjer och målade cirklar likadana i Timrå, Västerås och typ överallt där hockeyn flyttat inomhus. Vad är då "hemmamatch och bortamatch?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Zambonin: Vart har Boyce vägledande spel från förra säsongen tagit vägen, då han var en powerforward och körde på med fysiskt spel och ren vilja och genom detta stänkte in ett par baljor och visade vägen för laget. Ludde Nilsson, har han tappat allt självförtroende från sejouren i Modo? Vill minnas att även han var en powerforward med oöm spelstil som gärna tog sig in på mål och gröta in lite mål som det känns nu så väntar alla bara på att Elias.P och Dahlen skall fixa allt. Däremot finns det ett undantag i Anton Wedin tycker jag, tycker han kör på i varje match och man kan ju undra om Roger.F har nått emot grabben när han aldrig får stiga i hiarkin. Blev ett neggoinlägg men det är inte bara i denna match jag reflekterat över detta.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Nacka TIKare: någonstans måste Roger också se att Dahlen har det jobbigt just nu, Dahlén och Molinder kör gång på gång fast i egen zon, då måste man låta andra femmor kliva fram... Det är inte lätt för en sån ung kille som Jonathan att bära ett lag, och om det låser sig måste man verkligen visa att det finns andra som kan kliva fram... jag kan inte tänka mig tyngden Dahlén har på sina axlar.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
{sargad: Ja kunn int Ida..
Fan oxå... 😬
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Icetea: Ja hur svårt skall det vara att i varje fall försöka spela ett hemmaspel på bortaplan där man trampar järnet? AIK var inte bra, Modo var inte bra å Mora var inte bra och Oskarshamn var sämst och ändå så torskar vi :(
Vi är alldeles för passiva.. titta på hur Oskarshamn jobbade livet ur sig i egen zon. Va fan, åker man på bortaturné så har man ju inget annat åt tänka på eller att göra så då fattar jag inte att man inte bara tömmer all energi!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Icetea: Borde värva en storväxt , rutinerad center snart ifall Lauritzen tänkt vara borta länge
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
SMÅLAND: Var du inte där? Du hade ju ett personligt åtagande. Då hade det gått bättre, definitiv!!
😉
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
SMÅLAND: Om man har sveriges största talang o han spelar i andra pp då kan inte jag hockey ,alltså varför spelar molinder, persson i första pp mer kassa pp spelare har jag inte sett,Verkar som Forsberg har nåt emot elias.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Timrå uppträder i alla fall inte som ett topplag.
Jag saknar tyngd i både anfall och försvar.
Saknar ett bortaspel.
Vart är vi på väg.....
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
SMÅLAND: Du glömde straffsegern mot Västerås. så 7/24, 15-25 i målskillnad.
Nästa match är på måndag.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Bortaspelet 2016/2017 hittills :
Almtuna 1-0...
AIK 1-3..
Björklöven 3-4...
MoDo 2-6...
Mora 2-5...
Pantern 2-1 efter straffar...
Oskarshamn 2-5...

7 matcher...
5 poäng...av 21 poäng..
13-24 i målskillnad...
Luktar inte inte bra inför måndagens match i Tingsryd...
Och PP är fortfarande så uselt!!!
Börjar bli lite orolig!!!
Visa att jag har fel på tisdag...Tack!!!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Börjar vi inte ta mer poäng på bortais så kommer vi ganska snart att dala i tabellen. Vi kommer ganska säkert tappa poäng hemma också, så...

Bävar lite för JVM.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Det sa ju faktiskt "vår vän" Thomas Johansson också innan det monumentala raset.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Kattgubben: jag tycker vi kan göra ett experiment tillsammans med Modo. Dom får låna Forsberg på hemmaplan så lånar vi primalmonstret Andreas Johansson på bortaplan. Man har ju sett hur förbannad han kan bli på grund av okunskap hos spelarna, tänk bara hur rasande han skulle bli om han coachade ett gäng lallare som totalt saknar viljan. Som vi spelar på bortaplan så skulle han säkert kommendera piskrapp på vägen hem.

Nu kommer någon snart skriva "ja men vi ligger ju faktiskt tvåa" och det är ju sant. Det raderar ju dock inte ut besvikelsen över hur vi uppträder på bortaplan.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Kattgubben: Det här med att ta ut målvakten i nån slags desperat åtgärd....vad har det givit de sista åren förutom sämre målskillnad? Känns dålig coatchning...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 5-2
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Jag tycker gott de kan få fixa resan hem på egen hand istället, kanske lifta med nån långtradare eller nåt liknande. Såna här fadäser ska inte få passera utan åtgärd. Sen kan de gott spela schack istället för poker.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Vem fan snubblade på blå???😠😠😠
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
BLIR DET ETT MIRAKEL IKVÄLL??? 😵 😱
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Jag förstår inte hur man inte kan förstå hur man skall spela i egen zoon. Alla gånger Timrå torskar så jagar motståndarna livet ur timrå när Timrå anfaller. Vad gör Timrå då? Jo dom står stilla och tittar på.. så trött man blir
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 4-2
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Kattgubben: vad säger och tänker man som coach gällande spelarna i bussen när dom sitter och spelar poker och samtidigt spelar som kärringar på bortaplan? Man kanske ska elda upp den där jävla kortleken och sätta spelarna på att kolla videos istället.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Himlans glad att jag inte åkte och såg eländet idag..
Tur jag dömde hockey...
Fyra kassar har han släppt in Mattsson..
Med det här bortaspelet kommer snart raset...
Har bara sett 7 min på matchen..
Var är farten..
Var är kämpandet..
Vi kommer ingenstans ikväll..
Kör fast hela tiden...
Usch...😠
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
IK Oskarshamn - Timrå IK 4-1
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Bara glöm och gå vidare. Finns inget bra att ta med sig från den här matchen, förutom att det möjligvis kan tjäna som ett exempel på hur man INTE ska genomföra en match.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Vad gör backarna i boxplay. Stirrar puck o går bort sig, gång på gång.

Nä, tur det är ny match redan på måndag.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
SMÅLAND: tre spelare rusar alltså på en och samma markering framför kassen. Inte två (hade varit nog jävligt) utan TRE spelare. Blås av. Åk hem.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Woody: Fy fan satan helvete. Nu stänger jag av eländet. Är det botten mot toppen. Roligare borde man kunna ha en lördagskväll. Tack och godnatt.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
1-4.....,Ridå ner
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
The great one: 2 minutes pp och inte 1 jävla skott på mål och nu klubba i ansiktet igen.. hur fan är det möjligt? Sååå otroligt dåligt
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
The great one: Den här matchen för osökt tankarna till förra året. Hur j-a svårt kan det vara att inte spela med klubban i ansiktet på motståndarna?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
The great one:

Ständigt dessa höga klubbor. Tröttsamt.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
The great one:

Bedrövligt PP, igen...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Vill se ett ärligt försök nu i sista. Vilja att gå in i situationerna med 110%. Att puckjveln bara ska in i mål. Får vara slut på duttandet.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Woody: Det går åt helvete..
Vi är så jävla sämst...
Gravölen rinner lätt ikväll.. 😣🍺😠😡😬
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Woody: vi har ju överlag varit duktiga på att spela tredjeperioder. Hoppas de kommer ihåg hur man gör även idag.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Bortaspelet har varit underkänt på alla sätt. Helt okej senast mot Pantern, men vi har problem offensivt. En trend som pågått nu ett tag, vi har inte gjort en helgjuten insats sen Almtuna hemma. Innan dess var det lite struligt också. Trenden är att åstadkomma en-två mål per match, då börjar det starkt likna hur det såg ut under fjolåret. Livsfarligt, ställer väldigt hårda krav på att försvars- och målvaktsspelet ska vara hundraprocentigt varje match. Jag skulle inte protestera mot att försöka hitta någon värvning på forwardssidan. Någon äldre spelare, Lauritzen-typen. JVM-veckorna kommer bli enormt tuffa som de är redan nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Högre tempo, vårda pucken bättre, tydligare försvarsspel på bortaplan.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Woody: absolut, det vore önskvärt men tyvärr tycker jag epiteten "lat" och "glaslirare" passar på många timråspelare idag. Oskarshamn tacklade lite i första perioden och sedan dess är det ingen som vågar gå in i en närkamp. Ända sedan Moramatchen borta tycker jag det varit tydligt att vi ska ner i tabellen, det ska till en alldeles extraordinär uppryckning på bortaplan om vi ska vara med och slåss om serieledningen.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Laget som gör minst mål möter laget med bästa målvakten . Undra hur det kan gå ? Lite less , ja . Kanske inte Mattssons fel allting men ändå
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Knylan: "går mot"? Har vi gjort mer än en godkänd match på bortaplan på hela säsongen?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Olle: Han har ju gott om situationer att välja mellan. Det är inte alldeles enkelt att göra två mål om man hela tiden är en man mindre. Vad sägs om att åka lite skridskor istället för att haka och slasha hela tiden?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
Nu skulle jag väldigt gärna få tillbaka Lauritzen snart. Vårt offensiva spel går allt mer mot någon form av låsning känns det som. Trots det starkt att vi ändå lyckas plocka poäng när det var ett tag sedan som vi gjorde en riktigt bra insats. Ikväll blir det nog väldigt svårt, även om vi skapar lägen. Kryss skulle vara ohyggligt starkt.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2016-11-12
jå1: han tyck väl synd om oss förmodligen.
Kommentera

1775583 · »