1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09

« · 1840482 Till forumet


IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Vi blir färre och färre.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Hälge: Varför kör man inte ner någon junior?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Puckat: Vet ej. Funderade på det redan i matchen mot SSK.
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
SuperMupster: Ja, jag såg det nu. Vi hoppas att detta stämmer då.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Hälge: Zetterberg spelar inte. Fattar inte hur de tänkt med Boyce bredvid Johnsson och Berglund istället för Gallo, som var riktigt bra senast. Dessutom har Boyce spelat center hittills.

Brattström vaktar kassen.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Vi kör den här tråden. Fortfarande 0-0.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Rytter: Jag tyckte att nr 16 hindrade Brattström iaf.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Puckat: Känns som att det är lite ebb på talanger just nu i juniorlagen. Om man kollar tabellägena..
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Yeeess 1-0 timrå
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Niikeliito: Skön pass av Hardegård där!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
GALANT ... Ja menar Gallo
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Hälge:

Jo så kan det vara, såg ju ut som IKO spelarna knuffade in honom i mål. Kanske var det därför dom tog bort det. Lite dåligt att man inte fick förklaring som i SHL där man meddelar varför det tas bort. Konstig situation.

Han är jävligt bra den där Brattström.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
jå1: Viktigt som fan! Fortsätt så här nuuuuu !!!!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Phuu vilken räddning av brattström igen
..utvisning igen...grr
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Rytter: Som jag ser det så dras han i benskydden av nr 16 när han ska vända in mot målet. Vet dock inte om det var det som domaren dömde på.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
För ett år sen hade det stått 3-0 till IKO vid det här laget om vi behövt ställa andrekeepern i mål. Oerhört viktigt med bra målvakter. Klassmål av oss dessutom, kommer ur att självförtroendet aldrig behöver få sig en törn. Minsta sekvens av tryck från vår sida så skapar vi målchanser, vi är livsfarliga på sätt. Helt nytt jämfört med tidigare år.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Knylan: gnägget löven 3-0...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nisse på Mon: Alla 3 i pp, skaplig utdelning det
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Fint mål vi gör, en spegelvänd kopia från valsen i Wien (VM 1987) 👍🏻

Blir tufft ikväll.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Knylan: Håller med, riktigt roligt att se. Och att vi inte behöver jobba ihjäl oss för mål. Men våra målvakter alltså. Är helt trygg med Brattström. Både han och Haukeland ser så lugna och stabila ut. Snacka om lyxproblem för Freddan att välja målvakt. Känns som båda kommer ligga på en bra bit över 90 % när serien är slut.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Någon som vet varför Z inte kommer till spel?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
lungan: Problem med en handled
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Jävlar vad Olofsson växer!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JP var det ja
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
jå1: usch då låter inte så bra, hoppas det är lindrigt och att han är tillbaka snart.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Kanon match av brattström
bra försvarsspel
effektiva framåt
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Viktigt för Johnnie!
Satan så impad man blir av det här laget. Helt annat driv och stabilitet jämfört med tidigare säsonger.

En period kvar, men det k a n gå.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger:

Gillar även att vi är så aggressiva över hela banan. Vi gör mycket rätt där ute. Wedin förtjänar ett mål nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Kort om folk och ändå leda med 2 puckar borta Oskars borta inför 3e är inte illa pinkat. Hoppas grabbarna orkar hålla undan.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
jå1: Man får faktiskt resning när man ser livetabellen. 1) Timrå 2) Modo, tänk om det skulle sluta så...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
lungan: Som jag förstod det så fanns det förhoppningar om spel idag så det borde inte vara allt för allvarligt där.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Det ena laget för gärna sluta på 13-14 plats när serien är färdigspelad i vår ;-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Det jag tycker smakar ännu godare är att vi (än så länge) inte behöver hålla på och dribbla med målvakterna för att hitta den som känns hetast. Det finns liksom ingen anledning att inte ställa Haukeland nästa match, på samma sätt som att Brattström lika gärna kan få stå kvar. Det spelar ingen större roll, båda kan vinna matcher. På så sätt så får man ett helt annat lugn, det går i stort sett att lägga ett schema.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Knylan: Verkligen. Brattströms match i dag, så här långt, är ruggig!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Fan, han är ju millimeter från att ta den där också. Synd!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nära 2-2......
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
IK Oskarshamn - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Webmaster: Yeeeaaaahhh! Serieledare! Det är vi var och varannan vecka nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Slut. Vi vann. Bra.
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
3 points 😉
va lite nervigt på slutet
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nisse på Mon: Mycket starkt idag. Tyckte försvaret spelade lugnt trots press ibland. Bratten och Olofsson bäst idag tycker jag.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Puh, blev svettigt det där😅. Tycker vi blev lite för fega i sista pp. Sedan backade vi hem liiite för mycket mot slutet. Tacka Brattström. Men bra genomförd match i nästan 60 min👍🏻
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
6 av 6 i årets första borta turné, härligt!

Nu laddar vi för att krossa Forsbergs pojkar på fredag!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Jag var aldrig orolig.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JobbaPuck: Så har man bevittnat denna krigarinsats på plats, detta med typ 3 kedjor. Sen säger jag bara BRATTSTRÖM jag har från och med nu en man crush på dig!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Grymt jobbat i kväll, igen! Så jävla lyxigt att kunna slänga in Würsten i kassen och ba: it's chill. He got our asses covered. Mumma!

Och det är ett jävla tåga och optimism i det här laget. Man vet vad man ska göra på isen och man tror på det. Jag vet att jag tjatar, men...det här såg vi inte skymten av under Roger-eran. Grundspel!

Många spelare att plussa, men som flera varit inne på: Olofsson. Jeeezuz så cool han är. Känns som att han mognar ett hockeyår per match. Han kan bli en jävligt bärande spelare när vinter övergår i tidig vår. Inbrytningen i dag var ren hockeypoesi.
Se och lär, övriga spelare!

Viktigt också att JP fick måla, även om det var cheesy. Han skulle behöva hänga en rejäl handledare också i nästa match. Islossning och lite mer pondus i avsluten så har vi en dimension till i anfallsspelet.

Backsidan imponerar också, även om det finns lite darr på vissa spelare. Men man lyckas spela sig ur 90% av de lägen man fastnade i ifjol. Och uppspelen blir bättre för varje match.

Men som sagt, det är helheten och laget som imponerar. Och sättet laget coachas och leds på. Fruktansvärt imponerande.

Hockey ÄR en underbar sport!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Om det inte vore för det karakteristiska juniorhårsvallet så skulle det kräva sina förkunskaper som utomstående betraktare för att inte förutsätta att Olofsson är en gammal rutinerad centerräv som åkt på en tandskada och därför spelar med galler. Det är båge, på båge, på båge. Fördela, fördela, fördela. Otrolig pondus, plus då de där inbryten han försöker sig på och som resulterade i JPs premiärstrut ikväll. Klassisk centertyp, precis som Stridh sa i någon intervju. Valeri Krykov med skridskoåkning, fysik och skott.

Utan att ha koll på hur 00-kullen ser ut, men i och med att han på sina håll rankades att gå topp 30 i draften redan inför den här säsongen så blir det ju minst sagt intressant att se hur pass högt han kan ta sig. Det vore sinnessjukt att trycka in en TIKare topp 10 två år i rad. Sen ska ju Hållander säga sitt också.
Kommentera

« · 1840482