1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581825 inlägg · 6215 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09

1840727 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JanneH: Nu spelar ju inte Jesper Bratt i vancouver utan i NJ Devils.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
hockey_21: "Z-Konungens återkomst"-rysningar på den
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Sputnik: Kan tänka mig att Vancouver har en hel del att säga till om i detta men efter Jesper Bratts succestart kanske de kan övertygas att låna ut Dalle till ett HA-lag som oss. Detta är ju förstås ganska ologiskt och rent önsketänkande från oss supportrar men va faan lite måste vi ju få drömma!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
hockey_21: Jag tycker faktiskt framförallt synd om Dahlén. Körtelfeber är jobbiga saker. Kan dröja tills han står på skridskorna igen. Och han drabbas precis när han står på gränsen till att debutera i NHL. Grymt. Kan Timrå hjälpa honom att komma igång med tålamod och ett korttidskontrakt så är det kanon för båda parter såklart. Men må han bli frisk först och främst.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
hockey_21: Hör min bön! Han är väl i det närmaste att betrakta som rutinerad också...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
hockey_21: A dream come true
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
hockey_21: Dahlen kom hem och ge en säsong till i HA. Sen kör du SHL med Timrå nästa säsong. ;) Förresten om vi får Dahlen på lån betalar väl ändå Vancouver hans lön då han står på kontrakt där? Tänk er då Dahlen och en till rutinerad spetsspelare i det här laget! Mumma säger jag bara.
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Sputnik: Waltin får sparken. Kan man hoppas på att SSK får en energiboost i första matchen mot Modo med den nya tränaren kanske. ;-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
lungan: äntligen tillbaka från min ofrivilliga "timeout". Kan bara instämma i det du säger. Brattström spelade som en Gud, laget gjorde en otrolig kämparinsats men det som gladde mig mest var alla blockerade skott. I princip alla spelare som stod i vägen kastade sig för att täcka skott, jag är helt övertygad om att det räddade minst ett par mål i baken igår. Det är ganska talande. Det visar på en god moral i laget. Boyce haltade ut i båset, Olofsson haltade ut i båset, ja det var många som ställde sig i skottlinjen igår.

På förhand var jag nöjd om vi ens hade tagit poäng i denna match men som det hela utvecklade sig så kan man ju bara mysa. Det är dom här poängen som gör skillnad i tabellen när vi summerar säsongen till våren.

Sen kan olyckskorpar säga "ja men Brattström spelade bra" eller "ja men Timrå hade tur". So what? Ett bra lag tenderar att ha både en bra målvakt och en hel del "tur".
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Otto1: Misstänkte också att siffrorna inte stämde. Men med enbart tre kedjeformationer plus en extra forward måste det ju innebära att en hel del av killarna fick över 20 minuters speltid.
Så funkade matematiken i alla fall när jag gick i skolan. 60 dividerat med 3 var på den tiden lika med 20.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
RunarUp: Dom klockades inte för 30 min, dom har skrivit fel i rapporterna. Stod att dom spelade 16 min i första perioden tex fördelar över 4 byten. Låg väll på 17-18 min skulle jag tippa på.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
+ulfberth+: Brattström får gärna blomma ut och ta över spaden efter hans förebild Kung Henrik.

Brattströms tävlingsinstinkt igår om att ta varje puck var magisk. Alla hans sidoförflyttningar var som att hans inställning var att detta är säsongens viktigaste match.

Den inställningen smittade verkligen av sig igår också sånt uppoffrande spel och täckta skott i omgång 7 av utespelarna. WOW, Fantastiskt!

Vi kunde åkt på många skador igår, skönt att vi har 4 dagar till nästa match och kropparna får återhämta sig.

Timrå är ett LAG iår och de är att räkna med!

Jag myser.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Har nu sett laget live i två matcher och måste säga att årets upplaga känns ovanligt sympatisk. Det känns som många påpekat, att i år ställer vi ett LAG på isen. Så här långt verkar truppen helt befriad från fripassagerare.

Det finns absolut spelmässiga skönhetsfläckar. Matchen i Tingsryd lämnade inte några bestående minnen efter sig. Och utan Brattströms kanoninsats igår hade det inte blivit full pott i Ohamn.
Men det som verkligen sticker ut för mig är arbetsinsatsen. Här är det ingen som kör bandysvängar, det är start och stopp och 110 procent både syd och nord. Hela tiden.

Fruktansvärt imponerande. Ännu mer med tanke på att laget gick kort om folk igår. Nån sa att Wedin och Olofsson klockades för över 30 minuter. Obegripliga siffror för en forward.

Hoppas att gamla tikare inser att vi nu har ett älskvärt lag och att dom i högre grad släpar sin feta arslen till arenor som grabbarna spelar i.
Det är dom värda.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JobbaPuck: jag trodde det med men stod på wikipedia 5800?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JobbaPuck: Nepp. Det är 5801. Verkar som att dom kom upp över 6000 förut, men efter att ha byggt om ståplats till fler sittplatser så minskade kapaciteten.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Sputnik: 6001 är det väl?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Sputnik: googlade lite snabbt och såg att Skelleftep kraft arena har en kapacitet på 5800.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nisse på Mon: tar inte typ Moras arena bara in 4500 pers eller nått. Vet iinte hur Skellefteås arena ser ut men dom har väl likt oss kapacitet för 6000?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nisse på Mon: I och med att jag inte har något definitivt svar så är svaret möjligen ovidkommande men frågan är ju varför vi inte skulle ha det? Mora lirade väl nästintill på dispens under sin senaste sejour också. Vad har vi? 4200 sittplatser, ny sarg, nytt plexi, tror att belysningen är bytt eller om den ska bytas snart. Vad har SHL för fler arenakrav?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Väldigt imponerad av detta unga Timrå Ik.
Brattström? Va månde bliva av honom? En ny stjärna på himlen.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
DJ Hemp: Yes box 📦
Och det firar vi ordentligt 👍
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nu är vi serieledare på riktigt och inte bara för ett par timmar.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Helt ovidkommande fråga i dagens läge men dock...uppfyller NHK Arena SHL's krav? Mora IK har ju tydligen dispens?
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Om det inte vore för det karakteristiska juniorhårsvallet så skulle det kräva sina förkunskaper som utomstående betraktare för att inte förutsätta att Olofsson är en gammal rutinerad centerräv som åkt på en tandskada och därför spelar med galler. Det är båge, på båge, på båge. Fördela, fördela, fördela. Otrolig pondus, plus då de där inbryten han försöker sig på och som resulterade i JPs premiärstrut ikväll. Klassisk centertyp, precis som Stridh sa i någon intervju. Valeri Krykov med skridskoåkning, fysik och skott.

Utan att ha koll på hur 00-kullen ser ut, men i och med att han på sina håll rankades att gå topp 30 i draften redan inför den här säsongen så blir det ju minst sagt intressant att se hur pass högt han kan ta sig. Det vore sinnessjukt att trycka in en TIKare topp 10 två år i rad. Sen ska ju Hållander säga sitt också.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Grymt jobbat i kväll, igen! Så jävla lyxigt att kunna slänga in Würsten i kassen och ba: it's chill. He got our asses covered. Mumma!

Och det är ett jävla tåga och optimism i det här laget. Man vet vad man ska göra på isen och man tror på det. Jag vet att jag tjatar, men...det här såg vi inte skymten av under Roger-eran. Grundspel!

Många spelare att plussa, men som flera varit inne på: Olofsson. Jeeezuz så cool han är. Känns som att han mognar ett hockeyår per match. Han kan bli en jävligt bärande spelare när vinter övergår i tidig vår. Inbrytningen i dag var ren hockeypoesi.
Se och lär, övriga spelare!

Viktigt också att JP fick måla, även om det var cheesy. Han skulle behöva hänga en rejäl handledare också i nästa match. Islossning och lite mer pondus i avsluten så har vi en dimension till i anfallsspelet.

Backsidan imponerar också, även om det finns lite darr på vissa spelare. Men man lyckas spela sig ur 90% av de lägen man fastnade i ifjol. Och uppspelen blir bättre för varje match.

Men som sagt, det är helheten och laget som imponerar. Och sättet laget coachas och leds på. Fruktansvärt imponerande.

Hockey ÄR en underbar sport!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JobbaPuck: Så har man bevittnat denna krigarinsats på plats, detta med typ 3 kedjor. Sen säger jag bara BRATTSTRÖM jag har från och med nu en man crush på dig!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Jag var aldrig orolig.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
6 av 6 i årets första borta turné, härligt!

Nu laddar vi för att krossa Forsbergs pojkar på fredag!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Puh, blev svettigt det där😅. Tycker vi blev lite för fega i sista pp. Sedan backade vi hem liiite för mycket mot slutet. Tacka Brattström. Men bra genomförd match i nästan 60 min👍🏻
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nisse på Mon: Mycket starkt idag. Tyckte försvaret spelade lugnt trots press ibland. Bratten och Olofsson bäst idag tycker jag.
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
3 points 😉
va lite nervigt på slutet
Kommentera


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Slut. Vi vann. Bra.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Webmaster: Yeeeaaaahhh! Serieledare! Det är vi var och varannan vecka nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
IK Oskarshamn - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Nära 2-2......
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Fan, han är ju millimeter från att ta den där också. Synd!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Knylan: Verkligen. Brattströms match i dag, så här långt, är ruggig!
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Det jag tycker smakar ännu godare är att vi (än så länge) inte behöver hålla på och dribbla med målvakterna för att hitta den som känns hetast. Det finns liksom ingen anledning att inte ställa Haukeland nästa match, på samma sätt som att Brattström lika gärna kan få stå kvar. Det spelar ingen större roll, båda kan vinna matcher. På så sätt så får man ett helt annat lugn, det går i stort sett att lägga ett schema.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
tjobba: Det ena laget för gärna sluta på 13-14 plats när serien är färdigspelad i vår ;-)
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
lungan: Som jag förstod det så fanns det förhoppningar om spel idag så det borde inte vara allt för allvarligt där.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
jå1: Man får faktiskt resning när man ser livetabellen. 1) Timrå 2) Modo, tänk om det skulle sluta så...
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger: Kort om folk och ändå leda med 2 puckar borta Oskars borta inför 3e är inte illa pinkat. Hoppas grabbarna orkar hålla undan.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Bragd-Birger:

Gillar även att vi är så aggressiva över hela banan. Vi gör mycket rätt där ute. Wedin förtjänar ett mål nu.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Viktigt för Johnnie!
Satan så impad man blir av det här laget. Helt annat driv och stabilitet jämfört med tidigare säsonger.

En period kvar, men det k a n gå.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
Kanon match av brattström
bra försvarsspel
effektiva framåt
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
jå1: usch då låter inte så bra, hoppas det är lindrigt och att han är tillbaka snart.
Kommentera

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2017-10-09
JP var det ja
Kommentera

1840727 · »