1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581178 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26

2414420 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Pinaceae: Mera kärnkraft!!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
JanneH:
"men ÅTTA fingrar på EN hand, vart fan bor man då??? Granne med Oskarshamns kärnkraftverk eller?"

Nåja, tycker att de gör en strålande insatts med slutförvaret av Sveriges kärnkraftsrester.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Saaampe: Tre matchers avstängning och 625kr (!!) i böter blev straffet - Bra filmat ändå…

Edit: sorry var sen på den bollen såg jag sen 🤪
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
JanneH: 6 fingrar blir lätt 8 efter Smålands barskåp…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Mcmac: 6 fingrar på ena handen har man hört talas om (läs Övik) men ÅTTA fingrar på EN hand, vart fan bor man då??? Granne med Oskarshamns kärnkraftverk eller?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
kulltorp: Kunde inte ha sammanfattat känslorna bättre själv. Jag slås ibland av att känna en oerhörd ödmjukhet och tacksamhet för att få se vad det här laget presterar nu OCH på det sätt hur laget ifjol lyckades komma samman och som gav oss en chans att få uppleva vad vi kan hoppas på är en ny era för Timrå IK. Vi var bara fyra matcher bort från att få spela i HA med möten borta mot Tingsryd och Västervik en mörk kväll i november. Tack alla!🙏🏻
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Mcmac: älskar formuleringen kring ursprung!
Hahaha!

Mm jämfört med ifjol befinner sig timråssupportern i sjunde himlen…

Men med alla hemvändare är det inte riktigt rättvist att jämföra.

Det är en hel del lojalitet som kommit in.

Men nu när det blåser medvind är det väl kombinationen av stjärnleverans och breddleverans som är receptet.

Jämn speltid och delat ansvar där Pääjärvi-formationen verkligen är nyttig gör helheten grym just nu.

Och JJ! Vaffan! Jävla klippa!

Jag gillar verkligen Dahléns det finns mer! Den där egenskapen att inte sitta och vara nöjd! Den är riktigt bra!

Backarna kan skjuta mer eller åtminstone komma till beslut fortare osv, grejen är att det är inget akut när det ser ut som det gör nu.

Det är härliga tider!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
kulltorp: samma här.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Synct: Vi har alltså förlorat (8!) tävlingsmatcher sammanlagt sen Ante tog över på 24 spelade. Antalet förluster sedan april kan man alltså räkna på ena handen nästan, lite beroende på från vart man härstammar.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Mycket övertidsvinster för oss, men ändå!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Vill bara säga att jag är så sjukt stolt över att vara Timråsupporter. I nöd och lust.
Man har suttit där på matcher mot CRIF, Lejonström mm och drömt om ett Timrå i eliten.
Nu är vi där, igen, med ett lag med hjärta och skills, en förening som är välskött och en publik som ställer upp.
TACK ALLA!!!

På riktigt, TACK ALLA!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
sargad: Morsning. Jag håller med om allt! Och tack för att du nämnde Hartmann. Jag hade tänkt säga detsamma själv. Alla pilar pekar uppåt nu!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Labban: Jo, tror inte tandskydden hjälper speciellt mycket mot den sortens muntrauma. Är dom inte gjorda för att undvika hjärnskakningar och käkskador? Att man inte ska slå ihop tänderna så hårt om man ramlar eller får en hård tackling. Kanske misstar mig men det är ändamålet för tandskydden i amerikansk fotboll :)
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
DenRöda: Väl talat. Nu lämnar vi fokus på andra lag.

Hela laget verkar befinna sig i utmärkt harmoni.
På forwardsidan har vi en väldig bredd nu när både 3&4 kedjorna ofta skapar tryck och gör poäng som grädde på 1&2 kedjemoset. Några anteckningar:
- L a g e t Timrå kuggar i som jag knappt vågat drömma om. Ante&Co på bänken måste göra riktigt bra grejer.
- Lätt att glömma men JJ ger oss alltid chans att vinna numera. Lagets kollektiva försvarspel med JJ i spetsen är grunden för segersötman vi njuter.

Några övriga individuella noteringar i det kollektiva maskineriet:
- Hartman åker skridskor ungefär dubbelt så snabbt och mycket som för en månad sedan. Mycket nyttig.
- Alvarez, Lundin, Walli, Pääjärvi, Erik: Vilket härligt jobb de lägger ned. När dom är så här synkade i sin checking så är det knepigt flr motståndarna.
- Laglojala Boyce o Blomman vid sidan beredda att ta sina byten när det behövs.
- Hattrick i SHL, en målstolpe i Jontes karriär ;-)
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
DenRöda:
Kan så vara, men det gäller att förtjäna sin plats.
Kan vara Modo's tur i år. Verkar som att det bor en grym moral i laget.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
DenRöda: Vaakanainen flyttas ner från Ducks till Gulls nu. Klar för spel efter sin skada vilket gör att Juolevi nu lättare kan röra på sig.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Saaampe: Oskarshamn är en liten klubb. Dom ska husera i mitten av HA egentligen.

Jag tycker att den föreningen har sin charm och det är riktigt kul att små klubbar kan nå hela vägen. Jag tycker dock att klubbar som Modo, Björklöven, Djurgården, Mora, Södertälje, Västerås och AIK hör hemma mer i SHL än Oink.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Dahléns "filmning" genererade i en anmälan till disciplinnämnden. De är kanske också fuskare?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
snushane: Håller med, sjukt dålig tajming att lägga den efter.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hahl Bundy 2.0: Total respektlöshet. From nu tål jag inte den där jävla inavlade bonnlurkföreningen.
Vore jag Arne skulle jag vägrat gått ut på isen till respekt för Börje. Men nä, gubbjäveln går ut och suger in hyllningen. 🖕🖕🖕
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hur mycket hjälper dessa tandskydd dock när man får ett yxsving rakt upp i nyllet? Skulle behövas titanreinforcerad tandställning för att skydda tänderna helt och hållet ifrån skador
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Pinaceae: Visste inte att den fans en specifik regel för det, men nu har man koll
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Kebab_House:
Nope!

9.13 TANDSKYDD

Alla spelare som inte spelar med heltäckande ansiktsskydd ska använda tandskydd. Ett tandskydd syftar till att skydda tänderna och käken från skador. Tandskydd kan också skydda mot hjärnskakning. Tandskyddet ska vara anpassat för individen. En spelare som tappar sitt tandskydd under spel får spela klart bytet. En spelare som bryter mot denna regel på något sätt ska avvisas från rinken och varnas. Vid en andra förseelse ska mindre straffet för Illegal Equipment utdömas (se Regel 12). I SHL och i HA ska förseelser mot denna regel även anmälas till disciplinnämnden.

Sida 28

pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_ishockey_2022-2023/
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
JonteD: Tror man får göra som man vill
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Kan ingen be Timrå lägga ut en bild på en leende Walli?

Han blir mer och mer lik O Sundh för varje match som klaras av!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
UbbeNils:. Mys! Hovetlagen ligger sist i formtabellen på de tre senaste matcherna.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Kebab_House:
"dumt att inte ha tandskydd av walli "

Ger böter om så är fallet.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
vonDöbeln: Ja men de hade lite rätt ändå, fuskigt att vi har så bra spelare. Domarn borde blåst av och blandat nya lag!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hemma efter att ha utkrävt 3 enkla poäng nere i Oskarshamn! Även första gången jag personligen blivit skriken på och kallad fuskare på vägen ut ur en hockey”arena”.

Vilken enkel seger, vilka intellektuellt avvikande hemmasupportrar och vilket lag vi har!

Riv det där skjulet som Oskars IK spelar pojklagshockey i och skicka upp MoDorövarna i SHL så att vi får lite derby mellan homo sapiens-klubbar istället.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Charliejfz:

Får väl säga detsamma efter er insats idag.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
kulltorp: stort grattis TIK!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎉😅😍
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Olle: Den vann vi åt Börje
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Chrille: Vi pissa på dom
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Gurkan: han med mushtachen!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Chrille: Walk of shame…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Brynäs är märkligt uddlösa. Riktigt dåliga. Är omgiven av uppgivna brynäsare i arenan
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Gurkan: Den tionde legendaren i Oskarshamns Wall of fame! Det du!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hahl Bundy 2.0: Även vid förlust mot HV är sex poäng av nio helt ok på en bortaturné.
Vi har alltså nio plusmål totalt på bortaplan hittills, vilket är anmärkningsvärt, och 10-3 på två av tre bortamatcher den här bortaturnén. Hittills.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
F.ö blir det en jobbig bortamatch mot HV på tisdag. Dom är på g.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Brynäs har det småtungt. 0-3 just nu mot HV.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Gurkan: ingen vet även fast alla tydligen vet
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
TD: Raketen börjar röra på sig Brynäs ser bleka utav inte längre sist
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Tom Topp: Vem fan är Arne? Spelare?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hahl Bundy 2.0: Arne for president!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Hade OINK haft Arne på isen idag då ni…
Vem är Börje liksom?
Arne 👏👏👏 Arne👏👏👏
”Alla känner Arne”
Man tar sig för pannan… vilket haveri!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
UbbeNils: 1-0 VIK :)
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
Chrille: sant! Aldrig någonsin har funktionärerna vunnit istiden så ofta som i Oskarshamn…

I början på säsongen vann dom sjötiden på löpande band med…

Vill du göra karriär med rätt cv som vaktmästare så ska du ha gjort en säsong i ishallen i Oskars…

Då vet man att du jobbat och inte bara glidit igenom karriären…
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
empa11: Härligt, själv börjar jag efter några öl fantisera om hur Per Svensson skulle reagera efter ett sm-guld. Känns som länge sedan helgerna var så här trevliga i shl
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2022-11-26
söder över: ja total dominans... Timrå vann istiden med flera minuter.
Låst ämne

2414420 · »