1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581423 inlägg · 6216 ämnen

IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28

2573698 · » Till forumet


Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Sverige svar på NJ Devils ..... ingen höjdare , milt uttryckt
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Andersson: Ja hua, vilken plåga till finalserie.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Finalen förra säsongen kan va de tråkigaste i hockeyväg sen man fick höra Västerviks glassbil/måltuta
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Andersson: Ja, men nu är det Växjö vi snackar om, man ser ju hellre färg torka än bevittna deras plåga till ishockey.
En vinst är vad man går för. Vill helst slippa genomlida Sweet Caroline en sådär 5 ggr också. 😅
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: 2,5 timme var ju lindrigt .....
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Det blir att vara på plats imorn också som det ser ut. Man får hoppas jag inte ångrar det i efterhand med 10 skott på mål efter 3 spelade perioder och 5-0 i baken. 😅😬det blir sega 2.5 timmar hem i så fall. 🙈
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Vi har alltså inte fått stryk av lakers på hela året? Känns bra inför morgondagen 😎🙈
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Knylan:
Ja, Inget fel på domarna igår, dom syntes knappt och då är de bra.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
solbacken: Det gjorde även Enroth, som var en av två huvuddomare.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
solbacken:
Jag skrev Enroth menade givetvis Edfelt, han gjorde en bra match.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Zäta75: tar vi en enda poäng av Plastsjö där nere i mörka Småland så får vi vara jävligt nöjda. Men jag håller med om att förutsättningarna efter en bortaseger mot OINK och att vi fortfarande slår i underläge kan borga för en jämn match i a f.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Patrick Polly: Ja han är ju inte den mest kreativa spelaren, och kan han inte vara en Gallo då är det nog bättre att en egen produkt får chansen. Blir nog avsevärt billigare också!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Jag håller med om att Mieho inte gjort bort sig men tycker inte heller att vi fått den riviga, jobbiga retsticka som målades upp. Givet att det är en ”import” finns heller inte oceaner av tid att ”växa in i det”. Om han är ”billig” kan jag tänka mig ett år till, men ser helst att fler yngre får chansen, exempelvis Värmhed.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Patrick Polly: Ja hur man än gör där så ser det bra ut med Wedda in. Mieho gör ju absolut inte bort sig, men det är ju solklart att det är han som får gå ner när Wedda kommet in. Aldrig att man skall flytta på Lundin eller Hartmann som båda vaknat till liv, älskar den duon just nu. Riktigt tunga ihop!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
sargad: Jönssons gäng är förbaskat svårspelade! Det kommer att bli skillnad som natt och dag mot för matchen mot Oskar!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Tom Topp: Jävligt nöjd!? Litet understatement... elle...
Poäng, i vilken form som helst, borta mot Väckssjön får en annan att hjula ner till källaren när det är dags att rensa pelletsbrännaren.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Patrick Polly:
Forsmark gjorde absolut sin bästa match igår, bra att han fick liten annan omgivning. Han gjorde det bra även bakom DHL. Han kommer att bli en stabil back bara han får lite tid på sig.
Även Enroth gjorde en stabil insats.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Tom Topp: Absolut, han gjorde en habil insats. Forsmark tycker jag såg riktigt bra ut. Vass offensivt, lite osäker med puck defensivt ibland man ska komma ihåg att han inte har många SHL matcher under bältet.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Zäta75: En poäng borta mot Växjö är då jag jävligt nöjd med!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Alternativt:

Hållande-Lander-Dahlén
Pääjärvi-Hanzl-EP
Wedin-Lundin-Hartmann
Johansson-Andersson-Boyce

Av det jag sett hitills så har inte Mieho varit påtagligt bättre än Andersson/Boyce. Johansson är på tillväxt och behöver istid så att peta honom vore helt fel. Mao tycker jag nog att Mieho är närmast att få "vila" när Wedin är tillbaka. Lägg också till att Boyce och Johansson är "trotjänare" i klubben, det bör också vägas in när man tar beslut.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
jhnd91: Känns ändå bra att vi möter Växjö efter en lätt vinst mot Oskarshamn. Vi har självförtroende och momentum. Inte många förväntar sig att vi ska slå Växjö borta så det är ett bra läge anser jag. Vi gillar att slå ur underläge och vi har inget att förlora så att säga. Kan knappast bli sämre än förra årets 0-5. Det var en mardrömsmatch med mål på mål och vi var utspelade. Växjö känns inte lika starka i år, men de imponerade ju igår med 4-1 mot Frölunda. Blir en tuff match som jag ser fram emot. Hög forecheck som igår mot Oskarshamn får vi se om man kör med. Växjö spelar ju lite annorlunda med ett kontrollerat spel jämfört med Oskars. Bra att vi har två bortamatcher irad i Småland. Det minskar resandet och slitet det för med sig.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Gorkyman: Vi har inte fått sätt mycket av det hittills iaf.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kulltorp: Jag förstår vad du menar men jag håller till 110% inte med. Jag är all about att fira en seger oavsett om det är mot Solens IF eller The Big Red Machine. Ska man ständigt tas ned på jorden efter en bra insats tror jag glädjen försvinner rätt snabbt. Med det sagt ska man ju inte få världens skalle men jag tror inte att liiiite hybris skadar, kolla bara på Modo, dom går ju på moln och spelar därefter.

Men självklart blir ju Växjö en helt annan grej än Autobahn OINK.

Vet inte vad det är för status på dessa inför imorgon men Växjö saknade Ludvig Nilsson, Dylan McLaughlin, Tobias Rieder, Martin Lundberg och Hugo Gustafsson igår mot Frölunda och åt upp dom ändå, men vissa är ju inga dussinlirare och hade ju inte skadat om dom fortfarande var borta imorgon. Är ju Växjö, FBK och SAIK vi inte verkar kunna vinna mot, ish.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
En ligg här i ett rus efter den underbara matchen igår! Att se glädjen i vårt lag! Dahlén log under hela matchen å ÄNTLIGEN så bröt han måltorkan!
Dä bästa var efter matchen när Dahlén överlämnade sin klubba till en överlycklig liten tjej i klacken!🙏
Dä kallas kärlek dä! 🥰
Nu öppna snart Bolage å dä ä dags å fyll på inför helgen!!
Fridens liljor rabbuslingar å trevlig helg!!
Vi ä Timrå IK å vi är så fucking BÄSSSSST!!🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Haha ja fy satan, så verklighetsfrånvänd trodde jag inte en ratad 36-åring var 😅
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Igår rann dä lätt rabbuslingar!!!
Nu börj vi tagg tä Väksjö imorgon!!
Skål tamjefan!!
Halleluja 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Aftonbladet brukar ju inte ofta ha rätt, men stämmer detta sä tror jag vi passar på Ahnelöv. Han kan ju fetglömma nått kontrakt i Sverige om det stämmer. 😅

"Intresse har inte saknats, bland annat har Sportbladet tidigare rapporterat om intresse från Brynäs, Djurgården och Södertälje.

Men något avtal har det inte blivit, en faktor kan vara Ahnleövs löneanspråk. Källor med bra insyn säger till Sportbladet att han begärde runt 250 000 i månadslön. Andra källor som Sportbladet har pratat med har dock inte bekräftat den summan."
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Rip Kirby: OJ är stark, problemet är att han är rätt naiv i ingångar i offensiv zon. Han tror ofta att han kan dra igenom back på ytterkanten och blir då rätt lätt byte mot sargen.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Gorkyman: Jo han har sina styrkor i fysiken så sett. Han kommer ju dock förpassas ner till 4:e när Wedda ansluter . Hans spel passar bra i en 4:e kedja i allafall!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Jag gillar iaf Mieho, tycker han gör ett jäkla bra jobb, och är sådär lagom irriterande. Får ofta fast pucken, och tröttar ut motståndarbackarna med sitt stångande.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Rip Kirby: Känns som han blandar och ger en del, men samtidigt så är ju Mieho mer en utpräglad defensiv spelare. Med lite mer offensiv omgivning så tror jag Johansson kan få ut lite mer av sitt spel, än att spela i en 4:e kedja där fysiken är a och o!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Oliver väger dock alldeles för lätt i närkampsspelet kan jag tycka.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kattan: Nej precis, men med de premisserna så tycker jag man redan nu bör byta plats på Oliver Johansson och Mieho.

Oliver är en iller på isen och skulle passa rätt bra ihoped Hartmann och Lundin!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kulltorp: Kommer att vara som natt och dag att möta Växjö. Där gäller det att ha tålamod, tålamod och tålamod. Och kanske lite extra tålamod.

Forsmark och Edfeldt lär sättas på oerhört mycket svårare prov då. Och givetvis hela försvarsspelet. OIK var genomusla hela matchen ikväll. Timrå nötte ner dom och med en DHL-kedja som levererar var dom chanslösa.

Lodin (inte Lundin som jag skrev i förra inlägget) var väl egentligen det ända som stack ut hos dom. Lär väl bli en ny banderoll där imorgon då.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Kerstin_k: Nästan 50 skott på bortaplan. Inte dåligt och visar på stor klasskillnad mellan lagen.
OIK spelar verkligen raggarhockey med huvudet under armen.

DHLspelar 2-1 eller 2-2 i afton om man räknar in OIK- målet under Hållanders utvisning på deras konto.
Ett fall framåt men deras defensiv är fortfarande ganska tydligt sämst av våra 4a linor.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Mieho kanske platsar i 4e kedjan annars stort nej.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Jag tycker vi ska vara försiktiga med att lyfta denna match som ngt superbra, förutom 3poäng.
Växjö blir en helt annan nöt.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Haha! Dahlén spelar Football Manager. Minns hur jag o en kompis spelade det för 20 år sedan varje dag i flera timmar. Blev riktigt nostalgisk.

"– Jag, Hållander och Erik Andersson sitter och lirar på bussen. Vi spelar Football Manager på datorn. Erik är Leicester, Hållander är Brighton och jag håller på att kvala till Europa League med ÖFK, säger en mycket nöjd Jonathan Dahlén." - ST
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
JanneH: Har för mig Marklund kör defensiven och Molinder personlig utveckling. Men du får kolla i näst senaste avsnittet av Domustrappan där de intervjuade Ante, där kom de in på vem som gör vad.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
JanneH: Marklund.

Sen på bollen nå jävulskt. Såg klart matchen nu.

Edfeldt och Forsmark klart bra! Hållander tyckte jag agerade blodhund. Lundin, Hanzl jävligt stabila. Pettersson grym. DHL - fukking äntligen! Underbart. JJ bra.

Oskars skitkass, på riktigt. Precis som deras publik. Lundin - klart det ska vara en Timråit - bäst i OIK.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kattan: sitter och kollar på hockeykväll och de tog upp Stefan Nyman och hans roll som back coach i Öret. Säga vad man vill om Nyman men Öret har ju lyft sitt backspel sedan han tog över den rollen. Är det Molinder som är våran back coach eller är det Marklund? Sorry mitt minne är så kasst att jag glömt roll fördelningen men skulle vi behöva ett starkare kort där när det gäller att utveckla unga backar som Edfeldt och Forsmark?
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kattan: och bättre än Eronen defensivt!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kattan: tilläggas ska väl att bägge ser ut att vara farligare än både Strömberg och Erixon på offensiv blå, vilket kanske inte är någon större bedrift dock.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Tom Topp: Det jag gillar med Forsmark och Edfeldt (framförallt ikväll) är att dom vill vara spelande och inte bara sarg ut. Edfeldts skridskoåkning (som jag varit inne på tidigare) är hans största vapen, klarar av tempot utan problem, brister i lite andra delar av spelet ibland. Forsmark är inte lika snabb men har istället bättre händer och spelhuvud som sina styrkor. Nu är det inte säkert att bägge tar en ordinarie plats under säsongen, men jävligt kul att se att dom tar för sig ibland.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Patrick Polly: Edfeldt gjorde också en mycket bra match! Ska bli mycket intressant att se hur dom står sig på lördag!
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Meiho är ju i grunden en gnuggare som platsar i den finska ligan. Tycker inte han är den där jobbiga typen han ska vara. Och offensivt finns det ingenting, samtidigt förväntar jag mig knappt en poäng från honom så det hade varit orättvis att klaga på hans offensiv. Vid fullt lag ska han inte vara på 3 kedjor och ska heller inte förlängas med.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Sputnik: Eller Wedin i tredje , till att börja med
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Villervalla: Pratar du om Lina din?
Såg väldigt snöfritt ut i torskars, det hjälper garanterat.
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
kattan: Lite funderingar så här 5 matcher in i säsongen.
Mieho gör inte så stort offensivt avtryck, när Wedin är hel och tillbaks så skulle jag vilja se.

Wedin-Lander-Dahlén
Pääjärvi-Hanzl-EP
Hållander-Lundin-Hartmann
Mieho-Andersson-Johansson/Boyce
Låst ämne

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-09-28
Rip Kirby: Inget ont om Nubben men nog är det vääldigt tydligt att det var det bästa som kunde hända att Nubben gick till HV.
Låst ämne

2573698 · »