1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581402 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24

« · 1699873 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Bragd-Birger: nu börjar det se bättre ut iaf. Nu låter man pucken gå ordentligt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
"Dase tar ett handledsskott."
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
söder över: Jag kan hålla med lite i kritiken mot Matz. Någon bör upplysa honom (och inte minst vår nye målvaktstränare) om att det är hockey vi håller på med, och inte porrfilmsinspelning. Man BEHÖVER inte sjunka ner djupt på knä så fort man ser en rest klubba.

I övrigt känns detta som en oerhört menlös match. Vilket det så klart blir när man möter ett djur, och inte ett hockeylag. Och om Hjältarna behagar leka Boyz II Men. Det kladdas lite väl naivt i egen zon, och saknas spiritualitet i anfallen.

Såg dock lite bättre ut sista 10. Om gossarna bestämmer sig för att göra något vettigt av den tid dom ändå aldrig kommer få tillbaka, så...k a n det gå.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Woody: håller med dig lite.

Så tokigt har väl inte Mattssons spel varit?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
För första matchen jag sett i årets ha måste jag konstatera att domaren saknar känsla totalt för spelet och han positionerar sig tillräckligt illa för att behöva chansa på sin bedömning av en massa situationer...

Trist...

Nu såg det lite bättre ut i spelet 15min in i andra.

Är det något lag som måste åkas sönder så är det pantern...

Ingen större vits att dra ner tempot och spela fysisk och grötig hockey mot ett lag där varenda spelare är tre huvuden högre och 13pannor tyngre än de våra...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Andersson:
Jag tycker visserligen också att Ohre borde ha stått, men varför hacka på allt Mattson gör. På Panterns andra mål är det minst lika mycket backens fel att hans ens får komma till och skjuta där.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Konstigt att han sjunker ihop så mkt när han är över 190 lång , ser ibland ut att vara max 1,80
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Knylan: Tycker han är för dålig. Innebandykeeper, som sagt. Andra målet är hans.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Hälge: ja vilket jävla byte han gjorde! Två onda skott täckningar och ordna fram en utv på motståndaren...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Knylan: jag förstår att Marklund blir arg! Han får slashing utv när panternspelaren håller i hans klubba!

Två mål gjorda medan jag skriver inlägg...

Håhå jaja upp och ner!

Vi verkar ha svårt att köra våran hockey ikväll...

Pantern gjör mest som dom vill i alla situationerna...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Trevligt. Oscar Johansson målar i boxplay.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck:
Ska vi satsa på att ha en man utvisad konstant? :)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Jahopp. Utvisning i egen zon i POWERPLAY. Herregud vilken match.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Mycket bra jobb av Öhrn i boxplay.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Ja, Mattsson höll oss kvar där i början. Vi fick ju knappt låna pucken första typ 12-14 minutrarna. Blekt som fan överlag, ja. Hade kunnat ha 1-1 med lite flax. Känns jävligt konstigt att vi vann skottstatistiken i första.

Njaaa, detta blir jävligt tufft. Poäng är nästan en bragd som det känns nu.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Bytt lag har du gjort också!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Knylan: Tycker det känns som röfvsmör jag.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Ja det ser onekligen lamt ut vill jag säga!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Näe, mycket märkligt. Sen ser vi grymt seeega ut. Kan det vara magsjuka som härjar i laget?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JobbaPuck: Begriper fan inte varför inte Ohre fick chansen igen..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1: Hahaha...vad fan? Jag är inloggad som Johan Halfvars? Det här är alltså Hubbenorlen som skriver. Hur gick det här till egentligen?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Mattsson ser ut som en Innebandymålvakt. Det här kommer aldrig att gå.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1: Detta måste vara sämsta inledningen av Timrå på väldigt länge. Helt avslaget. Och även på läktaren. Smittar väl av sig...
Poäng idag då måste det till en rejäl uppryckning!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1: ser lite trötta ut. Dom får börja åka lite griller nu....
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Ja, det händer inte mycket alls från Timrås sida tyvärr
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1: Timrå spelar pinsamt dåligt ikväll.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Johan Halfvars: Funkar bara på telen för mig.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Diddeli: Funkar i Firefox och på telefonen, men inte i Safari. Tycker det är så sjukt dåligt att inte se till att saker och ting funkar som det ska när man tar betalt för en tjänst.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Mattsson har inlett med två fina räddningar.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Funkar för mig. Fick logga ut och in en gång först dock
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Sändningen funkar inte för mig. Nån fler med problem?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
...och både tevetittare, DJ Hemp på plats och andra får gärna lämna lite färgfyllda kommentarer här...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Tycker det har nämnts alldeles för lite att Johnsson gör comeback, det gör ju att skadeläget känns lite bättre iaf. Brändström kommer onekligen att slängas in i hetluften rejält ikväll med tanke på backläget.

Vi har på pappret en förstakedja med Dahlén - Johnsson - Westin. Den är - på pappret - SYLVASS.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Mot 3 p, nu kör vi! Heja Timrå!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Hade bra vibbar på dessa 3 matcher (Almtuna, Pantern & Oskarshamn) 3 p hittills, känns som att minst 6 p hade varit godkänt!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
MrMorris: På nåt konstigt sätt känner jag sköna vibbar inför ikväll, Trots det tunga skadeläget.
Skall vi vara med i toppen behöver vi vinna såna här matcher som sagt och då är det upp till andra i laget att kliva fram.
Lets empty the tanks boys!!!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
EArk: Jag gillar att de har officiella hemsidan på laget.se De har gort det bra!

Tror det blir riktigt tufft ikväll. Vore ju vansinnigt skönt med en trea. Vi verkar ju ha ett spelschema med - tänkta - topplag på rad följt av lite på papperet mjukare motstånd. Nu har vi väl tre nykomlingar plus Oskarshamn de kommande matcherna. Ska vi vara på övre halvan på riktigt måste vi samla tvåor och treor i de matcherna.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Kom igen Timrå, Vinn!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
jå1: Synd att man inte satsar på Ohre ikväll då det känns tryggare när han stått. Upp till bevis för Mattsson ikväll om han inte vill tappa förstaspaden till Ohre då vill säga.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Wedin, Westin, Brynis, Strömberg och Molinder borta ikväll alltså. Blir jäkligt tufft det här.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JanneH: Han är skadad.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Ik Panterns hemsida inför matchen
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
JanneH: Jag vet att det snackats om att han inte har storleken riktigt, men där håller jag inte med faktiskt. Det man inte har i storlek kan man kompensera med skills och balans. Exempel på spelare Henrik zetterberg 180 cm, Patrick Kane 180 cm. Dom är ju även storstjärnor i NHL så storleken skall inte vara något hinder. Kanske lite extra kilon på Elias som fattas men det kommer på vägen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
lungan: Med tanke på att PanterTanter är Mifs farmarlag så lär väl Christoffer Forsberg kunna hamna där om han inte platsar i Mif.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Sputnik: Ja lite märkligt att Elias inte fått chansen att visa upp sig än
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Woody: Vi kommer att smiska upp de där lönnfeta pantertanterna ganska rejält ikväll tror iaf jag.
Dags för deras svacka nu :-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
DJ Hemp: Jag skickar min tvillingbror. Han sätter sig i bil från Stockholm i skrivandets stund. Oraklet från Alnö på intågande alltså.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco: Med tanke på hur blek Ottosson från modo var förra matchen så måste vi väl ha nån jämbördig junis? Varför inte slänga in Elias Pettersson och låta han känna på det lite?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
El Maco:
Det känns ju som det mest naturliga. Blir det vinst i kväll?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2015-09-24
Woody: det måste väl gå att skicka ner en back och en anfallare från juniorerna?
Kommentera

« · 1699873 · »