1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581144 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09

1774664 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Johan J: Brynisveen kommer enligt Tingsryds hemsida att göra sin första match på måndag mot Timrå. Dahlén och Pettersson kommer åka åttor runt honom.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
JanneH: Brynisveen klar för Tingsryd. Presenteras på Tingsryds hemsida.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Woody: Det var ju det jag menade att jag också vill se. Jag ser bara skott på motståndarnas smalben från blå i anfallszonen och panikrensningar efter sargen i egen zon som oftast stoppas upp av motståndaren vilket gör att Timrå får gnugga mer i försvarszonen. Igår fick han även chansen 3 mot 3 där han först ger bort pucken i anfallszonen för att senare totalt rusa bort sig i försvarzonen och därefter drar på sig en utvisning för slashing. Men inte är jag butter över det idag då vi vann matchen, var mest igår man överreagerade och då kan man spontant kasta ur sig saker i stridens hetta.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Har ni sett att Brynis verkar klar för Tingsryd, enligt MrMadhawk. Stämmer detta så får jag bara mer vatten på min kvarn att den killen aldrig trivdes här.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Olle: I o m att vi har Dalle Jr och EP m fl så haltar jämnförelsen lite men är det bara jag som tänker på AIK i SHL under de säsonger de hade Fasth i målet? Han var ju så sjukt bra att de vann oavsett hur de spelade. Magic är ju faan ÄNNU bättre! Straffsegrar borta och så fortsätter vi ånga på hemma så blir nog detta bra ska ni se ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
sargad: VI löser det...👍😁
Här ska det lätt rinna in 6 stora glas i Oskehamn och i Västervik... 👍🍻💪👊👌👏😎
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Jockz: Nilsson? Utmärkt back enligt mitt förmenande!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Olle: Jo, han Mattsson är helt klart nyckeln denna sässe. Sedan blixtrar de unga talangerna till i rätta ögonblicken. Och snart kommer produktionen att komma igång på flera fronter.
Har på känn att Boyce, Wedin, Persson kommer att få utdelning mot Oskars.

In Kent-roger we trust. Making Timrå gr8 again.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
SMÅLAND: Du får av den kollektiva TIK-fanskaran, ett personligt ansvar över poängfixandet mot Oskarshamn då det utspelar sig i din "hood". Verkställ!
😊
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
JanneH: två pinnar borta mot pantern när vi är sjukt ineffektiva och omständliga, dom pinnarna tar jag varje dag i veckan. Jag vet inte om jag tycker att vi förtjänar varken 2 eller 3 pinnar ikväll men 2 pinnar känns åtminstone logiskt. Jag tycker det är ganska symptomatiskt att EP räddar oss i det enda ögonblick av matchen som han behagar att blixtra till. Jag tycker dock att det är Mattson som förtjänar berömmet i denna match, utan honom hade kalaset mycket väl kunnat sluta 3-0. Pantern har ju, som dom flesta andra lagen vid den här tidpunkten, gjort läxan. Vi måste få produktion från andra spelare än Dahlén och EP, dom drunknar i markeringar och tjuvnyp när motståndaren fattar att vi är ganska uddlösa utan dessa grabbar.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Nu drar vi ett kort streck över fanskapet och styr bussuslingen norrut till Oskeham...
Där vill jag att det rinna lätt på lördagskväll..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Heisenberg: ja 2 pinnar borta mot panter tanter är bra jobbat. Kul att brynäsare Bokvist bidrar men som vanligt vinner vi när Magic storspelar. Är vi för beroende av det eller är han grädden på moset?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
kulltorp: Svårt att tycka något om specifika målchanser, men chanserna skapas ju iaf. Det hade ju suttit jävligt bra med tre pinnar istället med tanke på det läget han hade i slutet dock.

Det ska bli intressant att se om de spelare man verkligen ska kunna ha förväntningar på blommar upp när junisarna sticker på JVM. Johan Persson borde kunna snitta mer än en halv pinne per match med tanke på att vi har producerat så bra.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
kulltorp: Håller med dig. Tycker Dahlén spelar lite väl svårt ibland vilket jag tycker han inte är ensam om dock. Ibland blir Timrås spel lite väl omständigt för min smak. Önskar att man hade lite mer farliga målchanser med backskott och spelare som skymmer och hugger på returer. Avsaknaden av en riktigt hårdskjutande back är påtaglig. Man ljuger väl heller inte om man säger att Mattsson är viktigaste spelaren i laget. 5 poäng på 2 mål under ordinarie matchtid är ovanligt. Men men, vinst och 2 otroligt sköna poäng idag känns fint. Bra början på Timrås bortaturné.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Carl Lejonkräk: Väldigt intressant spelare. Bra fart och spelförståelse. Syndes att han är van juniorhockey i vissa situationer ikv men ser gärna att han stannar hos oss!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
kulltorp: Äsch! Hockey handlar om marginaler, en annan kväll sitter dom lägena.
Kommentera


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Knylan: Förvisso. Men visst kan man förvänta sig lite mer av tex Jonte D? 2missade frilägen idag. Ska han leva upp till förväntningarna så tycker jag han ska sätta minst 1 av dem.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Carl Lejonkräk:

Ser bra ut. Vi köper loss honom inom kort. :-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
jå1: Hur såg det ut för Boqvist?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Vilka otroligt sköna poäng! Topplagsbeteende, hur man än vrider och vänder på det. Det går alltid att hitta saker att oroas över, men det är fan två pinnar trots allt. Vi råkar ha den spets som behövs i såna här pissmatcher, sue us liksom.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
IK Pantern - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Snacka om att spela en motståndarmålis stor. Annars var det inte ens nära;)

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
El Maco: Puh. Känns ok med 2 poäng idag. Uddlöst spel, bra fart men mest i ytterzonerna. Mkt skott men utifrån och i dåliga lägen.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
El Maco: UNDERBART OCH BOQVISTEN FICK AVGÖRA....
Nu blir det FEST 🎉 🍻👍😁😉
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Fan vad tät Mattsson är på straffar
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Mattsson!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
SMÅLAND: sådärja
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Lekstuga EP...MEN FAN MATTSSON!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Fan vad otät mattsson är på straffar
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Olle: Skriv att Mattsson inte kan rädda en straff tack..
Kommentera



Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Olle: haha jag blir överbevisad igen, yes!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Heisenberg: Det är fortfarande webb-tv vi pratar om. Det är klart att Cmore skulle kunna lägga pengar på att smacka upp fler publikmickar inför säsong, det säger jag ingenting om. Men jag förstår att man försöker runda en sån, relativt sett, onödig investering. Sen har det ju strulat rejält på den fronten, som i bortaderbyt. Men det folk som producerar på plats är ju rena lekmän, tekniken måste vara så pass enkel att glada amatörer ska kunna hantera den.

Cmore gör ändå ett riktigt försök att helhetstäcka en liga som bara de närmast sörjande bryr sig om. Måhända att det kostar 399:- i månaden (för de som inte sajnade innan de höjde priset) men alternativet lockar inte mer.

Sen har de prioriterat konstigt när det gäller vissa val av matcher, det håller jag helt med om.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Lotteriet!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Olle: Bokvist, EP, och John Westin gissar jag på
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Låt nu inte Dahlén lägga en straff, han har sannerligen fel på siktet ikväll.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Utvisning Timrå..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Jockz: var hittar zebran den utvisningen? Obegripligt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
SMÅLAND: s
Skulle så gärna vilja se det Roger och Henrik ser i nr 4.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Låt oss avgöra nu..
Inte straffar tack..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Fyfan vad nära Dahlén fick avgöra.. Hoppas vi fortsätter spela som vi har spelat sista perioden i nästa match.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
The great one: Synd att Dahlen inte är i fas riktigt. Haft det tungt ett bra tag nu. En Dahlen i vårterminen hade gjort några kassar idag.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
El Maco: jag står fast vid att han inte haft ett enda rätt i matchen innan målet. Å andra sidan räcker ju ett kvitteringsmål rätt långt i en sån här pissmatch.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
726 åskådare. Baaaara Tikare!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
IK Pantern - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Jockz:

Bra tryck efter PP. Så ska vi spela.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
SMÅLAND: Vilket jäävla pass? Säkra boqvist för resten av säsongen!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2016-11-09
Heisenberg:

Men fn vad skönt!!!
Kommentera

1774664 · »