1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580357 inlägg · 6216 ämnen

IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22

1837444 · » Till forumet


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
JobbaPuck: Ja, det håller jag definitivt med om. Frågan är bara vad som går att hitta, såhär en vecka in i säsongen. Känslan är att vi får rulla på såhär några matcher till. Kan gå, men vi blir blottade mot väldigt bra motstånd.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Knylan: Jag är med dig hela vägen. Men Basse måste ersättas. Var väldigt tydligt igår att vi saknade en sån spelartyp.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Sputnik: Det är på den nivån alltså, att allmänheten ska behöva göra deras arbete. Nivån på journalisterna på ST kommer förbli ett jävla skämt oavsett. Anställer de bara konflikträdda personer? Samma gamla standardformat på frågor och vågar aldrig ha kritiska påståenden/frågeställningar.

Dock tycker jag bevakningen av Timrå/Giffarna är bättre än någonsin och därför har jag också premium. Önskar bara att journalisterna kunde hålla en tuffare nivå, det krävs ju ingenting för att bli anställd där verkar det som. Jag tycker det är synd för att det finns sådan potential som går till spillo.

Man tappar intresset av att läsa artiklarna när de är samma frågor hela tiden och ingen som frågar det man verkligen vill ha svar på.

Jag har inte sett en enda fråga om vart exempelvis Giffarnas pengar från försäljningarna gått till, och vad Timrå tänkt göra med pengarna som kommer in från sina.

Alla verkar undra över detta utom journalisterna.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Heisenberg: Man kanske kan maila Mittmedia och tipsa dom om frågan? Så kanske man får lite svar.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Heisenberg: Det där är ju rena bonuspengar som ramlar in, man kämpar ju fortsatt med likviditeten. Truppen tycker jag definitivt är något som ska bekostas genom det vardagliga arbetet, precis så som det sett ut om inte de där NHL-pengarna existerat. Det dom pengarna kommer kunna göra är att på sikt göra oss bättre, de kan täcka upp vissa hål som uppstått under senare år. Att vi får dom nu är ju frukten av det arbete man gjort på ungdomssidan, det är också där de ska återinvesteras. Att hålla på och köpa KLASS!!!!11111 så fort vi får lite ekonomiskt utrymme är ju efterblivet. Sen kommer de garanterat märkas av på sikt, kanske genom att man så sakteliga kan höja spelarbudgeten m.m.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Sputnik: varför finns det inte en enda duglig journalist i Sundsvall? Det säger ju sig självt att där ska man ställa motfrågan om hur det kommer sig att man trots nhl och shl pengar måste snåla i budgeten!!! Helvete. Jävla amatörer.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
DJ Hemp: Ja det var en tråkig match och tråkig kväll, men ett par Ubåtar på Möllan och allt var glömt. Fick med mig Polsk blond donna hem..
Men henne byter vi ut ikväll :-)
Men i december slagga jag hos dig mannen ;-)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Sputnik: Får hoppas att Timrå inte ekonomiskt gör en Giffare, d v s säljer spelare för flera miljoner och ändå gör flermiljonsförluster.
En skillnad till Timrås fördel är ju att publikantalet ligger hyfsat i nivå med övriga lag i serien.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
SMÅLAND:

Lika bra att jag är i Sundsvall. Annars hade jag blivit förknippad med en trist hockeyupplevelse samt ett knippe gravöl. Matchen spelades väl i Malmö Isstadion och inte i det där kylskåpet i Kirseberg? Bara att hoppas på en revansch i december, då jag antagligen är på plats. Beklagar att det blev som det blev i kväll!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Förlåt att jag kommer in och spär på den redan deprimerade stämningen här inne. Men förstår inte att man skall behöva vända på alla pengar närvi kommer få in NHL och SHL cash. Hur skulle det sett ut om vi inte fått in dom pengarna denna säsong? Klingar väldigt konstigt i mina öron. Självklart menar jag inte att man skall värva spelare och riskera ekonomin men inte kan den väl vara så sunkig med sänkt hyra och allt? Vill varna känsliga läsare, obs plus artikel!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
bisterfinnen:

Jaji, det är bara att hoppas att denna match var ett undantag.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Andersson: Ok och ändå var de chanslösa i fysiska spelet är så jävla trött på att se hur rädda de är i närkamper.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Modano: Den här säsongen har Timrå fler spelare på 90 kg än förra
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Olle: helt sjukt system att fattiga HA lag ska sitta i en bussjävel i 100 mil. Dela upp skiten i en söder och norrserie.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
DJ Hemp: Ja had behövt dej ikväll Hempen..
Sitter här på Möllevången och är helt sliten i kroppen.. De skulle ju blivit en härlig vit..röd firarhelg i Malmoe i helgen..
Dricker en klassisk Ubåt..
Funderar...
Vad faen gick fel ikväll?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
DJ Hemp: Nä, vilken skitmatch. Men det kommer bli bättre. Ni har ett jävla gäng i år, och vad jag hört så kör alla stenhårt.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Skönt att man inte var i Malmö i kväll...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Knylan:
I förebyggande syfte, langa på ett par såna här på trumpinnarna ;)
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: Minst 16 puckmärken i sarg/plexi även.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
KUKEN!

Inget fall åt något håll dock, tycker jag. Snusktät match där vi var mer impotenta framåt än vad Pantern var, det var dock hårfint. 0-0 hade fan varit mer rättvist. Kittlande att se den anstormning vi direkt satte in efter deras 1-0. Borde den ha kommit tidigare? Jag vet inte, men det såg ju onekligen ut att vara ett tydligt drag utifrån gameplan. De hade nog väldigt gärna ta chansen att pressa på och sätta tvåan men istället tryckte vi direkt tillbaka dem i deras egen zon för att kunna nå ett snabbt kvitteringsmål, vilket sket sig. Hade vi fått 1-1 där så hade nog båda lag taggat ner på tempot och varit rätt nöjda. Det är en väldigt svår bortamatch vi pratar om. Lång jävla resa, möta ett lag med en väldigt stark trupp. De lär nog inte släppa många poäng där hemma, vilket är rimligt med tanke på hur fruktansvärt deprimerande det måste vara att komma dit som bortalag.

Det går verkligen att känna oro kring offensiven, samtidigt gjorde vi fyra senast trots lite halvknackig offensiv även då. Det känns som att vår skottprocent är sämre än vad man kunde förvänta sig inför säsongen. Vi borde dock ha redskap för att förbättra just den biten.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: Ja men som när de möter Fysiskt spelande lag lyser svagheten igenom och Hästen är ett bottenlag. Är man inte först på pucken utan tar omvägar för att slippa ta en smäll då är man illa ute vilket övriga lag kommer att märka då man vet hur vekt laget är i sargspel och framför båda målen
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Olle:

16 skott är för lite, kändes dock som fler än så. Minst 10 per period ska det vara.
Kommentera


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: men Leksand då... 3-5 i baken nu
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Modano:

Lugna dig Modano! Dom var väl lika dvärgkorta som i premiären och då var du fn nästan nöjd...
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: hur fan kan du tycka att 16 skott på mål och inte ett enda hett avslut på mål är "ok"? :) Det var ju en helt sjukt tråkig match.
Kommentera


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Bragd-Birger: Kris efter 2 matcher ?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Ännu en gång har någon lyckas lura på Nubben en spelare av knapp sarghöjd Enock helt värdelös. Dessutom back att inte karljäveln BEGRIPER ATT DET ÄR FYSIKA SPELARE SOM TIMRÅ BEHÖVER inte små knähundar som en 10åring flyttar på
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
kulltorp:

Tycker det såg helt ok ut ändå. 3:e perioden sämre dock. Men poäng skulle vi haft med oss hem.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Värdelöst...
Me de här spelet blir de inge Meckarejs i vår..
Skitmatch..
Ja skäms..
Gör om..gör rätt...
Töm och Glöm...
Älska ♥ Timrå IK i vått och torrt o i med och MOTGÅNG ALLTID!!!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Vansinnigt tråkig match. Chanser fanns, men det är liksom John Westin över målskyttet.

Förstecenter anyone?
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: tycker absolut vi var sämre både defensivt och offensivt dock bara marginellt. Möjligtvis att vi var något bättre defensivt men bara för att vi slog så usla pass i mittzon att pantern aldrig riktigt behövde försvara sig.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
The great one: Uselt...uddlöst...slarvigt...fjösspel...
Kommentera


Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
16 skott på 3 perioder är ju sådär ......
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
SMÅLAND: Känns lika trubbigt som ifjol de matcher Dahlén och EP inte producerade. JP såg het ut på försäsongen, nästintill osynlig nu. JJ likaså. Hoppas på bättring till nästa match!
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
John Westin kan gå hem. Speldummast i laget men likförbannat så söker han passning när han kommer i ett läge som inte kan bli bättre för en spelare av den sorten.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Olle:

Inte långt borta heller. Vi var inte sämre.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Olle: USELT,!!! Faan
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
SMÅLAND: skönt när klockan står på 19:44 på teven och sen får man ett pushmeddelande från swehockey som säger att matchen slutade 1-0, haha. Sammanfattar dock matchen ganska bra, "inte ens nära".
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
100 mil åt helvete....
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Heisenberg: det borde finnas ett budgetpaket hos Cmore för alla olyckliga satar som måste följa allsvenskan. Orimligt att betala 600-700 spänn i månaden och se västerviksmatcher från sarghöjd.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Vi ha faaan int klivit ur bussen...
Int ens drickat smak ikväll..
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Fan skulle vi åka ur SHL för.. Är så förbannat jävla less på dessa jävla skithålor till arenor som det ofta blir förlust i också.. Pantern, Västervik, Almtuna m.m....
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Väntat förlorar var enda närkamp ingen som klara av fysisk spel
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Knylan: tycker definitivt att vi led av en "förbannelse" förra året med EP och Dahlén. Eller kanske snarare att vi saknade förmågan att samköra deras enorma talanger med vanliga dödliga hockeyspelare. Håller med dig om Lauritzen. Har man inte mer skärpa än så här så blir det tufft. Vi har ju faktiskt bränt en del högkvalitativa målchanser i denna match.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Olle: Om man vill se virvlande kreativt och effektivt anfallsspel så är det ju onekligen fel match att titta på, däremot tycker jag att det är intressant att vi ser ut som ett normalt, fungerande hockeylag igen. Betydligt gråare än förra året, men också väldigt mycket mer balanserat. Precis som Jimmy var inne på i Timråpodden så har vi ju haft nästintill obegriplig statistik, vi har gjort i stort sett allt rätt men ändå stökat till det. Det har alltid brustit i någon ände, olika ändar varje kväll.

Det hade inte gjort ont med en Lauritzen på isen ikväll, det är en sak som är säker.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Bragd-Birger: 100 mil i buss och pantern borta är väl aldrig en lätt match. Tycker man kan plussa för försvarspelet men vi är för bekväma i anfallsspelet.
Kommentera

Sv: IK Pantern - Timrå IK 2017-09-22
Jeeez, så segt det här var. Slafs, stress, erektionsproblem. För att inte tala om matchen.

Hoppas att det blir bättre allt eftersom, annars blir det en jobbig säsong. Framåt skriks det efter en pläjmäjker med pondus.

Glädjande att Hauken ser så stabil ut dock. Snorviktigt.

Hoppas på resolut spel i tredje. Pantern ska faen inte få vinna ännu en gång mot Timrå. Det vore lika oestetiskt som deras sargslogan 'Panterneriffic'...
Kommentera

1837444 · »