Såg att Aftonbladet brassar på med EXTRA-rubriker när en fyllidiot vält ett stålskåp över en 6-åring. Helt klart ett galet betende. Men att dra detta till att "klackarna nu är skilda åt" och att antyda att det finns säkerhetsproblem i ishockeyn är helt åt helvete! Jag har regelbundet besökt ishockeymatcher sedan "typ" 1997. Både som organiserad resenär och oorganiserad. Jag har till 99% stått i "klacken". Jag har möjligtvis sett ett eller två slagsmål under hela den tiden... Ett på en parkering utanför Timrå Isstadion. Där två hormonstinna grabbar rök ihop i en snödriva. Plus en knuff i Södertälje.
Jag har blivit förnedrad av vakter i Stångbro som sett problem som inte finns, Jag har älskat att bli behandlad som människa i Löfbergs Arena... Jag tar avstånd från ALLA idioter, vare sig dom finns på hockeyläktare eller utanför Aveny en lördagskväll. Men nu skapar Aftonbladet sensationsjournalistik genom att på något vis antyda att sådana här problem hör till vardagen... Det gör dom inte.
Givetvis ett allvarligt intermesso. Men inget som är utmärkande för ishockeykulturen. När media skapar sådana här rubriker så finns det säkert "dårar" som kan söka sig till ishockeyläktare av hel andra orsaker än vad som får mig att söka mig dit. Alla som finns i hockeyhallen har ett ansvar att försöka förhindra denär typen av felaktigt betende. Har jag fel?
Smokey: Jag håller med dig till 110%. Låt fotbollen behålla sina problem. Som tur är är det två helt skilda kulturer, Hockey/Fotboll Hoppas det förblir så.
Helg Ernest: Allt som görs med glimten i ögat gillar jag... Men håller man på SSK så kanske man saknar det;)
Vet att jag garvade åt TIK-"ultras" förslag om att stå maskerade med vita luvor med röda hjärtan på. Det kombinerat med ramsan: -Domar´n är dum, jättedum... ... Skulle vara en ironisk käftsmäll till allt vad tragiska bråkstakar heter...
Jag har blivit förnedrad av vakter i Stångbro som sett problem som inte finns, Jag har älskat att bli behandlad som människa i Löfbergs Arena... Jag tar avstånd från ALLA idioter, vare sig dom finns på hockeyläktare eller utanför Aveny en lördagskväll. Men nu skapar Aftonbladet sensationsjournalistik genom att på något vis antyda att sådana här problem hör till vardagen... Det gör dom inte.
Givetvis ett allvarligt intermesso. Men inget som är utmärkande för ishockeykulturen. När media skapar sådana här rubriker så finns det säkert "dårar" som kan söka sig till ishockeyläktare av hel andra orsaker än vad som får mig att söka mig dit. Alla som finns i hockeyhallen har ett ansvar att försöka förhindra denär typen av felaktigt betende. Har jag fel?