Dream Team: Förstå mig rätt. Det är inte musiken som stör mig, inte heller bilderna på mediakuben. Det som stör mig är de två "plankorna" som tårt-ljusen sitter på. Detta har Timrå haft i flera år som intro. Man vet aldrig om alla ljus ska brinna av eller ej. Det är bara den biten som jag har invändningar emot.
Red-line:Ja det är möjligt att eon arena inte är så bra.Men du glömmer en en sak i eon arena så huserar det bästa laget av dom alla... ps har aldrig varit i eon arena men däremot timrå isstadion.Jag får åka hem på vintern och besöka arenan.Annars får jag hålla mig till scandinavium men det hemmalaget är inte min favorit.
Red-line: Du tror inte att de som är ansvariga för introt behöver lite tid innan det sitter riktigt som man vill att det ska? Jag hör flera Ö-viksbor som talar kritiskt om introt i Swedbank Arena i gårdagens match mellan MoDo och Linköping. Tror du att ett intro sitter perfekt från första försöket? Det är väl olika faktorer som ska stämma överens för att det totala intrycket ska kännas ok. Nej, ha lite tålamod med det intro som man håller på att arbeta fram så blir det säkert bra när man har gjort de fel som man behöver göra för att lära sig hur det ska se ut.
Nu när vi diskuterat ljudnivå och musik, skulle jag vilja höra vad ni tycker om själva spelarentrén. Måste vi ha några fjuttiga tårt-ljus när hjältarna kommer in? Jag skäms varje gång. Jag blir kallsvettig av bara tanken!
ernie eagle: Jag menar tänk om jag skulle börja böla över alla mina snedsteg för att snacket går. Jag menar, man skall aldrig blanda lax å popcorn, och definitivt inte predika etik och moral i berusat tillstånd inför pojkhockeyspelare och definitivt inte fastna med huvudet i tågvagnsdörrar eller öla upp alla pengarna så man får kvitteras ut av det egna lagets sportchef eller strippa sig näck på en is i Karlskoga eller gå i shorts när det är -26 grader kallt ute osv.
Det är synd om mig å Willysson!
*snyft*
Stackars arma satar som tvingas utstå häcklet bakom våra ryggar!
ljudet var för lågt enligt mig iaf, och jag skulle gärna se att någon riktig power intro spelas, så även sittplats hänger med bättre, i tisdags kändes det som en del av sittplats slutade och klappade innan spelarna kom ut, kände jag iaf!
Hassebo: Det är ju för fan klockrent. Har man stoppat ner näsan i brännvinsflaskan och tagit sig en luvlig sup och sedan inte kan hålla fingrarna i styr får man ju banne mig strå sitt kast.
Vem hånade inte Nubben när han klantade till det. Det är smällar man får ta när man "strular" till det.
Är man så in i h-e orutinerad att man kvaddar en spelarbuss rakt in i sin egna hemmarena, pissar i portuppgångar, strippar på offentliga platser, slänger mat på kroggästerna eller antastar kvinnor i kort.kort när omdömet försvunnit ut på villovägar får man ta straffet att hängas ut också.
ståpäls: Nu får den där kärringen Peter Gudmundson kamma luggen och tagga ner.
Det är väl för tusan inte Ulimate Frisbee vi håller med heller? Alla dessa direktiv och restriktioner gör mig galen av ilska.
Nu får det vara ett slut på tramsigheterna. Fotboll kan städa upp sin skit på egen hand och skall ge sjutton i att fara omkring och peta i andra sporter.
Hockeyn klarar sig alldeles utmärkt utan en massa huliganlagar åt höger och vänster.
Talangscouten: Jovisst känns det väl lite tramsigt... Hockeyligan kanske hade lite att göra inför säsongen.
Vi har iaf det legendariska löpet från Expressen kvar i musikholken. 2005 års skönaste löp-rubrik: "Fulla elitstjärnan hånad med dansbandshit". :D. Se länken för vidare info. Gammal klassisk hån-humor med glimten i ögat...
Detta är ju typiskt hockeyligan o personer som har noll koll. Relationerna kan väl inte vara bättre mellan klubbarna än det är idag?Inte ett bråk eller något överhuvudtaget inom hockeyn. Tror inte den blir direkt sämre av att spela lite "hån" låtar. Detta ingår ju i showen liksom. Oerhört löjligt beslut. Ta o spela vad du vill, det är dags att någon står upp för denna idioti!!!
ps, Då kan man lika gärna sluta med filmen på mediakuben som "hånar" motståndarna vid utvisning också, ds...
Friman SR: Frölunda har ju kört påliknande tema dom senaste åren och bättrar på det efter hand så det skall verkligen bli kul att se hur det är ikväll nu när GP lyfter det så enormt.
Redax 2: Jo, ligger nåt i det =). För övrigt är det tillsagt från hockeyligan inför denna säsong att ingen form av "hån-musik" får förekomma av motståndarna under match för att "främja relationerna mellan klubbarna" eller vad det hette. Så förvänta er ingen "Pajas", "Asshole tonight" el. dylikt vid utvisningar framöver.
Red-line: Rentsound ska förhoppningsvis dit och gå igenom ljudsystemet innan nästa match. Efter diverse evenemang i somras (t.ex. den klassiska Jehovas-träffen) så har nivåer ändrats på slutstegen som skickar ut ljuden till högtalarna. Allt detta behöver omkalibreras så att ljudnivån blir lika oberoende på var man sitter. Får som sagt hoppas det blir gjort innan nästa fight...
BlackBay: Där jag satt var det stundvis alldeles för hög volym. Visserligen sitter jag ganska nära en högtalare, men ljudet ska väl inte göra ont...eller?
mattis69: Det kan man fråga sig..... var det bara hälften av högtalarna som funkade igår?... man hörde ju knappt musiken plus att det hördes väldigt svagt ljud på tränarintervjuerna före matchen..... finns det inte power över till högtalarna efter mediakubens inkoppling?
Äntligen! Blev skitsur i Januari -99 för att TIK inte lirade den då givna introlåten Metal heart med Accept. Tänk att man var tvungen att vänta till hösten-06. Nåja, den som väntar på något gott.......
Hassebo fixar säkert till ett bra intro. Egentligen spelar det ingen roll vad det är för något som spelas mest viktigt är att det inte är så förbannat hög volym.
www.nsd.se/artikel.aspx?artid=35634&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False