1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613974 inlägg · 6214 ämnen
« · 1597405 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Jajjen: Ingen alls, bara känsla och lite sund slutledningsförmåga. Därmed inte sagt att det ens är ett alternativ. Men Brynäs har kassa målvkter samt historiskt positiva erfarenheter av finska målvakter liksom av att värva från Timrå så varför inte liksom...

mikenomad: "Nä, Norja spelar garanterat i SHL nästa säsong. Hörde jag Brynäs...? "

Källa på det?

Andersson: Jo men vad ska han säga...?

Timrå Icon:

det står ju också    ' kan ju vara kul att stanna på samma ställe längre än ett år '

mikenomad: Ja han måste väl dessutom.
Det är väl bara han och Pelle som har åldern inne för bolaget va....?

Timrå Icon: Nä, Norja spelar garanterat i SHL nästa säsong. Hörde jag Brynäs...?

"Kanske måste jag köpa några öl till dem lite oftare."
Han är nöjd med hjälpen från utespelarna här iaf. Och han verkar ha greppat hur vi går till väga i Timrå också men så är han ju finne....

mikenomad: Låter inte som att vi får behålla Norja nästa säsong.

Timrå Icon: Nä, de där oxfilépizzorna på Atlantic har nog fått sin filé från nån gammal märr..

mikenomad: Ja att vi skulle värva en etablerad målspruta för 600kkkr/mån för våra skattepengar var väl inte heller något man skulle sprungit och ätit upp dig för precis.
Men en sån som exempelvis Sundh hade ju hellre fått en att vässa besticken om man säger så.
Jaja. Man får vara nöjd med det lilla som grannkäringen säger om gubben.
Var förresten ut och käkade nu men vette fasen om jag inte måste hålla en anatomikurs för kökspersonalen.
De verkar missuppfattat var filén sitter iallafall....

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Han stämmer perfekt med vår kravbild; spelare med potential som inte gör mål.

Nä men allvarligt, en glad nyhet ju. No doubt! 6 matcher och lär kosta småflis, allt att vinna här. Man förväntar sig nada zip zero och så kommer det här. Jisses, så svältfödd som man är nu känns det som vi värvat Niko Kapanen. Minst.

Jaja...men hubbe kan kanske ha gapat över lite mycket om det vill sig väl.

Bigthelin: Ja nu känns det lite bättre!
Tack!
Jimmy räddade min helg :-)

Timrå Icon: Eller: Det är "balt" att va lett :) 

Mr. Hamrin verkar ha haft lite koll på honom den senaste tiden i alla fall. 

Laken: En tung Lett om man vill vitsa till det....

Det var redan tillvitsat såg jag nu

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Han tillför oss tyngd på anfallssidan.

Timrå Icon: Om han ger oss spets så lovar jag att äta upp Mikenomad.

hubbenorlen: Den där hoppas jag vi får bra betalt för att ta hand om

"Storväxt ytterforward med bra klubbteknik. Duktig i spelet med puck. Jobbar hårt. Trots sin storlek en ganska bra skridskoåkare."

Timrå IK - BIK Karlskoga 2013-11-11

Från Timrå IK's Facebook:

"Idag har Jeremy Boyce och några spelare till varit och besökt Studentkåren i stan, Campus. De blev trevligt bemötta.
Och på måndag kommer ett 100 tal studenter att förstärka klacken då vi tar emot BIK Karlskoga."

Bigthelin: En kille som gjorde ett mål i Super-Eiit i fjol och har gjort tre mål på nio matcher i Division 1 i år, ska alltså ge oss tyngd i offensiven? Detta är ju skrattretande.

Bigthelin: Guldet ska hem! ;-)

Klart med lån från AIK.

DJ Hemp: 07, 08 och 09 var det definitivt snack. Vi hade mycket väl kunnat gå till final, och kanske till och med vinna hela skiten, något av de åren.

Knylan: Säger bara Alfredshemm, när nu den klubben börja med hockey. Läs på!

Jaji...

Knylan:

Jaji, egentligen hatar jag namnet Västernorrland som fan. Det borde heta Sundsvallsborgs län i stället. För att inge lite mer respekt än det nuvarande menlösa namnet som ingenting säger. Men angående Modo är det inte mycket att göra åt, de har trots allt spelat en jävla massa SM-finaler medan vi inte har varit där en enda gång. Inte ens i närheten om man ska vara ärlig, för i de semifinaler vi har varit i har vi inte varit tillräckligt bra. Möjligen med undantag för 1975, men då var jag inte riktigt med. I modern tid mot Frölunda och HV71 var det dessvärre inget snack, vi räckte inte till helt enkelt...

Redigerad kommentar

Så är nya fjärrvärmereklamen helt fantastisk tycker jag. Gubben som har hyllorna fulla av VHS:er med Brynäs alla matcher...och så sloganen då: "Vi bränner sånt som ingen vill ha."

DJ Hemp: Region och region. Som om Västernorrland är en region som man egentligen räknar mer än till landsting. Det är Sundsvallsregionen som är relevant och där är så klart Timrå störst, av naturliga anledningar.

Ska vi dock räkna landsting så är Modo så klart störst. Om vi ska fortsätta framstå som den alkade brodern som nyss kommit ut från torken med nyfunnen ödmjukhet.

renen:

Alla fattar ju att MoDo är störst i regionen, men du måste la tillåta att vi som underdogs vill käfta lite med er som stabilt elitlag...

Dunc: Är det den reviderade historien?

spud: Läs hockeyhistorian innan du yttrar dig. Timrå är o förblir störst i den här regionen. Men om ni sköter er så kan ni kanske rankas som 2:a.

El Maco: Nä, såklart. Men vi kanske har en postit-lapp med några snabbt ihoprafsade namn :-)

spud: vadå, spelar han Pålsson hos er? Trodde han var med Frölunda.

El Maco: Precis! Ta medelpads genomtiderna bästa hockeyspelare som exempel, och det verkar inte som om det kommer komma någon bättre det närmaste decenniet heller.
Påhlson skänker ju stadigt en del av sin förmögenhet för att verka för att MODO ska vara den enda framgångsrika klubben i det Västnorrländska idrotslivet.

sargad: Jag har inte fått se listan. Men om vi är under budget så är jag inte säker på att det finns en lista ens.

spud: eftersom alla får så stort modohjärta bara de kliver av planet på Ö-vik international airport så skjuter de gärna till en slant för att få spela rent av.

El Maco: Så därmed avfärdad från Timrås "lista"?

El Maco: I MODO spelar alla spelare gratis, eller de får ju Mackes autograf med sig på kontraktet, det räcker för dem.

sargad:Han lär väl inte spela gratis?

För att öka på inläggsfrekvensen: Är Nordgren helt avfärdad av Timrå och/eller vice versa?

spud: Kvinnan som häller ölen ser ut att stå brevid hjälmtjuven dessutom så dom hör säkert ihop på något sätt. Bästa after worken, ever. 

Knylan: Dessutom får Jets spelare, efter att han tappat sin hjälm, ett glas öl sköljt över sitt huvud.. Fantastiskt bildspel!

Knylan: På de där platserna är det nog bara så kallade slipshuliganer. Är väl bara i Jönköping som något liknande vore möjligt i Sverige.

El Maco: Det där är onekligen något av det roligaste som skett på en ishockeyarena, någonsin. Just att han är så nöjd också. Någon halvtimme tidigare så hade hans fylla nått en perfekt peak och nu har han klivit över krönet, blivit lite "full i fan". Hans vänner har redan börjat tröttna på honom. Om han har några vänner. Går han själv på hockey och super ner sig så är det ännu roligare även om det finns ett sting av tragik inblandat. 

mikenomad: Kan Mårts ha scoutat Roffes spelidé månntro...?

Timrå Icon: Timråklass...

mikenomad: Asså 6-0....
Det är ju lika bra som då vi lekte med Tälje det

Apropå någonting helt annat, jag minns Kreüknackaren som knackade Andreas Kreü på hjälmen under en match säsongen efter att han lämnat oss för Löven. Chicago toppar det.

Timrå Icon: "Grisat ner" med kycklingvingar? Vafan, äter du nån sorts Timråversion av Skvadern eller?

mikenomad: Ja jag har redan grisat ned kläderna med kycklingvingar....

Timrå Icon: Jaja...med en stor del av framtiden bakom sig är ju det en aktivitet så god som någon.

« · 1597405 · »