1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613849 inlägg · 6214 ämnen
« · 1598899 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Modano: Morning mannen. Nu när du ändå krypit fram från under stenen; har du nåt Modanocitat om vår senaste värvning?

zigge: Din dumma jävel Challe tog Timrå till tre raka slutspel kvart semi bla. Men nu när ni har Jesus  Mormonen A. Forsberg så lär ni leka tre raka Guld

Timrå Icon:Hehe, Hejja Challe!!! Med Challe kom KRISEN till DIF! Inte gör det oss nåt.

Timrå Icon: Japp...det är det nog. Troja ledde ett tag mot KHK men torskade till slut med 2-6, tack för det.

Ny förlust för Djurgården ikväll alltså.
Kan det vara Wikegård-effekt det...?

mikenomad: En griilad och en kall medan vi väntar funkar ju....

mikenomad: Förfan! Planering pågår och alla julbordsupplevelser kommer att framstå som gul snö!

I be back!

Bragd-Birger: Mysribba låter halvslakt i mina öron. Full ståfräs ska det vara.

Kör lite ep-onani såhär på måndagskvällen. När vi ändå är inne på spelare från Division 1 - vore inte det här något att lägga ut en krok på?

Bragd-Birger: Spännande värvning absolut. Innebär det att det kommer att bli ytterligare förändringar i truppen? (t.ex. att någon lämnar)

Positivt att det rör på sig bra dessutom att Daniel får visa med sitt hockeykunnade tas tillvara Välkpmmen Johan Persson

Smokey: Här väntar vi i andlös spänning på offentliggörandet av tiden för köttbullefiestan på Curres!

mikenomad: Och vi hälsar honom hjärtligt välkommen till hockeytemplet!

Timrå Icon:
"Det är inget snack om att Johan Persson förtjänar den här chansen. Den kvicke och kreative forwarden - som lämnade Mariestad för spel i Nybro - har fått en ny dimension i sitt spel den här säsongen i den bästa Division 1-serien och 30 poäng på 20 matcher är ett mäktigt facit."

(Utdrag från Dragskott)

Smokey: Ja jag hade inte hängt snaran över takbalken för den värvningen ifjol heller faktiskt

Bragd-Birger: Säger som min gamla farmor alltid sade:

- Billiga rightare växer inte på träd!

Bragd-Birger: Tycker jag också. Ung, ganska stor, rightare med näsa för målet som får chansen. Känns som att vi knutit upp något lovande

Timrå Icon: Det här är en värvning helt i min smak! Riktigt jävla intressant. Mysribba!

Berglund: Ännu bättre länk

SuperMupster: Le länk

Redigerad kommentar

SuperMupster: Han verkar ju hitta målet iaf, dock i Div.1 iofs

vi har tydligen förstärkt med någon Johan Persson från Nybro vikings,

allt enligt deras twitterkonto.

Redigerad kommentar

Montén är het på juniorsidan.

Herminator:

Ja, det kan jag hålla med om. Men detta är till och med mer outgrundligt och irrationellt än vanligt. Denna totala bojkott har pågått i åratal och ingen förklaring synes till. : (

Dream Team:

Du tänker på Boliden? Jaji, har inget emot SAIK egentligen. SM-guldet i våras var bland de absolut mest välförtjänta någonsin, tycker jag.

TIK U16 går inte lysande i sin serie. Storförlust mot Modo och sämre än Sundsvall. Är det någon som har koll på läget för det laget?

till en viss bert, fäll ner pungen o landa.

newsflash, Monten blir ass.coach i JVM :)

DJ Hemp: Tjejer äro outgrundliga och irrationella, det bara är så. Inget att grotta ner sig i.

DJ Hemp: "Gruvstaden Skellefteå.." det räcker väl så egentligen.

Angående SAIK... Bert Robertsson är väl från Södertälje egentligen. Fint att han uppvisar ett sådant engagemang för sin västerbottniska klubb.

mikenomad:

Men det finns en väldigt mörk baksida också. I dag när jag kom till utvecklingssamtalet gick hon därifrån omedelbart, utan ett ord. Det kan jag inte begripa. TIK-supporter = bra. I övrigt = jävel.

SuperMupster: det är väl det viktigaste för alla!

Hahl Bundy: Skellefteå o schtaann har lite drag av sekt över sig, efter 2år i stan kan jag bekräfta detta.
De viktigaste för ett saikfan är att hata löven. Lite sött tycker jag

DJ Hemp: Aha...ja det är jävlar inte det sämsta att ha på sitt samvete. Att ens barn blivit TIKare alltså. Själv har jag ju ett gäng men där har nåt gått jävligt fel i det avseendet, ingen har nåt större hockeyengagemang öht. Förmodligen har erfarenheten av att leva nära inpå en pappa där TIKsupportandet understundom fått närmast patologiska följder för den mentala hälsan avskräckt dem.

Redigerad kommentar

mikenomad:

Fan, med lite go´flyt hade vi kunnat få med oss ett SM-tecken åren 2003-2009 i alla fall, men jävelskapet grinade oss i ansiktet. Och nu befinner vi oss där vi är, fan! Avser i morgon att bevista ett utvecklingssamtal med en dotter jag inte har träffat på länge, det blir spännande. Något jag i alla fall lyckades med var att göra henne till en passionerad TIK-are, det gillar jag! Tårarna var nära när jag såg bilder på henne i en supporterbuss. : )

mikenomad: Men vi är definitivt på rätt spår trots allt.
Ekonomin sanerad, Roffe har bra koll på läget, vi har värvat hyfsat smart.
Sedan känner jag lite extra för alla våra yngre spelare som fått och tagit chansen.
Och speciellt Öhrn och Wedin

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Att vi skulle ha varit mesta mästarna vore förstås det ultimata. Men den tanken är så bisarrt hypotetisk att försöken att föreställa sig det orsakar härdsmälta i skallen.

Sedan ser man fram emot att börja åka ut till ladan igen, då pengarna börjar rulla in... Faan! Går hockeybussarna som vanligt eller?

mikenomad:

Gillar också ikonens mening. Jag tänkte faktiskt exakt samma sak i går. Det som hade varit ännu bättre är förstås om vi hade varit mesta mästarna, eller är det inte lika roligt då...?

Timrå Icon: "Vi utklassade ju mesta mästarna."

Fy fan vad skönt den meningen låg i munnen. Idag är vi inte bara bäst i Sverige, idag är vi bäst i hela Västernorrland!

Dream Team: Nä just för dagen är vi bäst!
Vi utklassade ju mesta mästarna.
Det här ska jag passa på att suga på! :-)

Andersson: Att SAIK för dagen är landets i särklass bästa hockeylag känns förstås självklart, förutom för Djurgårdssupportrarna kanske. Men att få ett sånt erkännande vore nog dödsstöten för Bert & co.

lungan: Ja det skulle vara skönt med en liten segersvit nu och ett närmande topp 7 ist f bottenförankring. Men precis som vid en förnedringsförlust krävs rätt mental förberedelse efter en sådan här kross. Det gäller att inte få för mycket luft i skallarna och med tanke på vårt unga manskap så ligger ett stort ansvar på tränarna att undvika det.

Viktig seger igår, känns bra detta även idag, även så imorgon och på tisdag är jag säker på. Ta med känslan till onsdagens match och krossa😃

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Ludvig Nilssons skottäckning alltså. Mumma.

Hahl Bundy: Nä inte en sån som Bert. Men gärna en bråkdel av hans engagemang och passion som sagt.

Andersson: Äh, de är beroende av att odla "vi mot dem"-myten. Utan den riskerar hela bubblan att spricka. Obygderna norröver har alltid byggt sitt liv och sin stolthet på att "sörlänningar" är idioter som "int förstår nåt" och att allt utanför bygden är konstigt och farligt. Att det därför är en överlevnadsfråga att hålla ihop och strida mot allt och alla som hotar det egna, det lokala. Bra och framgångsrikt i många sammanhang, när man t.ex bygger ett framgångsrikt hockeylag. Men inskänkt och verklighetsfrånvänt i andra sammanhang.

mikenomad: Vill du ha en som Bert? På riktigt?

Dream Team:

Jag funderar vilka lögner SAIK har fått stå ut med  ?

Dream Team: Men oj vad jag skulle älska bråkdelen av den kraften, glöden och passionen för Timrå IK i ledarskapet kring vårt lag.

« · 1598899 · »