1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

1598699 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Ludvig Nilssons skottäckning alltså. Mumma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Ju fler hardcore-gårdare jag pratar med, desto skönare blir segern.
Enda smolket i bägaren är att man missade tillställningen (på förhud kändes dock fest ist f hockey som en utmärkt idé).
Nu hoppas jag att Underhunden och Hult kan rida vidare på det här. Än finns tid att bli hjältar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Timrå Isstadion:

Det borde ha blivit två minuter för det.

Han spelade väl i tredje....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Timrå Icon:

De gav väl upp och gick och stekte sig någonstans, korkade upp några stekardrycker och tänkte att de är bäst ändå. Vilket de givetvis inte är. De får väl trösta sig med champagne i något bås på Stureplan tills korna går hem, tänker mig att de har glömt alltihop till i morgon...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Nils Bergström ser ut att få en rejäl smäll vid 5-0. Någon som hört hur det gick?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Ja det var en hel del sådana välkammade muppar i DIF-klacken.
Eller ja i första perioden iallafall. Sedan var det tomt där....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Timrå Icon:

Framför allt så jävla skönt att några Timrå-junisar förnedrar det där jävla borgarbracka-laget. Bara att åka hem till Östermalm med deras kotlettfrisyrer nu då. Steka på Stureplan efter 0-6 mot Timrå - lycka till!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Johan J: Ja det här är nästan roligare än att få storstryk i Elitserien match efter match.
Jag tycker att alla som är intresserade av hockey ska ge det här en chans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
mikenomad: Puck på scrotum...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Johan J: En rakt igenom helt klanderfri insats där samtliga spelare jobbat tillsammans som ett lag. Det skönaste målet var förstås Oscar Johanssons 3-0 mål. Det var en orgamsiskt skön känsla när pucken gick in i mål!

Det som gjorde starkast intryck på mig var något som utspelade sig under matchens sista trettio sekunder - när vi leder med 6-0 och matchen redan är vunnen. En för dagen prickfri Robin Persson jagade ikapp en slumppuck från egen blå linje till offensiv dito, sen checkade han fast DIF-backen och låste spelet nere i deras försvarszon. Ett utmärkt exempel på den attityd spelarna visade upp ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Icon: Hemmapremiär för året ikväll för undertecknad. Fantastiskt resultat men framförallt, underbart att se hjärtat på och utanför isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Smokey: Ja Challe är en trevlig prick men hans hockey var tragiskt tråkig att bevittna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
zigge: Jag gillar Challe! En färgstark ledare som inte behöver skämmas för sin tid i mitt lag. Jag har träffat Charles på många matcher i år. Jag har sett Timrå på fem bortamöten i år, och träffat min favvo djyrgårdare i tre av dessa. Han kommer alltid fram och slänger lite käft.

Han har min fulla respekt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
kristoffer: Nä, men jag tror att folk har ett betydligt större behov av att skriva av sig frustration när det går dåligt än att sitta inloggad här en lördagkväll efter storseger. Då är det bara såna som jag, utan liv, som likt de flesta andra kvällar häckar här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Nu är det besvärligt  i  huvudstaden igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Icon: Hallin fick en "underkroppsskada" i förra matchen och blir borta en tid, ev. "veckor".
Kommentera


Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
sargad: Sjuk kan han ju knappast vara då han stod i båset
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
kristoffer: Timrå IK är de bästa, heja, heja, heja Timrå.
VM i klyschor; Vi får räkna med lite ner och upp med ett så ungt manskap på isen.
Övrig fråga: Är Pelle skadad/sjuk eftersom Boys-grabben var tydligen kapten idag.
Nån av er som mejlar Nollan då och då kan ju mejla och berätta att stämningen står högt i tak i GB'n. Vi ska sprida den positiva energin som flödar här idag :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
mikenomad: Jag tände grillen och slog upp en stänkare :-).
Öhrns nedbrottning av Djurgårdaren mitt framför klacken var det definitiva tecknet på vår överlägsenhet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Bragd-Birger: Japp, nu öppnar vi dammluckorna och går för världherravälde!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Bragd-Birger: Ja vilken match man fick bevittna haha!
Ja DIF får nog harva på bra länge i den här serien. De var tragiskt dåliga.
Tvåa på varenda puck!
Nä nu ska segern firas!!
Spiken i DIF-kistan hade varit om Emil fått blivit matchens lirare istället för Hunden hehe

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå - Fjollträsk 12-1!
På fest, redan oräväckande onykter...nu har jag ännu en anledning att gå all in.
Härligt Timrå!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
ÄLSKA TIK, Alltid rött & vitt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Väldig skillnad på aktiviteten här när vi vunnit jämnfört vid förlust, folk verkar gilla att klaga. 

Bra match idag, nu finns det inget uppehåll som är i vägen efter en storseger :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
mikenomad: Stort GRATTIS!!  Med Challe kom KRISEN till DIF.  Den enda sanna glädjen, hehe..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Dagens kross är annars ungefär en miljard ggr effektivare PR än familjerabatter, ballongutdelningar, godisregn el dyl. Idag är en bra dag, segerdagen. I morgon blir också en bra dag, dagen efter segerdagen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
dr-nix: "hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag."

Dagens kross till trots, blir det så ska jag dricka min GT med en limeskiva till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85:

Ja, lite så är det. 2-7 i OT är en dålig statistik. Men detta visar ändå på lagets potential. Nu vet vi med besked att grabbarna kan. Största segern för säsongen hittills. Det vore ju själva fan om vi inte lyckas hålla oss kvar med den potentialen...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85: Jo men det känns inte helt oväntat att detta nya unga lagbygge skulle vara ganska ojämna. Man lär bli bättre under resans gång och hamnar man kring 7-8:e platsen vid säsongens slut får man nog vara nöjd tror jag.

Kommande säsonger kan man höja förväntningarna dock då jag hoppas att man fortsätter bygga på det lag man har nu och inte behöver ersätta mängder med tappade/dumpade lirare varje säsong.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Jo, det enda smolket i glädjebägaren är alla poäng som har förlorats i jämna matcher. Man önskar liksom att dessa mål hade fördelats på ett lite annorlunda sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Vargher85:

Det är sant. Samtidigt är såna här konstiga resultat en av anledningarna till att jag har lite svårt för den här sporten. Det känns mest ologiskt det här, men visst gläds man åt krossen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
RED DEVILS: Mycket bra ide! Behöver man fråga om du gjort det uppenbara, mejlat någon i klubben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Detta ska firas med en "sexa" whiskey!! Det är jag värd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Nu väntar jag bara på att det ska rapporteras att SAS har en del inställda avgångar eftersom luftrummet traffikeras av grisar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Helt otroligt! Vad fan ska man säga om säsongens lag egentligen? Totalt oberäkneliga. Å andra sidan tycks "Mästarnas mästare" vara rena skämtet...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Inte 6 heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Ja, he he, 5-0 minns jag inte att vi har tappat... : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Hehe, det gör jag med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

jå1:

Nej, vi har gjort det förr. Men dessa historier vill man inte dra upp igen. Räknar kallt med tre pinnar i afton...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
DJ Hemp: Det är nog inte omöjligt att tappa det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Det fortsätter ju bra i alla fall. 4-0 - kan vi tappa det eller?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: Skönt med fyran. Finns inget svårare än att leda med 3-0 mot Djurgården eftersom en DIF:are kom på den floskeln.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

Eller blir det vi som ökar på som fan till en 6, 7-0...?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16

El Maco:

Så med den logiken vänder DIF på en stek nu i e.m?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: När DIF ledde med 3-0 sist vände vi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
3-0 OJ. Jajajaja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
SuperMupster: Fungerar bra här, dock via datorn. Måste ge s24 beröm, riktigt bra stream.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
El Maco: Hunderpfund centrar förstafemman. Sweet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2013-11-16
Timrå Isstadion: 2-0, Hunderpfund. *gäääsp*
Kommentera

1598699 · »