1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613849 inlägg · 6214 ämnen
« · 1599231 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Berglund: Yes, bättre sent än aldrig

jå1: Japp, kanon det. var verkligen på tiden!

jå1: fint! Hunden fortsätter leverera poäng!

Dream Team: Haha, runt 8 stumma själar i klacken kanske;)

jå1: 800 pers. uppskattar man publiken till på Hockeypuls live... ja, inte i klacken då :)

Berglund: Asplövens klack ser mäktig ut..

jå1: Ja helt klart

Andersson: S24 är sjukt mycket bättre.

Hahl Bundy:

ja , men dessvärre på Hockeyallsvenskanplay  ,  hoppas det är bättre än stillbilderna senast

sargad: Jaså är det match igen?

sargad: måste stödposta ett inlägg som tack.

Sv: Apropå nånting...
Hedström var en energislukare på många sätt. Bäst som sådan när han slukade energin ur motståndarna. En skön jävel!

Asplöven HC - Timrå IK 2013-11-20
Har varit i GB'n och diverse Timråplank sedan slutet av 90-talet och det är första ggn man får skapa matchtråd, hur ska detta sluta?

zigge:

Solna - Örebro eller Ljungby - Västerås känns inte heller överdrivet lockande...

El Maco:

Jajjemän - Roffes och Anders järnkaminer!

DJ Hemp:Nä, TVsladden räcker väl inte så långt norrut - men vänta, på Lördag har den nått upp till Ume iaf - jajust, "råkar" vara DIF som spelar där då.

Jävla TjockHults-Egon som styr!! Rögle - Mora på 10:an, hur sexigt e det?

DJ Hemp: Tallbarren är vassare än darriga Asplöv. Hä ä löngt.

DJ Hemp:

Helt värdelöst att matchen inte TV-sänds! Det handlar ju om ett norrlandsderby (näst närmaste grannen) mellan två klassiska lag!!!1!!1!1

El Maco:

Eller ett så kallat "battle", minus förnedringarna.

Asplöven borta i kväll alltså - läge för revansch! Kan man skåpa ut Mesta Mästarna med 6-0, så borde väl det där finnlaget vara rena munsbiten - tre poäng!!!1

Timrå Icon:

Ja, jag hörde något om en fotbollstävling. Sverige gjorde visst precis så många mål (två) som behövdes för att vi skulle ta oss till VM - klackarna i taket och spruta champagne överallt, överallt, överallt! : )

Knylan: Precis! Gameday!

Jag tror dock det blir en jämn tillställning där vi drar det längsta strået. Jinx-SM har börjat...

jå1: Var det fotbollstävling igår....?

jå1: Ikväll blev vi totalägda av världens bästa fotbollssparkare.

Knylan: Känns skönt att man inte är så inbiten i fotbollen en dag som denna. Visst, hade vart jättekul att se Sverige i VM, men det svider inte speciellt mycket att det inte blev så.

El Maco: Tre pinnar imorgon = fågel.

Sådärja, Ronaldo. Då kan vi nog börja ladda inför morgondagen då. En fullpoängare vore fruktansvärt värdefull.

DJ Hemp: Det är som en tennismatch här, Fram och tillbaka mellan Hemp och Maco.

Det jag tänkte på just nu är att jag på allvar funderar på Asplövenmatchen mitt under Portugalmatchen. fan, den är viktig. Asplövenmatchen alltså. (portugal med men, jaja) Om vi skulle lyckas ta tre poäng mot darren från Haparanda är vi med och slåss om det strecket igen. Vore mysigt.

El Maco:

Ja, det är sant. Härinne är vi lite mer förlåtande. Kombinationen öl och torsk fördöms å det grövsta, medan det är ganska okej att förlora hedersamt utan att "fira" med bärs efteråt.

Blev det där begripligt nu?

DJ Hemp: Åker Kroatien ut mot Island så tror jag folk i Zagreb kommer att vara rätt upphetsade, öl or no öl.

Byt ut Kroatien mot Timrå efter valfri match och det skulle storma ganska rejält härinne.

El Maco:

Attack-Corollan ja. Jo, en riktigt lång hemresa blev det, tur att man var i gott sällskap. : )

Minns att vi på Sportradion hörde hur även "Bobbarna" blev utslagna, i SD nere i Ljungby. Vi drog en lättnadens suck...

Ja, våren 2000 var en ynnest att få uppleva hockeymässigt. Vi tog hela Sverige med storm och jag blev tagen för att vara dansk på Södermalm. Bland mycket annat.

DJ Hemp: det var den säsongen som du och jag avslutade med lååång bilresa hem från Mora till Stockholm i en hyrt corolla. Men nästa år gick vi hela vägen!

El Maco:

Som den resultatnörd jag är var jag bara så illa tvungen. Ingen dålig avslutning på serien: 37-5 på de fyra sista matcherna. Det började ju kanon i Allsvenskan också, innan det blev jävel. Annars vågade man faktiskt tro på Elitserien ett tag där...

DJ Hemp: under tiden jag porrade runt på http;//www.svenskhockey.com hade du löst det själv :-)

DJ Hemp: Blev tvungen att kolla upp. 7-0 till Timrå blev det och det var hösserien -98 men i sista matchen som spelades i januari -99. Jontes genombrottssäsong med 49 poäng  på 50 matcher i Skellefteåtröjan som 21-åring, nästa säsong hade LHF värvat honom. På den tiden var ju Skellet fenomenalt usla på att knyta ihop säcken, bobcats knep den andra allsvenska platsen bakom Timrå med skellet trea. Löven var uppe i elitserien för en ettårig sejour. 

DJ Hemp:

Det måste ha varit i januari 1999. Då vann Timrå med hela 7-0 mot SAIK!

El Maco:

Det minns jag inte. Å andra sidan kan jag inte hitta någon typ 5-0-seger från 1998 när jag googlar heller. Inte i seriespelet i alla fall. Där blev det 3-2 hemma och 3-1 till oss på bortais.

Hahl Bundy: Är det Fahlman blir väl fokus i hela boken hans år i Skellet på 90-talet. "Vem fan är Bosse Ahl" sa en ung Jonte i en intervju -98 innan vi spöade hans Schtaan med typ 5-0. Någon som minns?

mikenomad: Kul värvning! Tänk om det kunde bli en Pär Albrandt eller Oscar Möller av honom....

sen var ju det här lite roligt....iallafall skämtsamma föräldrar...he he..från EP:

"
Kraftfull, teknisk o skridskoskicklig högerfattad forward.

Bröder: Joel Persson, Jonathan Persson, Johnas Persson, John Persson "

en hel jädra femma ju... :-)

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Ett stort problem dock. Den självgode Fahlman skriver den. 

Bragd-Birger:

"Laget i stan" är nog lite för bra för "Jonte". Kovland torde vara en mer adekvat nivå. Och det är bråttom! Laget i väst sladdar i norrettan. En hjälte från förr behövs!!!1

Timrå Icon: Hehe. Tror nog att t o m det tåget gått för den gode Jonte. Däremot hade han kanske kunnat få ett fylle-anbud från laget i stan.

Bragd-Birger: Synd att inte Gatufesten finns kvar längre. Annars hade han nog kunnat fått ett sista anbud av Nubben.....

Smokey: En frispråkig och lite märklig herre, skulle jag påstå. Hans självbild verkar vara lite skev. Lämnar Timrå när man åker ur, flyttar till Skellet och hoppas förmodligen på en plats, kör i div 1, hoppar av p g a motivationsbrist eftersom han anser att han fortfarande 'har mycket att ge på högsta nivå', får noll anbud, lirar någon match i tvåan...lägger av.

Jaja. Jag minns honom helst som den spelare han var fram till och med säsongen 06/07. Sen blev det lite mycket grubblerier, sjukdomar och elände. Tappade sin viktigaste egenskap: kompromisslösheten. Utan den blev han en division1-spelare med elitseriepuckhållarförmåga. Världsklass-karisman behöll han dock, det måste man ge honom.

Boken blir intressant. Hoppas han kör sitt rejs fullt ut.

Jonathan Hedström slutar med att spela ishockey. Ska tydligen försöka släppa en bok.

Funderar på om vi kan få något smaskigt från åren i Timrå?

Kanske kan kasta lite ljus på varför det blev som det blev under de sista ljuva åren... Är det någon som kan bidra, då är det väl denne frispråkige herre.

Tack för din tid som lirare Jonathan!

hubbenorlen: Jaja....jag säger som med Letten; Man förväntar sig inget så man kan inte bli besviken.

mikenomad: Låter ju lite spännande. Men jag är ändå skeptisk. Skillnaden mellan div 1 och Allsvenskan är ju ännu större än mellan Allsvenskan och SHL.

Modano: Wow

Modano: Du låter lite för snäll nu :)

Modano: Exakt. Som du skriver, han kommer från spel i sämre liga, men han är en utpräglad poängmaskin. Den 1:a vi värvat med den profilen på väldigt länge så det känns spännande. Jag har inga jätteförväntningar milt sagt men gläds ändå åt klubbens initiativ. I vårt läge kan vi såklart inte hugga på etablerade namn utan det gäller att hitta sandkornen som blir till guld.

mikenomad: Varför inte helt klart värt att testa poängskörden ser ju bra ut även om den är på lägre nivå

« · 1599231 · »