Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Hahl Bundy:
ja , men dessvärre på Hockeyallsvenskanplay , hoppas det är bättre än stillbilderna senast
zigge:
Solna - Örebro eller Ljungby - Västerås känns inte heller överdrivet lockande...
DJ Hemp:Nä, TVsladden räcker väl inte så långt norrut - men vänta, på Lördag har den nått upp till Ume iaf - jajust, "råkar" vara DIF som spelar där då.
Jävla TjockHults-Egon som styr!! Rögle - Mora på 10:an, hur sexigt e det?
DJ Hemp:
Helt värdelöst att matchen inte TV-sänds! Det handlar ju om ett norrlandsderby (näst närmaste grannen) mellan två klassiska lag!!!1!!1!1
El Maco:
Eller ett så kallat "battle", minus förnedringarna.
Asplöven borta i kväll alltså - läge för revansch! Kan man skåpa ut Mesta Mästarna med 6-0, så borde väl det där finnlaget vara rena munsbiten - tre poäng!!!1
Timrå Icon:
Ja, jag hörde något om en fotbollstävling. Sverige gjorde visst precis så många mål (två) som behövdes för att vi skulle ta oss till VM - klackarna i taket och spruta champagne överallt, överallt, överallt! : )
Knylan: Precis! Gameday!
Jag tror dock det blir en jämn tillställning där vi drar det längsta strået. Jinx-SM har börjat...
El Maco: Tre pinnar imorgon = fågel.
Sådärja, Ronaldo. Då kan vi nog börja ladda inför morgondagen då. En fullpoängare vore fruktansvärt värdefull.
DJ Hemp: Det är som en tennismatch här, Fram och tillbaka mellan Hemp och Maco.
Det jag tänkte på just nu är att jag på allvar funderar på Asplövenmatchen mitt under Portugalmatchen. fan, den är viktig. Asplövenmatchen alltså. (portugal med men, jaja) Om vi skulle lyckas ta tre poäng mot darren från Haparanda är vi med och slåss om det strecket igen. Vore mysigt.
El Maco:
Ja, det är sant. Härinne är vi lite mer förlåtande. Kombinationen öl och torsk fördöms å det grövsta, medan det är ganska okej att förlora hedersamt utan att "fira" med bärs efteråt.
Blev det där begripligt nu?
Byt ut Kroatien mot Timrå efter valfri match och det skulle storma ganska rejält härinne.
El Maco:
Attack-Corollan ja. Jo, en riktigt lång hemresa blev det, tur att man var i gott sällskap. : )
Minns att vi på Sportradion hörde hur även "Bobbarna" blev utslagna, i SD nere i Ljungby. Vi drog en lättnadens suck...
Ja, våren 2000 var en ynnest att få uppleva hockeymässigt. Vi tog hela Sverige med storm och jag blev tagen för att vara dansk på Södermalm. Bland mycket annat.
El Maco:
Som den resultatnörd jag är var jag bara så illa tvungen. Ingen dålig avslutning på serien: 37-5 på de fyra sista matcherna. Det började ju kanon i Allsvenskan också, innan det blev jävel. Annars vågade man faktiskt tro på Elitserien ett tag där...
DJ Hemp:
Det måste ha varit i januari 1999. Då vann Timrå med hela 7-0 mot SAIK!
El Maco:
Det minns jag inte. Å andra sidan kan jag inte hitta någon typ 5-0-seger från 1998 när jag googlar heller. Inte i seriespelet i alla fall. Där blev det 3-2 hemma och 3-1 till oss på bortais.
mikenomad: Kul värvning! Tänk om det kunde bli en Pär Albrandt eller Oscar Möller av honom....
sen var ju det här lite roligt....iallafall skämtsamma föräldrar...he he..från EP:
"
Kraftfull, teknisk o skridskoskicklig högerfattad forward.
Bröder: Joel Persson, Jonathan Persson, Johnas Persson, John Persson "
en hel jädra femma ju... :-)
Redigerad kommentar
Bragd-Birger:
"Laget i stan" är nog lite för bra för "Jonte". Kovland torde vara en mer adekvat nivå. Och det är bråttom! Laget i väst sladdar i norrettan. En hjälte från förr behövs!!!1
Smokey: En frispråkig och lite märklig herre, skulle jag påstå. Hans självbild verkar vara lite skev. Lämnar Timrå när man åker ur, flyttar till Skellet och hoppas förmodligen på en plats, kör i div 1, hoppar av p g a motivationsbrist eftersom han anser att han fortfarande 'har mycket att ge på högsta nivå', får noll anbud, lirar någon match i tvåan...lägger av.
Jaja. Jag minns honom helst som den spelare han var fram till och med säsongen 06/07. Sen blev det lite mycket grubblerier, sjukdomar och elände. Tappade sin viktigaste egenskap: kompromisslösheten. Utan den blev han en division1-spelare med elitseriepuckhållarförmåga. Världsklass-karisman behöll han dock, det måste man ge honom.
Boken blir intressant. Hoppas han kör sitt rejs fullt ut.