Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
igen så lyser de två akilleshälarna igenom i det här (unga) laget, problemen att komma till med heta chanser framför kassen och att man rusar bort sig och blir straffade hårt...
t.ex om man istället hade tagit den där avvaktande offsiden, eller uppfattat den lite tidigare, då hade nog aldrig straffsituationen uppstått. det var ju att två killar i anfallszon halvvägs ner mot målet var tvungna att vända om ganska ostrukturerat som öppnade det långa passet för Västeråsbacken som fick gott om tid helt plötsligt.....
nåja, det hade troligen aldrig blitt mer än en pinne iaf....
Redigerad kommentar
Inget grundspel inget pp ingen som kan spela fysiskkt ingen som kan skjuta ett slagskott inga tränare INTE ETT RÄTT NUBBEN AVGÅ NU FÖT HVETE
Dream Team: Själv var man knappt ett år fyllda när turneringen lirades, så det finns ju ingen relation till turneringen från min sida. Men man har ju onekligen förstått vidden av det hela i efterhand. Minst sagt frostiga relationer mellan stormakterna där de enda kraftmätningarna som aktualiserades var just på isen. Lägg därtill Sovjets nivå och en Gretzky i sin absoluta prime. Minst sagt kittlande.
hubbe: Hehe, ja det får man väl ändå säga. Målvaktsspelet har dock klivit fram en aning om man jämför med de bilder som finns från Canada Cup -84 och ännu mer -76. Hyllningarna till Näslund i matchen jag länkade till är stora. Kul också att få höra vår nationalsång sjungen av en sångerska som inte kan svenska överhuvudtaget. Hon gör det bra efter förutsättningarna.
Redigerad kommentar
Timrå Icon:
Jag super och knarkar diverse, jag också, vilket är tillåtet på helgerna. Nu har jag även precis sett Giffarna vinna Idol 2013. Har svårt att tro att något annat lag kommer i närheten av den framgången. Superettan rocks!!!
Timrå Icon:
Det är la På Spåret och Idol och allt det där... Men även Rögle - DIF i Viasat och lappderby i Cmore! Fast de kanalerna har ju inte alla.
Västerås är väl lite som de där klumpiga malmöspelarna? Gurkstavarna hade en jävla massa tur sist vi åkte på torsk i läbbiga V-ås. Är lite inne på att ösa deg på resultaten 1-1 och 11-0 till Timrå även i den här matchen.
El Maco:
De nya moderaterna har just proklamerat att man endast ska inkludera skott som följer den berömda arbetslinjen. Annars blir det ingen a-kassa och då måste dessvärre klubben gå i konkurs. : (
El Maco:
Just det ja, den lilla medgångaren. När vi åkte ur var det ju många som lämnade det sjunkande skeppet. Men då satsar jag på hans farbror Jonas i stället då!
El Maco: Hahaha. Genitalt.
Det leder mig (ganska) osökt in på följande klassika radioreferat på lokalradion i Göteborg (var annars?).
Raiodreportern.
"Oj, oj vilket skott, målvakten räddar... med ribban".
Bisittaren kommenterar blixtsnabbt:
"Ajajaj, det måste ha gjort ont"
mikenomad:
Kanon! Då mejlar jag Sjöstedt, så kan de förhoppningsvis enas om hockeyreglerna i alla fall. Maktskifte 2014 - here it comes!
Det kvalade sig ur allsvenskan.
T.Andersson våran ordförande gjorde en rätt hyfsad insats som tränare sist. Inte minst skulle det spara lönekostnad också, eller ska utrymme för ytterligare spets.
Nä Roffe veck, W.Bergman veck!
In med T.Andersson i båset på sin ordförande lön, samt in med två offensiva spets spelare.
AGERA, NU!!!