1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613816 inlägg · 6214 ämnen
« · 1602673 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Det lag Roffe var tränare för förra året, vad hände med det?

Det kvalade sig ur allsvenskan.

T.Andersson våran ordförande gjorde en rätt hyfsad insats som tränare sist. Inte minst skulle det spara lönekostnad också, eller ska utrymme för ytterligare spets.

Nä Roffe veck, W.Bergman veck!

In med T.Andersson i båset på sin ordförande lön, samt in med två offensiva spets spelare.

AGERA, NU!!!

Modano:V-faan har"nubben"med res. att göra ? Han har värvat  spelare efter vad föreningen har budgeterat med  då får man dessa halvdana spelare,det fanns tydligen inga andra,det bästa vore om dom skickade iväg Tränare Rolf Nilsson och flyttar upp Henke till A-laget igen för den s.k gode Roffe har nog en svår spelide som spelarna ej kan få in,allt verkar svårt inge tempo dåliga pass för lite skott backarna som yra höns m.m

igen så lyser de två akilleshälarna igenom i det här (unga) laget, problemen att komma till med heta chanser framför kassen och att man rusar bort sig och blir straffade hårt...

t.ex om man istället hade tagit den där avvaktande offsiden, eller uppfattat den lite tidigare, då hade nog aldrig straffsituationen uppstått. det var ju att två killar i anfallszon halvvägs ner mot målet var tvungna att vända om ganska ostrukturerat som öppnade det långa passet för Västeråsbacken som fick gott om tid helt plötsligt.....

nåja, det hade troligen aldrig blitt mer än en pinne iaf....

Redigerad kommentar

Inget grundspel inget pp ingen som kan spela fysiskkt ingen som kan skjuta ett slagskott inga tränare INTE ETT RÄTT NUBBEN AVGÅ NU FÖT HVETE

Oslipade rör igen hemma,att dom aldrig lär sig!! 

Som grädden på moset vinner Almtuna borta, jag hatar ishockey. Godnatt!

Mattadoren: Tack för bekräftelse, tyckte det lät som Jimmy.

Johan J: kunskaperna vid symaskinen som är begränsade ;)

Bigthelin: Det är Nubben som gör allt. Allt har sin tid.

Är det någon som vet varför det alltid tar sån lång tid för Timrå att få upp namnet på nya spelares tröjor? Har varit så de senaste säsongerna.

Skönt att det blev fulltaligt så att det kunde skapas något. Hur många puckar tappade man ut på blå helt ohotat?

Mattadoren: viktigt!

hubbenorlen: Absolut!

Mattadoren: Han gör väldigt bra ifrån sig.

Timrå Isstadion: Jimmy agerar expert i alla fall. Kul!

Raggaren Putte: Idag får man iaf se repriser direkt efter sekvenserna, även om kameramannen inte hänger med.. man får glädja sig åt det lilla numer :'(

Skönt i alla fall att man kan se laget nu igen utan att behöva stödja ockersajter med dålig kvalitet. Nu är ju i alla fall den dåliga kvaliten gratis, även om man undrar vad kameramännen sysslar med ibland. Kul regel den där som Hallin åkte ut för. Ännu en sådan där som ytterligare öppnar upp för godtycke när det gäller domarbedömningar.

DJ Hemp: gratis på Viasatsport.se

Jag är inte på matchen för jag har legat och sovit något djävulskt i bakfyllan. Visas den någonstans på internet alltså? Jaji, skit samma. Ska gå och käka tacomiddag alldeles strax...

Vilka kommenterar?

Va äre för jävla pajas som är kameraman? filma hockeyn du..

Det finns positiva saker att säga om vårt pp. Det kan inte bli sämre. Sedan är det slut.

lungan: Alltså detta PP, hur kan det vara såhär dåligt år efter år?!

T T: Det håller jag med om. Hans lön borde man kunna lägga på en produktiv forward. Han är i alla fall inte den PP-back som var tanken från början.

Vargher85: Det kan man fråga sig.

Jag tror det beror på orken, han är inte skit snabb och han brukar se ganska trött ut i slutet på matcher om han spelar från start.

Vargher85: Det är ju samma uppställning som senast förutom målvaktsbyte.

Av vilken anledning startar inte Oscar Johansson?

Sv: Apropå nånting...

Dream Team: Själv var man knappt ett år fyllda när turneringen lirades, så det finns ju ingen relation till turneringen från min sida. Men man har ju onekligen förstått vidden av det hela i efterhand. Minst sagt frostiga relationer mellan stormakterna där de enda kraftmätningarna som aktualiserades var just på isen. Lägg därtill Sovjets nivå och en Gretzky i sin absoluta prime. Minst sagt kittlande.

hubbe: Hehe, ja det får man väl ändå säga. Målvaktsspelet har dock klivit fram en aning om man jämför med de bilder som finns från Canada Cup -84 och ännu mer -76. Hyllningarna till Näslund i matchen jag länkade till är stora. Kul också att få höra vår nationalsång sjungen av en sångerska som inte kan svenska överhuvudtaget. Hon gör det bra efter förutsättningarna.

T T: Ja, för det är väl ingen sjukdom/skada som håller honom borta från spel ?

Knylan: Sjukt lågt tempo.

Om Bergman har några som helst ambitioner med sin hockey borde han väl själv vilja lämna så fort som möjligt kan jag tycka.

Knylan: Kult så det räcker. Domarkvaliten i främst finalmatcherna har ju vänts och vridits på med all rätt, men enligt mig har hockeyn aldrig varit på en högre nivå rent internationellt iom CCCP's "frånvaro" under den här tiden. Då var ju öst- och västblocken så väldigt skilda åt och det var ju en ynnest att få se världens bästa spelare mötas. Bara det att alla tre finalmatcherna slutar i overtime med 6-5 i nåt lags favör. 

Jörgen Grundström, välkommen tillbaka, ALLT är förlåtet!

Redigerad kommentar

I väntan på vår match.

För oss som är förkylda och inte kan se live  när timrå   mosar gurka 

Sv: IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2013-12-05

Kevin vaskar... champagne! : )

Timrå Icon:

Jag super och knarkar diverse, jag också, vilket är tillåtet på helgerna. Nu har jag även precis sett Giffarna vinna Idol 2013. Har svårt att tro att något annat lag kommer i närheten av den framgången. Superettan rocks!!!

DJ Hemp: Nja det blev slunga och single malt i snödrivan.
Nä nu är det dags att värma upp vallajärnet och snorta lite pulvervalla

Timrå Icon:

Det är la På Spåret och Idol och allt det där... Men även Rögle - DIF i Viasat och lappderby i Cmore! Fast de kanalerna har ju inte alla.

DJ Hemp: På tal om det;
Är det något på tv ikväll eller måste man ut och dra igång slungan..?

El Maco:

Tack för den underhållande läsningen! : )

El Maco: I vårt fall: fasor.

DJ Hemp: Moderaterna vill även byta namn på perioderna till faser. Det är svårt i fas 3. Skott från blå linje var tidigare bättre än röda linjer. Nya moderaterna har omvärderat det och är nu nya hockeyjobbarna. Om de får säga det själv.

Vänsterpartiet tycker att skotten ska omfördelas så alla lag får lika mycket. De arbetar även för arbetstidsförkortning så matcherna dras ner till 3*15. Men lovar lika många skott till alla fast man kortar tiden. Det är ju bara att bestämma, eller hur?

Folkpartiet vill ha ordning och reda och fler domare på isen. De vill även utvärdera matchbilden tidigare och inför skotträkning redan på uppvärmningen. Stopp för flumuppvärmning.

KD vill sätta kärnfamiljen i centrum och ger skottbidrag till spelare som stannar hemma. De vill sätta stopp för homoerotiska glädjescener vid mål så de tar helst bort målen helt. De tar gärna mot spelare på lån från Moderaterna så att de hänger kvar i serien. Bottenstrid och under strecket.

Socialdemokraterna har inte sagt vad de tycker om något mer än att de gärna bestämmer hur skotten ska räknas. Hur deras skotträkningsregelverk ska se ut lovar de att återkomma med efter valet. Generellt är de nog emot nuvarande system men kommer nog inte att ändra det. Fast kanske.

Västerås är väl lite som de där klumpiga malmöspelarna? Gurkstavarna hade en jävla massa tur sist vi åkte på torsk i läbbiga V-ås. Är lite inne på att ösa deg på resultaten 1-1 och 11-0 till Timrå även i den här matchen.

El Maco:

De nya moderaterna har just proklamerat att man endast ska inkludera skott som följer den berömda arbetslinjen. Annars blir det ingen a-kassa och då måste dessvärre klubben gå i konkurs. : (

El Maco:

Just det ja, den lilla medgångaren. När vi åkte ur var det ju många som lämnade det sjunkande skeppet. Men då satsar jag på hans farbror Jonas i stället då!

El Maco: Hahaha. Genitalt.

Det leder mig (ganska) osökt in på följande klassika radioreferat på lokalradion i Göteborg (var annars?).

Raiodreportern.

"Oj, oj vilket skott, målvakten räddar... med ribban".

Bisittaren kommenterar blixtsnabbt:

"Ajajaj, det måste ha gjort ont"

mikenomad: då röstar jag med vilket parti som helst som är för dagens 100 % logiska stolpexkluderande skottstatistik. Statistikpopulism är en styggelse. Nästa val lovar Centern att inkluderaslagskott om de är höjdare som går i plexit. SD bjuder över med allt som träffar kortsida så länge det är en svensk spelare som skjuter. Miljöpartister kräver att bara skott med träklubba räknas. Och så är cirkusen igång.

Vi purister går ut på gatorna och ockuperar Greger von Konows skrivbord om politikerna petar i statistikreglerna. Tillsammans under parollen:

Stoppa stolpen! Ingen ribba! Bara målvaktens svett ska klibba!

DJ Hemp: Ernie Eagle har loggat ut.

mikenomad:

Kanon! Då mejlar jag Sjöstedt, så kan de förhoppningsvis enas om hockeyreglerna i alla fall. Maktskifte 2014 - here it comes!

« · 1602673 · »