1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581144 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

1602822 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
NuMo: Så är det, Zetterberg är väll det bästa exemplet i modern hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

superfalle:

Det blev ju jävel när Sundsvall och Timrå slog ihop 1990-1995 också. En stinkande gigantisk hög med skit. Och inte lär det vara bättre läge nu. Två skitlag helt enkelt. Missade JÅ:s tips om att matchen sändes gratis på nätet, men det var nog lika bra att man var på tacomiddag i stället... Faan!

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan: vi har prövat de där med ihopslagningar här uppe i jämtland men vi konstaterade att om man slår ihop 2 högar med skit så förvandlas de inte till guld . De vart bara en större hög med skit
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan: Hockeykunskaperna i  "ert" område är för bra för att inte tas tillvara. Det är i alla fall min åsikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
NuMo: Om vi säger så här, på A-lagsnivå tycker jag man skulle kunna sammarbeta.

Tänk om. Både Timrå och Sundsvall spelar Div 1 nästa år. Nog skulle jag då tycka att det är bättre om regionen Medelpad kunde få ett lag att spela i högre system för det skulle gynna båda ungdomsverksamheterna.

I Stockholm finns 2 lag 3 med Södertälje. Om man slår ut det i hur många ungdoms verksamheter det finns där så skulle det absolut inte vara konstigt om Medelpad enbart hade ett A-lag,

Publiken skulle bli bredare, arenan skulle fyllas. Ja, det kanske är vad som krävs för att få modern hockey att gå runt rent sportsligt och även ekonomiskt.

Nä jag är inte förvånad om vi framtiden de kommer se ihopslagningar, där landskap likt TV-pucken blir lag i SHL. Huliganism och lokala meningsskiljaktigheter skulle försvinna i sportsamanhang vilket också är en positiv utveckling.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan, NuMo: Om Timrå åker ur och varken Sundsvall eller Boden går upp, tror jag att det blir en ny gemensam arena i Vännäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

lungan: Det tror jag är enda möjligheten om ni skall ha ett "Sundsvallsläge på bästa tomt"  är att ni samarbetar.

Det har iofs. prövats, så frågan är väl om den prestigen mellan lagen kan kommas över. S/T Hockey eller kanske tom. Sundsvall Hockey?

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
NuMo: Om Sundsvall går upp, absolut. Det kanske är det som krävs. Om 10år kanske både Timrå och Sundsvall spelar i SHL😃 med en arena i hamnen.

Djurgården och AIK delar, så varför inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan: Däremot öppnar sig ett läge om en arena i hamnen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
bobrov: Är så fallet, är klubben handlingsförlamad. Vilket tyvärr kommer riskera att Timrå degraderar sig till Div 1.

Helt ärligt, tänk om Sundsvall spelar i allsvenskan och Timrå spelar i Div 1 nästa säsong.

Då ser jag hellre att klubben gått i konkurs och inte påverkat samhället så mycket som föreningen redan gjort. Utan haft rent papper och fått bygga från noll.

För det tror jag hade gynnat Timrå lika bra långsiktigt som dagens scenario.

Dagens scenario att vi krävde rekonstruktion och kunde klara elitlicensen och spela allsvenskan istället för div 1 är för mig enbart bara baserat på ett kortsiktigt tänkande.

Hade Timrå gått i konkurs i våras och vi hade tittat 10år framåt så tror jag att vi hade varit på samma position, om ni förstår vad jag menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan: Timrå IK får betala deras lön för den tid dom har kontrakt i Bergmans fall är det säs. ut i Roffes fall vet jag ej hur långt kontrakt han har ? det upphör om dessa pers. får tag i en ny förening .
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
bobrov: Vem fan har värvat skitspelare i tre år och är annsvarig för spelartruppen ? Men låt pajasen fortsätta me sina jätte värvningar  60 -70 kg bjässar livrädda hörnspelare som viker ner sig ner till kovlands derby.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
bobrov: Betala vad?

Roffe och Wade får sparken. Som vilken vanlig människa som helst.

När de fått sparken, betalas två nya spelare av deras löner.

Naivt, ja men varför är det alltid löntagare som ska gynnas i hockeyvärlden.
Timrå som förening speciellt baserat på den situation de sitter i just nu, hoppas jag inte gjort överenskommelser i kontrakt där det blir för dyrt att sparka ledare och spelare som inte presterar.
Har man gjort så har man inte satt föreningens överlevnad som prio ett denna säsong. Skulle scenariot vara som så anser jag att man i detta läge inte kan säga att det inte finns pengar att skjuta till. För då har föreningen bak bundit sig själva.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

lungan: Vem skall betala ???????

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Det lag Roffe var tränare för förra året, vad hände med det?

Det kvalade sig ur allsvenskan.

T.Andersson våran ordförande gjorde en rätt hyfsad insats som tränare sist. Inte minst skulle det spara lönekostnad också, eller ska utrymme för ytterligare spets.

Nä Roffe veck, W.Bergman veck!

In med T.Andersson i båset på sin ordförande lön, samt in med två offensiva spets spelare.

AGERA, NU!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Modano:V-faan har"nubben"med res. att göra ? Han har värvat  spelare efter vad föreningen har budgeterat med  då får man dessa halvdana spelare,det fanns tydligen inga andra,det bästa vore om dom skickade iväg Tränare Rolf Nilsson och flyttar upp Henke till A-laget igen för den s.k gode Roffe har nog en svår spelide som spelarna ej kan få in,allt verkar svårt inge tempo dåliga pass för lite skott backarna som yra höns m.m
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

igen så lyser de två akilleshälarna igenom i det här (unga) laget, problemen att komma till med heta chanser framför kassen och att man rusar bort sig och blir straffade hårt...

t.ex om man istället hade tagit den där avvaktande offsiden, eller uppfattat den lite tidigare, då hade nog aldrig straffsituationen uppstått. det var ju att två killar i anfallszon halvvägs ner mot målet var tvungna att vända om ganska ostrukturerat som öppnade det långa passet för Västeråsbacken som fick gott om tid helt plötsligt.....

nåja, det hade troligen aldrig blitt mer än en pinne iaf....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

Inget grundspel inget pp ingen som kan spela fysiskkt ingen som kan skjuta ett slagskott inga tränare INTE ETT RÄTT NUBBEN AVGÅ NU FÖT HVETE

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Oslipade rör igen hemma,att dom aldrig lär sig!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Som grädden på moset vinner Almtuna borta, jag hatar ishockey. Godnatt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Mattadoren: Tack för bekräftelse, tyckte det lät som Jimmy.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Johan J: kunskaperna vid symaskinen som är begränsade ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Bigthelin: Det är Nubben som gör allt. Allt har sin tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Är det någon som vet varför det alltid tar sån lång tid för Timrå att få upp namnet på nya spelares tröjor? Har varit så de senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Skönt att det blev fulltaligt så att det kunde skapas något. Hur många puckar tappade man ut på blå helt ohotat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Mattadoren: viktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
hubbenorlen: Absolut!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Mattadoren: Han gör väldigt bra ifrån sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Timrå Isstadion: Jimmy agerar expert i alla fall. Kul!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Raggaren Putte: Idag får man iaf se repriser direkt efter sekvenserna, även om kameramannen inte hänger med.. man får glädja sig åt det lilla numer :'(
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Skönt i alla fall att man kan se laget nu igen utan att behöva stödja ockersajter med dålig kvalitet. Nu är ju i alla fall den dåliga kvaliten gratis, även om man undrar vad kameramännen sysslar med ibland. Kul regel den där som Hallin åkte ut för. Ännu en sådan där som ytterligare öppnar upp för godtycke när det gäller domarbedömningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
DJ Hemp: gratis på Viasatsport.se
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Jag är inte på matchen för jag har legat och sovit något djävulskt i bakfyllan. Visas den någonstans på internet alltså? Jaji, skit samma. Ska gå och käka tacomiddag alldeles strax...
Kommentera


Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Va äre för jävla pajas som är kameraman? filma hockeyn du..
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Det finns positiva saker att säga om vårt pp. Det kan inte bli sämre. Sedan är det slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
lungan: Alltså detta PP, hur kan det vara såhär dåligt år efter år?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
T T: Det håller jag med om. Hans lön borde man kunna lägga på en produktiv forward. Han är i alla fall inte den PP-back som var tanken från början.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Vargher85: Det kan man fråga sig.

Jag tror det beror på orken, han är inte skit snabb och han brukar se ganska trött ut i slutet på matcher om han spelar från start.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Vargher85: Det är ju samma uppställning som senast förutom målvaktsbyte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07

Av vilken anledning startar inte Oscar Johansson?

Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
T T: Ja, för det är väl ingen sjukdom/skada som håller honom borta från spel ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - VIK Västerås HK 2013-12-07
Om Bergman har några som helst ambitioner med sin hockey borde han väl själv vilja lämna så fort som möjligt kan jag tycka.
Kommentera


1602822 · »