1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613806 inlägg · 6214 ämnen
« · 1604343 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Haha...hur mycket jag än vill hålla med dig, verkligen VILL känna som du, så kan jag inte komma ifrån att jag tycker hockey blivit så in i h-e mkt ointressantare nu jmft med de åren vi var självklara i slutspelet. Även om det med lite perspektiv handlade om ett försvinnande kort ögonblick i hockeyhistorien. Man är ju uppvuxen på bakgårdarna så återanpassningen borde gått smidigt. Dessvärre är jag inte passionerad ungdom längre och de få åren av manna räckte för att ta glöden ur mig och göra mig lat och bortskämd...

Redigerad kommentar

El Maco:

Alldeles nyss alltså? Ja, där ser man. Har svårt för den sortens titlar, men det kanske bara är att gratulera. Läste att Modo ligger fyra i SHL:s maratontabell, så det lär väl vara en ynnest att verka i en sådan storklubb. Allt medan vi förblev den där fula ankungen som ramlade ur högsta serien till slut igen. Å andra sidan är det i min värld lite coolare att ha positionen som den där stingslige och mer instabile lillbrorsan som äger som fan några år, men sedan går käpprätt åt helvete och tvingas möta och torska mot skitlag i suspekta rinkar här och var. Silver-MoDo kan fortsätta och glänsa i menlösa SHL, så fular vi på nere i den spännande dyn bland trashankar och prostituerade. Fullt medvetna om att avgrunden är vår närmaste granne. Så länge vi inte ramlar ner i den också är detta ändå klart uthärdligt. Timrå IK 3.0 kanske blir något att räkna med på fullaste allvar, men då finns nog dessvärre inte jag med längre...

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Apropå kompisar så har jag en som just blev VD i Modo Hockey. Bara en sån sak.

Timrå Icon:

Bravo! Det är bara att köra på. Kompisar är överskattat, mol allena är underskattat. Och förr eller senare så lär det dyka upp minst en jävel som är sugen att haka på. Jag har haft många långa monologer på Giffarnas Svenska fans-forum genom åren, men i år till slut exploderade forumet och det uppstod fler givande diskussioner än på år och dagar. Så ge inte tappt - håll grytan kokande! : )

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Jag tar det uppdraget jag!
Men eftersom jag inte verkar ha några kompisar kvar här längre så får jag väl prata med mig själv :-(

Timrå Icon:

Det tycker inte jag heller, men lik förbannat är det ingen som bryr sig om att skriva. Så var det aldrig förr. Nu kommer jag själv att spendera några dagar i Tjockhult och lär kanske inte få så mycket tid över, men andra kan väl hålla skutan flytande så länge?

Här inne behöver det väl inte vara uppehåll...?

El Maco:

Javisst, gärna. Men... Varför? Egentligen. Visst, det är ett klassiskt lag i andradivisionen och vi brukar ha lätt för dem, så varför inte? Den trojanska hästen från Ljungby är alltid välkommen i den serie där vi spelar. : )

Blue Monday i kvällens Hitlåtens historia - mäktigt!

DJ Hemp: om Troja åker ur Allsvenskan så tycker jag att de ska få ett wild card och spela kvar.

Dream Team:

Jaji, kanonresultat för Malmö - och Timrå - i kväll! : )

Dream Team: Malmö tog sitt ansvar och vände matchen. Troja knep endast en poäng.

Det drar ihop sig som flickan sa.

Redigerad kommentar

Timrå Icon:

Men så heter det ju på engelska. Cowland. Så vikarien var inte helt fel ute ändå.

El Maco: När vi var små hade vi en vikarie som lurade i oss stt det hette Ko-land hehe!
Det trodde man ju så klart på.
Ja ända till nu faktiskt.....

Det där köper jag inte. I så fall ska det vara ett helt neutralt namn på kommunen, som inte finns i Medelpad sedan tidigare. Jag röstar på Mumindalen, Mumindalens kommun.

Smokey: "Kovland" är annars en bra kompromisslösning som kommunnamn. Men Timrå IK kan få behålla sitt namn för all del.

Är man helt fel ute om man vid en kommunsammanslagning skrotar det lite långa och svårstavade namnet Sundsvall och i stället döper hela klabbet till Timrå i stället.

Tänkte att det inte blir lika mycket tjafs om sammanslagning då;)

Så är det lite gulligt att hoppets låga brinner lite här och var. Men utan att vara vare sig bitter eller över hövan neggofil vill jag nog uppmuntra till att inte investera något större hopp truppförändringar inom Timrå IK under uppehållet. Mig skulle det iaf förvåna storligen ifall vi inte ställer upp med exakt samma lag efter uppehållet som före. Tycker signalerna, eller snarare icke-signalerna, som sänds ut/inte sänds ut är rätt tydliga i det avseendet.

El Maco:

Jaji, det kan nog bli en DJ Icon av det där. Och därmed får denna "storkommun" ca 115 000 invånare och passerar bland annat Borås (där jag nyligen spenderade ett par dygn).

El Maco: En Timrå Hemp...?

DJ Hemp: då är ni mogna för en kommunsammanslagning

Timrå Icon:

Det var lustigt. Precis samma sak kallas det i Sundsvall. : )

hubbenorlen: I Timrå kallar vi det för bakfull :-)

zita: Jag var tydligen väldigt trött och dum
I huvudet när jag läste den där artikeln.

zita: Exakt. Jag har inte aftonbladet plus men om det är 2012 års lön så fick Moe den av Leksand.

hubbenorlen:  "Taxerade förvärvsinkomsten i svenska kronor under 2012".  Då spelade väl inte Moe i Timrå

hubbenorlen: Klubben kan väl ha andra förmåner och avtal som inte syns i den där listan... Men som riktmärke lär den vara utmärkt.

Tror att Timrå kan gå fett plus på "snöskottning av garageuppfarter" denna snöfattiga höst.

Smokey: Aftonbladet listar de allsvenska spelarna som tjänar mest. Våra importer finns inte med, men bland de svenska så tjänar inte oväntat Hallin mest. Han är för övrigt den tredje bäst betalda i hela serien med 938 000.
På andra plats bland Timrås spelare kommer en rejäl överraskning. Åtminstone för mig. Eric Moe – med 715 000. Jag såg honom mer som en chansning, med relativt låg lön. Enligt den här listan ligger han på en nionde plats i hela Allsvenskan.
Jag fattar ingenting.

Andersson: Kolan framställs som en hockeyns julklapp och frälsare.

Jag ser honom mer som hockeyns svar på tröstätandet och möjligen en prydnad för julbordet med ett rött äpple på något bra ställe.

Hade man satt på honom ett lösskägg när han drog in fet lön i Timrå, då hade han kunnat tradats som mysig tomte till Birsta och gett Timrå IK miljoner!

Grattis HV! Ni har en GIGANT i leden!

Sv: SHLs planer på stängd liga
Andersson: Ungefär lika givet som att du säger att Friends arena ligger i Solna.

Smokey: Men frågan är ju om det går att se skillnad på honom och julgrisen då?

Smokey:

det stod ju att han kanske drar till KHL  ... måste vara det

Världen är obegriplig.

Andersson: känns ju ganska självklart :)

SuperMupster:

Annars tycker man de borde vara givet att dom säger att Timrå IK är från Timrå ?

Timrå Icon: aa, hur många gånger som helst typ "välkommna till e.on och sundsvall" eller "troja kom upp hit till sundsvall igår redan"

så är väl bara att smälla upp en arena inne i stan :) 

SuperMupster: Precis! Haha! Och till och med kommentatorerna säger ju att de är i Sundsvall

hubbenorlen: för media äre skitsamma iallafall. dom säger ju sundsvall/timrå titt som tätt.

Timrå Icon:hoppas kan man ju inte minst jag.

hubbenorlen: Jag gillar det inte heller men nu har vi inget val.
Det hade vi för 20 år sedan

Timrå Icon: Jag håller med. Men jag undrar om allmänheten är mer benägen att acceptera att Timrå blir ett Sundsvallslag nu än för 20 år sedan.
Kanske är det så.

hubbenorlen: För oss finns det bara en lösning om SHL skulle få genom sitt förslag - vilket de med någon kompromiss också kommer att få - då förslaget är skräddarsytt för att få upp Malmö och Djurgården och det är att behålla Timrå som varumärke men bli ett Sundsvallslag och spela i en ny arena där.
En ny arena äventyrar inte vår ekonomi då den byggs med bidrag för en arena för mer än hockey.
Men vägen dit är att hålla sig kvar i AS och inte äventyra ekonomin med nyförvärv (sorry Nomaden).
En ut - en in blir isåfall principen.
Det kommer att bli livsviktigt för oss att bygga en kassa.
Speciellt med det här förslaget från SHL.

Med mitt förslag är vi topp fyra i SHL om fyra år med stabil ekonomi.

Laken: håller med han skulle sitta som handen i handsken!

Laken: Och liten till växten ;)

Jockz: Vore ett klockrent nyförvärv för oss! Bra straffskytt dessutom har jag för mig.

Jens Jakobs har fått kicken från Leksand. Rightad forward som har visat att han kan hitta nätet i allsvenskan, vore nog en bra värvning om man fick lös några kontrakt som Bergmans t.ex.

El Maco: Att bara lag nummer ett i Allsvenskan ska ha möjlighet att på sportsliga grunder ta sig upp är vansinne. Om nu SHL lyckas genomföra detta, måste Hockeyallsvenskan svara.
Kanske genom att skapa ett eget slutspel? Med liknande upplägg som i SHL: De fyra bästa lagen möts i semifinal, och sedan final. Vinnaren blir Allsvensk mästare och får möta det sämsta SHL-laget i en matchserie om SHL-kontrakt.
Tror det skulle kunna bli en ganska uppmärksammad och positiv utveckling av Allsvenskan.

El Maco: , öka ligan till 18-20 lag, kan Schweiz, det lilla skitlandet ha 12 lag borde vi kunna ha minst 18 lag. Och där har ju hockeyn minst sagt gått framåt possetivt.

Urtråkigt med samma lag år ut.

+ulfberth+: Det är Karlskrona och Karlskoga de är oroliga för.

Det här får de inte igenom. Även om klubbar kommer att börja köra stenhårt mot sina distrikt nu.

« · 1604343 · »