1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613807 inlägg · 6214 ämnen
« · 1603969 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SHLs planer på stängd liga
Vargher85: med ett snitt på runt 6000 på sina hemma matcher sitter nog Leksand lugnt i båten

Andersson: Om man ska räkna med storleken på staden som klubben kommer ifrån så kan nog Leksand förbereda sig på degradering redan nu.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14

mikenomad: Jag tror personligen att det finns kontrakt som kan komma att brytas, och det skulle ge en del ekonomiskt utrymme för en värvning. Känns spontant som oljemagnaterna i väst skulle kunna vara intresserade av Bergman, och Hundertpfund skulle säkert tas emot med öppna armar i hemlandet.

Sedan är det små marginaler i serien. Om man skulle kunna åstadkomma ett "winning streak" på ett par matcher så skulle man plötsligt vara med och slåss om en plats på den övre halvan och då tror jag att publiken skulle strömma till. De små marginalerna gäller förövrigt inte bara i tabellen, utan syns även på planen. Det är inga enorma avstånd lagen emellan och jag har en känsla av att det inte behövs särskilt mycket för att Timrås hedersamma förluster ska vändas till knappa segrar.

Lugn Zäta köper Timrå med Stig Svedberg  Johan Andersson sen är det KLART !

Mer dumheter

'I framtiden ska klubbar få ansöka om att få spela i SHL. Krav kommer att ställas på ekonomisk stabilitet, storleken på arenan, klubbens varumärke och även storleken på orten som klubben kommer från'

Det kommer sluta med att Tomas Ros leder hockeysverige med 4 lag från stockholm , 4 från malmö och 4 från göteborg i SHL .  möjligen kan SAIK få vara med om dom är 'coola'

Vargher85: Ja man kan ju tycka det. Att det måste ske någon förändring framåt alltså. Men det var ju det där med pengar...
Sen kan man såklart alltid fråga sig vad en, förvisso rätt betydande, utgiftspost som "stabil, pålitlig målgörare (med HA-mått)" hade inneburit i positiv bemärkelse för tabellposition➡️publiktillströmning➡️växande ekonomi....

erathoo: Skönt med uppehåll. Hoppas det händer något med truppen då. Vad som helst. Timrå har aldrig varit mindre rock'n roll än i år.

Vargher85: hur är regeln, är det straff när man tar pucken med handen i eget målområde?

DJ Hemp: Det sket sig, och istället för häng på övre halvan så befäster man positionen som bottenlag. Det måste ske någon förändring under uppehållet, man måste få lite spets i anfallsspelet.

Karlskrona vann i alla fall  - 3-1. SSK fick inga poäng i kväll. Alltid en tröst. Nära 3-0 till Mora. Stolpen räddade oss. Nu P P!!!

Redigerad kommentar

Bah, detta går nog inte..... Vsd är skotten i tredje?

bar mofftak:

Dessutom har Telge 1-1 inför sista i Karlskrona. Man får trösta sig med power ballad-timmen i Musikhjälpen och minnas alla tryckaredanser från gymnasietiden... : (

bar mofftak: Frak! one of those games..... :-(

DJ Hemp:

Och ett självmål..
Smart att trycka in målvakt och anfallare i mål. 

Tuppmål. Norja var inte riktigt på hugget...

hubbenorlen:

Ja, håller med. Själv är jag en idiot och betalar kring tusenlappen varje månad för mina kanaler. Men så blir man en riktig soffpotatis också...

DJ Hemp: Glömde att jag sagt upp abonnemanget. Blev så less på att betala 249 spänn i månaden när dom aldrig sände några Timråmatcher.
IDIOTISKT att man inte kan köpa enstaka matcher.

0-0 i perrevilan, en helt okej period, vi kunde mycket väl haft ledningen, som vanligt...

DJ Hemp:

Ja, fyra mot fyra ett tag till först alltså...

Boxplay igen med 1 1/2 min kvar av första...

hubbenorlen:

Har ingen aning. Fungerar kanon på TV:n i alla fall. Matchens första utvisning blev just vår...

SuperMupster:

Det vet jag inte ens vad det är för nåt. Har min iPhone som aldrig har felat på Timrå-fronten tidigare. Nära 1-0 nu, fan!

DJ Hemp:viaplay ? funkar finfint här, kör med platta (android)

DJ Hemp: Är det nån som fått igång matchen på Viaplay?

Nej, ta mig fan. Problemet kvarstår. "Hittade inte sidan" dyker upp titt som tätt i stället för forumet. Bara för mig eller?

Nu fungerar det! : )

Sv: Apropå nånting...
Matchen är i alla fall igång nu sedan Mora blivit försenade på grund av att en nallefamilj stod på vägen. Lite svettig start, men nu är vi på banan igen.

Det är nåt fel på sidan. Man kommer inte åt forumet som vanligt. Måste hitta matchtråden. Söker med ljus och lykta. Men det blev bara apropå nånting igen då... : (

finns det ingen annanstans att se matchen en på viasat där går det ju inte bara att köpa hem matchen utan man måste teckna ett abonemang

Hälge: Om man startar kl 16 blir det äntligen befogat med klyschan 'Moraspelarna satt kvar i bussen under första perioden'.

Nu tömmer vi tankarna. Roffes gäng - tre poäng!

Redigerad kommentar

Hälge: Grus i maskineriet? Låter bra.

Andersson: Matchstart ca 16:15 eftersom Moras buss är trasig, enligt Nolander på twitter.

Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Behövs  en matchtråd  . Vad tror ni då   ,  avgör födelsedagsbarnet idag ? vore väl trevligt det .

Bragd-Birger: Kan väl vara så. SHL kan nog ha sneglat på Finland som har eller åtminstone har haft ett liknande system där sist placerade laget får möta segraren i Mestis (motsvarande Hockeyallsvenskan) i bäst av 7 matcher. Ingen KS där inte. Vilket infört i Sverige skulle vara ett knivhugg i ryggen på klubbarna utanför SHL som redan kämpar hårt under svåra betingelser. 

Det här börjar likna "På spåret" : Vart är vi på väg ?  Ingen vet, ekonomin styr, kommunerna engagerar sig både öppet och i smyg, TV-intäkter ger utrymme att satsa vidare och cementera nuvarande besättning av lag i högsta serien. Det lär bli noll omsättning av lag i SHL under överskådlig tid. Det som är charmen med lagidrotten i Sverige idag är bl.a. att det kan bli lite förnyelse. Stängd liga är pest, det är nog svårt i dagsläget att ta sig till och än mindre etablera sig i högsta serien. Det som SHL nu siktar på är att köra en protektionistisk linje där man bara ser till sina egna intressen. Att berika sina egna företag och säkerställa den egna existensen. För vad skulle annars motivet vara ? Om man samtidigt får bestämma villkoren blir dessutom mycket lättare. Nä , tummen ner för SHL och deras produkt ...

BlackBay: Att det där blir av tror jag när jag ser det. Totalmördar ju hockeyn under högsta serien. Och hur ska man hålla uppe intresset under 55 grundserieomgångar om man tar bort strecken (slutspelet i år, kvalserie nästa gång) ?

SHL är en ängslig samling klubbar med för dyra arenor.

SHLs planer på stängd liga
Jaha... det verkar vara nu eller aldrig om Timrå ska nå SHL.... redan nästa år kan kvalserien vara ett minne blott.

Fasen oxå Strömmen gick!
Är det någon som hann se hur det gick för M0D0?

mikenomad: Ja känns som att Nubben gift sig med dem

El_loco: Odds på spelattrejder i Timrå? 999,999. Typ..

Vad får man för odds på att det blir några trader under juluppehållet? Wade Bergman åker tillbaka till Kanada och kommer inte tillbaka? Hunden likaså till Schwartzernegger-land? Inga rykten?

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2013-12-11

Någon som vet hur det är med Per Hallin? Det såg inte bra ut när man ledde honom av isen efter den ganska fula smällen han åkte på i går.

Annars är det väldigt mycket skitsnack i hockey.

Almtunas tränare inför matchen i går:

- Nu har vi hittat våran game plan. Vi är betydligt mer förberedda på Timrå i kväll än vad vi var sist vi möttes.

Jo, tjenare!

Och bortaklacken i går gick inte av för hackor. Vi var väl minst 35 personer med TIK-persedlar på plats i "konstiga namnet på hallen"-hallen i Uppsala.

Jag räknade.

Roligast var nog annars "TIK-studenterna" som grundat med grogg, kindmålning och sångövningar i masterklasse.

Funkade kanon tills Almtuna skickade över värdens skönaste kille med något funktionshinder, som bjöd på Dumlekola och på något vis lyckade få navet i klacken att spåra ur när han samtidigt både fotade, viftade med låneflagga, egensjung och nitiskt försökta byta telefonnummer med allt och alla i klacken samtidigt som han högljutt kommenterade det som hände överallt i hallen och ibland på isen...

Och ja, det var jag som spelade Rasta Hunden på högsta volym när jag sakta rullade ut från parkeringen efter matchen!

kennas: Ja, nu var det ju inte orsaken jag var ute efter utan en önskan från min sida att vi kunde vara lite jämnare :)

Timrå Icon: Skulle vara skönt om Timrå kunde vara ap-vassa mot Mora på lördag. Avslura med stil. Vi har ju på tok för många uddamålsförluster. Skulle sitta bra om julgröten kunda stärka laget och vi inkasserar uddamålsvinster i stället efter jul.

Herminator: Det skulle inte förvåna mig om vi som vanligt är ap-vassa precis innan uppehållet och sedan har vi som vanligt tappat allt på julbordet :-(.

Nä nu ska man inte vara pessimist :-).

Nä man får koppla av från hockeyn över jul och plugga spannkurvor, fluorfluider, rillers och köldtesta ammo. Julmys!

Knylan: Jimmys analys.

Berglund:det stavas 50% juniorer!

Om vi bara kunde hålla jämnheten, istället för att varva plattmatcher med sånna hära matcher så tror jag våran 7e plats hade varit stenklar

Kapten Lindow: Nu har de kommit - gobitarna.

Kapten Lindow:3 timmar efter match på hockeyallsvenskans sida.

« · 1603969 · »