1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2013-12-14

1603965 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14

mikenomad: Jag tror personligen att det finns kontrakt som kan komma att brytas, och det skulle ge en del ekonomiskt utrymme för en värvning. Känns spontant som oljemagnaterna i väst skulle kunna vara intresserade av Bergman, och Hundertpfund skulle säkert tas emot med öppna armar i hemlandet.

Sedan är det små marginaler i serien. Om man skulle kunna åstadkomma ett "winning streak" på ett par matcher så skulle man plötsligt vara med och slåss om en plats på den övre halvan och då tror jag att publiken skulle strömma till. De små marginalerna gäller förövrigt inte bara i tabellen, utan syns även på planen. Det är inga enorma avstånd lagen emellan och jag har en känsla av att det inte behövs särskilt mycket för att Timrås hedersamma förluster ska vändas till knappa segrar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Vargher85: Ja man kan ju tycka det. Att det måste ske någon förändring framåt alltså. Men det var ju det där med pengar...
Sen kan man såklart alltid fråga sig vad en, förvisso rätt betydande, utgiftspost som "stabil, pålitlig målgörare (med HA-mått)" hade inneburit i positiv bemärkelse för tabellposition➡️publiktillströmning➡️växande ekonomi....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
erathoo: Skönt med uppehåll. Hoppas det händer något med truppen då. Vad som helst. Timrå har aldrig varit mindre rock'n roll än i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Vargher85: hur är regeln, är det straff när man tar pucken med handen i eget målområde?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
DJ Hemp: Det sket sig, och istället för häng på övre halvan så befäster man positionen som bottenlag. Det måste ske någon förändring under uppehållet, man måste få lite spets i anfallsspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Karlskrona vann i alla fall  - 3-1. SSK fick inga poäng i kväll. Alltid en tröst. Nära 3-0 till Mora. Stolpen räddade oss. Nu P P!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Bah, detta går nog inte..... Vsd är skotten i tredje?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
bar mofftak:

Dessutom har Telge 1-1 inför sista i Karlskrona. Man får trösta sig med power ballad-timmen i Musikhjälpen och minnas alla tryckaredanser från gymnasietiden... : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
bar mofftak: Frak! one of those games..... :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14

DJ Hemp:

Och ett självmål..
Smart att trycka in målvakt och anfallare i mål. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Tuppmål. Norja var inte riktigt på hugget...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
hubbenorlen:

Ja, håller med. Själv är jag en idiot och betalar kring tusenlappen varje månad för mina kanaler. Men så blir man en riktig soffpotatis också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
DJ Hemp: Glömde att jag sagt upp abonnemanget. Blev så less på att betala 249 spänn i månaden när dom aldrig sände några Timråmatcher.
IDIOTISKT att man inte kan köpa enstaka matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
0-0 i perrevilan, en helt okej period, vi kunde mycket väl haft ledningen, som vanligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
DJ Hemp:

Ja, fyra mot fyra ett tag till först alltså...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Boxplay igen med 1 1/2 min kvar av första...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
hubbenorlen:

Har ingen aning. Fungerar kanon på TV:n i alla fall. Matchens första utvisning blev just vår...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
SuperMupster:

Det vet jag inte ens vad det är för nåt. Har min iPhone som aldrig har felat på Timrå-fronten tidigare. Nära 1-0 nu, fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
DJ Hemp:viaplay ? funkar finfint här, kör med platta (android)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
DJ Hemp: Är det nån som fått igång matchen på Viaplay?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Nej, ta mig fan. Problemet kvarstår. "Hittade inte sidan" dyker upp titt som tätt i stället för forumet. Bara för mig eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Nu fungerar det! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
finns det ingen annanstans att se matchen en på viasat där går det ju inte bara att köpa hem matchen utan man måste teckna ett abonemang
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Hälge: Om man startar kl 16 blir det äntligen befogat med klyschan 'Moraspelarna satt kvar i bussen under första perioden'.

Nu tömmer vi tankarna. Roffes gäng - tre poäng!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Hälge: Grus i maskineriet? Låter bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Andersson: Matchstart ca 16:15 eftersom Moras buss är trasig, enligt Nolander på twitter.
Kommentera

Timrå IK - Mora IK 2013-12-14
Behövs  en matchtråd  . Vad tror ni då   ,  avgör födelsedagsbarnet idag ? vore väl trevligt det .
Kommentera

1603965 · »