Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Årets förlorare enligt Ros: Timrå IK
Undra om inte fanskapet har rätt också till råga på allt....
Redigerad kommentar
DJ Hemp: Håller med. 7 eller 8 borde han väl vara. Värre är att det råder fullt slagsmål mellan två tomtar om Bulla. En vill ha honom som nummer 5, den andre skriker med glöggen skvättande:
- Inte bättre än 10! Generation problems?
Redigerad kommentar
stoff: I ärlighetens namn finns det inga matcher du "bara vinner". Men jag håller delvis med dig. Men det är inte rättvist att uttrycka sig som du gör angående ekonomin kan jag tycka. Timrå IK håller på att bygga en grund på mer än ett sätt.
IFSH har ändå haft någon säsong på sig att bygga ihop något nu (pratar inte enbart om a-lags truppen utan syftar på helheten) även fast jag inte direkt har följt deras framfart ska sägas.
Timrå IK har däremot just precis börjat om inför den här säsongen. De håller på att bygga grunden nu som jag påpekade. Ge ledningen någon säsong på sig så kommer du att se en klubb och ett lag som förhoppningsvis blir bättre sportsligt som ekonomiskt (förhoppningsvis).
Ledordet är tålamod, TIK kommer inte kunna köpa till sig ett lagbygge. De måste göra detta den långa vägen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Dream Team: hur nära är sundsvall att gå upp i allsvenskan till nästa år?
vid en eventuell uppgång för de blå, är det bra eller dåligt för timrå ?
min första tanke var att det skulle vara kul med ett rejält derby, det kommer nog att skrivas mer om hockey osv.
Men blir det så att sundsvall snor resurser från Tik om de går upp? jag har ingen aning. men visst fan vore det kul om sundsvall går upp.
| Timrå IK - CRIF | 60 | 1979/80 |
| Timrå IK - Bergnäsets IF | 69 | 1987/88 |
| Timrå IK - Tegs SK | 90 | 1984/85 |
| Timrå IK - Bergnäsets IF | 92 | 1988/89 |
| Timrå IK - Örebro SK | 99 | 1985/86 |
Redigerad kommentar
El Maco: Det var ett enormt intresse och därav följde att när hallen var klar så ökade det ändå mer. I och med att folk i trakten såg att det kom fram duktiga spelare i NSK så ville man vara med i svängen. De publikt bästa åren var som sagt i slutet av 80-talet o när NSK hade hemma match samtidigt som Timrå så hade vi mer folk på våran. Det var inte någon enstaka gång utan det hände titt som tätt. Det var väl också därför som träningsmatcher mellan dåtida ES-lag spelade i NSK-hallen. Själv när jag jobbade i Bollnäs så for jag titt som tätt till Gävle o såg Brynäs matcher.
Nu hoppas jag innerligt att vårt Timrågäng håller sig kvar i nuvarande serie.
El Maco: Upplysningsvis kan sägas att NSK hade snittpublik på hemmamatcherna under slutet av 80-talet på mellan 5-600 åskådare per match. Det hände att det var mellan 900 o 1000 också vid enstaka tillfällen. Det var speciellt matcherna mot Sundsvall, Bergeforsen o Kovland som drog mycket publik. Hemmaklacken var stor o hördes tydligt. Men jag såg aldrig dig där. Vissa matcher hade vi mer publik än vad Timrå hade på sin match. Nu är det annorlunda. Senaste hemma matchen mot Ånge var det gratis inträde o det kom ungefär 350 pers. Årets bästa publiksiffra.
mikenomad: Dåså. Jag står fast vid mitt nåja.
Räkna inte bort Kovland heller, KIF har ju bättre sportsliga meriter än NSK och i början av 90-talet hade de 800 på en kvalmatch till dåvarande ettan i Gärdehallen. Timrå har spelat massor av matcher med färre åskådare än så.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
El Maco:OM SHL får igenom sitt Loob/Percy-förslag, så innebär det väl mest troligt att TIK aldrig mer ges chansen att komma upp, eller vad tror ni? Just nu känns det ju oerhört långt borta. Må ju för en gångs skull ge Boorken rätt i sin krönika.
F.ö är ju inte heller MoDo nån favvo i dessa högsta (självvalda) kretsar, nä Storstad + Karlstad ska det tydligen vara. FY för den Lede!
Nytt år då börjar vi om med både publik och klättring i tabellen http://www.timraik.se/artikel/46460/
Så fan heller. Det är rosjäveln själv som är den ständiga losern. Det vet vi alla innerst inne. Fan, det är ett så satans öppet mål att klanka ner på TIK nu att den jävla sopan borde krypa ner i sitt skithål och skämmas. Men inte ens det duger han till, flintnollan där...