1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613806 inlägg · 6214 ämnen
« · 1604740 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2013-12-26
mikenomad: Ganska tomt på läktarna där också.

Och där räddar Norja oss

pefr: Understatement. Den utvisningen kan vara årets pinsammaste domaringripande.

Rättvist mål mot bakgrund av molinders utvisning!

Timrå Icon:

Bara 3 mn boxplay kvar  , kämpa Timrå

mikenomad: Ja hundfan gjorde mål!!!

TikAlltid: Men mitt "jinxande" resulterar iaf. Hunden levererar..

"Magsjuka" i timrå, jorå.....

Timrå Icon: Hundpundarn och Wejdan hade man ju gärna sett befriade från kontrakt så här års. Till förmån för, tja typ vad som helst. Eller ingenting och sparade slantar iaf. Men men...det är som det är. Ingen trodde väl på allvar att nåt sånt skulle ske.

Att vara SC (eller "sportchefskommité") i Timrå IK 2013/14 måste vara sportsveriges lökigaste jobb.

"Ligg lågt. Små rörelser. Vi har inga pengar, vet inte var vi spelar nästa säsong eller OM vi spelar. Allt hänger på publiken, de måste vända det här åt oss. Vi kan inget göra, inte agera på nåt vis. Bara att luta sig tillbaka, blunda och hoppas på det bästa."

Bragd-Birger: Trots att Wade Bergman verkar fira jul med oss så borde vi kunna åka på en skridsko runt det där förortsgänget.
Ja om det inte varit uppehåll förstås.....

Äh även om man dragit ihop ett gäng på gatan här hemma så borde vi spöat dem med 4-0.
Jag tror vi vinner

Hälge: På pappret ser det inte omöjligt ut, förutsatt att Norja är i zonen. Men det är ju det här med uppehåll. Är pöjkera lika opreparerade som tidigare premiärer/omstarter lär det bli stjärtsveda. Vilket vore högst onödigt med tanke på att det står hyfsat viktiga bottenstridspoäng på spel.

Kom igen nu Timrå!

Sv: Apropå nånting...

Timrå Icon: Tala om vilka Lag Timrå skall ha efter sig när serien är slut? Jag tror tyvärr att det blir svårt att undvika ett ytterligare kval!

Och dagens match är följaktligen... SSK borta. Doh! Så mycket piller som jag knaprade för att få någon slags sömn har jag nog aldrig tagit tidigare. Och lik förbannat har jag vaknat upp vid en sådan idiotisk tidpunkt. Detta håller inte. Måste ta och stämma detta lands apoteks-nånting...

mikenomad:

Jag räknade aldrig med några förändringar. Så man slipper bli besviken. Men vi lär nog inte åka ur ändå. Vi är alldeles för bra för det (mantra). Skönt att det kommer igång i morgon igen. Känner mig jävligt rastlös nu, kan jag erkänna...

mikenomad: Ja det hänger väl mycket på sponsorer.
Jag kollade runt lite men hittade bara en till
Percys Malmö. Med lokal förankring dessutom

Redigerad kommentar

Alla som trodde/hoppades på förändringar i spelartruppen under juluppehållet inser kanske att det knappast lär inträffa. Det börjar brinna lite i knutarna nu i fall så ska ske.

Knylan:

Skön krönika. Läste den inte då det begav sig. Synd att inte "Nyllet" skriver här längre, där är det bara Giffarna för hela slanten numera. Tragiskt att vi är tillbaka i ett pinat tillstånd i dag, då vi faktiskt tillhörde Sveriges tre bästa lag för mindre än ett decennium sedan. Men ärligt talat känns det ännu konstigare med Djurgårdens ras från en position som nr 1 i landet till att bli ett mittenlag i Allsvenskan (och som vi till på köpet krossade med 6-0 hyfsat nyligen).

Redigerad kommentar

Egentligen har vi inte tid att vara nostalgiska, fokus borde ligga på att gräva oss ur det till synes bottenlösa rövhål vi numera krypit oss in i. Men jag kan inte låta bli. Ur-TIKaren Lars Nylins text inför kvartsfinalerna 2003. Slutade som bekant med 4-0 i matcher i vår favör.

mikenomad: Ja i någon slags serie... Förhoppningsvis så att man har möjlighet att se matcher i 08-land.

God jul alla kämpar därute

Bragd-Birger:

Ärligt talat så var 2013 det bästa året på mycket länge. Personligen då alltså. Ett jävla pissår vad gäller TIK var det förstås. Synd att man inte kan få allting bra samtidigt. 2014?

God jul supporterhjältar och Timråälskare. Tomten är också trogen efter degradering och kör på med rödvit replicaställ.

Bragd-Birger: God Jul själv olycksbroder. Jag tror vi firar jul som topplag nästa år....

God Jul proletärer!
Låt oss inte hymla: 2013 var ett riktigt skitår. Men, liksom nu mörkret så sakteliga får börja ge vika åt ljuset kan vi hoppas att vår vackra klubb hakar på.
Må 2014 bli det gryende hoppets år!

Timrå Icon: God Jul allihop!

God Jul på Er kamrater! :-)

Sv: Tallarna tillbaka - så här gör du!
El Maco: Second that. Tycker att jag bemöts av en helt annan respekt nu när jag skrider gatan fram. Nice shit!

El Maco:

Låter bra det för en casual som jag. Har nu inlett de traditionella jultrakasserierna till diverse pack. Tänker att de fan ska veta att de lever samt att livet inte är så himla enkelt...

Som vän av tallar så har jag gjort följande observationer:

Årets halsduk är riktigt snygg med stor vit tallsköld på rött

Klubbmärket som pin pryder både en gentleman och värste buse

Timrå Icon:

Till och med mer tradition än Karl Bertil J? : )

Dream Team: Ja den där är mer tradition än Kalle Anka till och med :-)

Timrå Icon: Härligt när gamla traditioner håller i sig :-)

Nu är det dags för den stora julgroggen!

hubbenorlen:

Tack detsamma! Jaji, jag triggas av svåra motgångar och helst bottenlösa sådana. Har ju befunnit mig på samhällets botten i drygt sex långa år. Först nu har man fått lite smak av segerns sötma igen och då är det lättare att älska TIK också. Forza!

DJ Hemp: Detsamma! Och den här degraderingen har verkligen fått fart på dig här inne. Från enstaka inlägg per månad till den flitigaste skribenten den här hösten.

Ja, hej, det är jag nu igen. Tänkte bara önska alla TIK-are en riktigt God Jul. Samt att vi vinner SM-Guld 2015. Eller 2016. Okej, 2017 då...

Södertälje SK - Timrå IK 2013-12-26
Matchtråd!!!1 6-1 senast. Krossa asen i AXA denna gång111!

Jockz:

Du tänker på den där ekonomiska dopningen eller? Personligen orsakar inte Leksand några särskilda känslor överhuvudtaget. Varken positiva eller negativa. Ungefär som Lasse Kroner...

DJ Hemp: Nä fy! okej att aik är skräp men det finns inget lag man önskar mer olycka än Leksands IF.

mattias - 74:

Hoppas att ni spöar dem riktigt ordentligt och i synnerhet då i rinken. Jag har lite svårt för det där förortsgänget med sin taskiga självbild. Om man inte kan skämta om sig själv är man ingenting att ha. Och så jävla stort är för övrigt inte Stockholm. Jämför med t ex New York, London, Paris eller Tokyo så är den ju rena bonnhålan som är full av komplexfyllda stackare. Jaji...

250kg kärlek:

Intressant stycke i brevet " Håll er hemma om ni inte kan klä er eller bete er" HAHA kul att det kommer från en AIKare ;)

dr-nix:

Ja, det är just det där. Dumdryga och med total brist på självdistans. Det har de visat gång efter annan. Jag skakar bara på huvudet åt detta osympatiska pack. Tacka vet jag självironiska TIK-are...

DJ Hemp: jag ser humorn i det men på ett lite schizofrenskt sätt tycker jag också att det mest är drygt.

Men AIKare är ju i överlag dryga så det passar in.

250kg kärlek:

Jag kanske inte har någon vidare humor, men jag tycker mest att det är drygt med den sortens grejer...

Säga vad man vill, men det här är bra på riktigt!

Det kändes som att det behövdes x 2 även för det där...

Jag har verkligen noll respekt för en sådan som flint-Ros och sänker mig normalt inte till att läsa de där värdelösa kvällsblaskorna och efter att tagit del av skiten på detta forum ökar ju inte direkt lusten till att någonsin fatta tag i ett jävla aftonblad. Så jävla usel journalistik. Han är ju inte ens värd att bli sparkad på kuken. Jag tycker att vi lägger ner det här snacket. Låt inte den idioten få något ner utrymme härinne. Han förtjänar noll och intet.

Redigerad kommentar

Jag har verkligen noll respekt för en sådan som flint-Ros och sänker mig normalt inte till att läsa de där värdelösa kvällsblaskorna och efter att tagit del av skiten på detta forum ökar ju inte direkt lusten till att någonsin fatta tag i ett jävla aftonblad. Så jävla usel journalistik. Han är ju inte ens värd att bli sparkad på kuken. Jag tycker att vi lägger ner det här snacket. Låt inte den idioten få något ner utrymme härinne. Han förtjänar noll.

Redigerad kommentar

Vargher85: Sista rubriken och förklaringen till densamma säger väl egentligen allt. Patetiskt med eftertryck.

Att Ros verkligen skrev ett bokslut för 2013, jag hade kunnat göra det åt honom.

Årets svensk:

Jörgen Lindgren, VD SHL. Djärv och nytänkande. Svenska hockeyligan halkar efter och kan inte längre kallas världens näst bästa liga. Då kliver visionären Lindgren in och visar vägen in i framtiden. Upp med Djurgården och Malmö. Stäng ligan. Så skapar man intresse.

Årets grej:

Hockeyfansens protester. Trist att se att människor utanför storstan lever kvar i nittiotalet och är så motsträviga mot nytänk. Hockeyn i Sverige blir aldrig större än under en utematch på Friends Arena mellan Djurgården och AIK.

Årets nej:

Att Djurgårdens sejour i Hockeyallsvenskan inte bara blev ettårig. Att ett lag som presterar toppresultat i European Trophy inte finns med i landets högstaliga är skamligt.

Årets stjärna:

Jörgen Lindgren, VD SHL. Det som kännetecknar en stjärna är förmågan att kliva fram och göra det oväntade i ett pressat läge. Som Zlatans klack mot Italien. Som Foppas dragning i Lillehammer. Som en radikal förändring i SHL.

Årets förlorare:

Konkursmässiga Timrå som skrapade ihop de sista slantarna för att förlänga med lagkaptenen Per Hallin och värva en VM-center från Österrike. Krigar nu i botten av Hockeyallsvenskan. Hockeysveriges mest desperata satsning är på väg att sluta i fiasko.

Årets genombrott:

SHL. Ersatte den gamla Elitserien och visade på en gång att det inte rörde sig om enbart ett namnbyte. Visar upp nytänk och framtidstro och en vilja att förvandla den inhemska ligan till en topprodukt.

Årets lag:

Djurgården. Spelet i European Trophy visar att laget hör hemma i svensk hockeys finrum. Ändå måste man ägna ytterligare en säsong till att sprida sitt hockeygodis över avigkrokar som Karlskoga och Timrå. Huva!

mikenomad: Kommer vi inte på 2:a plats efter Ros?
Vad f-n har han vunnit?

« · 1604740 · »