1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613806 inlägg · 6214 ämnen
« · 1604565 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad:

Så fan heller. Det är rosjäveln själv som är den ständiga losern. Det vet vi alla innerst inne. Fan, det är ett så satans öppet mål att klanka ner på TIK nu att den jävla sopan borde krypa ner i sitt skithål och skämmas. Men inte ens det duger han till, flintnollan där...

Kramer: Årets förlorare alltså. Ptja...alltid nåt som flickan sa.

Förresten Smokey, hur går det med den där sprit- och mosbrickehistorien? Jag var ju en av dem som anmälde mitt uppriktiga intresse (som dessutom kvarstår nåt djävulskt). Nu i december eller januari vore kanon, för sedan brakar helvetet löst med en massa resor och jobb etc...

Kramer:

Men den ständige losern nr 1 måste ju vara T Ros. En ful jävla åsiktsmaskin på en skitblaska. Han är ju bara ett skämt egentligen. T ex vi på Hockeysnack föraktar ju det där aset och skrattar bakom ryggen på honom. Timrå IK - T Ros 100-0.

Årets förlorare enligt Ros: Timrå IK

Undra om inte fanskapet har rätt också till råga på allt....

Redigerad kommentar

Smokey:

Ha ha, sitter ni fortfarande och råsuper kring detta gyllene tema? Då blir jag genast lite avundsjuk. Själv ligger jag lite stukad och tar mig en jävel lite då och då när man nu vaknar till mellan varven. Mår liksom inte så bra annars. Skönt med lite ledighet även om jag inte riktigt vet vad jag ska göra av den. Supa och sova förvisso, men vad fan...

Jocke Nilsson förresten... Kommer han med där någonstans på listan? Och var hamnar lille Mats Näslund m fl? Synd att man inte fick vara med om det där...

DJ Hemp: Håller med. 7 eller 8 borde han väl vara. Värre är att det råder fullt slagsmål mellan två tomtar om Bulla. En vill ha honom som nummer 5, den andre skriker med glöggen skvättande:

- Inte bättre än 10! Generation problems?

Redigerad kommentar

Min så kallade jul blir för övrigt lagom rolig. Ungjävlarna vill inte veta av mig och jag är för stolt för att krypa för dem. Jag säger "skärp er för fan, jävla idioter!" I stället. Så det blir att "fira" skiten med gosedjuren och laptopen, för jag älskar trots allt mitt producentjobb. Supa och jobba, det blir julen 2013 det - Faaan!

På något vänster är det helt okej för mig att Sundsvall är rätt kass på hockey, för jag vill ju att den här ska vara en fotbollsstad framför allt annat. Medan Timrå gärna får vara Number one in heaven vad gäller hockeyn. Och jag fortsätter mitt jävla mantra: Vi är för jävla bra för att åka ur allsvenskan - vi slog ju DIF med 6-0 härförleden t ex - starkt jobbat!

Smokey:

Alla vet la att Zäta och Lill-Strimma är svåra att förbise. Det skulle ju räcka med en sådan som Z i dag och vi vore tillbaka i elitserien direkt, så "liten" är nog skillnaden. Annars vill jag även slå ett slag för "Pekka" Lindmark. Han var ju en djävulsk Kung i samband med återtåget 1981. Nr 7 eller?

stoff: I ärlighetens namn finns det inga matcher du "bara vinner". Men jag håller delvis med dig. Men det är inte rättvist att uttrycka sig som du gör angående ekonomin kan jag tycka. Timrå IK håller på att bygga en grund på mer än ett sätt.

IFSH har ändå haft någon säsong på sig att bygga ihop något nu (pratar inte enbart om a-lags truppen utan syftar på helheten) även fast jag inte direkt har följt deras framfart ska sägas. 

Timrå IK har däremot just precis börjat om inför den här säsongen. De håller på att bygga grunden nu som jag påpekade. Ge ledningen någon säsong på sig så kommer du att se en klubb och ett lag som förhoppningsvis blir bättre sportsligt som ekonomiskt (förhoppningsvis). 

Ledordet är tålamod, TIK kommer inte kunna köpa till sig ett lagbygge. De måste göra detta den långa vägen.

Redigerad kommentar

Sitter och hårdkrökar med en brokig skara tomtar. Med lingonexplorer i skägget började plötsligt några snacka om Timrås bästa spelare någonsin.

12 st Hall Of Fame. Vi har enats om att Bosse Ahl är nummer nio. Vad säger Ni om övriga namn och placeringar?

jå1: skulle dom kliva upp i as så skulle dom få MKT bättre ekonomi än i nuläget.. och med dagens lag båda lagfen har så tror jag inte timrå "bara"vinner utan det är jämt

jå1: Då missuppfattade jag. Jag tror definitivt inte att Sundsvall skulle ha ett bättre lag. Inte på papperet. Men det är ju å andra sidan inte där det avgörs.

hubbenorlen: Det har jag aldrig sagt att du sagt. Stoffs påstående var att Sundsvall skulle ha ett satans så mycket bättre lag än Timrå om båda spelade i AS.

jå1: Det har jag aldrig sagt.

hubbenorlen: håller med..tror dom skulle spela jämt mot oss idag....helt klart

hubbenorlen: Mm, och varför skulle dom vara så mycket bättre nästa säsong om dom går upp?

jå1: Dom var väl ungefär lika bra som vi är nu.

stoff: Helt klart, bobbarna dominerade ju AS.. Ja innan de åkte ur förstås.

stoff: varför tror du det?

Har levt som i en annan bubbla nu i ett par dygn, men om en halvtimme checkar man ut från Östermalms Mornington och då blir la allt som vanligt igen...

Jag vill definitivt ha derbyn mot Sundsvall! Samt lite klassisk hatkärlek. Vi älskar ju varandra innerst inne... Men hur stor är chansen att Sundsvall går upp? Inte så stora, skulle jag tro. Piteå ligger ju före i kön, så jag tror att det är kört.

Och vi kommer inte att åka ur. Vi är för bra. Det händer andra, men inte oss. För bra för att åka ur, för bra för att åka ut, för bra för att åka ur...

Redigerad kommentar

SuperMupster: skulle svall gå upp så kommer dom ha ett så satans mycket bättre lag än timrå så det skulle inte bli så kul när det bli match lagen imellan

SuperMupster: Känns som att de hade större chanser på att gå upp förra säsongen än denna

Dream Team: hur nära är sundsvall att gå upp i allsvenskan till nästa år?

vid en eventuell uppgång för de blå, är det bra eller dåligt för timrå ?

min första tanke var att det skulle vara kul med ett rejält derby, det kommer nog att skrivas mer om hockey osv.

Men blir det så att sundsvall snor resurser från Tik om de går upp? jag har ingen aning. men visst fan vore det kul om sundsvall går upp.

Dream Team: Jag menade förstås "mittenlag" och inget annat, men det missförstod ni mig säkert rätt på ändå :)

Dunc & El Maco: Då ska man ju veta att publiktillströmningen på Timrå IK's hemmamatcher under de senare åren på -80-talet knappast imponerade på någon. Det var ju t.o.m under hundratalet ibland. De sämsta siffrorna någonsin lyder som följer:

Timrå IK - CRIF 60 1979/80
Timrå IK - Bergnäsets IF 69 1987/88
Timrå IK - Tegs SK 90

1984/85

Timrå IK - Bergnäsets IF 92 1988/89
Timrå IK - Örebro SK 99 1985/86

Nu har jag ingen aning om NSK's status i seriesammanhang på den tiden, men jag kan tänka mig att man var ett typiskt mittenlav i Division 1 Norra A som väl serien hette då, men man behövde knappast locka med bra priser på öl för att locka folk att gå på hockey.

Redigerad kommentar

El Maco: Det var ett enormt intresse och därav följde att när hallen var klar så ökade det ändå mer. I och med att folk i trakten såg att det kom fram duktiga spelare i NSK så ville man vara med i svängen. De publikt bästa åren var som sagt i slutet av 80-talet o när NSK hade hemma match samtidigt som Timrå så hade vi mer folk på våran. Det var inte någon enstaka gång utan det hände titt som tätt. Det var väl också därför som träningsmatcher mellan dåtida ES-lag spelade i NSK-hallen. Själv när jag jobbade i Bollnäs så for jag titt som tätt till Gävle o såg Brynäs matcher.

Nu hoppas jag innerligt att vårt Timrågäng håller sig kvar i nuvarande serie.

mikenomad: jepp, och där har du onekligen en poäng. Känns som att golvet är högre nu än då (vi spelar trots allt i en väsentligt bättre serie än gamla norrettan) men rasar vi vidare ner till bobcats pch Kovland så har vi bra eko i hallen. Men så illa ska det inte behöva gå.

Dunc: snittade verkligen NSK över 500? Jag är skeptisk men kan ha fel. Men visst blev det mobilisering i bygden några år när hallen byggdes. Kovland verkar snarare sänkt sitt snitt sedan de flyttade hem från Gärdehallen till egen hall.

Stämmer att jag inte gick på NSK-matcher. Jag såg i princip alla hemma och några bortmatcher i Husum, Antjärn och Sollefteå med Timrå istället.

mikenomad: Ang. Kovlands sportsliga meriter vs NSK:s har du irriterande nog en poäng. De röda tjurarna från Sundsvalls södra förorter är dock estetiskt vida överlägsna. Och introt vid fredagsmatcherna i slutet av 80-början av 90-talet är klassiskt. När laget till pyroteknik och tonerna till "We will rock you" åkte ut på isen inför en entusiastisk och i vissa avseenden välförfriskad hemmapublik på ibland närmare 1000 pers.

El Maco: Själva andemeningen med mitt NSK-instick var inte att framhäva NSK utan att förmedla nån form av perspektiv beträffande attraktionskraften genom åren hos laget i vårt hjärta.

El Maco: Upplysningsvis kan sägas att NSK hade snittpublik på hemmamatcherna under slutet av 80-talet på mellan 5-600 åskådare per match. Det hände att det var mellan 900 o 1000 också vid enstaka tillfällen. Det var speciellt matcherna mot Sundsvall, Bergeforsen o Kovland som drog mycket publik. Hemmaklacken var stor o hördes tydligt. Men jag såg aldrig dig där. Vissa matcher hade vi mer publik än vad Timrå hade på sin match. Nu är det annorlunda. Senaste hemma matchen mot Ånge var det gratis inträde o det kom ungefär 350 pers. Årets bästa publiksiffra.

En känd kvällstidning Sammanfattat serien fram till uppehållet under rubriken:

Bästa från hösten i Hockeyallsvenskan!

Söker efter något om laget i mitt hjärta. Hittar snabbt en pryl om VIK som mosade NÅGON I MITT LAG med en tackling efter några sekunder in i första matchen. VIK-spelaren blev förbannad (!?!?) kastade klubban rakt ut i båset och vann inte bara matchen, utan också medias gunst...

Söker vidare.

Inte en stavelse om de rödvita från Västernorrland. Mer om gravljus i Södertälje och sköna statement från underdogs från Karlskrona. Hockey är en underhållningsprodukt. Syns man inte, då finns man inte.

Jag bor själv nära storstan "långtbortistan" i Sverige. Här är det mer snack om Bröderna Hanson i någon obskyr 70-tals hockeyrulle än om profiler i Timrå IK...

Orden skaver ont i mina rödvita vinteröron:

- Syns man inte, då finns man inte.

Slutsatsen är enkel:

- Men syns då för i helvete!

- Giv oss frid. Vinn!

Någon annan julklapp vill jag aldrig ha.

mikenomad: Dåså. Jag står fast vid mitt nåja.

Räkna inte bort Kovland heller, KIF har ju bättre sportsliga meriter än NSK och i början av 90-talet hade de 800 på en kvalmatch till dåvarande ettan i Gärdehallen. Timrå har spelat massor av matcher med färre åskådare än så.

El Maco: Jag har aldrig pratat om snitt utan om enstaka matcher.

mikenomad: hon är grym. Ska kolla var hon tänkt att museet ska ligga nästa gång jag är uppe i norr.

mikenomad: Okej. Berätta för mig vilken säsong NSK Hade högre snitt  än Timrå och Sundsvall.

Edit
Timrå och Sundsvall tillsammans till och med!

Redigerad kommentar

Hörde f.ö nyss en kvinna på P4 prata väldigt klokt kring hockey. Om värdet av att skapa en attraktiv produkt, att hockey är att jämställa med all annan underhållning där det gäller att få folk att idas skrapa rutorna på bilen och ta sig till arenorna. Kände hur hoppet steg, skönt att höra att dessa tankegångar faktiskt existerar i samband med TIK.

Så avslutades intervjun och det stod klart att det var Modos nya VD jag hört.

El Maco: Jo. Jag känner till din skepsis ang de uppgifterna. Men allt som har med div 1 hockey att göra handlar inte om Kovland. Tvärtom, historiskt handlar väldigt lite av vikt i det fallet om Kovland.

Redigerad kommentar

zigge:

Storstad + Solsta således. Å clöbben å frikyrkan. Ja, men grattis då! I så fall antar jag att SHL gräver sin egen grav. Inte fan lär resten av hockeysverige bry sig om sporten längre i alla fall. Sen kan de ju dyka i sina jävla JvA-miljoner bäst de vill. Om det nu är det de vill göra? Näe... Näe... Näe, det är klart. Det kanske är lite väl... Ja, men då kör vi lite i nacken då, så är vi klara sen!

sargad:

Tror inte det. De hoppade av i Arlanda och flög hem till Rom. Själv åkte man distansen ut och glassar nu omkring på fashionabla Mornington (en kopia av Hotel Pennsylvania i N.Y. har jag hört). Jaji, bara att fläka ut sig och läppja på champagnen ett par dygn då, innan man tvingas vända åter till Bonnhåla.

El Maco:OM SHL får igenom sitt Loob/Percy-förslag, så innebär det väl mest troligt att TIK aldrig mer ges chansen att komma upp, eller vad tror ni? Just nu känns det ju oerhört långt borta.   Må ju för en gångs skull ge Boorken rätt i sin krönika.

F.ö är ju inte heller MoDo nån favvo i dessa högsta (självvalda) kretsar, nä Storstad + Karlstad ska det tydligen vara. FY för den Lede!

DJ Hemp: Håller med om att det är intressantare nu än de senaste 2-3 säsongerna.
Italjanos, känner dom Belissemo?

mikenomad: Nåja.

Nytt år då börjar vi om  med både publik och klättring i tabellen http://www.timraik.se/artikel/46460/

DJ Hemp: Har skrivit det förr, jag minns en verklighet när NSK hade mer folk på läktaren än Timrå och Sundsvall. Tillsammans.

mikenomad:

Ja, det är möjligt att det är dit vi är på väg. Igen. För där var vi för inte så längesen. Hade ju färre än 100 betalande i norrettan för ett kvarts sekel sen. Då var det nog inte många som vågade drömma om en elitserie-comeback. Så länge vi håller oss i AS några år är det väl ok, men sjunker vi lägre än så tycker nog inte ens jag att det är särskilt roligt längre. Då hamnar vi nästan nere på notisnivä i lokalpressen och TV-sända matcher är bara att glömma. Fast jag kan faktiskt uppskatta nerven över att nästan vara där, på samhällets botten. Man har ju personligen erfarenhet.

DJ Hemp: Ja de sista ES-säsongerna är väl inget jag direkt längtar tillbaka till heller. Problemet är att jag lite naivt trodde att det liksom inte kunde bli värre....förnedrade i match efter match i es, 2500-3000 själar (reella publiksiffran, ej officiella) på läktarna och allt annat än ks en närmast orimlighet.

Men värre kunde det självklart bli. Så in i h-e mkt värre också. Istället för en hedersam (nåja) degradering och en verklighet som fruktat ex es-lag med gjuten topplacering i ha följde fortsatt förnedring och hot om ks. Fast nu ett snäpp ner, mot lag som Asplöven, Karlskoga mfl ist f Färjestad eller Frölunda. Och en möjlig ks nedåt, mot div 1.

Såg att Piteå jublade över publikrekord häromsistens i sin seriefinal mot bobbarna. Drygt 800 pers, en fördubbling jmft med snittet på ca 400. Det är väl dit vi är på väg...

mikenomad:

He he, själv kom jag på mig själv med att börja hata elitserien mer och mer. Tyckte det var roligare att titta på valfri allsvensk match i TV4 Sport än att åka till Timrå eller kolla på elitserien i Cmore Sport. Inte så att jag önskade oss ur eliten, för det strider ju mot all vett och sans, men det kändes ju absolut inte lika jävligt som om det hade skett redan i kvalserien 2002. Våren 2013 hade vi helt enkelt kommit till vägs ände. Vi hade överlevt två kvalserier, inte lyckats ta oss till någon SM-final, sett vår spelartrupp bli alltmer urvattnad etc. Summa summarum: Jag hade hunnit bli förbannat trött på elitserielunken, en plats där inget nånsin händer (Himlen). Hellre vill jag då slåss som fan kring allsvenskans lägsta streck än att åka ut i en kvartsfinal mot HiV-jävlarna med 1-4 i matcher. Så jag håller med mig själv i alla fall. : )

Dessa rader skrivs för övrigt från en 1 klassvagn på väg mot Sthlm (är nu i skit-Gävle). Intill mig sitter den sicilianska maffian och är allmänt högljudda (detta är inte den tysta avdelningen). Skämt åsido, men de snackar i alla fall italienska och man fattar mer och mer desto fullare man blir (japp, jag tar några stänkare på tåget för nu satan snackar vi stundande konferansch å julfäscht, faaan!).

Nä, nu jävlar får ikånen ta över schtafättpinna igen... ; /

« · 1604565 · »