1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613672 inlägg · 6214 ämnen
« · 1611606 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Kan det vara Linkans gamla projekt?

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2014-02-11
El Maco: Å VEM ska man hålla på ikväll då, lill-Nyllet eller Edwin H?  Ähh, lill-Nyllet får nog dominera i Framtiden!  Hejja Edwin!

SMÅLAND: Man måste ju nästan beställa hem matchen ikväll. Vår allas Jimmy Hamrin är ju komentator på hockwyallsvenskan play. Bara det är ju värt pengarna :p

T T: Om det ändå ska vara gammalt så kommer en lämplig kanonlåt här.

sargad: Vita Hästen en vecka också.

El Maco: Inom ett par månader bara. Bandyklubben, Sportklubben o Gnage. Har storfejset också varit knuten till Modo?
Han kan väl runda av med Linkan, Jonte och gubbarna i... var det Haninge?

Nytt datum på en match från 2002? Återvinning är bra i vissa sammanhang men...

mikenomad: Avdelningen mindre lyckosamma värvningar...

sargad: är Stornyllet i sin fjärde klubb nu?

Berglund: Ja det sportsliga behovet är ju abnormt men kanske inte just av den enskilda orsaken att Ouäjd Bärjman lämnar.

SMÅLAND: Sportklubben toppar upp med miniNyllet i morgon. 3p i'möra och vi kan väl definitivt sluta spana nedåt i tabellen.

mikenomad: Rent sportsligt så finns verkligen det behovet, men jag förstår vad du menar och jag antar det blir som du säger. Vi kanske kan knipa en 7e ändå, det skulle vara nice.

mikenomad: Nomaden har rätt. Jag hade tolkat vad Nubben sa fel. Så här sa han i artikeln nedan

"Däremot ser sig Timrå om efter en forward.

– Thomas (Hundertpfund) kommer att vara borta under OS och vi tittar på vad vi kan göra, säger Norberg."

Och den luckan är ju fylld nu, så det blir nog ingen mer förstärkning.

Berglund: Visst. Men rent sportsligt finns knappast det behovet eftersom han inte lämnar nån lucka. Så räkna inte med det, jag tror hellre man ser möjligheten att spara en slant och köra vidare med det här laget. Som man nog ändå tycker gör det rätt ok.

mikenomad: Skulle va kul om vi kunde ersätta Wade Bergman

El_loco: Nja...det är väl det här det. Hunden skulle ersättas pga OS, nåt annat har jag inte uppfattat.

mikenomad:

Då var han presenterad på hemsidan också. 

Blir det något annat nyförvärv också eller? Nubben sa väl det förut i någon intervju.

TikAlltid: Han började ju säsongen riktigt starkt i Modo men sen har det väl varit lite tystare kring honom. Hade hellre tagit unge herr Nylander men där har såklart SSK förtur...

jå1: Inte med framgången såklart, det var mer ett internt skämt. Men indirekt så jo.. Förstärka Bp, vem ska han peta? Vad förstärker han, Hur ska han förstärka? Låter som vi ska vara glada över ett förstärkt Bp.. Har han ens sett vårat BP iår?

Bagarn är var i BP, men han förstärker inte BP't i tex lule.

TikAlltid: Det sa han väl ändå inte..?

Icing-Ove: ja, BP.. Det är ju där problemet sitter. Nu kommer framgången med stormsteg!

jå1: Ert boxplay kommer i så fall att få förstärkning. Han gör mycket nytta med sin speed.

Icing-Ove: Han är bra va?

Edwin Hedberg på lån till TIK under OS?

Apropå ' Nyckelmatcher ' ! Vi har inte råd att torska mot grabbarna ifrån ' Scaniarinken ' ! Vi ' SKA ' bara spela i ' Kvalserien ' i vår' Lall On Lall On..

Något att ta efter den dag vi tar oss tillbaka? Om vi nu gör det under min livstid.

Kapten Nosring: briljant! Vad gjorde 100 000 generationer homo sapiens innan youtube fanns?

Redigerad kommentar

Äh, vi är sämst. Toleransnivån tycks vara noll här. Skriver man aningen för nedlåtande om någon blir man bortcensurerad. Hur mesigt som helst. Samma sak på läktaren...

Jockz: Jag tror inte att så många vill lyfta fram hockeydynamit heller. Kan tänka mig att plussningen beror på att "bästa rödvita" inte är en bra ramsa.

I den bästa av världar skulle det i TIK:s historia ha vuxit fram något motsvarande Liverpools "You'll never walk alone" (någon som har koll på framkomsten av detta?).

Vi har dock embryon som kan utvecklas till att stärka klubbens identitet/varumärke. Önskvärt vore en grym låt som alltid spelas vid spelarentrén (ex Hammarby: Kenta) och en slogan som förknippas med klubben och förstärker det man vill stå för.

Konstigt, har för mig att jag tyckte bra om lill-Kenta när han var här. Vilket känns obegripligt när man ser och hör den bittre lille grinollen nu.

Kongo:
"Vi är bästa rödvita laget" är absolut en märklig ramsa jag bara tog den som ett enkelt exempel.
Hockeydynamit är för MIG också ett märkligt uttryck speciellt att använda den som en slogan likt Pool's "You'll never walk alone". Jag verkar dock vara väldigt ensam om den saken, kör hårt! :)

Redigerad kommentar

Ge mig ett T..T..Ge mig ett I..I..Ge mig ett M..M..Ge mig ett R..R..Ge mig ett Å..Å..Ge mig ett I..I..Ge mig ett K..K..Vad blir det? TIMRÅ IK..Jag hör inte..TIMRÅ IK..Jag förstår inte..TIMRÅ IK..70-Talstripp :-)

Mr Madhawk snackar streck-aspekter.

Jockz: Man kan tycka det mesta om dynamit-ramsan, men budskapet eller innebörden står väl ändå rätt klart? Se det som att det är ett lika med-tecken mellan annars.

Är det någon ramsa som är märklig är det "vi är bästa rödvita laget". Bättre än Degerfors och Troja? Wow.

Herminator: Sassa brassa mandelmassa passar annars bra i semmeltider.

Kongo: Hockeydynamit? Vad är det?

Jockz: Nostalgitripp 70-tal: Sa, Sa, Sa, Bra, Bra, Bra, Timrå, Timrå, Timrå.

Kongo: Den där ramsan har jag aldrig förstått mig på. Ett exempel, "Vi är bästa rödvita laget" innehar ju ett solklart budskap men "Röd och vit, hockey dynamit" är en ramsa jag har svårt för.

mikenomad:

Bra. I så fall är jag med. Kör gärna illegalt, tar bussen eller hänger på om du har vägarna förbi. På något sätt ska vi dit och förhoppningsvis ta tre poäng till skillnad mot senast...

DJ Hemp: Det var det...japp, nästa gång livspusslet tillåter en tur till e.on hör jag av mig!

Dream Team: På tal om det kom jag att tänka på detta! Det här som växelramsa, och då menar jag inte Timrå-style huller om buller, utan typ ståplats v/s övriga hallen, tror jag skulle vara succé:

- Röd och vit!
- Hockeydynamit!

Det är lagom kort, så att man även på sittplats "vågar" sjunga med. Det skulle kunna bli vårat signum. Föreningen skulle kunna ha det som slogan (motsvarande "You'll never walk alone", "GAIS kommer alltid igen" mm). Perfekt för en förening som aldrig (ännu) varit bäst (funkar även den dagen vi blir det), som står för färgerna rött och vitt, fart och explosivitet, bär på så mycket kultur, fantastisk historia, är stolt över sig själv och har en spännande framtid!

Dream Team:

Tror att den där låten hade sitt releaseparty mot Frölunda hemma i semin 2003. Tyckte att det var coolt att vi tog oss så långt och köpte även att ett dansband stod för den låten. Men det blev 4-6 i matchen och sedan missade vi finalen efter 2-4 i matcher... Fan!

mikenomad:

Håller med. Det är förjävligt. Men hoppas att vi ses där på läktaren snart igen. Det var en angenäm upplevelse senast, trots att vi torskade. Hör gärna av dig nästa gång du känner för att gå på match! : )

mikenomad: På tal om dynamit fick jag nyss en flashback som heter duga:

"Timrå spöar hela skiten, rena rama dynamiten, vi ska vinna hela skiten, nu tar Timrå SM-guld"...

...under en tid då precis allt kändes möjligt. Vi kunde hota vilket lag som helst och var, kanske något överdrivet, snubblande nära en SM-final.

DJ Hemp: Men annars kan man konstatera att steget från en grå mittenplacering i HA till att på allvar vara en utmanare i toppen inte är jättestort. Lite bittert är det att vi är så jävla luspanka för det här talangfulla framtidslaget kryddat med typ två riktiga spetsvärvningar hade kunnat vara rena dynamiten.

DJ Hemp: Dagens Löven...fortsatt nedåtsång där.

Redigerad kommentar

SMÅLAND:

Det var som fan. Du och PSH. Granlo mot Linköping alltså. Själv har jag gått till sängs. Är less på att vara vaken...

2-2 STOFFE Granlo is BACK ;-)

DJ Hemp: Jag var över till Staterna för ett par år sedan och jag drabbades av något konstigt virus och blev inlagd på klinik och jag tror han låg där med? Nu tittar jag på Granlo och firar :-)

« · 1611606 · »