1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613564 inlägg · 6214 ämnen
« · 1613029 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mail till Nubben!
SMÅLAND: ja sen får vi inte glömma Friberg från skövde heller. Även om han inte slog igenom riktigt. Så gjorde han ju absolut inte bort sig precis. Sen är det ju större steg att gå ifrån div 1 till SHL än till Allsvenskan.

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Jag hörde på Domustrappan igår att Albins moster eventuellt skulle stärka upp där bak. Ryktas om fina handleder....

Sv: Mail till Nubben!
Här är en artikel från västervikstidningen där han bland annat berättar om intresse från en del Allsvenska klubbar. Han skall dock inte bestämt sig än för något lag. Hoppas att Nubben tittar på mailet och blir intresserad. Luras inte av att det står speedway på länken. Det är nämligen tidningen själv som placerat den under fel kategori.

Sv: I väntan på nedsläpp
Nu har jag börjat ladda på mitt vis ;-)

SMÅLAND: Hon är kvar. Hon kommer inte finnas på plats ikväll men är tillgänglig igen vid ett ev PO.

mikenomad: Jepp, sant så sant.  Jaha 3p idag är sista halmstrået för en 7e plats det.

mikenomad: Blev Albins mamma kvar el ska vi tröststänka idag?

Berglund: Nä, natten mot fredagen står det ju.

mikenomad: Är det inte imorrn natt det stänger?

SMÅLAND: 1 timme och 20 min kvar. Den stora frågan: Hittar Nubben nån ersättare för Albins mamma?

Eller tänker man att man ska spara in på kostnaden för korv med bröd (1 stk/match) kaffe (+ påtår) och mazarin (1 stk/periodpaus)?

Redigerad kommentar

DJ Hemp: Klart jag lyssna :-) Det var så bra att jag grät ;-)

SMÅLAND:

Men du hörde alltså inte mitt program? Det var synd. Tyckte själv att det lät hur bra som helst...

Vi borde köra ett try-out med Thomas Fahlqvist som är hemma på "byn" igen. Han har opererat sig i år och kommer vara fit for fight till hösten. Skulle kunna gå in som 3e center iaf tror jag.

DJ Hemp: Nu knäckte jag upp helröret ;-) Renat..så gott med Cola :-)

P1 kl 21:03 - kanonprogram med DJ Hemp! : )

Mail till Nubben!
Efter att under tid ha scoutat Västerviks poängmaskin och ledare Patrik Karlqvist 21 så sände jag ikväll ett mail till Nubben. Han fann ju Anton Strålman från Skövde i div 1 och han blommade ju ut i ES och nu så testar han ju Nybros poängmaskin i div 1 som jag tror på i framtiden så ett try-out kontrakt vore kanske inte så dumt?

Kaos i hockeyallsvenskan det här inte bra men Sundsvall hc tar klivet upp?

Kongo: har faktiskt dålig koll övrigt på spelaren. Fastnade bara för hans Offensiva spets. Det som timrå behöver. Eftersom timrå är laget i mitt hjärta har jag dålig koll på västervik i övrigt. Har inte mer koll på vad som står i lokala tidningen och så. Brorsan däremot känner till tränaren lite i laget. Kanske går att fixa info där. Annars är jag inte mer än en hobbyexpert som sagt.

Kongo:

Så här såg det ut i grundserien

(10)Mjölby (B)

1-1 Mål

3-1 Mål

4-1 ASS

(1)Hästen (H)

1-0 Mål

(2)Skövde (H)

2-2 ASS

(6)Tranås (H)

1-0 ASS

4-0 ASS

(9)Grästorp (B)

1-0 Mål

4-0 ASS

(7)Kumla (H)

1-1 Mål

(3)Vimmerby (B)

1-0 Mål

(10)Mjölby (H)

4-1 ASS

8-1 Mål

(4)Mariestad (H)

1-0 ASS

(2)Skövde (B) 

2-3 Mål

2-4 Mål

Forshaga (H)

3-2 Mål

4-2 ASS

5-2 Mål

6-2 ASS

7-2 ASS

(9)Grästorp (B)

1-5 Mål

3-5 Mål

4-5 Mål

(10)Mjölby (B)

3-0 ASS

7-1 ASS

(1)Hästen (B)

1-1 ASS

3-1 mål

(2)Skövde (H) 

2-1 ASS 

3-1 ASS 

(6)Tranås (H) 

1-3 mål 

Forshaga (B)

0-1 mål

0-2 mål 

1-3 mål 

(9)Grästorp (H)

1-1 Mål

7-1 Mål

Tänk om supportrar ute i landet visar sig ha ett bra hockeyöga, då kan man hobbyscouta åt TIK resten av livet.

Sputnik, SMÅLAND: Beskriv spelaren så bra du kan, både styrkor och svagheter och hur du tror att han skulle hantera en högre nivå. Har du hört något om hur han är som person, inställning till träning osv är ju det också intressant. Förhoppningsvis värvar man inte på EP-statistik och en okänd referens, men det kan säkert göra att en spelare blir aktuell att titta närmare på.

Har man bra koll på ett hockeylag, ungefär som en del har på TIK här inne, så vet man ju också vad spelarna går för och vad dom har för spelstil. Det behöver inte vara så svårt 😊

Man kan ju även göra lite grundarbete, exempelvis att titta på hur mycket poäng som kommit mot dom starkaste lagen i serien, när matcher har varit avgjorda osv (lex Matt Murley säsong ett och två).

Redigerad kommentar

Sputnik: "För att komma i kontakt med någon gäller principen <2>[email protected]."

Om det nu skulle bli så att man mailar Nubben. Vilken adress har han någon som vet. Ju mer man tänker på den här Karlkvist desto mer exalterad blir jag. Har ju dock bara sett han en match. Men det räckte tycker jag. Brorsan min har dock sett många matcher med kvisten och han har också varit imponerad. Det ser inte alltid ut att gå så snabbt på rören. Men han är grymt svår att ta pucken av och det handledskottet han har, tror jag inte många spelare i timrå besitter. Svisch sa det bara.:) men även om han skulle hamna i TIK så behöver det ju inte betyda succe. Får bara en grym känsla när jag tänker på han i TIK dressen.

mikenomad: Ja en måste ju hjälpa till och scouta brett :-) Tyvärr så SNODDE AIK Almtunas bästa back häromdagen :-( Per Svensson! Vi lirade hockey han och jag på juldagen! Jag känner hans pappa och han har bott i samhället jag bor i nu! En resolut back med bra defensiv och tungt skott!

Tobias Hage-Almtuna tycker jag skulle passa perfekt till Timrå

SMÅLAND och Sputnik; frontliners i den småländska myllan. Lovely! Hoppas ni får nåt gensvar, gärna positivt för det där lät intressant, från Nubben..:)

Man borde ha varit iväg på Malmö vs Almtuna när man ändå var i stan förresten, men det var så jävla mycket att tänka på så det glömde jag helt bort. Det får bli en annan gång. Nu är det bara snurrigt allting och skitmycket att göra, men roligt måste man ändå konstatera. Troja/Ljungby hemma i morgon alltså - given trepoängare för fan! Jinx, jinx, jinx...

Sputnik: Jag ska sända ett mail ikväll :-) Nubben kan ju bo hos mig och kan ju ta tåget till Hultsfred så kan jag hämta han där så kan vi ju åka tsm och prata med Mange :-) Sen kan vi ju ta ett par stänkare tsm :-) O jag kan fixa maten..blir billigt och bra :-D

SMÅLAND: skulle kunnat skicka ett mail jag med. Men är ju så grymt dålig på att formulera mig i text. Vet knappt vart man skulle börjat:)
Ett tryout vore ju en bra lösning faktiskt. Det bästa vore ju att få en sån spelare så fort som möjligt. För tror att det är en del lag som kommer dra i honom. Har hört något rykte om att Södertälje varit sugen på att få tillbaka honom. Han är nämligen fostrad där och spelat j20 där också.

Kongo: Karlqvist är ju Västerviks stora stjärna och Västervik är ju borta ifrån PO! Signa ett try-out med han innan fönstret stänger vore mumma :-) Jag ska maila Nubben ikväll :-) Han vore nog inte så dyr att lösa :-)

Kongo: Tror att han lyssnar på en hobbyhockey expert?:)

SMÅLAND, Sputnik: Har ni bra tips på spelare är det bara att kontakta Nubben.

SMÅLAND: ja man kan ju hoppas. Frågan är ju hur stor koll Nubben har på division 1. Borde ju vara större nu när vi ligger i allsvenskan.

Sputnik: Jag har ju sett Karlqvisten i derbyna mot Vimmerby och nog borde nubben ta vara på han som han gjorde med Johan Persson :-)

SMÅLAND: ok vart bor du? Själv bor jag i Gamleby 2 mil söder om västervik. Har tyvärr varit dålig på att åka iväg och kolla på hockey i västervik. Men Karkvist vore mumma som sagt:) ingen som kan svänga förbi nubben vid hans kiosk och se till att han skriver kontrakt med Karlkvist direkt. Säg att han är noga scoutad av Sputnik och Småland. Det borde göra susen:)

Sputnik: Unga och hungriga och med skarp bössa! Har scoutat han ett tag..bor ju bara 11 mil ifrån Västervik! Han ska vi ha :-D

Sv: Våga Vägra Allsvenskan
mikenomad: Örnen har kraschlandat..bara att ta ett par jävlar och börja att flyga uppåt igen!

Sputnik: på tal om annat. Så var jag på playoff hockey för en dryg vecka sedan. Kval från div 1 till allsvenskan. Såg då matchen mellan västervik och tingsryd. Fastnade då ordentligt för en spelare i västervik, vid namn Patrik Karlkvist. En avig rightare med fina händer, grymt fina handleder och 105 pannor lätt. Producerade 77 poäng i division 1 södra E. Sen är han bara 21 bast. Utvecklingsbar vill säga:). Läste en intervju där han sa att han är sugen på spel i allsvenskan. Det var redan några lag från allsvenskan som hört av sig. Men han ville komma till rätt lag där han får spela mycket. Tycker nubben bör signa honom omgående. Steget från div 1 till allsvenskan är ju inte lika stor som till SHL. Och i timrå skulle han ju kunna få en rätt stor roll om han producerar.

Sv: Domustrappan

SMÅLAND:

Det är lite grann som för mig det. Man vaknar upp och fattar ingenting. Vad fan hände egentligen? En och annan stänkare och man är helt borta. Och nu sitter man på jobbet och har hur mycket som helst att göra. Stressigt så man blir spyfärdig egentligen, men det är bara att köra på. Hugaligen...

JobbaPuck: Den obligatoriska plattmatchen är avklarad, gårdagens torsk var galet väntad efter den senaste tidens Timrå-myspys. Tror stenhårt på två raka.

Sorry T T, there's no such thing as jinx. Har jag fått lära mig...

Herminator: Fick Hunden förstaassist på 0-1? Det var laget som förlorade, inte den enskilde individen. En rakt igenom slätstruken insats, borsett då från Ogge Johansson. Han gör det mesta rätt och leder laget som väl med puck, som utan den.

Imorgon blir det bättre, imorgon blir det bra.

Vaknade nyss! Vad hände igår? Minns inte ett dugg sen jag klippte gräset och grannen kom och bjöd på ett par stänkare! Frugan väckte mig på altanen på lunchen! Vad säger vi då..det går än att nå PO!

Dunc: Jajamen, det var en lam insats igår kväll. Typisk Tirmårreaktion på en tids bättre spel. Fick Moe andraassist på 1-3 målet?
Känns som ett måste att slå både Troja och Malmö nu. Det blir tufft.

mikenomad: Det var utan tvekan Oskarshamns viktigaste match denna säsong. Det visade dom också. Tråkigt nog var det också Timrås. Verkligen tråkigt, när det för en gångs skull kom folk till matchen. Hade Timrå vunnit så hade det kommit 4000 till matchen mot Troja. Nu blir det nog som vanligt. Kanske 2000.

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2014-02-26
Helvete, sicken jävla skitkväll det här blev då. Hade ju tänkt hylla Kalla och Holmlund på torget, men det blev jävel med det. Lade mig för att vila när jag kom hem och sov över med flera timmar. Vaknar upp och ser att det blev jävel även för Timrå. Och nu kan man fan inte sova heller, när man har jobb och allt som väntar i morgon. Nej, det här var ordentligt deprimerande. Man får ta till flaskan helt enkelt...

Mjaha, nysws hemkommen från kvällens debacle. Nu ser det genast jobbigare ut att knipa play-off plats :-(

sargad: Nä, vid närmare eftertanke känns det dumt att äventyra vår plats i HA genom PO-spel.

SHL får definitivt stå på tillväxt en säsong till, minst. Börjar dessutom känna mig osäker på värdet av PO, precis som också ledningen verkar fundera runt just nu. PO får på nåder stå kvar på observationslistan under sista 2 omgångarna. Ingenmansland i AS känns som det hetaste stället att befinna sig på inom svensk hockey i skrivande stund.

Smokey:Jahaa, så det är DU som är skyldig till kvällens debacle? Har du sålt joxet till Örebro åxå?  AVGÅ!!!!!!!

NoMercy: Fan fan FAN. Det fattades bara det. En facebookgrupp nu då; "gilla" och rädda Albins mammas karriär. Fy fan alltså....hon totaldominerade ju bland kundvagnarna utanför Coop i söndags.

« · 1613029 · »