Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Redigerad kommentar
El Maco: Jag minns bara CJ:s slagga (okej, läderåkningen också då). En raket. I övrigt är jag alltid för karaktärer i spelartruppen. Glider man runt med klubban som enda stöd och poängen ändå rasslar in så myser jag lite extra.
Det ska inte vara så vackert hela tiden.
Vargher85: Jag kan inte heller känna att jag känner den aversion gentemot Carlsson som många andra känner. En klassiker i supportersammanhang är att man börjar hata vildsint på backar som (i regel av ren tvång och i brist på andra alternativ) spelar ett spel dom inte klarar av. Hade man haft mer krut att lägga på backsidan så hade inte Carlsson behövt drälla runt så mycket i PP som han gjorde i början av säsongen. När backar som inte klarar av att spela längs med offensiv blålinje ändå måste spela powerplay så blir det jävligt dystert.
Jag gillar Carlsson ändå, han verkar vara en skön karaktär som känns stolt över att spela i Timrå IK. Han känns som en bra ambassadör för klubben. Seriös. En karaktär att bygga vidare på. Sen ska det ju samtidigt finnas plats i truppen också och det lämnar jag med varm hand över till Nubben o Co.
mikenomad:Finns intresse från timrå, finns det från stefan,har gett nubben dom signalerna.
Knylan: Mycket glädjande med Ludde! Jag ska ta och blanda lite kvicksilver i min källa så kanske det blir ordning framöver...
Det här naturligtvis helt rätt väg att gå. Trodde faktiskt inte att vi skulle få behålla alla yngre. Som det ser ut nu så verkar det bli full pott. Det som oroar är väl att Petterssons signatur inte är där, även om jag tror att den kommer. Känslan är att han avvaktar tränarbiten då han ju var en av få som i de närmaste blev misshandlad om man ser till kvalitet kontra speltid denna säsong.
Av de etablerade så gissar jag på att vi kan säga hej då redan nu till Carlsson, Moe och Hundertpfund. De två förstnämnda har väl inte rosat marknaden precis, även pengarna lär spela in på JC. När det gäller hunden så ska man kunna kräva mer av en utlänning än vad han visade i stort.
Att det avvaktas med Ogge, Nisse och knohultarn är inga konstigheter tycker jag. Tyvärr kan vi nog bara räkna in två av namnen i den trion och det ena kommer med stor sannolikhet att vara Johansson. Det är ekonomin som styr och här ligger också ett dyrt kontrakt med Molinder i vägen. En önskan är ju att det bryts men inget i snacket jag har hört talar för det.
Målvaktssidan är öppen. Norén borträknad och likaså Thunman Hälldahl.
Nu ser jag gärna att - Nisse, Hult, Oscar, Emil P och nån av Norja/Illahti kritar på inom kort.
Sen 1 hygglig back och en sniper
Kapten Nosring: jag tror Pettersson kommer stanna kvar. Jag tycker det är det bästa alternativet för honom om jag ska vara ärlig. I Timrå kommer han få en tillräckligt stor roll att han kommer kunna utvecklas vidare.
Det känns ganska spännande faktiskt. Frågan är hur tränarsidan blir och hur man väljer att satsa vad gäller målvaktssidan.
Har han bytt bil....?