1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612907 inlägg · 6214 ämnen
« · 1617726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 14/15

Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga. 

Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.  

Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med. 

Sv: Apropå nånting...
Snoop: Har svårt att se att Timrå är missnöjda med Roffe. Ska väl vara om spelarna har en annan åsikt då men annars tror jag det fakum att han har familjen i Boden är det som gör att man går skilda vägar.

Tycker Roffe och Ante gjorde ett bra jobb med detta unga Timrå, Roffe har min respekt !

SMÅLAND:

Undrar vad Antoine sysslar med numera. Deltidsanställd på Media Markt?

Hahl Bundy: Patrik Ross skulle vara kanon i mitt tycke som huvudtränare med Ante och Robin som bollplank i båset ????

DJ Hemp: En tränare med lite stake i skulle vi ha typ Christer Abramsson el Peter Antonine! Lite jävla annamma helt enkelt!

mikenomad:

Word.

Hahl Bundy: Jag har ju inte direkt sjungit Roffes (eller Antes) lov härinne och jag kan inte direkt säga att jag kommer ligga sömnlös över att han inte blir kvar. Men jag måste nog erkänna, med facit i hand, att han slipper undan sitt uppdrag här med hedern i behåll.

Tack för den här tiden och lycka till Roffe!

Jag är ingen expert på tränare men jag är dödligt less på mähän i båset. Såna som står och inte gör ett jota utan står med armarna i kors,  tuggar tuggummi och dricker vatten.
Jag vill ha en som brinner, en som kan förändra en matchbild, coacha o ryta till. Ser inte Ante som en sådan tränare. Sorry.
Men det är ju vad jag tycker.

Redigerad kommentar

SuperMupster:

No more fittskägg (äckligt ord) i båset alltså...

Redigerad kommentar

Frella: Hmm vore enklare om jag hade bättre insikt i de olika personernas kunskaper som tränare. Det enda jag egentligen känner till om Ante Karlsson om jag ska vara ärlig är att han tydlig är bra på isträningar (eller?) och att han troligtvis är bra på att handskas med juniorer med tanke på hans bakgrund. 

Frågan är hur det är med den taktiska biten, pp osv. Vilken av Ross eller Lindqvist skulle komplettera Ante bäst?

Någon här inne med några tankar?

SuperMupster: Ante och Robin Lindqvist? Eller finns Ross med där på ett hörn ändå? Väntat dock att Rolf inte skulle bli kvar.

Kongo: Ingen orsak. Nä, NHL för RP skulle onekligen vara en skräll.

mikenomad: Tack för ditt svar. Jag bedömer inte heller NHL som det mest aktuella i dagsläget.

mikenomad: Jag hoppas absolut att Robin blir kvar men kan tänka mig att det finns intresse för honom från SHL-lag.

tydligen ingen roffe nästa säsong.

ArgaHöken brukar ha koll på sina saker så det stämmer säkert.

Personligen vet jag inte om roffe borde vara kvar eller ej.
huruvida ante borde ta över vet jag inte heller, dock kittlar tanken på en helt "egen" tränare :) 

Kongo: Jag räknar in RP, ser honom som stenklar. Skönt, han behövs. Har svårt att se att han skulle vara superhet bland SHL/KHL/NHL-klubbarna eller i nån alpliga.

Hur länge har RP möjlighet att bryta?

erathoo: Han skrev på för 1+1 inför förra säsongen. Får bara bryta kontraktet för spel i annan liga.  

En fråga - Har Robin Persson kritat på? han står ju uppsatt på laget 14/15?

Redigerad kommentar

mikenomad: Mhm. Men finrummet är inte särskilt fint längre. Någon har bajsat på golvet i SHL. De finare lagen verkar få husera i AS och så länge de gör det kommer det att vara fortsatt svängdörrar mellan serierna. Men med Rögle är det precis som du säger; Det ger oss fula ankungar hopp. Ungefär samma känsla då man tittar på Maddaes Chris O´Neill.

Jaja. Vi måste nog in i en ny arena i stan så fort som möjligt. En som byggs för AS-kostym till att börja med men är utbyggbar i olika steg för finare fester framöver.

Over and out/Trevlig sommar

sargad: Det kommer som du skriver såklart inte ske men tanken känns bra för mig som Timråit. :) Min tanke med mitt förra inlägg är att det gäller att veta när man ska bromsa och gasa. Vi har bromsat ganska rejält nu några säsonger eftersom det varit nödvändigt och är så ytterligare nån säsong. Men därefter måste bromsen släppas om den inte ska rosta fast, sedan är det dags att så smått börja gasa sig ur kurvan. Åtminstone om vi har ambitionen att på nytt tillhöra finrummet igen så småningom. Görs det inte en liten satsning på spelartruppen inför säsongen -15/16 kommer jag nog känna begynnande frustration igen.

mikenomad: Apropå bli av med guldkorn och stängda serier kom jag just på en lysande ide som inte är genomförbar och inte skulle godtas av alla köpelag: I stället för att stänga serier stänger vi lagen. Stänga är  väl kanske väl hårt men begränsa omsättningen. Max 3-4 spelaromsättningar per lag och säsong. De lag som vill köpa 10 nya stjärnor varje säsong får ansluta till KHL, NHL eller någon alpliga.

Dunc: Ja, jag menade mest att det på förhand inte är någon skräll alls att Rögle krigar om en SHL-plats. Eller att vi slutade där vi slutade. Dagslända eller inte, även om jag gillar vår nuvarande strategi så håller den bara nån säsong ytterligare om vi har planer på att sikta uppåt igen. Sedan måste den utvidgas och även innefatta inköpta stjärnor. För vi måste prestera och visa resutat också, helst ganska snart om "vision 2020" ska hålla. Vi kan inte förvänta oss att vi ska bli självförsörjande på stjärnor alt förvandla varenda sandkorn Nubben hittar i diverse ungdomsligor el div 1 till guld. Och kommer inte de sportsliga framgångarna för laget hinner våra sandkorn nätt och jämnt påbörja utvecklingen mot guld innan de är förlorade för större uppgifter än Timrå IK.

mikenomad: Som vanligt tar du hem poängen. Låt det unga Timrå få några år på sig att bli riktigt bra o inte en engångsfluga som Röglarna är o alltid kommer vara.

SMÅLAND:

Ha ha, den var riktigt bra. Kan hålla med på många sätt och vis. Jag bryr mig om Timrå i första hand, sedan kommer ett koppel av andra lag, däribland Malmö. Sedan har vi i botten ett gäng hatlag som jag önskar allt ont. Dessa lär jag ha nämnt flera gånger. Jag vill för övrigt inte att ishockey ska förvandlas till någon jävla bonnsport i Sverige. Därför vore det bra med minst ett lag från Sthlm i högsta serien, men i nuläget ser det ju inte särskilt bra ut. DIF sladdar ju i kvalserien t ex. Ajdå...

DJ Hemp: Jag ge fan i vicket! Vita Hästarna kör över alla i playboyen te HA! Fram me AIK o Djurgårn i SHL så vi får lite mer kravaller o slagsmål på läktarn o på stan! HV åkte ur kvarten nu och Bynäs imon..ut me alla djävlar!

mikenomad:

Så har jag faktiskt inte tänkt om det där kräklaget från Änglahölm. Fy för fan, nu blir det säkert Örebro och Ouähgle i SHL nästa säsong. Jag skiter i om Sthlm blir representerat eller inte, men jag hade lite våta drömmar om Malmö i högsta serien igen. Men nu ser jag att det bara blir jävla kuk av alltihop. Precis som i all annan sport... Fan!

Andersson:

Ja, helt enligt planerna och numera alltid lika kanonroligt att bli av med dessa frimicklare. Bendelins gotländska är väl inte den vackraste av dialekter heller, så den kan jag gärna vara utan. Låg och halvslumrade när han intervjuades efter matchen och den kändes "så där" att vakna till. Fan, det är många stämmor jag stör mig på. Gillar inte hesgubben Strömberg heller t ex...

Pucken: Rögle stormar fram och några härinne jämför dem med oss, att det nästintill lika gärna skulle kunnat vara vi med tanke på resultat i serien. Nåväl, det är ju en sanning med modifikation. Så nära men ändå så långt borta skulle man kunna beskriva det som. Sanningen är ju att skillnaden mellan Rögle och oss är betydligt större än resultaten i serien skvallrar om. De var en av de stora favoriterna innan säsongen, kanske den största, och har ett namnkunnigt lag. De underpresterade ganska kraftigt under säsongen men väl i hetluften har de allt som vi saknar, dvs rutin och spetskompetens nog att verkligen ha chansen att återta sin SHL-plats.

Redigerad kommentar

DJ Hemp:

HV71  åker ut i kvarten för fjärde året i rad   ,  allt är Kolan Karlsson's  fel

Heja Stockholm !!

Kapten Nosring:

Jaji, det är väl de där tre raka uttågen mot just detta hatlag som ligger bakom. Har ju till och med bott i den där stan och gick då och kollade på dem i Rosenlundshallen som de då spelade i. Förlusten i semin 2008 kunde jag köpa för ärligt talat var de väl något vassare än vi och de vann även SM till slut, men kvarten 2009 förblir dessvärre ett sår som aldrig riktigt läker. 2010 blev det i kvarten 1-4 i matcher och det låter ju som rätt klara siffror, men de två första matcherna avgjordes i sudden och vi torskade med 2-3 båda gångerna (för att sedan vinna solklart med 6-3 hemma. Resten minns jag inte riktigt för då var jag för full). Hur som helst blev jag vansinnigt förbannad efter den första förlusten, då vi ändå ledde med 2-1 och hade chansen.

Redigerad kommentar

DJ Hemp: håller med. Haha, konstigt egentligen att man hatar HV mer än Leksand, säger väl sitt om hur grönjävligt man tyckte det var mot dem. 

SMÅLAND:

Jaji, men de slog i alla fall ut oss med besked. 6-2 + 8-3 = 14-5. Inget snack om saken. HV 2009 däremot, det var ju rent för jävligt...!

DJ Hemp: Jag säger hellre-Fuck off bara till Lek-sand som slog ut oss i ES förra året!! Dessa j-a dalknullor kan dra åt h-e resten av livet!

Sv: U20

Såg precis Jimmie Jansson sätta en klasstraff i straffläggningen HV J20:s åttondelsfinal mot VIK.

Han ser lite ut som Mikko Luoma i kroppen på något sätt, dock mer offensiv då. Kommer bli mycket intressant att se honom i TIK-skjortan.

Sv: U20

Skön skräll att Örebro, som slutade femma i fortsättningsserien, går och slår ut vinnaren av top 10 serien Frölunda med 2-1 i matcher. Man torskar alltså första matchen hemma, sedan vinner man båda i Göteborg. Lag 15 i Sverige mot lag 1. 

SuperMupster:

Jag stod längre upp med diverse HS-vänner och vi var så glada i hågen efter 2-0 med mersmak efter första perioden. Avancemanget kändes mer eller mindre klart i det läget. Men sedan blev vi allt försiktigare och så tilläts HV reducera i den andra och kvittera i den tredje perioden. Suck... Jag fattade inte först riktigt vad Lehtonen höll på med, begrep ingenting men upplevde situationen som allmänt obehaglig och något som djävulens verk, men när man senare insåg hur allting hade gått till blev man ju helt vansinnig. Jag önskar HV all olycka efter den händelsen - fuck off bara!

DJ Hemp: kommer ihåg att jag stog långt ner precis till vänster om buren(sett från läktaren) och har ögonen på pucken hela tiden. direkt när pucken går i nätet så ser/känner jag att något är fel, varför tog inte backlund dendär?
när man sedan kollar video på situationen så blir man bara deprimerad... 

Ser att ni är några stycken som med anledning av gårdagens match gjort kopplingar till vår kvartsfinal mot samma HV 2009. Exakt samma association blev det för mig, men jag skrev om den på luleplanket i en konversation med min vän Sven Savage. Man blir ju bara så jävla förbannad när man tänker på våra bittra uttåg ur kvartsfinalerna 2005, 2007 och 2009. Och det senaste kanske ändå är det allra värsta med tanke på att vi hade 3-1 i matcher och att det där satans avgörande målet i sudden i sjätte matchen skedde på ett regelvidrigt sätt. Jag har och kommer alltid att hata HV sedan dess. Nu tror jag att SAIK kommer att ro hem det här ändå, fast om de skulle torska hemma härnäst så förändras ju oddsen nämnvärt...

Redigerad kommentar

kennas: Ja...jo..en aning regelvidrigt är det nog ändå...

Redigerad kommentar

kennas Hade inte upptäckt att situationen hade tagits upp,ber om ursäkt för det.
Lika irriterande fortfarande:@

mikenomad:Nästa samma sak hände Timrå mot just HV,matchen med den berömda skenan.

Detta var solklart regelvidrigt, han sätter dit foten och drar omkull målvakten.

SuperMupster: Fast just här trycker ju Skellefteåspelaren in HVspelaren i buren, mot målvakten. Mycket kamp och inte alls solklart att målet är regelvidrigt.

SuperMupster: finns så jävla många saker man kan börja koka över när man tänker tillbaka på de där slutspelen, fy fan. Hade vi haft mänskligt flyt i något av dedär slutspelen hade vi säkert nått framgång som hållt kvar oss.

Highstickingen på Pääjärvi innan de avgör, Thörnberg, Sonnie prickar stolpen i sista avgörande, skenan, trippingen på Backe, Pyörälä blir utvisad när liv fäller honom i första slutspelet, för att vi nästa slutspel får Lindbäck utvisad för exakt samma situation med ombytta roller

Redigerad kommentar

erathoo: den situationen är jag fortfarande förbannad över.... hur fan kunde dom missa den solklara trippingen/interference?

Hv gjorde det igen....misstänkt likt när dom fällde backlund då lehtonen tappa skenan och grillfors gjorde mål......hmmmm...domarna har inte lärt sig nåt verkar det som.

Kevin O Shea: Är du Jimmy Blixt, Björklövens sportchef? Känns som hans värvningsprofil. Laakonens senaste vettiga säsong var 11/12.

Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.

En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.

Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.

« · 1617726 · »