1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612907 inlägg · 6214 ämnen
« · 1618242 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
El_loco: DP - Nej tack. Tidigare stortalang som gått bakåt, mycket pga av skador. Vi har redan en sån runt knuten (läs: Moe). Löf - Nej tack. Egenligen inte bra på nånting och hamnar han i allsvenskan så lär det ändå bli Almtuna. Jacobsson - Ja tack. Stor, stark och har visat att han håller bra klass i HA tidigare. Alex - Nej tack. Knappast valuta för pengen. Inte en ledande poängspelare i min värld.

DJ Hemp: 1990-talet känns tämligen förleget i min värld! Det var då man slapp ta piller för att få fart i trumpeten och när knattingen smakade så starkt! Nu är det tvärsom helt enkelt! Nubben letade ess som nu och byggde framtiden inför steget te ES och nog fasiken lyckades han te slut och gud vad det rann lätt då ska ni veta..

Skål alla tikare från gnarp !! Nästa sässe blir intressant för oss, JP kommer bli skyttekung !

El_loco: Fan vad det känns konstigt att jag är äldre än Timo Pärssinen.
Förutom det: Agera Nubben!!!!1!!!!

Sv: Silly Season 14/15

Hetta är "het" på marknaden ;)

SuperMupster: han hoppas nog på att han ska aktuell för oss. 

SuperMupster: enligt arga höken finns det shl-intresse för en viss hetta.

vet inte varför han skulle välja oss isåfall... :)

Victoriaville: han ryktades väl till SHL ? eller misstar jag honom för någon annan ?

Victoriaville: Henrik Hetta ? Källa på de ? :)

Hetta nästa man på intåg.

zigge: I det här fallet är det inte Merlobäcken som är avgörande. Sundsvall Energi har velat köpa sargreklam, men det går inte att kombinera med Eon.

Är det någon som vet ungefär hur mycket Eon sponsrar med?

Timo Pärssinen verkar må rätt bra i Finland. Han har inte varit borta så många matcher de senaste säsongerna och har gjort över 30 pinnar de två senaste. Bara 37 år ung. Hur gammal är hans son nu egentligen? Vore det inte coolt med en återkomst av familjen? En riktig lagpappa med riktig lagkänsla.

Kapten Nosring: Ni skulle haft hallen söder om Merlobäcken...

sargad: ypperliga värvningar skulle jag tro! 

El_loco: Larsson ser jag gärna i Timrå, är han från området(mellannorrland) ursprungligen?
Fräscha gärna upp minnet av Dennis, lite scoutbriefing

Brynäs rensar ut lite spelarare och två med Timrå anknytning. Robins brocha Dennis som spelade här 2008. Tror att han skulle kunna vara bra på allsvensk nivå. Det lär ju inte vara en nackdel för varken Robin eller Dennis att dom har varandra här.

Sedan så skeppar dom Alex Larsson också. Om han är hel så lär han vara rätt dominant på allsvensk nivå.

Repeter:

Förvisso kan det ibland finnas en del ironi i det jag skriver, men alltid också ett mått av allvar. MIF må ha ett rykte som köpelag, men detta sitter väl mest i sedan framgångarna på 1990-talet. För det var väl inte ett lika naturligt val för en ung sydskåning att välja hockey som sport att utöva som för t ex en ångermanlänning eller norrbottning back in the days. Så man hade väl inte så många egna produkter att välja bland utan Percy & Co var tvungna att vidga sina vyer och värva ihop ett starkt lag från när och fjärran för att Malmö skulle få ett lag att samlas kring även vintertid. Två SM-guld blev det ganska så omgående. Jag ser inget fel i det. Men i dag är det ju absolut inget köpelag. Det finns det däremot gott om på andra håll.

Storstadsfixering? Ja, i viss mån. Men inte bara. Självklart vill jag att det ska gå så bra som möjligt för Giffarna och Timrå. Och då snackar vi ju genast småstad, eller hur? : )

DJ Hemp:Lite osund fixering vid storstadslagen kanske 😃 Det viktiga är väl det sportsliga. Köpelaget MIF har jag öht inget till övers för. 

mattias - 74:  Han får gärna begå massvis av misstag för min del !

Gorkyman:

Salo begår ett rejält misstag om han skeppar iväg Nilsson , han gjorde det riktigt bra de matcher han spelade i SHL. Enligt mig håller han absolut bra klass i SHL och kan bli hur bra som helst.

Hahl Bundy:   Japp, byter alla dar i veckan bort Molle mot Hult, men intresset för M lär ju inte vara direkt stort :-(

Gorkyman: Jo han vill vara kvar men det handlar som vanligt om pengar. Synd att vi har Molinder på kontrakt. Hult kan vänta till augusti på besked. Säger en del.

Hahl Bundy:  Känns som en viktig pjäs dock. Annars krävs likvärdig,med rutin som är kreativ, och kan hålla i puck, även om förhoppningsvis några av de yngre förmågorna kommer steppa upp.

Gorkyman: Hult kan vi få vänta med till augusti innan Timrå bestämmer sig.

En leksing ut en leksing in ?

TIK fortsätter på inslagen väg, känns riktigt spännande, saknar dock autografer av Hult, Emil P, och Nisse

blogg.st.nu/tikare/2014/03/27/gotlandsk-shl-back-aktuell/

Timrå jagar back.

SMÅLAND:

Visst minns man Väsby då det begav sig. Sedan gick det ju inte lika bra i elitserien säsongen därpå, men det är en annan historia.

Jaromir Jagr... Är inte han död? Nej, men han rör ju på sig.

DJ Hemp: Bajen..Nja..jag ser hellre Vilda Väsby! Skrällarnas lag som via bakvägen tog sig upp en gång i tiden! Tyvärr slog Stefan Edbergs lag ut Lule ikväll och enligt ett hett rykte så lirar Jagomir Jagr för Växjö nästa säsong så kom nu ihåg vem som sa de först te dig..

SMÅLAND:

MFF och MIF är skilda föreningar även om det säkert finns en del gemensamma fans. Vad gäller 08-området skulle jag gärna se Hammarby i SHL, men det är ju inte att tänka på nu. Trist att Luleå är i brygga förresten...

DJ Hemp: Ja jag stoppar gärna den snöbollens rullning på direkten..klunk klunk..host..host! När det gäller MIF är jag så j-a trött på de! Har hört MFF hela förra säsongen utav svågern när de sopa banan av allt och när deras flickor vann dam-gultet me så dog jag nästan! Svågra min ä mä i MFF-Support ska tilläggas! När dä gäller laga ifrån fjollträsk så behöver jeg int sä så mycket! Dä ä ju skrattretande när två lag ifrån samna stad inte ska kunna gå på match samtidigt utan att man ska få dela upp att i två matcher! Helt sinnens måste jag säga! Att de inte skäms! Nä..Örebo och Värsterås kan gå upp om de vill och få lukta lite däruppe för nästa år kom vi å slit ner dom igen!

SuperMupster: Kan bli många "hemmamatcher" nästa säsong, de är ju positivt.

Här är mina tankar runt de åtta förlängningar som gjordes förra veckan, pust säger jag bara.

Redigerad kommentar

Ishockeyn kan mycket väl befinna sig i något som kallas "The slippery slope", eller på ren svenska, Det sluttande planet. Därför anser jag att vi sätter ner foten redan nu, det vill säga att vi inom Svenska Ishockeyförbundet inför en bonnakvot. Åtgärd nr 1 blir att vi stoppar Rögle om det laget skulle kvalificera sig för SHL, då Ängelholm är en för liten stad. Örebro godkänns dock. Sedan flyttar vi upp det lag ur trion MIF, DIF och AIK som placerar sig högst. En ren smygåtgärd som ingen utanför Ängelholm lär uppmärksamma. Därmed har vi satt snöbollen i rullning åt rätt håll igen...

250kg kärlek: du kan väl peka oss nyfikna lite i rätt riktning? :) är madhawk något på spåret med Olsson tex? :)

Ett sthlm utan hockeylag i shl, snart i en verklighet nära dig.
Bra eller dåligt vwt jag inte. För skadeglädjen är det kul:)

Själv ser jag gärna delat ledarskap nästa år - och x antal år framöver - med Ante & Robin !

250kg kärlek:

Det är bra att du är här och skriver ibland och egentligen tillhör du inte riktigt den där skaran HS-svikare som jag ibland har gått och tänkt på, så du behöver inte ta åt dig så mycket.

Jag tror att kommande säsong kommer att påminna om den nyss gångna. Inga himmelska förväntningar med andra ord utan jag ser en mittenplacering framför mig och den kan jag leva med. Det låter kanske lite menlöst, men detta är väl den enda slutsats jag kan dra av vad jag har tagit del av från media och rykten här. I övrigt lever jag inte så nära föreningen och deltar inte på några möten eller så, även om jag faktiskt är medlem. Det är bara det att jag bor i en annan kommun och att jag varken äger eller har några planer på att skaffa någon bil. Trist svar måhända, men jag hänger här trots allt.

250kg kärlek: Flera av pojkarna blir grabbar till nästa år.

Tror det blir ännu bättre förutsatt att vi får behålla största delarna av truppen inklusive en eller båda målvakterna och kan krydda med någon vass forward.

Då bör vi vara med och krigas om en kvalserieplats. Om det nu är så säsongen avslutas. Har kopplat bort hockey sedan Timrås senaste match och har inte hängt med i SHL-svängarna. Jo, jag noterade att det blir två till matcher i Stockholm för oss Timråsupportrar i huvudstaden kommande säsong.

DJ Hemp: hörru, du som efterlyst engagemang från 'gamla rävar' (jag tar åt mig lite): vad tror du om kommande säsong? Återuppbyggnad igen, inga förväntningar? Bättre eller sämre än i år?
Tell me...

Jaji, AIK kanske tar ny sats mot KHL till hösten då, eller? : )

Jag har två namn som antagligen kommer presenteras inom kort. Då jag bara hört rykten (rätt bra dock) väljer jag, att låta bli, att nämna namn.
Men konstateras kan, Timrå fortsätter att bygga ungt.

Me like.

Knylan: vår sportchef var vansinnig på Noréns ojämnhet. Jag är benägen att hålla med. En låg lägsta nivå är okej, men är man toksämst på den här nivån, så har jag full förståelse att man inte chansar. Vi har spelare i egna led som är minst lika bra som kostar en bråkdel av Norén. Trusten me harden.

mikenomad:

Det har faktiskt aldrig hänt tidigare att högsta serien helt har saknat ett 08-lag, så det vi nu bevittnar kan bli en rent sensationell historia. Själv tycker jag att det inte känns riktigt bra att hockeyn riskerar att bli en sådan bonnasport. Om även Malmö missar är det bara Göteborg som är representerat bland landets fyra största städer. Sedan följer Linköping som stad nr 5 i storleksordning. Någonstans tror jag att detta kommer att vara negativt för SHL, men HA blir ju kanon. Och för alla skadeglada blir det ju lilla Julafton...

mikenomad: Vem fan bryr sig om fjollträsk? Ut me j-a bara de bidra ju int mä nått ändå!

mikenomad: AIK. .. snart en rekonstruktion nära dig. Iallafall om man tillhört landsbygden. Nu... vete fåglarna.

DJ Hemp: Japp...och med 4 p till 2:a (och 1:a)-platsen blir det jobbigt även för DIF. SHL utan Sthlmslag är snart en verklighet.

Nu lär Gnaget vara totalt körda i KS...

Knylan: Almtuna bygger Leksandskluster.

T T: Och Norén går till Almtuna. Den var inte helt väntad. 

Knylan: MrMadhawk föreslår någon som heter Anders Olsson.

Knylan: Jag känner att det är viktigt att hitta rätt i tränarfrågan. Därför hoppas jag att man gör ett gediget jobb utan att stressa fram en lösning. Låt det vara tyst ett tag.. In Nubben we trust..

« · 1618242 · »