Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Hahl Bundy: Patrik Ross skulle vara kanon i mitt tycke som huvudtränare med Ante och Robin som bollplank i båset ????
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Frella: Hmm vore enklare om jag hade bättre insikt i de olika personernas kunskaper som tränare. Det enda jag egentligen känner till om Ante Karlsson om jag ska vara ärlig är att han tydlig är bra på isträningar (eller?) och att han troligtvis är bra på att handskas med juniorer med tanke på hans bakgrund.
Frågan är hur det är med den taktiska biten, pp osv. Vilken av Ross eller Lindqvist skulle komplettera Ante bäst?
Någon här inne med några tankar?
tydligen ingen roffe nästa säsong.
ArgaHöken brukar ha koll på sina saker så det stämmer säkert.
Personligen vet jag inte om roffe borde vara kvar eller ej.
huruvida ante borde ta över vet jag inte heller, dock kittlar tanken på en helt "egen" tränare :)
En fråga - Har Robin Persson kritat på? han står ju uppsatt på laget 14/15?
Redigerad kommentar
mikenomad: Mhm. Men finrummet är inte särskilt fint längre. Någon har bajsat på golvet i SHL. De finare lagen verkar få husera i AS och så länge de gör det kommer det att vara fortsatt svängdörrar mellan serierna. Men med Rögle är det precis som du säger; Det ger oss fula ankungar hopp. Ungefär samma känsla då man tittar på Maddaes Chris O´Neill.
Jaja. Vi måste nog in i en ny arena i stan så fort som möjligt. En som byggs för AS-kostym till att börja med men är utbyggbar i olika steg för finare fester framöver.
Over and out/Trevlig sommar
Redigerad kommentar
DJ Hemp:
HV71 åker ut i kvarten för fjärde året i rad , allt är Kolan Karlsson's fel
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad:Nästa samma sak hände Timrå mot just HV,matchen med den berömda skenan.
Detta var solklart regelvidrigt, han sätter dit foten och drar omkull målvakten.
SuperMupster: finns så jävla många saker man kan börja koka över när man tänker tillbaka på de där slutspelen, fy fan. Hade vi haft mänskligt flyt i något av dedär slutspelen hade vi säkert nått framgång som hållt kvar oss.
Highstickingen på Pääjärvi innan de avgör, Thörnberg, Sonnie prickar stolpen i sista avgörande, skenan, trippingen på Backe, Pyörälä blir utvisad när liv fäller honom i första slutspelet, för att vi nästa slutspel får Lindbäck utvisad för exakt samma situation med ombytta roller
Redigerad kommentar
Knylan: Kan inte Janne Laakkonen vara någonting för nästa säsong? Har kattkräken råd att ha honom i rostern måste väl för sjutton Timrå också ha det.
En poänggörare av rang. Han dög inte senast säger ni - men han fick bara 6 matcher på sej innan han skeppades iväg och gjorde en poäng i snitt i SM-liiga.
Då var vi i elitserien, i allsvenskan skulle han duga gott! Och någon måste ju stå för rutinen bland alla juniorer.
Det är nästan sensationellt tyst gällande rykten om hur tränarsidan ska se ut måste man ändå säga.
Det fina är att jag någonstans tror att man får fler påstötningar nu än vad vi fick under de sista åren i Elitserien. Skulle jag vara tränare god nog för de två högsta ligorna i Sverige så skulle jag nog vara bra mycket mer nyfiken på Timrå IK som förening idag än för några år sedan, trots att vi då var ett Elitserielag. Chanserna att skapa sig ett gött renommé är ju betydligt högre nu än vad det var för t.ex. Tomas Montén när han kom in. Att kliva in som färsk förstecoach och åka ur direkt, det skadar hans karriär väsentligt. Allt sattes på viloläge, även om han var assisterande i JVM.
Därför så tror jag att man, precis som Nubben har sagt, har en hel del namn att jobba med.