1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612431 inlägg · 6214 ämnen
« · 1641334 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-11-25
AARRGGHH!!!

Rip Kirby: 3-2, köksvägen. Där ska det vara stängt.

Rip Kirby: Men suck.. 3-2 O-hamn...

jå1: 2-2 Hult!!1!

jå1: 2-2 Hult, PP booom

Modano: SÅJA! r Persson

sargad: Bra jobbat Nubben agera när det är avhängt med någon dårvärvning sista veckan som du brukar göra inför kvalserien neråt in med Dahlen nu för helvete

Berglund:

Detta definierar ironi...

Modo näst sist i SHL, Timrå näst sist i AS. Snart gästar Skövde Eon ;)

Härligt att alla 4 lagen under Timrå i tabellen verkar vinna ikväll....NOT

jå1: Jahadu, den som det visste. Kommer ihåg sista ES-säsongerna när det ofta spekulerades i uteblivna löner/pensioner mm när laget tappade spel och ibland såg geistlösa ut. Kan de vara slika problem nu? Har dock inte läst om sådana rykten. Vi har väl nästan bara ödmjuka juniorer och inte överbetalda, överåldriga håkkypensionerer som bara vill spela ut sina kontrakt.

Kylington (som var klar för oss ett tag) fortsätter att göra poäng för AIK istället. Surt...

sargad: Vad är det som har hänt med laget? Många som har slutat prestera? Ta Hult tex, han gör inte ett rätt med pucken längre

erathoo: Njää, inte så drastiskt tänkte jag. Mer att vi kan bli akterseglade i botten.

Donald Brashear till MoDo?

sargad: du menar att det blir ett streck rakt över Timrå IK?....

erathoo: Apropå streck hit o dit, i värsta fall har vi inget streck alls att försöka klamra sig över i vår. DET vore ett streck i räkningen.

jå1: Bofors har 2-0 redan, nu ligger vi under undre strecket. :'(

erathoo: ok, vi får hoppas att Oskarshamn börjar slappna av nu....

jå1: Pucktapp på offensiv blå, 2-0. Jävligt onödigt.

erathoo: Vi brände ett friläge nyss. Tycker ändå Timrå ser pigga ut idag

Jaha, bra början eller,? Timeout efter mindre än 3 min.... Suck! :-(

Smokey: Bra start... NOT

Bryt ihop och kom igen! 

Knylan: Märklig säsong överhuvudtaget. Har man någonsin tidigare varit med om att lag som Vita Hästen, Asplöven, Almtuna, Karlskrona samtliga har någotsånär realistiska möjligheter att ta sig upp i högsta ligan. Och det sagt, snart halvvägs in i serien.

Rip Kirby: Jag har en släkting på plats. 5 tikare på bortastå!!!

Jag har genom jobbet följt en del matcher med IK Oskarshamn. Ett lag som kan passa oss illa i afton. Jag är sjukt orolig för torsk:(

Nån som lyckats hitta ett direktreferat till kvällens match? Hittar bara radiosporten via sportstatsappen där man får målservice från alla matcher..

sargad: Jag såg TIK-MIK i Östersund på försäsongen och var helt häpen över hur fruktansvärt usla Mora var, Timrå gjorde precis som man ville. Sen i premiären, där TIKs ineffektivitet var i stort sett det enda som avgjorde. Vi vann skotten med 37-26 t.ex. Sen den där hoppetossmatchen borta som vi till slut vann. Och det laget leder serien. Och har nu förstärkt ännu mer. Bakom sig har man en liten klack på 10-15 personer och en arena med 2,5 meter till tak. Mora Kommun har 20 000 invånare.

Det är en aning märkligt.

DJ Hemp: Som det ser ut nu kommer man att vara inblandad i både streck 2 o 3. Så snortajt är det. Streck 1 ser ut att försvinna i horisonten dock.

T T:

Lite avgörande redan i kväll? Det är trots allt bara halva serien som blir färdigspelad i afton. Sedan har vi 26 omgångar kvar. Där är 78 poäng att spela om det!

IK Oskarshamn - Timrå IK 2014-11-25
Så vilket streck ska vi strida kring? Känns lite avgörande i kväll.

Sv: Apropå nånting...

sargad:Det är fel Backar Pecka har såna har TIK alldeles för mycket av själva !!

Pär: Då bör han genast ringa Pekka. Har hört att han har några stabila backar hemma.

jå1: Märkligt att inte Nubben kan fixa hit iaf, en back, Är det verkligen så illa?

jå1: Njaee, det var till Malmö.

Ser på Aftonbladet att Saik lånar ut en backtalang till icke namngiven klubb i AS, kan det vara Timrå tro?

Sv: U20
Knylan: november dippen...

Sv: U20

Vad i helvete håller J20 på med egentligen? De hade stort häng på top 10, låg på femteplats för bara några matcher sedan. Nu har man tagit en poäng på fem matcher och har 9-25 i målskillnad under samma period.

I helgen ett dubbelmöte mot VIK borta, 6-3 i fredags och 4-1 igår. Idag Brynäs borta och man skämmer ut sig med 8-2 i arslet. Något verkar vara konstigt.

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2014-11-21
157620: Tack! Intressant anekdot :)

157620: Eller ett rökigt Skippers på Storgatan 40 med Monaco Blues Band på scen.

sargad: Mycket möjligt. Eller Nattoxen?

157620: Hoagys pianobar?

Kongo: Då på den gamla goda tiden 82-83 typ....Ibland efter matcherna kunde vissa spelare ses lämna isladan innan man hunnit säga ordet nyduschad för att snabbt åka in till stan och något uteställe. Eller synas inne på nåt ställe efter match för att dränka sorgerna eller fira segern. Sägs det;-) Jag såg aldrig något av det. En gång var det också rubriker i den då betydligt seriösare slaskpressen.. "Timrå Super" efter nån fylleskandal i Luleå eller Umeå eller så. Den artikeln läste jag dock med egna ögon så den är inte hörsägen ;-) Om nu inte själva artikeln byggde på rykten förstås. Man kan aldrig så noga veta......

Nä ja höde att ' Honken ' skad sä igår då sa jag direkten att vi vann idag mot mupparna!
Nu firar vi detta hela helgen o sen stäng vi OKG på tirsdag!
Schålllllll zuzammen!
Timrå is der besten!
F-k resten!
Är ni mä mi?
Jeg hoper de!

Konstaterar relativt gladlynt att publiksiffrorna ligger stadigt på minst 2500 pers. 2537 idag för att vara exakt. Detta beror dock inte på att publiksiffrorna i genomsnitt ökats i fysiskt antal personer utan på att man lyckats kränga iväg fler företagspaket, om jag får göra en kvalificerad gissning. Åtminstone idag. Stiger siffrorna uppåt 2900 så är det fler åskådare på plats.

Lite fler såna paket så borde man nå det budgeterade snitten på 2700 väldigt lätt. Sen vore det självklart mycket roligare om publiken bestod av riktiga människor och inte ett större antal outnyttjade företagsbiljetter, men det kommer. Med tiden. Vill jag tro. Om det finns hopp om morgondagen, vilket kvällens vinst bidrog till. Två pinnar för att ta sig förbi Tälje på åttonde, som har en match mer spelad, i detta nu. Hade varit en pinne om vi inte sett till att fucka upp målskillnaden under de senaste matcherna.

157620: Intressant historisk glimt, berätta gärna mer!

Kanon med 3-0. Orkar inte skriva något mer. Skönt bara med en seger igen nu då...

157620: Utan att egentligen ha någon kännedom gällande hur det sups i dagens TIK så saknar jag ändå alkoholkulturen. När Timrå IK går bra som förening så dricks det i kopiösa mängder.

Knylan: Pecka och Bulla i kön till Privé. Om det varit 82 ;-)

Andersson: "Borgman-effekten"

ÄNTLIGEN  Norja  :D 

« · 1641334 · »