Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Berglund:
Detta definierar ironi...
Modo näst sist i SHL, Timrå näst sist i AS. Snart gästar Skövde Eon ;)
sargad: Jag såg TIK-MIK i Östersund på försäsongen och var helt häpen över hur fruktansvärt usla Mora var, Timrå gjorde precis som man ville. Sen i premiären, där TIKs ineffektivitet var i stort sett det enda som avgjorde. Vi vann skotten med 37-26 t.ex. Sen den där hoppetossmatchen borta som vi till slut vann. Och det laget leder serien. Och har nu förstärkt ännu mer. Bakom sig har man en liten klack på 10-15 personer och en arena med 2,5 meter till tak. Mora Kommun har 20 000 invånare.
Det är en aning märkligt.
sargad:Det är fel Backar Pecka har såna har TIK alldeles för mycket av själva !!
Vad i helvete håller J20 på med egentligen? De hade stort häng på top 10, låg på femteplats för bara några matcher sedan. Nu har man tagit en poäng på fem matcher och har 9-25 i målskillnad under samma period.
I helgen ett dubbelmöte mot VIK borta, 6-3 i fredags och 4-1 igår. Idag Brynäs borta och man skämmer ut sig med 8-2 i arslet. Något verkar vara konstigt.
Konstaterar relativt gladlynt att publiksiffrorna ligger stadigt på minst 2500 pers. 2537 idag för att vara exakt. Detta beror dock inte på att publiksiffrorna i genomsnitt ökats i fysiskt antal personer utan på att man lyckats kränga iväg fler företagspaket, om jag får göra en kvalificerad gissning. Åtminstone idag. Stiger siffrorna uppåt 2900 så är det fler åskådare på plats.
Lite fler såna paket så borde man nå det budgeterade snitten på 2700 väldigt lätt. Sen vore det självklart mycket roligare om publiken bestod av riktiga människor och inte ett större antal outnyttjade företagsbiljetter, men det kommer. Med tiden. Vill jag tro. Om det finns hopp om morgondagen, vilket kvällens vinst bidrog till. Två pinnar för att ta sig förbi Tälje på åttonde, som har en match mer spelad, i detta nu. Hade varit en pinne om vi inte sett till att fucka upp målskillnaden under de senaste matcherna.