1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612434 inlägg · 6214 ämnen
« · 1640273 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2014-11-21
erathoo: Crippe hade suttit på Oscar nu om han varit kvar i laget.

erathoo: Glöm Swehockey. Följ STs liverapportering istället. Matchen har varit slut i tio minuter.

Knylan: 1 min kvar nu enl swehockey..... Ehh..

Knylan: stabil defensiv matchen igenom, väldigt få målchanser för Almtuna, kul att Norja fick hålla nollan.

Knylan: kul att vår vänn robban komenterade idag

Mycket angenämna tre poäng. Täta matcher kunde vi vinna innan uppehållet också. Kanske att detta kan ge åtminstone lite vind i seglen.

jå1: PP för tik med 2.30 kvar

Kongo: Almtuna ligger på nu, svettigt värre.

Då säger vi så här då: TIK måste minst göra trean för att vinna.

erathoo: Lyssnar på matchen via digital radion.

erathoo: Förstår inte vad som hänt med Swehockey, oerhört segt. De sitter ju och uppdaterar från speakerbåset direkt, sen måste det gå igenom något fruktansvärt stålbad för att sedan nå omvärlden.

Under senaste AIK-matchen hemma så gick jag runt och var svinnervös, 2-1 och bara några minuter kvar enligt Swehockey. Får då en rapport från en polare som nästan hunnit hem, matchen hade varit slut i en kvart.

jå1: nu kom rapporten från swehockey, 8 min senare...

erathoo: mkt viktigt 2-0 mål. Väldigt tight match med få målchanser.

Herminator: jaså, swehockey jättesent.....

Herminator: ser du matchen?

Kongo: Nej du deppgubbe, där fick vi ett psykologiskt 2-0 i slutet på andra i stället.

Helt plötsligt kommer det att stå 1-2. Sedan i slutet kommer man önska att det fortfarande hade stått 1-2 så att TIK skulle ha en rimlig chans att komma ikapp.

erathoo: Emil Pettsson 1-0, bra!

Yessssss......öka nu!

Vad är detta? Två PP, ändå bara 4 skott på mål.... :-0
Grrrrr....kom igen för bövelen

Sv: Apropå nånting...
Borde tvärvända och byta intro. Vet inte vad vi har nu då jag bara sett matcher genom dator, men detta skulle få igång publik!

Start direkt som i länken spelarna kommer in 0:30, musiken innan är längre i orginalet, så det gå att bygga upp stämningen. 

Sv: Timrå IK:s ekonomi
ASA: I det här fallet är grundproblemet att klubben inte kan bära driftkostnaden för arenan.

Andra kommuner äger idrotts- och fritidsanläggningar. Timrå kommun borde också kunna göra det. Här kan man dessutom göra det till fyndpris.

tjobba: " Grundproblemet är att spelarna i både hockey o fotboll har lyckats driva upp lönerna till den nivå, som inte klubbarna klarar av "  Så sant så!

Rip Kirby:Ska vi verkligen bara spela med 4-backar? Trodde att iaf, ett lån skulle vara klart!

Här ger Dagbladets ledarskribent Svante Säwén sin syn på arenafrågan - och han anser att kommunen inte bör ta över Eon Arena:

Redigerad kommentar

Någon ytterligare som stödköper? Kom igen nu! Utöver stödet till klubben kan några extra biljetter göra att publiksiffran tar sig över en viss siffergräns.

Kongo:Mycket bra initiativ Kongo!!!!!!!!!!!

Frella: Ok. Det var alltså en hjärnskakning. Hade jag helt missat.

Pär: Vi borde fråga Nubben varför han inte värvar, han borde ju ha märkt att vi inte har några backar. Vad har du i attachéväskan, Nubbis?

Vi fick svar direkt. Han svarade kort och koncist med en youtubelänk.

Frella: Dom har ju haft hela säsongen på sig att plocka in en 8-e back, nu faller dom övriga ifrån pga, överbelastning! Det här visste man ju redan i går..Vakna Nubben!

Rip Kirby: Står inte hur länge men de verkar räkna med mer ön obligatoriska veckan. Även Jimmy Jansson missar matchen pga blödning i benet. Brändström går in och Molinder ev back. Vi måste få in två backar ganska snart, annars är det bara att boka kvalseriebiljetten.

Är det nån som har möjlighet att läsa premiumartikeln på ST.nu angående skadan på Jens Westin och hur länge han förväntas bli borta?

Kongo: Jag tror vi vinner. 4-2 efter en kanonstart med 3-0 i första. Sedan påbörjas en ny poäng-i-varje-match svit.

Det känns extra viktigt i dessa dagar att vara en smula optimistisk. Och blir det förlust på fredag så får vi starta en svit i nästa....eller nästa...

Vi är Timrå och vi ger aldrig upp! Det måste man komma ihåg och pränta in i kommande generationer.

Kongo:

Jag ser dessvärre inget ekonomiskt utrymme för något stödköp när jag precis har genomgått min sista anställningsdag. Vi får se hur det artar sig i framtiden helt enkelt. Jag har i alla fall fått ett fint medlemskort av plast med tallarna som symbol. Medlem nr 1692. Det känns ändå bra att vara en liten del av denna förening. Jag förnyar gärna medlemskapet när det blir så dags. Forza Timrå IK!

Hälge: Återstår att se :)

Nu har jag stödköpt två billigaste ståplats. Någon mer som stödköper?

Kongo: Vet inte om vi kan dra fördel av detta, men...

Modano: Å andra sidan fick Nubben skit när han lånade in en målvakt som tog upp ett lag till Elitserien förra säsongen, även om det blott var för en match. 

Det är inte lätt att göra rätt, och ska man göra alla till lags så försvinner lätt en röd tråd. 

Sen är det väl konstigt att detta i denna bok hyllade lag. Kan vara så ihåligt och naket att det behöver justeras 2 veckor senare.

Modano: Jo nog verkar bästföredatumet passerat sen länge! Vi skulle ha haft Asplöven-kentä! Ett j-vla driv o konsten att trolla med knä-na....

Pär: Nubben haaaaaa varit helt handlingsförlamad sista 6-7 åren men i en liten klubb där alla känner alla kan man leva på det som var bra för 10-15 år sedan. Se på AIK mfl där ageras det bort med skiten bara och hur i helvete kan alla ANDRA lag i allsvenskan lyckas låna in spelara omg om det behövs JO DE HAR KONTAKTER. Tror fan att publiken ger upp när inget ageras allt rullar på med evighets kontrakt på vissa förbrukade idioter.

Vad gör Nubben? Vi behöver backar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

El Maco: den visar hur en arbetsgivare (i detta fall Norrköping transport Ab) har en man arbetande dvs utför en tjänst som inbringar inkomst åt åkeriet vilket omöjligt kan beskattas då människan ifråga inte existerar.
Länken i sig visar att trots gedigen utredning av saken ser inte tingsrätten att någonting är olagligt runt detta... Så jag menar att om arbetsgivaravgifterna är jobbiga för Timrå IK så skit då i att betala dem!

söder över: vad exakt i den länken har med arbetsgivaravgifter att göra?

TD: Så du menar på fullaste allvar att Timrå kommun INTE gått/går in med stora pengar i Timrå IK? Undrar om inte Timrå kommun gått in med lika mycket (mest??) pengar sett per capita de senaste 10 åren....

Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2014-11-19
sargad: För övrigt, var de fjärde raka torskfilén? Västernorrland ståtar, som det verkar, just nu med de sämsta lagen både i SHL och HA. Föga smickrande.

bobrov: Jaså, jaha, 2 minuter för munspel. Hoppas han bjöd Teg på en vacker melodi.

DJ Hemp & El Maco: ni vet mitt skruvade upplägg om att skita i att betala arbetsgivaravgift i Sverige? Tydligen behöver man inte ens ha ett lagligt upplägg... Sundsvalls tingsrätt har precis ogillat åtalet mot en makedonier (icke EU) som varit här i Sverige och kört gods åt Ica/Dsv genom ett åkeri i Norrköping. Killen hade förfalskat körkort och förfalskat pass som sa att han var bulgar (EU) och således hade rätt att köra här...

Varför skulle det vara främmande att fula unda skatten helt o hållet?

Till och med tingsrätten står juh bevisligen bakom uppläggen runt sådant!

Tänk vilka jävla lirare Timrå IK skulle kunna ha i sin laguppställning om alla skulle kosta hälften eller tom lite mer än hälften av vad dom gör idag?

Fan skrämmande hur mycket skit man FÅR göra nu för tiden utan att behöva vara rädd för att åka dit...

Hälge:Det blir inte bättre att stanna hemma,alla till matchen på fredag komigen NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu är man på botten i akvariet och utövar konstgjord andning. Agera, gör något, byt mönster! Varför är man så svaga psykiskt och känslig för motgångar? Dvs som ikväll när Löven kvitterar  och tar ledningen, man blir håglösa! Agera med höjd röst nu!

Redigerad kommentar

sargad:nää,han åkte på en 2a från båset? Stor i truten troligtvis?

« · 1640273 · »