1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612388 inlägg · 6214 ämnen
« · 1643726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - BIK Karlskoga 2014-12-05
söder över: nu har swehockey fått satt iaf. 2-2 där!!! 1???

hubbenorlen: De bästa är bara o gå lägga sej o hoppas på bättre dag imojjon?
Jeg har precis hällt upp 10 napsar med olika innehåll.
Jaur svep dom nu og sen jävlar vänner de!!!!
Skål tamjeefaan!!!

Rip Kirby: så där ja! Pucken ska in!
Jobba hårdare!

Rip Kirby: reducerat nu iaf, Molinder.

Rip Kirby: Det gör ont i hjärtat att erkänna för sig själv att det har gått så långt att man inte längre pallar att kolla på matcherna. Jag vill helt enkelt inte bevittna förfallet längre. Jag pallar inte heller kolla på videos från fornstora dagar. Jag blir för deprimerad.
Jag misstänker att jag inte är ensam om den här känslan.
Frågan är hur man kommer tillrätta med denna kollektiva kollaps.

söder över: Spelarnas självförtroende verkar ha nått absoluta botten. Det märks i alla delar av spelet i alla zoner och i att man helt slutat agera som ett lag. Det måste till nåt radikalt för att vårt tabelläge ska kunna förändras till det bättre.

Bäst ikväll? Musiken! Tidigare: "Electric Eye" med Judas Priest orkester. Fredagshårdrock av allra bästa märke!

söder över:

Allsvenskan är jämn och mycket kan hända...

Kolla bara på Hästen som började så bra, nu tror jag att de hamnar i kval till ettan faktiskt.

Även om jag hoppas skulle tycka det var kul om ni fick kvala neråt, så tycker jag ändå det vore roligare med ett västernorrlansdderby, då Modo garanterat kommer hamna i kvalserien.

Edit: För mycket glögg har påverkat min stavning.

Redigerad kommentar

Innan november uppehållet var vi ett topplag... Nu är vi helt akterseglade och varenda motståndare känns klasser bättre än oss... Vilket dom inte är. Vi viker ner oss psykiskt varenda jävla omgång nu... Och med det så torskar vi närkamper och framför motståndarens mål tar vi knappt några dueller alls... Trots att det var där ludde gjorde sina baljor innan november uppehållet...
Tillbaka till yrkesmoralen tack!

jå1: suck.... Och frack!!!!
In med en Stormare och snacka lite självförtroende och självkänsla.

...

erathoo: 0-2 nu.

erathoo: Inledningsvis iaf.

Ser ut på statusen hos swehockey som om det blev lite mer fart på grabbarna i 2a perren? Eller....nån som kollar matchen?

erathoo: iofs en hel del bp, men näe, det ser långt ifrån bra ut.

Men hörni, det går sådär nu va? 0-1 o 8-16 i skott.

JD: Man blir lite misstänksam iallafall.

Hälge: Moras tränare kanske hade rätt ändå?

Sabelström har det jobbigt nu...

Hälge: Brashear??  :-)

Rip Kirby: Ja, det kommer han att göra.

Hälge: Kommer MoDolånet att delta ikväll, nån som vet?

Knylan: Ja, tyvärr.

Hälge: Värvningen av Nyström blev ju kanske inte riktigt vad Nubben hade hoppats på. Han verkar ha en fenomenal skadefrekvens. Även när han var här på korttidslån under försäsongen så blev han skadad.

Sv: Apropå nånting...
ASA: Eller sälja det till den där Ö-viks snubben som ville använda Y:et i reklam..

Per HApps: Håller med dig till 100% att det bästa för kommunen vore att renovera Y:et med 100 kg dynamit o fri lägga en stor stundande utgift!

JNS:

Det låter trevligt. Hoppas att man träffar några när det blir så dags. Hela denna dagen har jag suttit i telefonköer och jävlats och detta är ännu inte över. Jag är så förbannat less, fy fan!

DJ Hemp: Vi var nog en 15 pers iaf på bortastå där senast så tror inte du blir ensam.

Vi tar väl lite inför också:

Timrå IK - BIK Karlskoga 2014-12-05
Nilsson och Nyström osäkra kort enligt ST.

Kongo: KUNG!!!

Kongo:

Kommunen bör kanske iofs överta arenen. Men kommunen ska säkerställa pengar till dom skittråkiga sakerna skola, vård, barnomsorg, etc.

Men om man nu funderar över att renovera Y-et för 8 miljoner för att sedan skänka det till Nybergs Måleri i Övik har man kanske ändå pengar över.

Då kanske man istället skall renovera Y-et med 100 kg dynamit och en sop för att sedan lägga dom på att köpa tillbaka Arenan.

Men spontant så har klubben blåst sina leverantörer på många miljoner via rekonstruktionen, och då 2 år senare sitta i samma sits är aningen magstarkt.

Ingen skugga skall dock falla på Nollan och Tommy. Men för i helvete, fan vad TJ och CE kom lindrigt undan.  

Timråit H-sand: Ilahti fick väl spela några matcher i början / mitten av säsongen med utan att imponera? Han var bra i slutet, ja. Men vad säger att han skulle hålla en hög nivå i alla matcher denna säsong?

jå1: Norja var riktigt bra första delen av allsvenskan ifjol men på slutet var Iliahti den klart bättre. Trodde faktiskt man skulle satsa på han i år med tanke på den avslutning han stod för och han är bra mycket yngre, runt 24-25 tror jag. Säkert också bra mycket billigare.

Med facit i hand så blev det väl inte riktigt som Nubben tänkt sig med Norja. Han har inte alls kommit upp i den nivå som han visade i början av fjolåret tyvärr. Det har nog de flesta sett inkusive Nubben. Tyvärr är det väl svårt att skeppa bort han nu och få tag i en annan keeper. Det är bara att hoppas att han skärper till sig rejält och kan börja vinna nån match åt Tik. Sen kanske man måste fundera på att ge nån av junisarna nån mer match också.

Han får börja med att spika igen imorgon mot Karlskoga. För nu djävlar är det skarpt läge!

bobrov: Flera gånger bättre? Norja var väl knappast dålig ifjol?

gustav9:Någon som vet varför man valde Norja före den andre finske kepern ililati eller vad han hette , han var flera ggr bättre målis , Pengar eller ??

gustav9 jimmy jansson måste ligga löst till,

T T:nubben må¨ste vara den ende person i hela sverige som ser nåt hos norja

T T: Känns spontant som om Oscar Johansson kan vara en spelare som kan vara på väg bort.

Modanoeffekten? (Premiumartikel)

Under torsdagen lånades Modobacken Albin Carlson in.

Och ännu fler förändringar kan vara på gång för Timrå IK.

– Då handlar det om en in och en ut, säger klubbens sportchef Kent "Nubben" Norberg.

Unge backtalangen Albin Carlson lånas in från Modo. Han går direkt in i fredagens matchtrupp mot BIK Karlskoga.

– För oss är det jättebra att få en spelare som Carlson. Stenqvist är borta på obestämd tid och vi behöver en ersättare till honom, säger Norberg.

Travis Roche är åter tillgänglig för Modo vilket gör att Carlson hamnar utanför deras trupp. Lånet till Timrå är på obestämd tid, men "Nubben" betonar att det främst är för en match han är inlånad.

– Vi får se, i dagsläget är det en match som han ska spela. Det är jätteschysst av Modo att låna ut honom till oss, säger Norberg.

Sportchefen flaggar också för att det kan bli fler förändringar i den Hockeyallsvenska jumbon.

Även på forwardssidan.

– Vi har ekonomisk situation som vi måste ta hänsyn till, men samtidigt är det elitidrott vi sysslar med och det handlar om prestationen. Något måste vi göra för att vända på det, säger Norberg och fortsätter:

– Vi tittar över truppen hela tiden och om det ska till förändringar då handlar det om en in och en ut.

Kent Norberg tycker inte Timrås trupp kommer upp till sin fulla potential.

– Jag är inte nöjd med prestationen på vissa spelare, säger "Nubben".

Är det de mer etablerade spelarna som du är missnöjd med?

– Jag tänker inte hänga ut någon. Samtidigt kan man inte vara ung och lovande för evigt.

Några förändringar på målvaktssidan är uteslutet.

– Jag tror på Norja. Samtidigt kan vi inte hitta någon bättre målvakt än Mika på marknaden för tillfället, säger "Nubben".

En mer rutinerad back-up till Norja är heller inget alternativ.

– Det är en kostnadsfråga och det är inte på grund av Ohre eller Lantz vi ligger där vi ligger i tabellen.

zita:

Ja, det var väl bra. Ett lån från vår storebror. Det visade ju sig att MoDo är just detta. Även om man hoppades på något annat när vi slog dem två gånger om hösten 2000. Samt när vi krossade dem i kvarten 2008. Men MoDo förblev vår storebror och inte tvärtom. Kanske inte så konstigt egentligen. Örnsköldsvik är ju en stad och har inte så mycket annat i idrottsväg. Eller?

Knylan: Bara att se till att han stannar här nere ett tag då.. (c:

zita: Änt-e-ligen! Bra lån dessutom.

Lördagen den 13/12 är det alltså som Timrå IK kommer till min nya hemstad. På självaste Lucia. Sjusovare som man är blir det lite jobbigt att stiga upp lite tidigare än vanligt på en lördag, men det måste väl gå även det. Matchen börjar kl 16:00.

Som jag har fattat det finns det knappt några TIK-supportrar överhuvudtaget i Skåne och särskilt inte nu när det går så förbaskat dåligt. Har jag fel eller kommer jag att vara närmast ensam TIK:are där i arenan om nio dagar? Det hade varit kul om fler än jag kunde sluta upp.

Småland, du har inte vägarna förbi? Det hade varit ett bra tillfälle att ses, men jag fattar om det inte är möjligt. Själv tänker jag i alla fall ta denna chans att bevittna mitt Timrå IK spela i denna oerhört svåra bortamatch... 

Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2014-12-03

bobrov:

Visst kan det hända igen! Om vi efter en motsvarande period av motgångar åter reser oss som Fågel Fenix och är på gång uppåt, så antar jag att såväl nya som gamla generationer Tikers hakar på tåget ännu en gång. För min egen del innebar det ett lyft när den norra division 1-serien slogs ihop med den östra, då jag bodde i ett Stockholm med flera östra-lag i en acceptabel närhet. Detta var i slutet av 90-talet, det vill säga ca 15-20 år efter att klubben senast spelat i Elitserien/SHL. Jag tror att vi kan komma igen minst ännu en gång. Vi behöver väl inte vara så historielösa att vi inte fattar att det är möjligt, bara vi ger det lite tid? Kanske är det lite trist att tänka sig att man är ca 60 bast vid det laget, men just historien har i alla fall lärt mig att man nog aldrig blir för gammal för sånt här. Jag tror faktiskt att man blir minst lika glad om laget lyckas spela sig upp år 2026 som 2000. Nu känns det förbannat tungt, det erkännes, men jag ska fan ta bussen till Malmö Arena om någon vecka ändå. Vi kanske åker på stordäng, vem vet, men det blir ändå en liten upplevelse att se sitt Timrå IK spela. I bästa fall skräller vi, det har hänt förr...

Modano: Du har ingen aning om hur journalistik funkar du va?
Det är knappast Urban Hagblom som kontaktar tidningarna och ber om att få uttala sig i media. Reportrarna ringer honom när de har frågor
I Timrås fall ringer de uppenbarligen Nollan när de vill ha svar på sina frågor, med tanke på att han uttalar sig hela tiden i tidningarna.
Och hur många gånger behöver du höra att Timrå IK saknar pengar innan poletten trillar ner? Dom har inte råd med några spektakulära värvningar, vilket media och alla andra utom du har fattat.

sargad: Detta kan man kalla framgångssupportrar kommer aldrig att hända igen.

Hur länge ska ledningen med Nubben lura sponsorer publik med att inte agera utan bara hålla sig undan media. Vad i hevete sysslar dessa muppar med naturligt viss tappar man allt sponsorer publik med sitt inavelstyre att skydda varandra till varje pris. Ta bara GIF där är sporchefen Urban Hagblom ute i media flera gånger i månaden och ännu har inte pajas Nubben öppnat käften otroligt att denna inte sparkas omg. Klart folk inte bryr sig snart hur det går när inga förändringar görs. 

Hade vi fått fortsatt låna Lawrence Pilut från HV hade vi garanterat haft minst 10 poäng till i tabellen...

sargad: Vi har ju någon att hålla i handen i alla fall, SSK. Här är senaste oddsen för eventuell fot av HA-tränare.

Södertälje SK - 4.40

Timrå IK - 4.80

IK Oskarshamn - 5.00

Björklöven IF - 6.50

VIK Västerås HK - 7.50

BIK Karlskoga - 8.00

Asplöven HC - 20.00

HC Vita Hästen - 15.00

Almtuna IS - 25.00

Rögle BK - 25.00

AIK - 30.00

Malmö Redhawks - 50.00