1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612214 inlägg · 6214 ämnen
« · 1649968 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...

ASA:

Varför gör dom det när dom vet att Norja släpper in skott där det är mkt trafik ?

Vargher85: Hade vi haft en målvakt i klass med Reideborn, hade vi aldrig varit i den här citation som vi är i nu. Mot Vita Hästen var ju killarna trygga i spelet. Nu klumpar dom ihop sig framför Norja.

Sv: Är det slut nu?
Gamen: Var den vattnig eller överkokt?

Kan någon här fråga Lars Nolander om det förekom överkokt korv mot Björklöven?

Gamen: Jag fick en korv och en fråga om jag skulle ha en dricka till.

Hälge:Tror att det är bäst att ställa dessa frågor öga mot öga. Lars har färmågan att komma med luddiga och undvikande svar.

Någon supporter borde väl träffa Lars...

Redigerad kommentar

Gamen: Jag har inte någon kontakt med Lars mer än vad vem som helst kan ha. Twitter är en ganska bra väg att ta om man inte pratar med honom öga mot öga.

Pär:Jag förstår din frustration. När jag uppmanade föreningen om att informera sina supportrar i början av december, jag kände till att en ny miljonskuld var på väg till kronofogden. Då hade Hälge fått svaret att det inte var något speciellt. Nu hoppas jag att Lars är ensam om att anse att en miljon som går till kronofogden inte är något speciellt.

Efter som Hälge verkar ha kontakt med  Lars föreslår jag att han ställer en rak fråga till Lars, där Lars svarar ja eller nej med ena handen på hjärtat och den andra handen på  (nu är jag inte så mycket för biblar) så vi kan ta det senaste matchprogrammet mot Björklöven. -Har allt gått rätt och riktigt till vid löneutbetalningen i december?

Sen har jag en fråga till er som var på matchen mot Björklöven.
Beställde ni korv i kiosken? Vad fick ni för svar?

Hälge: Ja dessa tungviktare........

Hälge: Målvakt måste vara prio ett, backsidan nummer två och forwardsidan... nja, det känns inte lika akut. Tittar man på de forwards man har i truppen så borde det gå att pussla ihop två kedjor som producerar och sedan får resten användas till noll-noll-enheter. Emil Pettersson och André Hult kan användas som centrar. Både Johan Persson och John Westin kan göra mål, och Ludvig Nilsson och Per Hallin/Anton Wedin kan bidra med hårt jobb och viss offensiv spets.

Jag menar att det finns offensiv spets för att vinna matcher, men inte om man släpper in fyra mål i snitt. Om det blir två lån från Modo och Robin Perssons skada blir bättre snabbare än beräknat så känns backsidan acceptabel. Men det måste komma in någon mellan stolparna som laget vågar lita på. Svårare än så är det inte.

Hälge:

Alltid något sa fan. Synd att vi inte fick låna namnen också.

Annars känns det väl "så där" att liksom vara den fattige kusinen från landet...

...så lånar vi Albin:

zita:Osynlige mannen har talat.......

Kongo: Hade han bara haft nån typ av trygghet i spelet hade det varit fint med en rutinerad sista utpost.

Frella: Utvecklingskurvan talade onekligen för Ilahti. Fördelen med Norja på förhand var att han förbättrade lagets åldersbalans. 

Frella: För att inte tala om gamblingen att låta honom fortsätta stå, match efter match...

Kongo: Med tanke på att han var petad större delen av våren och inte var i närheten av att inge förtroende de matcher han ändå fick stå då så skulle jag nog påstå det.

Frella: Var verkligen Norja en chansning på förhand?

Pär: Man räknar nog med att klara kvalet med den målvakt och backbesättning man har. Gambling på hög nivå.

Ser man på Timrå-Löven så ser man hur jävla snedbyggt det här laget är. Balansen i yngre/äldre och bortprioriteringen av fullständig backbesättning tillsammans med en chansning i mål. Nubben har lite att tänka på till nästa säsong.

Andersson:Då kan vi nog glömma den viktigaste förstärkningen, ingen ny målvakt!

Andersson: Ser nu att det blev en Premium - läsning. Det stod väl att de hoppades få låna Carlson och/eller Runesson från MoDo.

Pär:

Får jag gissa att man lånar in en ung lovande back som INTE väger över 90 kg  ?

Hälge: Det här var väl ingen överaskning, när man spelar match efter match med för få backar så nöter man till slut ut dom man har......Det kostar att spara!!!!

...så blir Robin borta ett tag:

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2015-01-03
Kongo:

Min analys om läget i laget just nu, efter att ha sett två hemmamatcher live på en vecka är att det varken är tränaren, spelarnas eller sportchefens fel. Vi har det lag vi har pga tidigare ekonomiska misstag. Sedan är det mentalt svårt för ett bottenlag att komma ur en negativ trend. Vi har haft ledningen med 3-1 i båda matcherna på hemmaplan men ändå hittat ett sätt att förlora. Självförtroendet för att stänga matcherna finns inte just nu. Det är bara att bita ihop och kämpa på. Förhoppningsvis så hinner den negativa trenden vända, annars får vi lösa detta i kvalet, som jag tror vi kommer klara utan större problem. Värre är det däremot att publiken stannar hemma(vilket är förståligt)vilket bidrar till en ond ekonomisk spiral, jag tror konkurs kan vara ett faktum innan kvalet ens hinner börja.

Sv: Allsvenskt Kval
Jag är helt inställd på en kvalserie nedåt i seriesystemet. Vi har ju odlat en djävulsk förlorarmentalitet och sladdar alltmer i tabellen. Sundsvall tog ju en trepoängare i dag, så vi kan mycket väl ställas mot dem. Grattis alla medelpadingar och Härnösandsbor till detta nervpirrande ishockeygodis!

zigge: Han kanske var billig :)

Andersson:

Timrå - Sundsvall då...

Det är spännande, för man har ju ingen aning om vilka som är bäst när de norra lagen helt plötsligt ska möta de södra i kvalet.

Redigerad kommentar

Patrik Källstr:

Timrå - Troja  vilken rysare ......

om nu inte Timrå får en sensationell formtopp i 14-15 omgångar så ....

Jag tror på dessa fyra lag från Div 1 i kvalet:

IF Troja/Ljungby

Huddinge IK

IF Sundsvall Hockey

IK Pantern

Hoppas givetvis på Skövde IK, men det händer aldrig!

Hahl Bundy:Tyvärr måste jag motvilligt ge dig rätt- Perra? Hur tänkte Perra där?

Andersson: Frågan är om MoDo är ett självspelande piano. I så fall har dom hittat pianisten...

Haha  Grattis Modo  , det här går nog  'bra '

Ojsan, ser att fler inlägg har tillkommit.

Jag håller med. Blev rätt överraskad av denna tränarrekrytering. Men de vill väl få en positiv effekt i och med deras kräftgång. Det går verkligen pissdåligt för den västernorrländska hockeyn i nuläget. Vem hade trott detta för några år sedan? Egentligen borde väl även vi söka efter nya tränare. Undrar om Anders Forsberg skulle vara intresserad? Vår nuvarande kan ju knappast sägas ha gjort någon succé.

Egentligen är detta den tiden på säsongen som mitt hockeyintresse börjar vakna till på allvar, men när det ser ut som det gör blir man ju mest bara deprimerad.

Jockz:

Ja, det var lite av en högoddsare.

Nu har vattnet återvänt. Tack för det!

DJ Hemp: Perra? SJUKT!

DJ Hemp: Det där kan vara något av det roligaste Modo Hockey varit inblandade i sedan Hasse Andersson sa att "detta är en början på en dynasti" efter deras SM-guld och de åkte ut med dunder och brak i kvarten säsongen efter.

En obegriplig rekrytering, är det jag vill komma fram till. Om inte lagets kräftgång handlat om att man haft för omysig sammanhållning i gruppen, då kan säkert Perra tillföra.

Hahl Bundy: Modoiterna verkar vara nöjd över Perra. Han har ju coachat hem guld förut liksom..

DJ Hemp: Ser ett mönster i Modo väg a la Timrås...dvs nedåt utan fallskärm.

Men ser man på! Forsberg har fått sparken även av MoDo. Synd för den sympatiske mannen, men det går nog ingen nöd på en tränare. Antar att han får ett nytt uppdrag. MoDos nye coach blir alltså vår gamle "Perra". Frågan är om han är rätt man att vända på skutan. Det återstår att se.

För övrigt har mitt område drabbats av en vattenläcka, så vi har fan inget vatten. Tyvärr var jag tvungen att skita för jag kunde inte hålla mig. Och så kan man inte spola. Jag blir så jävla äcklad alltså.

Det finns ett bra uttryck för obehagliga situationer som denna: Viva hate!

På tal om det så gillade jag inte det sista avsnittet av den annars så lovande TV-serien. Det innehöll för mycket kärlek och jag vill ha mer hat.

Sverige vs Ryssland i JVM samma kväll var dock en riktig höjdare. Man hoppas på en repris i kväll!

Jag var iväg och tittade på Malmö vs Västerås i går. Man har faktiskt fått vissa sympatier för MIF. Publiksiffran var fantastisk. 8 272 på en allsvensk match. Men det hjälpte nu inte. Det blev som bekant torsk med 2-3.

Vad ännu värre var - Timrå tappade ånyo en 3-1-ledning. Jag blev strålande glad när 3-1 kom upp på resultattavlan och tänkte att nu jävlar ska vi väl ändå ta hem en seger.

Men helvete heller! I tredje perioden blev jag lite för full och skrek "Hata Västerås!" och liknande. Timrå-matchen glömde jag bort, men vaknade upp i tron att vi hade vunnit klart. Typ 5-1 eller 6-1. I stället blev det alltså en katastrofal förlust. Det är förjävligt. Vi lär väl åka ur till slut. Jag har nästan gett upp.

Redigerad kommentar

Allsvenskt Kval

Om nu det värsta skulle inträffa , vilket det lutar ut rätt kraftigt   .....   så här går kvalet till  har jag hört / läst .

6  Lag 

2 lag från Allsvenskan

4 Lag från division 1

10 Matcher

Topp 4  spelar Allsvenskan 2015/2016

Kongo: tycker din "allt-i-samma-andetag-analys" innehåller en hel del sanning och intressanta iakttagelser.
Jag gillade inte alls att Ante drog men sannolikt fanns i te så många andra alternativ om man från Nubbens sida inte ville ha Ante som huvudtränare för A-laget vill säga. Nu gick han till ett assisterande tränarjobb i Södertälje förvisso, men det var säkert ett beslut han helst velat slippa. Sedan är det ju svårt att veta hur Ante hade löst en huvudtränarsyssla i Timrå. Roger hade ju ändock haft juniorerna i HV och skött det med den äran.
Om jag ger mig på en kortare analys varför det ser ut som det gör så är det de här 3-4-5 miljonerna som arenan kostar (mer än man får anta att det kostat med ett kommunalt ägande) som ställer till det. Hade vi fått krydda den här truppen med 3-4 etablerade spelare som man på förhand vet levererar så hade vi lika gärna kunnat kriga i toppen. En back av klass, 1-2 forwards och en målvakt. Då hade det sett annorlunda ut.

Det är inte realistiskt att spelare som Emil Pettersson ska gå i bräschen och leda laget. Det måste finnas andra spelare som ska göra det. Även om vi har pappa Hallin i laget räcker det inte. Det saknas spelare som kan hantera situationer som uppstår (läs svackor) som vet hur man tar sig igenom dem och går vidare. Min personliga uppfattning är att vi inte riktigt har dem som kan lösa upp detta när det inträffar. Med en väldigt ung trupp så skulle man nog ha kalkylerat med några fler etablerade spelare. Detta hade man kunnat göra med 3-4-5 miljoner till att lägga på spelartruppen.

Nu verkar det inte bättre än att vi dras in i ett kval som kommer bli en nagelbitare. Det lär ju inte bli så mycket bättre där vad gäller rutin och spelare som kan ta tag i detta, snarare att det knyter sig än mer. Även om jag tycker att vi ska klara ett kval så har vi sett tidigare hur lag som egentligen inte ska ha skuggan av en chans att ta steget upp i elitserien/SHL lyckats med den bedriften. Så det kan nog bli en obehaglig vår som det ser ut. Hoppas bara att vi får jubla (om man nu kan göra det) om det visar sig bli kval att hålla sig kvar i HA.

Jag hoppas att tystnaden från ledningen fortsätter, för nu är det för sent!!!! Som Timråit är man van att bli lurad och förd bakom ljuset.

Vargher85: ang ditt EP onanerande... ;)
Jag blir lite glad när du nämner Johan o John... Man är så jävla nerkörd i negativismen att man fan i mig blir alldeles varm på insidan bara av att tänka på dessa två lyckade värvningar! Emil Pettersson ger också ganska härliga känslor på insidan även om jag inte känner mig så trygg i hans lojalitet... Det kan vara lite missledande media inslag som givit mig den känslan inför den här sässen men det är ingen Anton Lander i killen va?

Alla matcher lever sina egna liv och ibland ser vi ut att sakna farten i benen och andra gånger ser vi superbajsnödiga ut med pucken. Men just tyngd och aggrisivitet saknas helt o hållet i laget... Robin Persson (aggrisivitet) kan inte spela 60min per match. Didde S försöker spela tufft hårt aggressivt på gränsen till fult men han är inte riktigt där än att han fulländar det. Det blir en heldel onödiga 2or i utvbåset för honom. Jag vill tro dock att hans uppträdande på isen ger hela laget energi och tvingar upp fokus även på såsare som Hult tex. Sådana killar som Didde kan på 3 minuter ändra en matchbild totalt! Ett täckt slagskott och två tunga tacklingar och ett litet kurr framför egna målvakten kan väcka liv i känslor hos både det egna laget motståndaren och publiken och vips så tar matchen på sig en ny skepnad... Jag upplever att Timrå har haft det så gott som omöjligt att bryta momentum i matcher sedan november uppehållet.
Jag saknar tyngd och lite fränare temperament och integritet i laget.
Vidare är det jävligt trist att vi inte får ut mer av Wedin...
Han torskar fan inte en enda sargduell men sedan är det stopp... Fortsätter han att utveckla sitt spel med pucken så kan han bli riktigt trevlig att se på...

Jahopp vilka ska vi torska mot härnäst?

Sv: Timrå kommun tar över E.ON Arena?
nils: Vi får hoppas att det löser sig på bästa sätt för alla parter.

Kongo:  du har så klart rätt men en kommun ska inte driva restuarang oberonede om det ingår i en ishall eller inte. som arenan är bygggd nu är det inte självklart att kommunen ska göra ett rakt övertagande. det är väl därför TIK påstår att dom håller på att sälja ut dessa delar vilket är klokt om ett kommunalt övertagande ska kunna ske.

Man lämnade tryggheten med Ante, det grundläggande seniorspelet med Rolf och gick till offensiv-ambitiöse Roger och med ett svårt "andra-år" tillsammans med färre etablerade seniorspelare och ett svajigt mv-spel samtidigt som alla andra förstärkt och sedan när det går dåligt förstärks denna spiral... Min analys i ett andetag.

nils: Det verkar inte riktigt som att du vet vad driftkostnad är. Driftkostnaden för en restaurang är el, vatten osv. Om ingen besöker restaurangen blir dessa kostnader rimligen lägre. Sedan att intäkterna blir betydligt lägre eller obefintliga är en helt annan sak.

Driftkostnaden för Eon Arena är inte särskilt hög och är ett rimligt kommunalt åtagande. Likaså att bygga en ishall för 40 miljoner, eller som i det här fallet överta en befintlig anläggning.

Kongo: knappast, lånen är det samma trots färre intäkt?

Att ha en restuang för 300 pers i  lokalyta lär knappast påverka antal toalettspolningar.....

« · 1649968 · »