1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610744 inlägg · 6214 ämnen
« · 1670510 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
jå1:

Precis så sa alla inför HA med..
SSK, Malmö, AIK och Västerås i topp..
Malmö given i Allsvenska finalen. .
Vad hände?
Det är inte lätt att möta hungriga lag nerifrån..

SMÅLAND: AIK vinner serien, ssk 2a, lätt!

sargad:

Jag vet de har gjort det, men jag är tyvärr rädd för att deras satsning som hittills inte gett frukten av framgång.
Tyvärr tror jag frukten har ruttnat och det blir sorti rakt ner i Div 1..:-(

SMÅLAND: Asså, Sportklubben vill jag ha kvar. Har lite connections dit + det är en nästan "hemmamatch". Dessutom har de försått oss med en hel del matnyttiga spelare o tränare genom åren.

DJ Hemp:

Storsatsande SSK har ju var varit en stor besvikelse i år.
Kan de hitta tillbaka sportsligt? Jag tror inte det tyvärr..

AIK kom ju starkt på slutet, men ett par tidiga nederlag så tror jag lufta går ur..

Hungriga VIK,IFSH, TAIF och Pantern kan gå hela vägen..

Till kvällens bataljer så har vi tuffa fighter.Malmö kniven
på strupen i Karlskoga.
Rögle kan bli klart mot Mora ikväll..
Och Björklöven kan bli klara med mot Hästen..

Så det blir spännande ikväll med :-)

DJ Hemp: Ofta vill man isf som förare kunna byta av i lugn och ro utan att passagerare kommer springande in genom bakdörrarna och vill visera eller betala:
Det handlar mao mkt om rutiner som är till för att skapa nån form av enhetlighet i vardagen sas.
Det är dessutom lätt hänt att de som redan sitter i bussen tänker: "Aha, vad bra. Man får gå på i bak numera, ska jag komma ihåg"
Sen kan det lätt utvecklas till en ovana som i värsta fall blir svår att få bort, med tjafs som följd nästa gång nån blir nekad och svarar: "Jo, men HAN fick ju gå på i bak?"
Finns många andra liknande situationer som för utomstående kan framstå som löjliga och obegripliga men där både förarnas och passagerarnas vardag förenklas on man bara följer vedertagna rutiner och regler.
Det är nämligen ytterst sällan som rutiner och regler är gjorda för att jävlas med folk, tvärtom.
Handlar inte om att försvars nån yrkeskår, bara ett litet försök att ge dig en bättre förståelse för varför man har vissa rutiner som ska underlätta i det allmänna umgänget mellan ex förare och passagerare.
Så min huvudpoäng är väl mer att man generellt sett bör ta reda på VARFÖR nån agerat si eller så, INNAN man bestämmer sig för att kritisera agerandet.

Huge:

Idiot! Det visade sig att det pågick ett byte mellan två chaffisar när jag klev på. Ingen av dem satt vid ratten och bussen var följaktligen inte i rullning. Jag var dessutom den ende passageraren som gick i mittgången. Övriga resenärer satt ner.

Det var bara någon slags obegriplig principsak som den dåren höll på med. Ungefär lika tramsigt som ditt resonemang som tycks gå ut på att till varje pris försvara sin yrkeskår. Patetiskt!

DJ Hemp: Jag är själv bussförare och det har hänt flera olyckor just där såna klantarslen som du i sista stund tränger sig in genom mittdörrarna, för att inte missa bussen.  Föraren har börjat stänga dörrarna, har fokus i vänster backspegel när han lämnar hållplatsen, klantarslet har fastnat i dom stängande dörrarna och en olycka har skett med skador som följd. Det är mao i första hand en säkerhetsfråga, så jag förstår om föraren gett dig en liten skrapa.
Du har ju ingen aning om hur föraren tänkt eller uppfattat situationen.
Om han nu gjort sig klar att lämna hållplatsen, inte sett nån i höger backspegel som kommer springande, stänger dörrarna och sen får se ett arsel som fastnat i dörrarna med risk för skada, är det då förarens fel tycker du?
Tänk lite längre än näsan räcker nästan gång du kritiserar en förare utan att ha hört dennes version.
Har han varit nonchalant och medvetet kört iväg mitt framför din näsa bara för att jävlas så hade jag till stor del kunnat förstå din reaktion.
Det handlar dessutom om att inte uppmuntra till dåliga resenärvanor sas, dvs att man alltid ska kliva på genom framdörrarna och visera kort eller biljett och därmed slippa trängsel när folk som kliver på därframme på sin väg bakåt i bussen tvingas möta arslen som ska på därbak.

Vi stannar där.
Nu har du lite mer kött på benen och har förhoppningsvis fått lite mer förståelse för förarens reaktion i såna här lägen.
Överlag är det väl annars bra att alltid höra med motparten hur denne resonerat och uppfattat en situation, innan man tvärsäkert börjar kalla nån för idiot.
Det kan ju faktiskt visa sig att det den som kritiserar som är idioten, när alla fakta ligger på bordet.

SMÅLAND:

Det vore helt okej om din vilja sker, fast kan det vara rimligt att både AIK och SSK rasar ur HA?

SSK är för mig en gåta. De tillhörde väl favoriterna inför serien, men har liksom bara förlorat och förlorat. Sedan är det ju möjligt att man har odlat en sådan loser-kultur att man fortsätter med torskandet även i Kvalserien. Och AIK har väl jävligt taskigt med pengar, har man läst.

Sundsvall till HA vore bra för hockeytempen i Medelpad och Pantern för att jag själv skulle få ytterligare två "hemmamatcher" med Timrå.

157620:

"En busschaufför, en busschaufför, det är en man med... kasst humör?"

Jag vill dock inflika att detta var första gången härnere som jag har stört mig på en busschaffis. De flesta verkar trots allt ha ett glatt humör.

157620: Jag tror att han är det faktiskt.

AIK vs Södertälje
Sundsvall vs Pantern
Västervik vs Tingsryd

En dag kvar och de fyra sistnämnda lagen vill jag ska gå upp..
Vad vill ni?

Huge: Är du busschaufför själv eftersom du verkade ta hempens lilla påpekande personligt?

Huge:

Vad vet du om "dålig självinsikt" eller annat för den delen?

Jag skyndar mig och hinner in i bussen via mittendörren, går fram i den halvtomma bussen för att använda busskortet när idioten, med en löjlig anglosaxisk brytning, säger "Klev du på där bak?". "Ja, det gjorde jag." "Jag gillar inte när man kliver på där. Du måste gå in genom den främre dörren." Jag går ut och sedan in där framme och förklarar att man är tvungen att skynda sig in, eftersom de alltid har så bråttom iväg från hållplatserna (ibland undrar man om de verkligen vill ha några passagerare). "Så gör man inte i min buss."

Vi stannar där.

Nu kan du ju leta upp chaffisen och fråga efter hans version. Tönt!

Redigerad kommentar

SMÅLAND:

Ja, MFF är tveklöst nr 1 härnere. Det förvånar mig lite att man har ett sådant tålamod med MIF, som bara sviker år efter år nu. Fast det är onekligen något som drar en till Malmö Arena. Den trevliga stämningen överallt kanske? Man känner sig alltid välkommen och det gör man inte på alla arenor.

SMÅLAND: Framförallt får dom ibland köra dumskallar med dålig självinsikt och som aaaaaaaaaldrig gjort fel.
Iaf om man får tro dumskallarnas egna och enda versioner...

DJ Hemp:

Jag är lessen att jag är en vimsig man...
Man blir ju lätt det när man går hemma och glömmer vilken vecka det är och veckodag. Man går ju upp och slår på lappen och kollar lite aktierna har stigit och så säljer man och köper du vet och så..ja det får en ju inte prata om här.

Det är klart det är hockey ikväll. Jag hade gärna sett Malmö i SHL. Har min syster med familj i Staffanstorp och de är ju hockeytokiga satan, men mer i MFF!

Ja busschaffisar är inte att leka med..de har ju ett stressigt liv..

SMÅLAND:

Det är faktiskt full omgång i Meca Hockey Race. Malmö åker till Karlskoga bland annat. Antagligen för att förlora. Jag har egentligen gett upp. Men visst kommer man att snegla på SVT Text 377 i kväll. Annat finns inte.

Vilken otroligt fjantig busschaufför man råkade ut för i morse förresten. Jag tände till och blev förbannad. Satans fascist-as!

Edb:

Det var kanske var det jag skulle ha odlat när jag levde med min förra detta fru.En riktig häxa var det.Kanske var det som hade drivit ut henne tidigare i mitt liv? Men till slut hittade hon dörren själv och det var det bästa som hänt mig!
Lillördag idag och ingen hockey..
Vad ska en då prata om man inte får prata om nått annat?

Laken:

Precis som det rådande läget med andra ord.

Edb:

Detta var också värdefull information. Om jag nu hade vetat hur man skulle använda den. Brukar undvika starka dofter som vitlök. Det sägs dock att den har förmågan att driva bort onda andar. Kanske något att ta till för Timrå IK när det vankas avgörande och kritiska matcher?

Det sportsliga och ENBART det sportsliga ska avgöra vilka som går upp och åker ur. Amen.

Istället för de utjatade spriten och bongen ska jag nu förklara hur man planterar en vitlök
Vitlök verkar gilla att växa i pallkrage, gärna soligt. En påse kogödsel per pallkrage, blandad i det översta jordlagret, plus benmjöl blandat i fåran där lökklyftorna sätts. Du kanske behöver gräva bort lite av påsjorden, den brukar vara ganska värdelös ur näringssynpunkt. På våren har jag gödslat med Algomin. Apropå nånting...

SMÅLAND:

Det är bra, mannen. Så var det ungefär jag också menade. Tänker att forumet skulle tendera att bli rätt trist utan diverse utvikningar i och kring debatterna i hockey och annan sport. Vi har ju också erfarenheter av att dra barnvagnar och vara fina familjefäder och allt det där, men livet består ju av så mycket annat därtill. Som att ta en och annan rackarrökare till en sportupplevelse t ex. Eller att spana in ett och annat grant fruntimmer i samband med någon match. Vi bör tänka lite utanför boxplay helt enkelt. Annars riskerar man att där förbli under hela matchen. Och, som det brukar heta, i utvisningsbåset vinner man inga matcher.

El Maco:

Jag trodde att i ämnet...Apropå nånting..så var ämnet fritt?
Har pratar man om gamla minnen när man har haft äran att döma fotbollstjärnan Kosse Asllani..
Haft äran att döma HV71s juniorer när Patrik Ross var tränare och överöste mig beröm varje match!
Haft äran att döma Johan Franzen i Borohallen innan han stack till Linköping..
Äran att döma ett lag där Patrik Klüft coacha...Kallinge och Hästen! Har dömt hockey med Oliver Ekman-Larssons pappa och dömt han med innan han for till NHL..
Listan kan göras lång! Jag pratar inte privat med någon här utan vi ses på matcherna ibland och säger " Hej "!
Här pratar man flashback ifrån en svunnen tid på 70-80 talet om allt roliga som hände då!
Vi pratar hockey för fulla munnar om steget upp till SHL och HA och njuter utav att skillnaden inte är stor som man tror.
Att jag är en livsnjutare av rang och tar något gott att dricka varje dag i olika mängder är väl utan betydelse.
Jag gläds idag utav Karlskronas stora bedrift och ett par glas champagne för deras skull är inte fel..
Idag tog Brynäs sig till kvartsfinal och jag lyfter hatten av..
Så nog allt pratar vi hockey..nytta med nöje som jag brukar blanda mitt vardagsliv med :-)

Hahl Bundy:

Varför inte Malmö? Det skulle betyda mycket för svensk ishockey. Att få upp ett satsande lag från en riktig stad. Det räcker med skitlag från landsorten nu. Hockey ska fan inte vara en bonnasport!

Hahl Bundy: Som redan konstaterats, det är väl jättebra om de svagare organisationerna tar sig upp? Ger utrymme för mer cirkulation då.

Tycker inte om det minsta att ett skitlag som KHK går upp i SHL.
Ff bitter över att vi åkte ur i sämsta möjliga läge i hockeyhistorien... att gå upp framöver är i princip omöjligt.
Hoppas att ett skit lag till går upp... Vita Hästen. Absolut inte Malmö, Rögle el VIK.

El Maco:

Men vi skriver ju om hockey också. Och väver in andra njutningar lite snyggt så där. Var inte så där tråkigt präktig nu. Säsongen är ju över för vår del dessutom. Låt där vara lite högt i tak.

Kan man föreslå lite självcensur nu från främst herrar Hemp och Småland? Dag efter dag inlägg efter inlägg med info om era fyllor och påtändningar? Det kan inte bara vara jag som tycker att det är otroligt uttjatat nu. Håll er till hockeyn ett tag nu.

DJ Hemp:

Jag firar inte Karlskrona utan bedriften de har gjort.
Malmö och Västerås var på förhand givna i finalen och vips tog Karlskrona hem rubbet!

Jeg elsker överraskningar og jag hoper på flere :-)

SMÅLAND:

Och jag tar mitt röka så att man blir alldeles snurrig i bollen och knappt kan stå på benen. Ett fantastiskt tillstånd värdigt en situation som denna. Jag firar inte Karlskrona på något sätt dock - det borde ha varit MALMÖ! Eller ännu bättre - TIMRÅ. KHK - det är "Whisky on the rocks" det. U-båten från tidigt 80-tal...

DJ Hemp:

Ja champagnekorken rök i taket förut och jag halsa i mig halva flaskan direkt...
Nu vetifan om inte hästjävlarna går upp med löven..och M( H)ora..
Och så Västervik..Pantern..Sundsvall och Tingsryd i HA!

Jag är så glad nu och festar hårt med Barbara inatt :-)

El Maco:

Ja, då blir det lite som den allsvenska fotbollen med skämtlag som Åtvidaberg, Falkenberg och Mjällby (tills nyligen) m fl. Landsbygden lever! Dessvärre inte så mycket norr om Dalälven. : (

DJ Hemp: Toppa det med Bofors och Mora istället för modo och Lif så blir det roligt på riktigt.

KHK = SHL !

157620: 2-1 helt galet

KHK gör 1-1. Vilket tryck

Underbart att Familjen får åka på campingsemester redan nu.
Om nu ekonomin ens tillåter det:-)

Sv: Silly season 15/16
Laken: jag med... I början kändes det som om man bara skulle kolla lite i det finstilta i avtalet ang en tvättmaskin som behöver bytas...

Nu känns det helt plötsligt som om man glömt att arenan borde säljas...

Nu vill man ha en uppdatering el lösning på saken...

DJ Hemp:

Ja Kosse och Lottis går man igång på alla cylindrar på.
Tacka vet jag förr när kvinnorna i DDR och gamla öststaterna tävlade i friidrott. De stora med mustasch och brösten som hängde ner till knäna. .
Det var naturligt det..
Nu är det bara plastik!

Jag ska göra en skrivelse till SVT angående Nsttsudds återkomst!
Tänk på lördagskvällen runt kl 23 när man är lite smålullig!

Jag dömde ju Karlskrona i både ettan och tvåan och man blir impad utav deras resa, men som sagt de har inga egna produkter i laget och juniorsidan är inte så stark. Men jag hoppas fan de vinner ikväll..
Vi behöver lite nytt blod i SHL!

Knylan: Ja, jag börjar bli orolig vad gäller arenaförsäljningen...

0-1 i Karlskrona efter en period. Matchen följs med visst intresse...

Eller, ska man vara ärlig så är väl försäljningen av arenan allra mest intressant. Inte ett knyst verkar ha läckt ut.

Kongo: Jag hoppas för allt i världen att Jonathan Dahlén blir kvar i organisationen även om pappa Ulf väljer att hoppa på jobbet i DIF som det snackas om. Han har väl redan bytt såväl klubb och stad som gymnasieskola nu på mindre än ett år så vi får hoppas att de känner att han kan få bra förutsättningar för att fortsätta ta stora steg i TIK. Det var säkert ingen nackdel heller att Roger (har han inget smeknamn? Roppa?) blir kvar som huvudtränare.

Det jag är allra mest spänd på just nu är hur Nubben (och Tarvis) tänker kring målvakterna?

Knylan: Just det du skriver i stycke två är ruggigt viktigt!

För övrigt har TIK sedan 2003 haft ett genomsnittligt kommunalt anläggningsstöd på 4,4 mkr, vilket är lågt. Ett närliggande exempel är Gärdehallen som är minst lika mycket och sannolikt betydligt mer kommunalt subventionerat.

Jag skulle behöva fler exempel på ishockeyanläggningar liknande Eon Arena, dvs A-hall och ungdomshall i ett komplex. Vart finns det?

Redigerad kommentar

Så man är en göbbsjuk göbbhäst? Det vet jag inte om man riktigt ställer upp på. Fan heller! Här snackar vi en modern 21st century man.

SMÅLAND:

"Kosse" är ett praktexemplar. Liksom många andra kvinnliga idrottare. Jag gillar t ex Schelin också. Kan sitta och starrbliga på dessa skönheter när de visas i TV-rutan.

Ispåse innanför brallan... Det var aldrig så att isen smälte och lämnade en mystisk våt fläck där framme? Kanske mindre bra för trovärdigheten i så fall. : )

Nattsudd hette programmet, kom jag just på. Med rökande, krökande, snackande och diverse musikvideor m m. Kanon! Vad har Let´s Dance att sätta upp mot detta? Nada.

Karlskrona, ja. Det var inte länge sedan de spelade i ettan. Man har väl aldrig riktigt tagit dem på fullaste allvar. Förrän nu vill säga. Snacka om att kunna glida omkring och vara helt befriade från favoritskap! VIK borde antagligen ha vunnit senast, sett till vad jag läste om skottstatistik o dyl. Men nu har vi det där, svart på vitt: KHK är en (1!) futtig match från SHL.

Jag bryter in här i något gubbsjukt höhöhö-maraton och konstaterar att Modo, föga förvånande med tanke på testspelet under säsongen, är sugna på Ludvig Nilsson. Jag kan egentligen tycka att han borde köra en säsong till i HA och jobba upp någon jämnhet men det är nog inte som producerande spelare han har sin största framtid ändå.

Trist, men det kan säkert bli tal om lite utlåning. Sen ska vi komma ihåg att vi blir mer och mer attraktiva för unga talanger ju fler som slussas vidare uppåt i systemet via en-två säsonger hos oss. Återstår dock att se om det kan bli tal om det för någon fler från årets lag, jag är skeptisk.

DJ Hemp:

Ja bara utsikten från läktaren när de åker omkring där får ju tälten att resa..

Ja Kosse..fick lägga en ispåse innanför byxan när jag dömde henne så att det inte syntes att...

Ja Björn och Svante är mina förebilder. Vad har dagens ungdom för förebilder? Farmen..Big Brother..Paradise Hotell?
Plasttuttar och insprutade läppar och ligga runt och supa skallen i bitar och vara ovän med alla...
När Svante och Björn de kröka och röka lugnt och körde lite videor i dimman och det var skönt!

Ikväll får vi ett nytt SHL lag..Karlskrona. .Stort Grattis i förskott..Champagnen ligger på kylning :-)

« · 1670510 · »