1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610482 inlägg · 6214 ämnen
« · 1674568 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Patrik Källstr: Jag byter gärna Västervik mot sportklubben..

Ångermanlands stolthet verkar göra medvurst av bleka märren. Trodde det skulle vara jämnare faktiskt.

I slutändan blir de dessa fyra lag som går upp, min känsla iaf:

AIK

Södertälje

Tingsryd

Pantern

Sundsvall Hockey spelar 5 mot 3 och istället för att ge sig chans att spela om poäng släpper man in 2-0. Nej, det blir nog svårt det där.

Pantern gör 2-0 i 3 mot 5 :O

jå1:

Inte när de gäller Skövde iaf. Såg Skövde möta Pantern i allettan, Pantern vann med 2-1. Skövde kunde likagärna tagit poäng i den matchen. Skövde vann hemma mot Västervik och var otroligt nära i andra matcher. Nu i Play Off efteråt så märker man ju att lag som Tingsryd och Västervik är tyngre än typ Sundsvall, Piteå, Hudiksvall och Huddinge.

Varför vet jag inte.

Patrik Källstr: Verkar oftast vara så att södra lagen är bättre. Hard de högre spelarbudget?

1-0

Dom södra lagen klart bättre. Tror Skövde hade varit likvärdiga med Sundsvall faktiskt.

157620: 31-8 i skott till Pantern, Sundsvall verkar köra hårt offensivt

Snart 2 perioder i kattmötet. Fortfarande 0-0

Sv: U18
Jockz: Ja, två perioder.

157620:
Han verkar intressant j18s målvakt Victor Öjdal, visst var det han som stod i vänskapsmatchen mot bobcats?

SMÅLAND: 3-0 blev det till slut. Sammanlagt 8-0, imponerande.I kvarten kommer vi att bli valda av antingen Brynäs, Leksand, Frölunda eller AIK.

Sv: Silly season 15/16
söder över: Dat var just bära en kedja hans stora fördel satt i, att läsa och styra spelet var var hans triumfkort. Han låg steget före och höjde sina medspelare till underverk. 

2-0 mot Perras fd pöjkar :-)

Match pågår.

Anonymous: han som enskild spelare bär kanske inte episk direkt men ihop med pärrssinen o pyrret blev han en notorisk framspelare och ett ständigt offensivt hot...

Den kedjan var helt outstanding. Topp tre i elitserien vid sin tid!

jå1: Här har vi en till som verkar trivas bra där han är. En av mina absoluta favoriter och en episk timråkedja.

hubbenorlen: Håller med. Kul att han verkar trivas trots den turbulenta säsongen.

Knylan: Jens Westin är en SHL-back i mina ögon. Och brorsan är ett fynd som jag tror kan bli ännu bättre nästa säsong. Båda spelar enkelt och rejält och jag vill väldigt gärna ha kvar båda.

T T: Det är en självklarhet att försöka behålla både honom och Jens som jag ser det. Bra grundstenar, båda två. Även om Jens tappade all produktion denna säsong. Har alltid känt en vördnad inför backar som behandlar offensiven som piss. Att alltid byta när pucken går över röda i offensiv riktning, respekt i min värld.

Plankat från Mittmedia:

Han var en av Timrå IK:s främsta målskyttar den gångna säsongen.

Nu är John Westin muntligt överens med klubben om en kontraktsförlängning.

Inför den gångna säsongen värvades John Westin till Timrå IK från Sundsvall Hockey.

Under debutsäsongen i TIK stod han för tio mål och elva assists och var därmed femma i den interna poängligan.

Nu räknar forwarden med att stanna i klubben.

– Jag har fått ett kontraktsförslag från "Nubben" (Kent Norberg, sportchef) och gått med på förslaget, det är lite finjusteringar kvar bara, säger Westin och fortsätter:

– Jag trivs jättebra i Timrå så det känns väldigt bra att stanna ett år till.

Vad säger du om din egen säsong?

– På det stora hela är jag nöjd. Jag kom ju från ettan, även om jag spelat i Allsvenskan med Asplöven tidigare. Nu är det bara att jobba på i sommar innan vi går på is igen.

Är det andra klubbar som visat intresse för dig?

– Jag vet faktiskt inte, jag har inte hunnit kolla runt utan Timrå var mitt förstaval eftersom jag trivdes så bra.

SMÅLAND: surt att vi ser ut att gå miste om både svall o Modo som ev kassaflödespåfyllare i publikväg nästa år...

Hemp får förlåta men det sista Timrå ik behöver är att betala för att flytta ner en 25-30 pers med packning till Malmö två ggr till per år... Förutsatt att Leksand håller undan miffosarna asså...

Jaja spännande att följa avslutningen på det här kvalet till HA.

Hoppas man kör stenhårt framåt med j18 nu då bara! Det är juh framtiden vi pratar om!

Tack för underhållningen i år till J-20 med! Bra jobbat!

Sputnik:
Jag såg att min vän på fasebook Fredde Asplund gjorde 3-1 målet..
Lärt känna lite folk där när man dömt :-)

Finns nog många guldkorn som nubben kan titta på.
Men jag tror att det inte finns ekonomiskt utrymme i dagsläget för han att åka riket runt och scouta.

Du får filma lite under matcherna och skicka materialet till Nubbens mail..
Billigt och bra!

Sputnik: tror/känns som spelarna i ssk inte bryr sig ett skit, de kommer ändå få nya jobb hur det än slutar

SMÅLAND: var i västervik och såg kissekatterna från skåne åka på däng. Spelare i västervik som man gillar
Dan pettersson, joakim hedblad(Dock skadebenägen) gillar jag. Har sett västervik på tok för lite dock för att ge djupare analys. Tjänstefel om Nubben inte kollar in de här kvalmatcherna och letar guldkorn ifrån div 1.

jå1: Tyvärr lirar endel gamla avdankade spelare med många meriter i laget, men likt Södertälje så undrar man om de har motivationen? Det kommer iallafall att bli spännande hela vägen ut..

Och Västerås håller på att tappa andra chansen till SHL..

Lilla Tingsryd slog miljonsatsande och SHLsatsande SSK..
I Södertälje!

SMÅLAND: Jag tror Sundsvall bommar.

Nio sekunder. Suddenrekord i Göteborg?

jå1: Ja..men som sagt det är fyra platser och det verkar väldigt jämnt. Bara AIK som rusar iväg lite. Annars känns det helt öppet, men SSK tror jag ramlar ur och fiaskot är fulländat!

SMÅLAND: Blir tufft för katterna att ta sig upp ser det ut som

jå1: SSK-TAIF 3-4..

Sputnik: Jag skrev det hela med viss ironi faktiskt. Endel var allvar, men..
Det är ju diskussionerna som jag ha fram i de olika ämnena som finns här..
De får gärna handla om räddning och Arena och spelare och det som berör mig om hjärtat..Timrå IK.
Men jag vill också ha möjlighet att diskutera annat som inte berör det också, men det är ju inte alla som accepterar det och det tycker inte jag är kul.

Sv: U20
5-3 Modo nu, vi är för små.

jå1:
Ja det är inte klokt, men jag är inte förvånad och Rögle ångar på men det hade jag på känn.
Bobbarna ligger under och Västervik har Pantrarna på rygg.
Spännande i Göteborg!

SMÅLAND: Går tungt för SSK..

Knylan: Jaså, jag ser inte matchen. Jag förlitar mig på swehockey.

Hälge: Lyckas man vinna detta så är det en bragd av stora mått, vi har knappt rört pucken under första halvan av andra perioden. Modo är ruskigt tunga. Fortsatt ledning dock, 2-3.

Redigerad kommentar

SMÅLAND: Äh det heter ju inte silly season för inte.
Hälften i rykten och dylikt brukar väl va sant. Drömma är väl inte helt fel heller;)
Sen kan jag hålla med om att det viktigaste för en timråsupporter just nu borde vara arenafrågan. Fast å andra sidan känns det ju lika onödigt att sitta och spekulera i arenafrågan då vi inte vet ett skvatt om det heller. Den som lever får se helt enkelt:)

Herminator: tror faktiskt det var nubben om jag inte minns fel.

Tänk att för 15 år sedan dömde man hockey i Div 1 med Pehr Classon som jag då hade mig på linjen!
Nu sitter man och ser han döma på tvn ikväll :-)

Knylan: Såg det. Sparas väl till J18 - matchen kan tänkas.

Skönt med effektiviteten då den saknades lite i hemmamatchen.

Hälge: Ingen Elias Pettersson med iaf. 1-3 efter en period. Med föregående match i färskt närminne så ska vi ICKE ta ut något i förskott. Man har varit väldigt effektiva i första i alla fall.

Returen pågår.

Jag vill inte vara elak, men innan vi kan spekulera i spelare och
dylikt så ska en skatteskuld på 758 399 betalas och en Arena ska säljas. Sen kan vi börja titta på lagbygget. Vi har nedskärningar som väntar och en spelarbudget som vi inte vet hur mycket den är?

Sputnik: Var det Linkan som valde bort Oscar?

Sputnik: Han sumpade ett friläge mot Modo i avgörande kvarten när modo klackade in den... Men you got to love him! Jag skulle gärna ta tillbaka både honom och Axelsson.

« · 1674568 · »