Haha vad är detta. Vad håller sekretariatet i Gärde på med förresten? Enligt statsen leder Sundsvall skotten med 12-2, eller har vi skjutit utanför varenda chans?
"Smart" av Åkerlund som ledde till deras fem mot trea. Ejdsell har väl missat en sisådär tolv lägen bara han.
Sjukt. Vankar av och an på bakgården. Iklädd rött och vitt. Smuttar på min byxvarma Explorer. Observera att jag häller över drycken från dagens jävla moderna fjantflaskor, till en orginalflaska från 1986! Den klassiska kvartingen med vit pappersertikett och det stolta skeppet.
Rastlös som en sockertrimmad iller.
Hålögd och med glödande ögonrödor.
Sånger från andra våningen kommer via en knastrig LP av Jonny Cutts orkester:
Kongo: Tack för erbjudandet. Min far har reviderat ställningstagandet till "Jag går inte in i den där jävla hallen". Här pratar vi om supporterskap 75+.
Kongo: Krångligt att se mejlen. Skriv även här om ni skickat meddelande om intresse för biljetten som alltså bortskänkes. Enda kravet är att man är rödvit :)
Kostar det att parkera vid Gärdehallen? I så fall lämnar jag bilen vid Riks ost eller Citygross. Tar hellre en kvarts promenad till arenan. Det suger tillräckligt att betala 110 kr i entré till ståplats.
Då var biljetten till morgondagens derby mot Sundsvall i Gärdehov inhandlad. Beger mig mot Sundsvall och ser fram mot första derbymatchen i seriesammanhang på år och dag. Farsgubben vägrar att köpa biljett och stannar hemma. Han vill så gärna se matchen men vägrar stötta Sundsvall. Får erbjuda honom att se matchen på C sports istället medan jag står där i Timråklacken och hejar fram de rödvita krigarna som i gamla dagar.
Viktig match mot jumbon i serien. Känns som en jämn tillställning med oviss utgång. Det kommer att bli jämnt men frågan om det blir lika hett på isen som på läktaren där bortasektionen som vanligt kommer att vinna klackmatchen. Timrå såg heta ur mot AIK senast. Nyckeln till vinst ligger i målvaktskampen där det krävs att Matsson gör en kanonmatch mot Åkerlund i Sundsvallskassen.
Om jag ska tippa så blir det 3-1 i bortalagets favör, sista målet inslaget i öppen kasse.
Livet som Timråsupporter ger utslag på test diagnostika som MDQ, YMRS, MADRS,( AUDIT, DUDIT.) Bipolär sjukdom har genetiska grunder men i detta fall bör en forskningsstudie undersöka om miljöfaktorer kan öka risken för personer med känslighet att utveckla denna sjukdom.
Knylan: en del killar får till det riktigt bra ihop på isen alltså!
Dahlén-Pettersson tex
Eller varför inte Niklas Anger och Bremberg! Linkan fick Anger att tillhöra de vassaste målskyttarna i Sverige ett år för att sedan vara en spelare i italienska ligan!
ST matar på just nu med livesändning från både Gärde och Timrå parallellt. Tärnlund nämnde precis att de har frågetecken på Kjærgaard. Vad säger man, "synd"?
Söderöver: Wedin har 1+4 på fyra matcher, ja. Varit poängmässigt inblandad i fem av totalt nio gjorda mål. Marklund har 2+2 under samma period. Vass duo, minst sagt.
Jämtlandsfil: Elias P gör alltså mål direkt i hemmadebuten med a-laget. Och Timrå gör FEM mål i en och samma match. När hände det senast? Inte denna säsongen i a f. Nu får man hoppas att det där var proppen ur i ketchup flaskan. Går vi för 2 siffrigt på Lördag nu? Eller kommer vi att ropa efter Jens-Rogers huvuden på ett fat på söndag morgon? Jag håller tummarna för 2 siffrigt men i sanningens namn så jublar jag lika högt om vi så bara vinner med 1-0.
JobbaPuck: Jajamän, då var vi huxflux förbi hockeylegendarerna i tabellen 😁 Och detta Ajk som mer eller mindre toppar denna serie imponerade inte på Hovet mot oss för en månad sen.
Kanske var detta början på en positiv period för laget.
Kunde inte tro att Elias P skulle visa upp detta spel första gången jag fick möjlighet att se honom. Fantastiska handleder och ögon i nacken, det där som verkligen gör skillnad. Utgjorde ett jättehot för AIK utan att behöva stånga sig blodig (de hade inget motdrag där). Stora skills :) En blivande storspelare absolut, om han får vara hel och ren (fast han mattades skapligt i tredje).
Öhrn bäst på plan ändå (tycker jag då). Snabb, stark, teknisk och agerar med stort självförtroende. Ett under om vi får behålla honom nästa år..
Och #8, när man ser matchen live så gör han många bra saker under 60 min också, grym i spel utan puck bl.a (rutiin).
AIK chanslösa i afton :)
Som fans kan vi göra EN verkligt bra sak; gå på matcherna!!
JobbaPuck: Tycker det finns en skillnad ikväll mot innan då det känns som vi fick mer sidledsförflyttning på AIKs målvakter. Plus att vi alltid hade en kille på kasse. Elias Pettersson magisk, övertygad om att det ringt om de fått tiden i fem mot tre. Det enda negativa från kvällen är kapten Hallin. Skulle han ens platsa om han inte varit Hallin?
I övrigt såg det ut ungefär som vanligt och det är det som gjort så ont i höst. Vi är med, har t o m ett litet övertag spelmässigt, men alltså med den lilla pikanta detaljen att vi är rejäla i avsluten.
Det där har gnagt länge i huvudet, pumpen och märgen. Vi gör liksom inga bottenlagsmatcher, likt Sönnsvall igår, och då har det varit jävligt svårt att acceptera läget. Att förlora med 5-0 och varit fullständigt över tar man ju alla dagar i veckan framför 1-2, 2-3, etc...
Mycket skönt att Berglund får utdelning och det mot "rätt" lag för hans del. Kan tro att ett ton loserok släppte från hans axlar nu. Sen Elias Pettersson - vilken lirare!
Nu sopar vi matten med äcklen på lördag. Bara det att de ska köra 90-tals retro med übertönten Mats Edström i huvudrollen gör att man hoppas på rejält med smisk på deras redan blåa arslen.
EXPLORERSMÅLAND: Hej alla, övriga också. Nöjd jag är med matchen, kanske den bästa "so far" i hemmaborgen men jag ber om ursäkt för vårt filmande av andra perioden. Av olika orsaker hade vi i filmteamet en dålig dag på jobbet. Vi växlade kameramän i "skarpt läge" vilket inte borde ha skett. Kommer inte ett upprepas, så än en gång, vi/jag gör en pudel och hoppas att ni, kunderna, har förståelse.
fermo: Det finns kapacitet i detta unga gäng. Ge dom tid och klättringen kommer. Ikväll var det ketchupeffekt. Nu laddar vi om till derbyt på lördag då vi flår Sönnsvall. Ikväll slog vi fjollträsk o jag är så glad. Det är sådana här kvällar som det är extra skönt att veta att man inte behöver gå upp imorgon utan att man kan fira segern hela natten lång. Fast det har man ju redan gjort sedan i lördags när vi slog Dansken :-)
"Smart" av Åkerlund som ledde till deras fem mot trea. Ejdsell har väl missat en sisådär tolv lägen bara han.