1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580660 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2015-11-19

1711508 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JanneH: För min del får Elias gärna göra hat-tric i morgon.
KROSSA SÖNNSVALL!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Herminator: fan jag måste ha varit helt lost av glädjeyra
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Eller vad säger Kreüknackaren? Fanns en kul text om det någonstans. Om Jörgen Grundströms arga mustasch när K. avvisades från isstadion.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Knylan: jävla Kreü!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
El Maco: Haha, jag håller med. Tänk när TV kommer på besök också! Som på länken. Vilken jävla grej det var, TIK i rörligt, på riksteve!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Har 90-talskänsla! Blir glad när jag ser Timrå i riksmedia. www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/timra/article21796753.ab
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JanneH: Jo, fast Elias hemmadebut var ju mot Tingsryd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Jämtlandsfil: Elias P gör alltså mål direkt i hemmadebuten med a-laget. Och Timrå gör FEM mål i en och samma match. När hände det senast? Inte denna säsongen i a f. Nu får man hoppas att det där var proppen ur i ketchup flaskan.
Går vi för 2 siffrigt på Lördag nu? Eller kommer vi att ropa efter Jens-Rogers huvuden på ett fat på söndag morgon? Jag håller tummarna för 2 siffrigt men i sanningens namn så jublar jag lika högt om vi så bara vinner med 1-0.

TRE POÄNG... de två skönaste orden som finns!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JobbaPuck: Jajamän, då var vi huxflux förbi hockeylegendarerna i tabellen 😁
Och detta Ajk som mer eller mindre toppar denna serie imponerade inte på Hovet mot oss för en månad sen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JobbaPuck: ja alltså Hallin var riktigt usel idag. Tyvärr...

Har för mig att han själv under en större intervju själv tog upp att han ville jämna ut sina insatser under säsongen...

Det går inte superbra i år men han är nyttig och kan så mycket bättre än vad han visar just nu.

Jag hoppas att ingen hetare spelare behöver stå tillbaka pga Hallin just nu bara.

Efter jul kommer han tillbaka och leder vägen ska ni se!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Kanske var detta början på en positiv period för laget.

Kunde inte tro att Elias P skulle visa upp detta spel första gången jag fick möjlighet att se honom. Fantastiska handleder och ögon i nacken, det där som verkligen gör skillnad. Utgjorde ett jättehot för AIK utan att behöva stånga sig blodig (de hade inget motdrag där). Stora skills :)
En blivande storspelare absolut, om han får vara hel och ren (fast han mattades skapligt i tredje).

Öhrn bäst på plan ändå (tycker jag då). Snabb, stark, teknisk och agerar med stort självförtroende. Ett under om vi får behålla honom nästa år..

Och #8, när man ser matchen live så gör han många bra saker under 60 min också, grym i spel utan puck bl.a (rutiin).

AIK chanslösa i afton :)

Som fans kan vi göra EN verkligt bra sak; gå på matcherna!!

Krossa Sönnsvall!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
hondaxr400: ja det var en bra sändning ikväll! Jag missade AIKs mål där i andra...

Fast i mina ögon kvittar deras baljor då dom i grunden ändå alltid är fula...

Härligt med lite tränar röster inför matchen med!

Smolket i bägaren för min del var att jag tappade sändningen när 2,5 min återstod av matchen...
Missade baljan i öppen kasse...

Felet låg antagligen här hos mig men sjukt irriterande att följa nästan hela matchen bara för att missa slutet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
El Maco: Du är heller inte lagkapten i ett allsvenskt ishockeylag.

Det gör ont att skriva så som jag gör, men faktum är att det ser ut som om tiden såväl kommit ikapp, som gått förbi vår kapten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JobbaPuck: och vad är det för fel med det? Jag är 42 och platsar inte ens i rinkbandykorpen med jobbet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Frella: Ja nog var vi allt hungrigare, förutom då Hallin som du nämner. Fullkomligt oduglig faktiskt. Ser ut att vara 45 och redo för rinkbandykorp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
JobbaPuck: Tycker det finns en skillnad ikväll mot innan då det känns som vi fick mer sidledsförflyttning på AIKs målvakter. Plus att vi alltid hade en kille på kasse. Elias Pettersson magisk, övertygad om att det ringt om de fått tiden i fem mot tre. Det enda negativa från kvällen är kapten Hallin. Skulle han ens platsa om han inte varit Hallin?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Ett ord som sammanfattar matchen: Effektivitet.

I övrigt såg det ut ungefär som vanligt och det är det som gjort så ont i höst. Vi är med, har t o m ett litet övertag spelmässigt, men alltså med den lilla pikanta detaljen att vi är rejäla i avsluten.

Det där har gnagt länge i huvudet, pumpen och märgen. Vi gör liksom inga bottenlagsmatcher, likt Sönnsvall igår, och då har det varit jävligt svårt att acceptera läget. Att förlora med 5-0 och varit fullständigt över tar man ju alla dagar i veckan framför 1-2, 2-3, etc...

Mycket skönt att Berglund får utdelning och det mot "rätt" lag för hans del. Kan tro att ett ton loserok släppte från hans axlar nu. Sen Elias Pettersson - vilken lirare!

Nu sopar vi matten med äcklen på lördag. Bara det att de ska köra 90-tals retro med übertönten Mats Edström i huvudrollen gör att man hoppas på rejält med smisk på deras redan blåa arslen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
SMÅLAND: Hej alla, övriga också.
Nöjd jag är med matchen, kanske den bästa "so far" i hemmaborgen men jag ber om ursäkt för vårt filmande av andra perioden. Av olika orsaker hade vi i filmteamet en dålig dag på jobbet. Vi växlade kameramän i "skarpt läge" vilket inte borde ha skett. Kommer inte ett upprepas, så än en gång, vi/jag gör en pudel och hoppas att ni, kunderna, har förståelse.

Karl B.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
fermo:
Det finns kapacitet i detta unga gäng.
Ge dom tid och klättringen kommer.
Ikväll var det ketchupeffekt.
Nu laddar vi om till derbyt på lördag då vi flår Sönnsvall.
Ikväll slog vi fjollträsk o jag är så glad.
Det är sådana här kvällar som det är extra skönt att veta att man inte behöver gå upp imorgon utan att man kan fira segern hela natten lång.
Fast det har man ju redan gjort sedan i lördags när vi slog Dansken :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Så jävla enkelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Kakbit! Det här var en synnerligen gedigen insats! Äntligen lite variation i offensiven, med folk som sökte sig mot slottet. Ljuvligt att beskåda!

Fanimej om inte hockey är en rätt underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 5-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Lekstuga!! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
SMÅLAND: Ja idag är det riktig Timråhockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Ikväll rinner det lätt strupen!
Håll i detta nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Många tidigare fel som är rätt i afton! En hel del ögongnugg - inte minst lill-challes rökare i slutet.
Grymt najs att se! Precis så här ska man agera på hemmaplan, då kommer såväl resultat som publikum.

Men: en perre kvar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
söder över: Timrå ser väldigt bra ut när puckarna trillar rätt 👌
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 4-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Islossning för Lill challae??

Han är rightare va?

Det small snabbt där!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Knylan: det ser bra ut offensivt! Helt klart! Det är bara för de övriga att sätta klubban i isen och sikta högt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Men, vad är det man säger? Vad vore en jävulskt fin 3-1:a om vi inte går bort oss direkt efter? Fantastiskt hockeygäng detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Hahaha! Vilket jävla klassmål! 1+1 på Elias då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Brynis med! Härligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Kul att se att "the next one" har börjat leverera. Ikväll vinner vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Bra period av Timrå men onödigt med 2-1 målet. Vi faller ner i knä på Mattsson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
jå1: Bra fråga. Nu är man ju för första gången på säsongen lite sugen på PP också eftersom det säkert går att kräma ur ännu mer av duon Dahlén-Pettersson.

Ber till någon form av gud att Brynis klarade sig bra efter smällen i slutet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Bra perre av Timrå! Märkligt agerande av AIK i boxplay, men väl omhändertaget av Timrå. Grymt kul för EP:n!
Hoppas man kan fortsätta på inslagen väg i andra, och fortsätta att åka lite framför mål och inte ha sarghörnen som default.

Och domarn - våga blås!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Knylan: Vad i helvete sysslar domarn med!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Men... vad vore väl en ledning med 2-0 utan att sen släppa in 1-2 direkt och sen dra på sig ett boxplay?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 2-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
El Maco: Kul för Elias att sätta sin första kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Ja men sådärja! Berglund med säsongens första pinne och mål. Elias Pettersson med seniorkarriärens första mål, det får vi komma ihåg. Notera det kliniska avslutet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Webmaster:
Ja ja, en god början är en bra start. :)
Tänk att vi om 10 år kommer att komma ihåg Petterssons första mål i A-lagströjan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Webmaster: Emil räddar Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2015-11-19
Timrå IK - AIK 1-0
Kommentera

Timrå IK - AIK 2015-11-19
Ja vad tror ni?
Alla chanser finns till poäng.
Jag är i ladan, kom du å..
Hoppas at få se Elias Pettersson för första gången, och han får mer än gärna måldebutera i morgon.
Hur har han sett ut i de matcher han spelat med a-laget?
Kommentera

1711508 · »