1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607934 inlägg · 6214 ämnen
« · 1717768 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Silly Season 2016/2017
Kan Nubben locka åt sig Linus Söderström med löfte om att verkligen satsa på honom?

Han har utgående kontrakt men borde väl ha något år kvar innan det är dags att dra över pölen va?

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Löven värvade ju Kelsey Tessier som blev fimpad av Rögle men tidigare säsonger gått starkt i allsvenskan. För mig okänt varför men han är inte med idag. Gör ju inget.

El Maco: Johan Persson + Reidar + Axie = dubbla Shl spelare...

Matematik enligt kvällstidningarnas standard....

T T: Så ligger det nog till. Per 'Corleone' Svartvadet har väl ett ekonomiskt punggrepp på Nubben beroende på Timrås ekonomi och handel med Modo under denna mörka tid.

Hälge: ibland är det inte lätt. I Aftonbladet har Johan Persson blivit yngre också.

EXPLORERSMÅLAND: Matchen spelas kl. 16:00.

Sv: Apropå nånting...
sargad:

De vill ge rabben chansen att få tillbaka sitt självförtroende. Jag tror ingen utav våra burväktare är sjuka eller nått.
Det helt enkelt var dags att förnya lite utifrån!

El Maco:

Vi ger väl Radar chansen imojjon!
Jag tänker inte se eländet iallafall. Jag har sitt tre matcher nu och det har gått åt skogen helt enkelt!

Ett tips: Blanda inte rött och vitt.
Jag gjorde det på New Years Eve...
Tog två dar innan huvudet var tebaks!

När jag slår på text-tvn imorgon kväll vill
jag se en vinst så jag nångång kan slå av
halsen på champagneuslingen och fira en seger!

O varför spelas matchen kl 13 en vanlig söndag?

El Maco: det är väl Thailand stund såhär års för linkan va?

Jag tror det kan vara bra med nån eller några matcher med Reidar i mål. Han gjorde mycket nytta åt oss ifjol.

Att han är sämst i SHL är juh trist men det säger ganska lite. Modo är ju allmänt kassa och deras försvarspel har väl varit det i särklass sämsta iår speciellt i inledningen?

Ska bli intressant att se vad som händer med honom i mål imorgon...

Jag hoppas mer på att Axie blivit mer vän med pucken och att han kan spela lite rakare och få några avslut.

Om han blir lite kaxigare kommer han vara en topp lirare i ha..

Siren ska ta för sig mer med! Som mot hästen i Norrköping! Utmana lite mer och ta för sig!!

Jåkkinen: ja, jag har inte panik att ändra på målvaktssidan. Hade varit kul att se matchen Mattsson Lindskoug också. Den senare har väl varit mänsklig i år. Men lite intressant att inte bobbarna som har knutit en slips i ribban sedan Åke gick sönder får låna. Delvis kanske för att just modos J20-kille är slipsen... Eller så svarade inte Linkan när Modo ringde runt för att han är ute och skottar månssons uppfart.

El Maco: Japp. Men som sagt, senaste matchen föll vi inte på målvakten. Produceras det framåt imorrn så vinner vi!

Jåkkinen: hellre Reidar med oss mot Löven än med bobbarna mot oss.

T T: Med tanke på att Modo lånar ut spelare titt som tätt när vi behöver så känns det väl naturligt att låta Reidar stå 1 match? Det förstår nog våra keeprar med.

sargad: Tänkte samma själv. Det kanske är så att när man spelar i den här farmarserien så nobbar man gärna inte när man blir erbjuden en spelare. Då kanske man inte får frågan igen...

Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Nämen nu är det väl dags för en trea igen va?

EXPLORERSMÅLAND: Är Mattsson eller Ohre sjuk/skadad? Aningen märkligt beslut annars att ta in en målvakt som antagligen har ett rejält stukat självförtroende just nu. Vi har ju haft en positiv streak följt av 3 torskar förvisso, men det känns inte som vakterna varit akilleshälen. 0-1 senast t ex. Det var väl mer befogat att jaga ny vakt i oktober-november? Vad skickar det här gästspelet för signaler? (Är det så att min första fråga besvaras med ett Ja, så är övriga inlägget obsolete :-)

Jag hoppas att det går bra när vi tar in SHLs sämsta målvakt för tillfället!

Rip Kirby: läste det på twitter före den artikeln. twitter är världens skvaller ställe egentligen. man skulle kunna läsa om sin egen begravning på twitter...

Hälge: Tack.

palleparling: Källa?

Reideborn lånas in mot Björklöven!!!

Sv: Gott Nytt År
Känner på mig att det är ett bra år!

EXPLORERSMÅLAND: Gott Nytt År alla TIK-fans. Where ever you are!

Gott Nytt önskar Drinko o jag er alla!
Ses i en lada nära dig nästa år :-)

Jämtlandsfil: Gott rött år!

Frella: Frölunda går ju som tåget i SHL, bättre han spelar sig i form hos oss!

Såg att Montén väntas ta över J20-landslaget nästa år. Oh, well.

{7566}: Räknar med att vi går på sju backar då Lindhagen är tillbaka i spel så att speca backpar låter jag vara. Räknar heller inte med Axelsson mer än nästa match mot Löven.

Kedjor:
57-23-93
10-26-54
16-24-19
8-46-25

Extra: Berglund/Johnsson och Fernholm. Egentligen tycker jag kapten Mållgan mest duger till att lämna tavla och matchtröja till matchvärden, men tillsammans med PP formation 2 är det dom som har mest förbättringspotential under det nya året.

El Maco:
Kunde inte sagt det bättre själv. Sakta men säkert börjar vi bli lite stadigare på hand. The future belongs to Timrå IK!

Gott nytt år alla hängivna :)

El Maco: Kommer att bli ett sedvanligt nytt rekord för psykofarmaka bolagen detta år med mao....

Bragd-Birger: för ett år sedan önskade B-B att 2015 blir året då vi inte går i graven utan påbörjar en stillsam uppstigning ur bottensörjan.

2015 har varit ett svårt och dramatiskt år men vi lever och jag tycker det andas optimism. Vårt unga lag har visat att de utvecklas på isen och det ser bra ut underifrån. Publiksiffrorna kryper saaaaakta uppåt igen. Vi ligger bättre till i tabellen än för ett år sedan.

Framförallt är vi inte på randen till konkurs. Vi har fortfarande en dyr arenalösning men är inte strypta av den till döds.

Jag tror på 2016. Hoppas på ett roligt rödvitt år för alla runt laget och oss som tittar på. Gott nytt år!

Mitt lag med alla tillgängliga

66 Mattsson (60 Ohre)

93 Marklund - 23 Boyce - 57 Wedin
2 Westin - 55 Bohman

54 Dahlèn - 26 Pettersson - 10 Persson
33 Bryhnisveen - 28 Lindhagen

6 Axelsson - 24 Molinder - 8 Hallin
9 Strömberg - 4 Nilsson

25 Westin - 19 Öhrn - 16 Sirèn

Extra: 27 Tikkinen, 21 Johnsson

Läktaren: 17 Fernholm, 22 Berglund, 46 Johansson

Lånas ut: 3 Lander, 44 Brändström

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-12-29
Man ska inte missa chansen att vara en dysterkvist. Tre raka förluster och lagen i kön vinner. Nyss tyckte jag Asplöven och Pantern var på väg åt ett annat håll. Nu är Pantern förbi oss igen på målskillnad. Viktigt, viktigt med poäng mot Löven.

El Maco: nja jo kanske lite.... Det felar väl lite i organisation... Dom har fler motionscyklar...

...så blir han kvar ett tag till.

Söderöver: okej? Och vi är inte Montreal Canadiens?

El Maco: ja alltid...

Vad är NHL lixom...

I Hockeyallsvenskan spelar de riktigt bra målvakterna...

Jag skulle sträcka mig till att vi har mött bra målvakter men inte omöjliga... Vi skjuter rätt många kassa skott med... Mjuka och hårda skott i magen och högt över samt ofta efter en stunds fipplande så målvaktsoraklen garanterat hunnit placera sig rätt...

Utöver det så har vi dåligt med folk som söker returer. Vi har folk på mål ja men de står oftast ganska stilla och hårt uppvaktade vi saknar sådana spelare som söker sig i när skottet precis slagits. En sådan som kan slå in returer utan att ha en motståndare som ryggsäck/midjeväska...

El Maco: Det känns nästan alltid som att det är Timrå vs målvakt. Mot hästen, mot boobs, mot Taif osv. Vi måste ju ha en förmåga att göra målvakterna vi möter bättre!? Ett fungerande PäPä och målskytte på normalnivå så skulle Timrå våldta många lag i denna serie..

Söderöver: vi har väl spelat rätt bra men mött stekheta målvakter

Bragd-Birger: ja statistik är statistik...

Men alltså vi en viss gräns övergår statistiken till ett faktum och i det här fallet ett tydligt sådant.

Jag mår alltid dåligt av dessa uppehåll även de små som infaller titt som tätt under serielunken med.

Det är något som sitter i väggarna hos oss att göra dåliga uppstarter.

Jag fattar inte vad det handlar om riktigt men jag misstänker att det handlar om lite odisciplinerade inför uppgiften...

Viljan finns garanterat!

Det behövs något nytt iaf man behöver bryta den förbannade trenden! Det kostar mer än bobbtorskarna att inte fungera när det behövs efter uppehåll...

En inkörningsperiod om 3-4 matcher efter uppehållen är inte ok...

Riktigt petiga och noggranna pass för att sätta ribban?
Dåliga passningar var det ingen brist på igår mot gnägget...

Bragd-Birger: Det var en analys det. Ett annat mönster som följt oss senaste 4-5 säsongerna är att de gånger vi precis är på väg att få upp trynet över vattenytan är där en 8-armad bläckfisk och suger oss tillbaka till bottendyn. Där har vi 2 mönster som vi på något sätt måste bryta förr eller senare. För en lekman som undertecknad känns det väldigt mycket som något mentalt.

Deprimerande men synnerligen väntad förlust igår. Timrå är aldrig bra mot hest, men den största anledningen är nog faktumet att det varit uppehåll. Roade mig med att kolla genom resultaten de tre första omgångarna efter ett uppehåll denna + förra säsongen. Hyfsat jobbig statistik.

Förra säsongen: Timrå inledde stilenligt, och poängskörden efter de tre första omgångarna var således 1, 0, 0. Sen ångade man på i hyfsad stil till novemberuppehållet. Därefter: 0, 0, 0.
December och julmys följdes upp med: 0, 1, 0.
Sen, februariuppehåll och - lidnersk knäpp! Tre påföljande omgångar: 3, 3, 3!

Come 2015/16. Ja, där vi har vi nuffrorna i alltför färskt minne.
Starten: 0, 0, 2.
Novemberuppehåll: 0, 0, 0.
Och nu efter stärkande julledighet: 0, 0, ?.

Undantar vi det som onekligen ser ut som ett undantag, dvs februariuppehållet i fjol, får vi summa summarum impregnerande 4 poäng på 17 matcher. Mäktigt!

Nu är statistik statistik och allt det där, men...nog känns det som att det finns något att fila på under matchledigheterna. Det ser ju likadant ut varje gång man startar upp: segt, kladdigt, fladdrigt. Hur fan tränar/preppar man ijenklien?

Känns detta? Bara undrar, känns detta som en sketen dålig fångst på makrill, svär man som en kubik pappersmassa åkt rakt ner i havet, är man helt sjukt förbannad? Hade jag varit hockeyspelare i Timrå så hade jag varit helt jävla ursinnig, allt kunde dra åt helvete. Nästa match kommer utloppet, pucken ska in, vi ska upp.

Modano:

Känner mig fortfarande våldtagen men..

Nu luktar jag gott iaf.

Nu när jag är lite lugnare så måste jag ändå säga att det där skadeskjutna hästersarna gjorde en jävla fin borta match! Dom jobbade hårt och uppoffrande för sina 3 poäng.

Vi var inte helt kassa heller. Det var ändå ett par puckar i ribban o stolpen osv...

Marginalerna har Timrå ik sällan med sig iår.
Dom måste kämpa hårt även för dom...

Jag hoppas att någon av de tre tränarna som finns i båset kan sätta sig och gå igenom video från våra vinstmatcher innan jul och visa spelarna vad som skiljer under våra torskar nu.

Som du säger så tappar vi dueller framför båda målen även om målet idag var på en kontring...

Axie var rätt rostig ikväll men jag ger honom gärna några matcher till innan jag dömer honom.
vi var hungrigare och rakare när vi van matcher. Nu känns som om vi inte är synkade längre. Pucken kommer oftast inte till den spelare som hittat en fri yta i bra läge utan det blir ofta att pucken går den kortaste vägen vilket vanligen innebär att en redan uppvaktad spelare får den och måste stressa den vidare...

Annars känns backarna inte så bra nu heller. Inte ens Bryniz känns het. Massor av felbeslut och svåra lösningar när man ska ta sig ur egen zon.

Anfallsspelet är nästan obefintligt med snudd på ingen rörelse och ständiga felbeslut när man har läget att stöta tillbaka puckar och behålla trycket i anfallszon.

Nä jag vet inte men jag hoppas att man visar killarna delar som fungerade när vi vann matcher.

Och till Axie: bra fart! Men... Klubban i isen och redo när du finns i motståndar slottet! Skjut för fan! Handledare kan man aldrig få för många av!

Jaja kämpa på!

Intressant drag där på slutet. Att plocka målisen...och en utespelare.

Sv: AllEttan
Johan J: orkar inte lägga energi på mitt kära timrå ikväll då man kommit hem sent och får läsa att de förlorar igen mot ett hårt decimerat
Ponny HC, flikar istället in med Lite mer info om attacken i Västervik.

EXPLORERSMÅLAND: 5 raka segrar följs upp av 3(minst) raka torsk. Så har det sett ut stora delar av de här allsvenska säsongerna, med skillnaden att det brukar gå 5 torskar på 3 vinster.
Som anhängare är det lätt att gå bort sig i schizofrenin och så blir man stående där på ett ben och vet inte riktigt vad man ska tro... Det är svåranalyserat de här.

Jag trodde att hästens bästa spelare var på j-vm ?

El Maco:
Vi möter väl SpökLöven först!
Ska jag vara ärlig ger jag fan i att på söndag!
Jag tänk int se skiten!
Så j-a uppskrivna innan match och Hästen saknade 9 spelare...men vad hjälpte det.
Nä nu måste det bli bättring efter nyår annars kan det bli en dyster vår!

« · 1717768 · »