1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03

1717863 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: Kanske väl dramatisk men med senaste omgångarnas resultat så har vi tappat häng på topp sex. Nu slåss vi egentligen bara om plats 7-8 där jag tror den ena är Leksands. Skulle tro att den sista platsen står mellan oss, Mora och Löven. Almtuna lär väl sälja bort sin plats i slutet av serien i år igen. Förlorarmentaliteten verkar dock svår att tvätta bort så en 9-10 plats känns väl som en given placering för oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: nja. Ser det inte lika svart. Vi har slussat 2,5 spelare till elitserien sedan förra året och ändå ligger vi väsentligt bättre till än motsvarande tid förra året. Vi är bättre i mål och har större bredd. Jag är lika besviken som alla andra att vi torskat fyra raka men ger inte upp allt riktigt än.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: Med ett publiksnitt 500 under budget och med ev missat play off känns det som att det inte lär hända mycket mer än att Elias och Dahlén tar ytterligare kliv. Lagbygget har väl sett likadant ut i tre års tid där endast Boyce och Wedin tagit kliv av forwards till denna säsong och Nilsson/Strömberg av backarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: Minnet är förvånansvärt kort ibland.

Matchen Timrå IK-konkursen 1-0 är säsongens viktigaste match för att inte tala om en milstolpe i klubbens historia!

Milstolpar är sånt vi minns. Laget har genom alla år gått segrande eller förlorande ur matcher. Vi har många säsonger i landets högsta serie och har fostrat massor av legender!

Den nya tidens idrott -efter bosman domen är mer penningens arena. I såna sammanhang tar såväl landsortsföreningar som storstadsföreningar risker. Många gånger med förödande konsekvenser och trolleri.

Den ivrige pessimisten skriker rakt ut att vi inte kan leva på gamla lagrar. Men utan milstolpe och klubbens historia skulle det engagemang som väcks och finns i stugorna inte finnas. Dagens lag var nyss formstarkast i serien.
Att det går upp och ned är ju inget nytt.
Försök härda ut stormar och drabbas inte av panik.
Som sagt denna säsong handlar om överlevnad.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: Exactemente Sir El, det är lätt att glömma hur nära konkursen vi var. Självklart fick det konsekvens i lagbygget. Nu är det bara att hoppas att varje enskild spelare inser allvaret, lyfter sig i håret och ger 110% säsongen ut.
Förövrigt anser jag att Gnaget och Boobs förtjänar stryk i våra två kommande matcher!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: det här laget är också byggt med en stor jäkla kniv över strupen. Nästa år kan vi kanske erbjuda förlängningar och en och annan förstärkning med lite trygghet i ryggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: Ja, men som jag skrev till Kongo. Mönstret går igen från säsong till säsong. Nu har vi gått från seriens formstarkaste lag till Sundsvall Hockey på kort tid...och snart är det derby.

Defensiven havererade väl i samband med att Modo plockade hem Carlsson. Den balans och trygghet vi visade i egen zon då han gästspelade var det länge sedan man kände. Nu är det full panik igen och som grädde på moset kommer Fernholm in från skadelistan och sprider puckar åt höger och vänster.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Kongo: Så även jag. Men nu är det så fel det kan bli.

Det är absolut intressant, men det ger (än så länge) varken publik eller avkastning mer än ännu en plats i ingenmansland. På tre säsonger borde man sett någon form av utväxling. Samma mönster går igen från säsong till säsong. Vi är jävligt bra att ta oss samman och hitta storform när det gäller överlevnad. Så fort vi har nåt att vinna slappnar vi av och tar en formsvacka så djup att endast en överlevnadsformtopp kan rädda oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: Hur många formsvackor per säsong kan ett lag egentligen ramla ner i? Det är tammesjutton inte rimligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: Hehe, samtidigt så satt man här och var mycket tillfreds innan jul. Nubben jobbar väl ungefär 25% numera, så jag vet inte hur mycket man kan ändra på den fronten. Klart att det hade varit bättre med en heltidsanställd sportchef men de förutsättningarna finns inte i dagsläget.

Mönstret går igen, ännu en gång. Så fort vi börjar tappa i defensiven så hamnar vi den här typens svackor. Nu snittar vi tre insläppta per match under senaste tre matcherna, det är för många för det här laget. Vi har t.ex. inte släppt in fyra mål på hemmaplan sedan början av oktober.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: Just Hallin och treårskontraktet jublade väl de flesta över när det skrevs.

Jag tycker att Timrå jobbar med en bra strategi och att Nubben har en god kompetens. Förhoppningsvis ger det resultat över tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: Löven kändes väl inte som Hästen/Tingsryd direkt. Räcker ju tydligen ändå...
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
AIK kommer inte ligga på försvar på tisdag. Sedär, change of scenery
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Kongo: Lagbygge, det är fortfarande Nubbens ansvar (tyvärr) vad jag vet. Skulle inte bli förvånad om han förlänger med Hallin om han själv vill fortsätta spela. Man gnäller på Johansson, Berglund och Fernholm pga bristande offensivt passningsspel/spelförståelse men när det kommer till den delen är Hallin i särklass den värsta i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: Vad är du förvånad över? Den som tar ut laget (inkl mv) är vad jag vet RF.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: När det gäller Nubben har allt slutat förvåna. Lika slut som Hallin.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Frella: Hallin kommer absolut inte bli kvar om han inte är beredd att gå ner, låt säga, 60% i lön.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: Jag tycker vi behåller Hallin för pengarna istället. En spelare med kultstatus i föreningen som får avsluta med att publiken suckar så fort han har pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Och så kommer och slår på text-tvn och int fan fick man fira Ida hell!
Att låta en matchotränad målvakt med dåligt självförtroende få peta undan våra egna keepers!!! Och för fjärde matchen i rad är vi så uselt iineffektiva.
Det måste bli ändring nu annars blir det kval!
Fy fan.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timråit H-sand: Ja, det här laget tycks vara helt beroende av att få känna sig små och ynkliga för att kunna samla energi. Utomordentliga förutsättningar för det på tisdag, kombinerat med att AIK ändå är ett lag vi haft relativt lätt för i år. Minns det som att vi var med rejält i höstas på Hovet men att Mattsson var ihålig, sen slog vi dem med marginal hemma. Det är ju ett lag vi har stora likheter med, skillnaden är att de är bättre på varje position.

Efter matchen mot AIK hemma på försäsongen (som vi vann, det var en högkvalitativ träningsmatch överlag) kändes det som att vi skulle tampas i samma region av tabellen, sen fick de superutveckling på Strömwall med flera samt att de har två målvakter som är bättre än vår förstekeeper.

Den här säsongen kommer återigen gå till historien som en säsong vi kastar bort på att vara otillräckliga på målvaktssidan. Lätt att lasta Reideborn idag, han gör dock några riktiga idioträddningar i tredje som sedermera gör att vi får lite luft. Modo kan väl omöjligen behålla honom nästa år, eller? Inte efter det här pissåret. Ser mycket gärna att vi cashar in det lilla vi har för att få honom. Leksand lär vara på jakt efter målvakter också, men vi borde kunna ha en liten chans åtminstone.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Totalt ineffektivt i 2 hela perioder . Den andra perioden måste vara bland de sämsta jag sett angående passningar och puckkontroll . Sen från ingenstans gör man 2 mål på 5 minuter i slutet av tredje och trots detta går allting åt helvete ändå . Ja , jag börjar bli less
BJÖRKRÖVEN
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
sargad: Kanske lika bra att man är out of town på tisdag och därför missar Hovföreställningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timråit H-sand: Skrev ju det tidigare, Per 'Don' Svartvafett squizar Nubbenpung.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Bragd-Birger: "Och så undrar man varför Timrå inte lockar fler på sina hemmamatcher. Go figure, Einstein." Vem undrar detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: Det behövs förbanne mig en säck Nozinan(neuroleptika) för att nånsin få ordning det psykiska tillstånd som präglat Timrå de 40 år jag varit med och sett de.
Som sagt i konsten att hitta omöjliga vägar att lyckas förlora på är man i alla fall nummer ett!
Men av nån anledning så skulle det inte förvåna mig om man lyckas slå Råttdjävlarna på hovet på tisdag ändå...
Det är Timrå det!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Vi förtjänade inte ens den spänning det blev ändå. Jag hade fan tyckt synd om Löven om vi hade tagit alla tre poäng. Jag trodde att deras bortdömda skulle bli godkänt men vi fortsatte att ha flyt.

Det grinar emot. Kolla bara på Lövens 2-3. Det är Pettersson som ska gå på Quist men då får han en slashing rakt över benen från Lindhagen och tappar farten vilket gör att Quist får gata rakt in samtidigt som Strömberg får feeling att lägga sig på Reideborn.

Men två mål i alla fall. Jens Westins första sedan 13/14. Fantastiskt avslut, hittar den enda lilla yta som Lindskoug lämnade.

Vi var på gång där, ett tag var vi nästan uppe på plusmålskillnad. Nu är det överlevnad mot Gnaget och Sundsvall, sen ytterligare ett litet uppehåll tills vi möter Mora borta. Får hoppas på att den effekt Birger pekar på visar sig i motsatt riktning. Mycket talar för det också eftersom vi förmodligen kommer vara i ett läge där vi måste jaga för att ens få känning på playoff-strecket.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timrå - laget som aldrig upphör att hitta sätt att förlora.
Fantastiskt messpel matchen igenom. Hur petkladdigt kan det bli? Och det här med att aldrigaldrigaldrig anfalla centralt. Gah! Men det är klart, det är ju skönare att åka där det inte är några motståndare.

Sen har vi ju några backar som är mästare på snabba beslut och rejäla uppspel. Ja, jag tänker på Strömberg och Nilsson i första hand (exkluderar Fernholm, enbart p g a blodtrycksskäl). Herregud.

Och forwards är ju 'grymma' på att göra sig spelbara och komma rättvända vid uppspel också. Verklo. Dröm att vara checkande motståndare. Två forwards lyckas täcka av alla tre forwards, easy-peasy, varje gång. Och få backarna att snurra på hälarna tills någon kommer för nära, panikrensning till motståndare.

Och så undrar man varför Timrå inte lockar fler på sina hemmamatcher. Go figure, Einstein.
Till nästa säsong - gör om, gör rätt. Den här psykiska terrorn måste upphöra.

Nä, hörrni. Hockey är en jävla skitsport!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
El Maco: HAHAHAHA! Ja och jag sitter som en fågelholk framför tv:n och hjälper till i närkamperna!

Fan så störd man är!

Sjukt snyggt mål av Westin btw...
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timråit H-sand: Ja vaket att ta in SHL jätte pajas i mål ett stort jävla hån mot Mattson. Också nummer 22 46 på det heja heja heja vilka värlsspelare
Kommentera


Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
söder över: Hata hockey!

Till på tisdag för då ska jag på Hovet
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timrå IK - IF Björklöven 2-4
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Fy fan för det här alltså!

Jävla skit sport!

Piss domare

Piss försvar


Piss frw!!!


HATAR SKITEN ALLTSÅ!

Fy fan vad tråkigt det är att alltid vara för liten!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Herminator: Reideborn!!! Får ta på sig två mål! Har man nån skuld till MoDo så man måste låta han få stå?
Matsson har ju spelat upp sig och Reideborn har allt annat än en bra säsong bakom sig.
Ett hån mot Matsson. GODNATT!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Tikkinen, tackinen
Kommentera


Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timrå IK - IF Björklöven 2-3
Kommentera


Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Bragd-Birger: ...eller så skänker vi bort alla tre. Strömberg är verkligen fantastisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Tänkte precis säga det... nu fattas det bara att vi går bort oss. Och pang.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Webmaster: 2-2 och ridån är upphissad. Undrens tid är inte förbi :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
erathoo: Nu tar vi alla tre! Kom igen Timrå! Ös!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Nu blev det spännande.... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timrå IK - IF Björklöven 2-2
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Timrå IK - IF Björklöven 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
R I D Å !!!!?
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Hörru spågubben knylan, jinxa lite mer så får vi se.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Herminator: jädrar vilka mesiga avslut, när skotten är hårda så går dom utanför.
suck!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Vi kan I N T E göra mål!!!

För dåliga avslut, för många skott utanför, för småväxta forwards, vi tar oss inte in framför mål, ingen spelare som bryter mönstret, för dåligt powerplay,..
Kommentera

Sv: Timrå IK – IF Björklöven 2016-01-03
Knylan: Ja det var nog denna säsong det. Hur man kan gå ner sig så är ett mysterium. Hade ett riktigt bra läge inför dessa två hemmamatcher men man hittade ett sätt att "ställa till det"!
Riktigt synd för ett playoff hade givit lite postiva vibbar o momentum i föreningen. Men det är nog risk det är kört nu för denna säsong. Sorgligt.
Kommentera

1717863 · »