1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607280 inlägg · 6214 ämnen
« · 1729147 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sundsvall Hockey - Timrå IK 2016-02-24
El Maco: Har helt glömt Anton Axelsson. Har inte hört hans namn på flera matcher. Var tog han vägen?

Johan J: ner och upp, upp och ner, Sundsvall ser vi aldrig mer

Sitter och väntar på "Sundsvall åker ur i år". Kanske ska sätta ett par puckar först.

IF Sundsvall Hockey - Timrå IK 0-0

palleparling: känn ingen ohro

palleparling: Lugna Puckar nu...
Han var en vägg sist :-)

DET ÄR ALLTSÅ OHRE SOM STÅR!

sargad: Jag minns den matchen som igår...
Jag var på plats i Rosenlundshallen och Åge var omutlig den matchen :-)
Skål tamjefan på dej rabben :-D

sargad: äh. Vi är ooooosåååårbaaaara nu!

sargad: För övrigt ser jag att jinx-kontot övertrasserats å de grövsta av flera hockeysnackare. Hur f#@ tror man att det ska sluta då? Enda logiska är en neslig förlust.

sargad: är väl viss osäkerhet om vem som startar för oss än?

T T: Tråkigt för Åke men bra för oss. Om jag inte missminner mig brukar han "stå på huvudet" mot sina gamla lag. Höll nollan eller släppte bara en borta mot Hv nån gång då de bombade typ 50 skott mot oss.

Sv: Apropå nånting...
tjobba: plus mål hit och dit skiter jag i en sån här kväll, 3 poäng vore grymt skönt!
Sedan om det blir 1-0 eller 5-0 kan kvitta. Faktum är att jag nog nästan skulle köpa seger i OT eller straffar också om man blev erbjuden det innan match men nu går vi för 3 poäng tack!

3-1 som du tippar kan nog vara en mkt bra gissning. Du får gäääääärna ha rätt där!

Bumpar matchtråd.

Om det är utsålt ikväll är det bara 100 färre än vad vi hade mot AIK i förrgår. Kul för Bob att komma upp i såna siffror.

tjobba: Låter tryggt. Inget ont om Ohre, speciellt med tanke på hans senaste match mot Aik. Mattson har dock varit outstanding den senaste tiden och utger ett hel annat lugn till laget.

Jag hatar att behöva säga detta. Men det känns verkligen som att bobbarna kommer sätta käppar i hjulen på oss...

Sputnik: Han skulle väl vara fit for fight från och med i dag, så jag är tämligen säker på att han står i kväll.

tjobba: Nån som vet läget kring Mattson?

{7566}: Vore mumma att vinna med några mål och ha plusmarginal inför de sista 2.
Inte otänkbart att det i slutändan blir en målskillnadsaffär med tanke på hur tight det är i tabellen.
Tror verkligen att Timrå behöver första målet i kväll för att kunna få med sig tre pinnar. Jag tippar 3-1 till TIK och ser otroligt gärna att både Pantern och Vita Hästen torskar sina matcher i kväll.

Ja inte hade det förvånat mig om Åke-Lund växer ut till en "gigant" och stoppar 40-50 skott ikväll samtidigt som vi tar 0 poäng och förlorar två raka efter det. Men samtidigt så känns det helt annorlunda nu jämfört med vad det gjort tidigare.

Timråit H-sand: det vore sannerligen trevligt om vi kunde byta härförare från Hallin till Anton...

Något år till iaf kanske...

juniorkollen:
Själv ska jag hinna med Grammis!

EXPLORERSMÅLAND: Är det bara jag som väljer J18 derbyt ikväll?

Då har man slagit av hatten på flarran och ikväll ska vi klämma BOOBS!!
Nu kör vi ända i kaklet ...

Kongo: man måste ändå ge Strumpan lite cred. Det är inte alla tränare som hade klarat av att ta över ett dyngsist lag som Sundsvall och lyckats göra dem sämre.

Ser att tryckfels-Nisse smugit sin in dagens ST i Leif Strömbergs krönika. Å Strumpans vägnar kommer här en rättelse: ”Bor man i Sundsvall hejar man på Timrå och bor man i Timrå hejar man på Timrå. Så ska det vara.”

För övrigt så vill jag att Hallin passar på att göra poäng ikväll

Söderöver: Ser en hel del NHL. Lander har haft det klart tyngre denna säsong. Gjorde dock bra ifrån sig på campen i höstas. Men sen har det inte fungerat så väl.
Spelade inte i lördags mot Avalanche. Två sista matcherna var 16 resp 18 februari. Spelade ca 9 min då/match. Innan dess var det 23 januari som han spelade. Och som sagt väldigt klen poängproduktion: Endast två ass totalt på tror jag 50 matcher. Får väl se om han spelar mer med Oilers denna säsong. Men det borde det ju bli men det vill nog till att han snäppar upp då. Bör nog börja göra lte poäng eftersom det väger tungt där borta.

Ikväll pissar de på Modoliderna..

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
El Maco: Patrik Bylund kan inte ha ett jättelätt jobb känns det som utomstående. Resultatmässigt har laget stått och stampat i 3 säsonger nu. Man har varit nära playoff men inte mer än så.

Det hade nog varit lättare att sälja Timrå IK om det fanns några tecken på att man faktiskt är på väg uppåt både kortsiktigt och långsiktigt.

Nu kan den här säsongen fortfarande sluta i succé men ord jag själv hör från folk som inte är hardcore Timrå IK supportrar är inte superpositiva vad gäller underhållningsnivån. Personligen vet jag att man kan underhålla som mot AIK men nivån är inte jämn. Sedan hjälper det inte när man tappar sina bästa spelare efter varje säsong..

Någon som följer NHL och kan förklara vad fan som hänt med Landers poängproduktion?

Skapligt förra året och 2 ASS i år?

-10

Sv: Avslutningen av HockeyAllsvenskan 2015/2016
Vi behöver vinna tolv segrar till för SHL... Har råd att förlora sex.

1) Gissningsvis behöver vi gå minst 2-1 i de sista tre matcherna i allsvenskan för att ta en åttondeplats

2) Gissningsvis måste vi gå minst 4-1 i Meca för att vinna serien

3) Vi behöver vinna bäst av tre mot förloraren i AIK/TAIF. Minst 2-1 alltså

4) Vi behöver slå ut Modo i bäst av sju. Minst 4-3.

Vad säger ni? 3-5 % sannolikhet? Bättre än noll i alla fall.

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
palleparling: Lät väl på livesändningen på ST att samtliga spelare utom Oscar Johansson fanns tillgängliga imorrn..

Dundee: Modo får ju möta ett lag som spelat typ 100 avgörande matcher på ett par veckor. Slitna, skador mm. Omöjligt att ni förlorar över 7.
Klaskrona kan dock ryka mot ett hormonstinnt AIK med aggressiv klack i ryggen.

såg ni att Mattsson ej deltog på träningen idag? hoppas han befinner sig mellan stolparna imorgon iaf.

Sputnik: All in för att undvika kvalet? Sket sig dock..

El Maco: Haha ja Bobsters kan behöva all hjälp de kan få. :) sen förstår jag heller inte riktigt Asplövens tanke med de nya värvningarna, det kan ju knappast kommit som en överasknig att man inte har råd med kvalet?

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Liten uppdatering om Timråkonomin på st.nu

Mittmedias sändningar kan ju ha varierande kvalitet men sevärt inför derbyt. Kanske inte så mycket just derbyhetsande utan annat. Rekommenderar intervjun med Patrik Bylund om honom, klubben och ekonomin. Ekonomin okej men inte lysande. Tufft med likviditet men ingen katastrof eller oro. Positiv inställning från sponsorerna. Det sportsliga väldigt viktigt. Arenanamnet säljs inte i år men till nästa säsong. Typ.

Sputnik: Sen kan jag tycka det är mystiskt att de skrev kontrakt med Tikkinen med flera för en vecka sedan och behöver en miljon till nu.

Sputnik: blir väl fem lag som kvalar om två platser? Det vill säga fortfarande fyra lag från ettan men bara ett allsvenskt. En nåd att stilla bedja om för Bob

Jockz: Många lag som har det jobbigt ekonomiskt. Hur skulle ett kval se ut om ett lag hoppar av, nån som vet?

Monno: Det här med att Z hade skrivit på ett kontrakt med Modo, var detta något som bekräftades? Eller är det något som bara är plockat ur luften?

Modano: Absolut ingenting faktiskt utan det var en ren spekulation. Jag tror och hoppas Timrå tar steget iår.

Monno: Elias P blir kvar i minst 1 år til som ni sagt. han sitter på kontrakt. Naturligtvis så kommer Modo ligga bra till då om Emil är kvar. Tror dock att Frölunda och Skellefteå har intresse också.
Dahlén skulle jag inte tro hamnar i Modo när det är aktuellt. Jag har en stark känsla av att Uffe inte gillar Modo och det påverkar naturligtvis sonens beslut. Frölunda ligger nog bra till även där...

Monno: Zätakontraktet är en vandringssägen.

palleparling: Som att ett HA kontrakt hindrat någon från att gå till SHL?
Förutsatt att vi spelar SHL såklart.

Sen har jag inte sagt någonting om att EP borde lämna Timrå. Tvärtom så tycker jag han absolut ska spela iaf en säsong till i Timrå.
Dock vare sig han går skola eller inte så är nog Modo och rycker i honom.

Som Modoit tycker då jag att bästa vore ett 3års kontrakt med Modo där han är utlånad till Timrå första året. Likt vi gjort med Karlqvist i år. =)
Han är ju liten i växten också. Emil har ju utvecklats väldigt bra och det beror nog mest på att han byggt på sig lite mer muskler. Vad jag förstått har dom ganska lik spelstil med skillnaden att Elias är än mer talangfull?

Givetvis utgår mitt spekulerande i att vi spelar i SHL. Att vissa här måste fjanta sig och påpeka annat när jag försöker disskutera era framtida spelare på ett seriöst sätt får ni stå för själva. =)
Er dröm borde väl för övrigt vara att han gör en Zetterberg, skriver på för Modo men spelar upp Timrå istället och blir klubben trogen? ;)

Modano: Det var det bästa jag hört någon säga på länge...
Ut med skiten bara!

« · 1729147 · »