1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - AIK 2016-02-22

1728922 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
palleparling: Lät väl på livesändningen på ST att samtliga spelare utom Oscar Johansson fanns tillgängliga imorrn..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Dundee: Modo får ju möta ett lag som spelat typ 100 avgörande matcher på ett par veckor. Slitna, skador mm. Omöjligt att ni förlorar över 7.
Klaskrona kan dock ryka mot ett hormonstinnt AIK med aggressiv klack i ryggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
såg ni att Mattsson ej deltog på träningen idag? hoppas han befinner sig mellan stolparna imorgon iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: All in för att undvika kvalet? Sket sig dock..
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
El Maco: Haha ja Bobsters kan behöva all hjälp de kan få. :) sen förstår jag heller inte riktigt Asplövens tanke med de nya värvningarna, det kan ju knappast kommit som en överasknig att man inte har råd med kvalet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: Sen kan jag tycka det är mystiskt att de skrev kontrakt med Tikkinen med flera för en vecka sedan och behöver en miljon till nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: blir väl fem lag som kvalar om två platser? Det vill säga fortfarande fyra lag från ettan men bara ett allsvenskt. En nåd att stilla bedja om för Bob
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Jockz: Många lag som har det jobbigt ekonomiskt. Hur skulle ett kval se ut om ett lag hoppar av, nån som vet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Det här med att Z hade skrivit på ett kontrakt med Modo, var detta något som bekräftades? Eller är det något som bara är plockat ur luften?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Modano: Absolut ingenting faktiskt utan det var en ren spekulation. Jag tror och hoppas Timrå tar steget iår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Elias P blir kvar i minst 1 år til som ni sagt. han sitter på kontrakt. Naturligtvis så kommer Modo ligga bra till då om Emil är kvar. Tror dock att Frölunda och Skellefteå har intresse också.
Dahlén skulle jag inte tro hamnar i Modo när det är aktuellt. Jag har en stark känsla av att Uffe inte gillar Modo och det påverkar naturligtvis sonens beslut. Frölunda ligger nog bra till även där...
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Zätakontraktet är en vandringssägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
palleparling: Som att ett HA kontrakt hindrat någon från att gå till SHL?
Förutsatt att vi spelar SHL såklart.

Sen har jag inte sagt någonting om att EP borde lämna Timrå. Tvärtom så tycker jag han absolut ska spela iaf en säsong till i Timrå.
Dock vare sig han går skola eller inte så är nog Modo och rycker i honom.

Som Modoit tycker då jag att bästa vore ett 3års kontrakt med Modo där han är utlånad till Timrå första året. Likt vi gjort med Karlqvist i år. =)
Han är ju liten i växten också. Emil har ju utvecklats väldigt bra och det beror nog mest på att han byggt på sig lite mer muskler. Vad jag förstått har dom ganska lik spelstil med skillnaden att Elias är än mer talangfull?

Givetvis utgår mitt spekulerande i att vi spelar i SHL. Att vissa här måste fjanta sig och påpeka annat när jag försöker disskutera era framtida spelare på ett seriöst sätt får ni stå för själva. =)
Er dröm borde väl för övrigt vara att han gör en Zetterberg, skriver på för Modo men spelar upp Timrå istället och blir klubben trogen? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Modano: Det var det bästa jag hört någon säga på länge...
Ut med skiten bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Johan J: Vad är det som säger att piss modo får möta Tingsryd i ett kval vad det än blir så är det bara att hoppas skiten åker ur
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Med Elias ska du ha i åtanke att han har ett år kvar i skolan först, så det känns troligt att han kommer att vara kvar minst ett år till, sen så måste man vara realistisk också Elias ska ha en offensiv roll, eftersom att han är en offensiv spelare tror du verkligen att han redan nästa år kommer att vara en spelare för dom två första linorna i ett SHL lag?

Jag tror att han själv skulle uppskatta och gynnas av en framträdande roll i Timrå mer än en roll som ledande j20 spelare samt några strömatcher i ett SHL lag
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Elias Pettersson har kontrakt över nästa säsong så dröm vidare. Dahlen är det oroligt kring ja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Monno: Ni ska klara kvalet först.

Dahlén är mogen. Hans far är klok. Ett år till i HA gör honom gott. Det är lätt att glömma att han är född sent 97. Det som kan spela in där är vilket lag som tingar honom i draften.

Gällande EP så blir han garanterat kvar minst en sässe till. Han ska först och främst ta studenten innan nåt annat är aktuellt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: Nu spekulerar jag bara. Men Dahlén är nog kört för er tyvärr. Dels lär Modo vara extremt sugen på honom.
Men det lär SAIK, FHC, HV, LHC och ja typ alla SHL klubbar vara.

Skulle inte förvåna mig om han hamnar i Frölunda. Alla unga spelare älskar ju tydligen att få spela för Rönnberg. Än om en sådan som Dahlen skulle få väldigt begränsat med speltid...

Viktigast för er rent realistiskt tror jag ändå är att få behålla Pettersson. Och att han följer den utvecklingskurva han har.
Men tyvärr för er tror jag Modo hört sig för mycket där. Och att kanske få spela med brorsan brukar väga tungt.
Men vi modoiter får ju bli glada då i alla fall. Och de unnar ni väl oss? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Dundee: Tittar man på Modos statistik i SHL den här säsongen så är det ingen munter läsning. Men mot allsvenskt motstånd i allmänhet och mot Tingsryd i synnerhet tycker jag inte du ska vara allt för orolig.

Spelarna i Modo har ett betydligt högre tempo i kroppen än vad Tingsryd har. De har dessutom mer tyngd och är vana ett mer fysiskt spel. Modos ledare har haft god tid att scouta motståndaren. Har man gjort hemläxan och plockar bort Tingsryds förstalina kommer det bli SHL-spel i Örnsköldsvik även nästa säsong.

Modo spelar ut Tingsryd i bäst av sju matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
jå1: Ett kval är ett kval alltid. Pressen är sjukt stor på shl lagen och det är otroligt svårt för många att hantera den. Men man tycker ju i bäst av 7 så ska ett shl lag vinna. Men återstår att se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Johan J: Ja man kan ju hoppas att du har rätt i alla fall. Men jag är inte så säker på att vi klarar ett kval i år. Känndes mer säker förra året. Men man hoppas ju man ska hålla sig kvar och att ni så småningom gör oss sällskap igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
sargad: tror inte tränarbyte är aktuellt. Och tror inte Uffe är sugen att träna. Men Sportis kanske? Men jag vet ingenting utan spekulerar som alla andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: Vad är status med Öffe-ryktet? Grabben kan väl inte lämna om farsan tar vid, elle?
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
jå1: Den absolut viktigaste spelaren enligt mig att behålla är Dahlen. Hoppas han är förnuftig nog att inse att en säsong till som ledande spelare i Allsvenskan gör honom gott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Dundee: Njae, tror nog att Modo skulle vinna den matchserien. Men, Timrå är på rätt väg, nästa säsong kan nog bli rätt hyfsad om inte hela laget lämnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Dundee: Mitt tips är att AIK besegrar Tingsryd i Hockeyallsvenska finalen och tar steget upp till SHL genom att avfärda Karlskrona i direktkvalets första matchserie.

Leksand kommer att gå genom slutspelsserien som vinnare, besegra Tingsryd i playoff för att ta den andra platsen i direktkvalets andra matchserie. Där tror jag Modo blir för svåra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
sargad: Det börjar fan lukta Östrandssulfat om hockeyn igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: Tror inte någon av dom är aktuell för Modo. Vet att Hv velat ha Dahlen så du behöver nog inte vara orolig att han hamnar i Modo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Sputnik: Härliga tider, strålande tider som Thor M brukade utbrista.
Som sagt 1000 ggr tidigare så går grabbarna allt som oftast en match mot sig själva. Vinner man den så innebär det ofta 3 pinnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Patrik Källstr: Timrå spelar betydligt bättre en vad vi gjort i år. Och skulle vi mötas i ett kval så är då inte jag säker på att Modo skulle spöa timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
El Maco: Läste inne på Modoboken att de är sugna på Dahlen och Brynis. Dahlen rör dom inte säger jag bara!!!! Vill inte vara ett farmar lag åt Sunk Modo något mer. Dom tar ju allt av oss som gamar.Nästan så man tror dom har något lillebrorskomplex, trots att de spelar i en högre division. Dags att vi går till mecca i år och tar vägen till playoff och möter Modo, så byter vi plats med dom istället. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
jå1: Modo är på rätt väg. Helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
larsn: Modo ser starka ut, framtiden är deras..
Kommentera


Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Patrik Källstr: Ses i hissen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Timrå suger!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
hubbenorlen: Äh, nån gång må vi väl få känna tillförsikt? Ligans sämsta lag skall krossas på onsdag, så är det bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
jå1: Jag har redan ställt in mig på att vi förlorar derbyt, vilket gör att allt rasar som ett korthus och vi förlorar de två sista matcherna på ett pinsamt sätt och slutar tolva.
Det blir enklare så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
El Maco: Spelar Timrå som de gjort den senaste månaden så är bobberz chanslösa, kör ba köööör!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
mikenomad: nåja. Det går ju ganska fort att fylla Gärde. Tre poäng mot det där säckgänget och sen 5000 hemma mot Mora på fredag när vi säkrar Meca
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
SMÅLAND: Pojkar, pojkar, pojkar...här kommer ett hundår till!
På onsdag fyller vi hallen
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
SMÅLAND: Det smakar ju mumma när en tokformtoppad Mattsson blir sjuk, och Ohre kan kliva upp och briljera på samma sätt. 96 procent på en keeper som inte stått på ett bra tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
tjobba: Man är nästan lipfärdig efter en sådan här match...
Det vi har saknat har vi hittat nu..
Målvaktspelet och försvarsspelet...målskyttet och framörallt kollektivet är lysande...
29 sek kvar...i Uppsala...SLUT...3-2 ALMTUNA!!!
2 pinnar ner...
Jag vill ha MEKKA i år
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Hyfsat jävla väl genomförd match! Älskar verkligen när Timrå står upp så här. Intensivt och fokuserat på nästan alla spelare idag. Och Ohre: respect!

Inga dåliga skalper vi tagit på slutet. Tyvärr trippel i varför-torskar-vi-nästa-match-factors: Möte med jumbon, endast -1 i målskillnad, över strecket i tabellen.

Men, fuck it! When he going get's tough och så vidare. Ikväll suger vi på en riktigt skön hockeykaramell, och fanimej om det inte blir en liten Lagavullin också.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
söder över: Det svänger om Timrå! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
söder över: Och ni gjorde Almtuna 3-2. Plus torsk för Pantern. Övriga resultat gick verkligen vår väg ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Nu får gärna Almtuna hålla undan sista minuterna också. Eller går vi för topp-5? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Ohre får matchens lirare och det känns helrätt!

Många svettiga räddningar där ikväll!

Jättebra!

Det här var en riktig lagseger!

Nu är jag innerligt stolt över mitt älskade Timrå IK!

Nu fortsätter jag uniformspluggandet!

Tack för ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - AIK 2016-02-22
Timrå IK - AIK 4-1
Kommentera

1728922 · »