Som vi alla vet så har inte vårat J20lag alls kommit upp i den nivå som många säkert förväntade sig innan säsongen samt att dom spelare som förväntades vara lagets spets inte kanske tagit dom kliv i utvecklingen som vi hade räknat med.
Men en spelare som i mina ögon förtjänar att lyftas fram är Filip Fällman. Från att ha hamnat på en anonym mittenplacering i den interna poängligan i J18-laget efter jul förra säsongen så har han verkligen visat framfötterna i J20 den här säsongen. Lagets bästa målskytt och endast Marcus Sirén har gjort fler poäng totalt i laget den här säsongen.
Jag tycker att en sådan sak kan ha varit värt att uppmärksammas uppifrån A-laget. Varför inte ha låtit någon av dom ordinarie spelarna fått stå över matchen mot Karlskoga och istället gett Filip chansen? Som bekant redan på förhand en betydelselös match för båda lagen.
El Maco: Jag ska dit! Vet inte vad jag är mest nyfiken på, J20-laget spöa skiten ur Huddinge eller att se om de har bytt ut spolmaskinen som användes året Timrå gick upp. Sist det begav sig har jag för mig man hade en avgassug monterad i en bana som gick ovanför isen. Klassiska minnen. Det var på den tiden TIK08 dominerade varenda ishall i huvudstaden. Lidingö, Märsta, Södertälje, Huddinge, Hovet.... Har jag glömt någon arena?
KulltorpsOlli: Lööke kan du nog glömma, har en del SHL klubbar som rycker i honom, Frölunda bland annat. Verkar som att Frölunda ska ha alla junisar i Sverige...
Kongo: De sköter allt så mycket bättre och de vill verkligen nå ut till fansen. De finns flera olika videoklipp, spelarpresentationer, inför match-klipp (vilket iofs TIK också har, men det är samma enformiga frågor som ställs varje gång) och eftersnack efter varje match med tränare och spelare. Allt känns proffsigare helt enkelt. Där har Timrå IK mycket att lära.
KulltorpsOlli: Ja herregud det är taget. Känns märkligt i mina ögon om Brynäs tänker skeppa iväg honom. Visserligen har dom redan nu 9 Forwards på kontrakt nästa säsong men ändå. Killen är junior en säsong till och kan naturligtvis lånas ut till en Allsvensk klubb även kommande säsong.
Inte så imponerande stats i Almtuna den här säsongen faktiskt men ingenting att stirra sig blind på tycker jag.
"Ett jättelöfte som tidigt fick besked om att det inte fanns någon plats i truppen den här säsongen. Har varit utlånad till Almtuna och gjort det helt okej där utan att dominera. Frågan är vad som händer nu? Lööke verkar inte ha speciellt stort förtroende från ledarstaben, men har samtidigt en intressant potential. Precis som Jonas Johansson draftades han i tredje rundan."
{7566}: Det vore mycket önskvärt om föreningen börjar skapa sig utrymme att kunna förstärka organisationen igen. Inte minst på den där typen av position.
El Maco: Är helt enig med El Maco. Även Alexander Nilsson på ST nämnde Åkerlund som tänkbar reservkeeper om Sundsvall trillar ur. Som reservkeeper vill jag ha en ung och utvecklingsbar målvakt. Åkerlund fyller 30 om en månad. Har dessutom som jag förstått det den här säsongen precis som tidigare i karriären med undantag för Division 1 och eventuellt Danmark haft problem med att hålla en jämn och hög över en lite längre tid. Jag ser helst att vår andrekeeper är max 25 år.
Jag gillar Ohre och ser gärna att han stannar. Tycker på det stora hela att han har gjort det bra när han har fått chansen. Har en lite speciell stil i kassen kanske. Har väl inte alltid varit den där moderna och lugna målvakten som håller sig kall och läser spelet och ser till att i god tid vara placerad där pucken hamnar utan har varit ganska het, haft en tendens att överarbeta situationer samt inte alltid haft den bästa positionen. Är väl mycket därför som han har gjort en del riktigt spektakulära räddningar. Men det viktigaste är trots allt att han räddar puckarna och det har han gjort. Även om det har varit något billigt insläppt mål men det är sånt som händer.
Om klubben har andra planer än att behålla Ohre eller om Ohre själv vill söka sig vidare för att få mer speltid så tycker jag att det finns en del intressanta namn på marknaden.
Knylan föreslog om jag minns rätt att försöka låna någon ung keeper från SHL. Det skulle kanske kunna vara något.
Har kontrakt med Luleås A-lag dom två kommande säsongerna och det lär ligga i deras intresse att han får rutin från seniornivå redan kommande säsong. Kusin med bröderna Werneman så har en liten koppling hit till staden.
Har ett år kvar på gymnasiet men det borde inte utgöra något hinder för en utlåning hit.
Vi har som bekant haft ett bra samarbete med Färjestad dom två senaste säsongerna och på pappret så känns Werner absolut redo för att prova på spel i Allsvenskan till hösten. Skulle kännas som ett intressant namn och jag skulle inte protestera om han hamnar här.
J20-kvalet blir mycket riktigt mot Huddinge. Nu även på Swehockey. Kämpa Timrå! Hoppas många kommer och kollar. Bortrest, annars hade jag sett bortamatchen.
{7566}: Förhoppningsvis går det vägen. Jag hoppas du har rätt. Du menar att det är en ganska stor skillnad mellan SE och Elit (mtp TIK:s svaga resultat)?
17/3 drar vårt J20-kval igång. Vi möter Huddinge, Piteå, Troja eller Karlskoga i bäst av tre.
Antar att vi kör bästa möjliga, det vill säga våra J18-spelare som är spets i J20 släpper J18-slutspelet. Som Elias med flera. Dahlén och Sirén med så klart. Men får vi köra med överåriga? Eller tar man bort den möjligheten i kvalet (vilket vore enda rimliga...) Skicka in Boyce och Mattsson annars?
Eftersom vi får välja motståndare före Mora hoppas jag vi tar Troja om de slår ut BIK. Vet inte hur deras A-lagsrooster ser ut men eftersom de fortfarande kvalar mot allsvenskan med seniorerna lär eventuella A-lagsjuniorer spela där i stället. Enda bra med utslagningen av A-laget är att Dahlén med flera kan träna och spela med J20.
EXPLORERSMÅLAND: ska man hålla på nån i mellon så måste det ju bli Nanne Grönwall. "Vi e dom starkaste dom tuffaste dom snyggaste..." ja eller hur låten nu går i det där Youtube klippet när vi spöar Skellefteå med 8-0
KulltorpsOlli: Nu har jag sagt upp min prenumeration på ST med motiveringen "Så länge Lunneborg letar låtsasscoop åt er kommer jag inte vara prenumerant"