1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603158 inlägg · 6212 ämnen
« · 1736822 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: U18
KulltorpsOlli: Du Jimmy kan väl offra dig på en juniorkrönika där vi supportrar får frossa i talanger från U-16 och uppåt??

JimmyH: ja. Har tänkt på detta själv. Men oavsett hur det går för J-18 och U16, och trots att J-20 får kvala, så kan vi väl konstatera att Timrås strategi att satsa på och utveckla unga spelare är framgångsrik!?
U-16 laget känns som ett av de mest lovande på länge.

Sv: Silly Season 2016/2017
hubbenorlen: Utbildning har jag frågat om och en utvärdering om den här genomförda säsongen också, men krav är svårt att ställa, möjligen önskemål och det är gjort.
Kraven på "bättre musik" bör nog hellre ställas av "lyssnarna" inte av "pianisten".
Det är ni som köper sändningarna som har kraft att ställa krav på C-moore/allsvenskan om det ska bli meningsfullt.

Själv har jag nästan noll koll på kvaliteten på produkterna, har köpt två matcher och dom var bedrövligt dåliga skapelser. Hur våra egna matcher ser ut har jag ingen annan koll på än de snuttar som repriseras som high light dagen efter och det har jag resonerat med Allsvenskan om. Blev lite oklart lovad möjlighet att se en repris men det hela kom inte längre än till ett löfte och där ligger det fortfarande.

Det finns ju faktiskt en annan aspekt att också tänka på. PERFEKTA sändningar till billigt pris LOCKAR knappast mer betalande publik till matcherna och det är ju dom kunderna som är klubbarnas inkomstkälla i första hand. Möjligen ingår den tanken i affärsupplägget. Vem vet? inte jag iallafall // Karl B.

hondaxr400: Jag förstår att det inte går att jämföra er utrustning med Cmores. Men det måste väl gå att ställa krav på antingen Hockeyallsvenskan eller Cmore att åtminstone kunna bidra med bättre och fler kameror, och nån form av utbildning? För i vissa hallar är det så bedrövligt dåligt att vem som helst skulle kunna filma och inte göra det sämre.
Har ni som sitter ute i hallarna organiserat er på något sätt? I så fall blir det ju enklare, att ni gemensamt får Cmore att lyssna.
För kritiken mot dessa sändningar har ju varit monumental denna säsong.
Så dom borde rimligtvis förstå att förbättringar måste göras.

KulltorpsOlli: Det är lite synd att j-lagen och U16 spelar samtidigt. Både J18 och U16 får spela utan sina vassaste spelare då man så klart prioriterar de äldsta lagen först.

I kväll hade Modos J18 alla sina bästa tillgängliga och med tanke på hur jämnt det ändå var kan man ju tänka sig att Elias Pettersson hade kunnat vägt över till Timrås fördel i J18-matchen om inte J20 spelat samtidigt t ex.

Rip Kirby: Blir tufft det. Men allt kan ju hända.
Kul att se hur U-16 laget klarar sig i helgen. Första matchen imorgon.

MoDo kvitterar i slutet och får matchen till sudden där man sedan tyvärr avgör. Jobbigt läge där helgens båda bortamatcher måste vinnas...

Sv: Huddinge IK - Timrå IK (J20) 2016-03-17
ELP tre strutar o ett ass o Dallen en strut!
Hoppas EMP kommer hem i höst :-)

Rip Kirby: Grymt viktigt, nu vinner vi hemma sen är det väl klart, hua ja vi får ALDRIG åka ur J20 SuperElit.

Tre mål av Elias P, och sjukt viktig seger....

59:20 2-4 (EQ) TIK 14. Pettersson, Elias (3)
24. Fällman, Filip

...och tar ledningen!

49:11 2-1 (EQ) TIK 14. Hållander, Filip (1)
9. Björkman, Anton

...kvitterat i J18.-derbyt :)

45:39 1-1 (EQ) TIK 61. Kaijser, Sebastian (3)
22. Sundberg, Axel

And the dynamic duo does it again! :)

47:16 2-3 (PP1) TIK 33. Dahlen, Jonathan (1)
14. Pettersson, Elias

Kvittering sent i andra...

39:18 2-2 (EQ) TIK 14. Pettersson, Elias (2)
7. Hardegård, Marcus
18. Andersson, Gustav

El Maco: The "A-team" levererar :)

22:15 1-1 (PP1) TIK 14. Pettersson, Elias (1)
33. Dahlen, Jonathan
9. Sirén, Marcus

Sv: Apropå nånting...
{7566}: Att Molinder verkar relalalaxa med en Norrlands tyder väl knappast på något annat.. :)

sargad: "Lagresa"

sargad: Antar att de kör någon samlad resa. Baksätet är Hallin - Filip Lander - Molinder. Framsäte Jens och John Westin.

JobbaPuck: Är det avslut för hela gänget eller bara de på bilden(vilka de nu är)?

{7566}: Kul att Hemlige Arne fick plats!

Grabbarna på väg till Åre för att avsluta en grym säsong

Huddinge IK - Timrå IK (J20) 2016-03-17
Den här matchserien är kanske klubbens viktigaste i år. Vi har spelat i Superelit sedan slutet av 90-talet. Bästa serien att utveckla våra egna spelare och en förutsättning för att locka de största talangerna från andra klubbar när elitsatsningen drar igång i ungdomsåren. Livet hade varit lite dystrare med Ångegrabbarna Pettersson i Ö-vik och Dahlén någon annanstans istället för hos oss...

Nu blir det nagelbitande. Om någon åker till Huddinge eller köper matchen och kollar på livearena så rapportera gärna här det swehockey inte kan nyansera.

Andersson: Let it be done! Adderar även HiV71 till listan snabbutslagning.

hubbenorlen: Först av allt, kul att få upp det här på agendan, saknar feedback å det grövsta på sändningarna vi gör.
Har köpt några som andra gjort och jag hoppas vid gud att våra produktioner är bättre än dom jag sett från andra arenor.

Ok jag ska försöka förklara förutsättningarna för det här konceptet (av det lilla jag vet) som gäller för våra produktioner. Det är ett "cheap charlie" upplägg som väl egentligen kopierar Livearenas idé om att göra billiga produktioner med hjälp av konsumenthårdvara och idiellt jobbande besättning, läs föräldrar. Hockeyallsvenskans målsättning är aningen högre men fortfarande snubblande nära amatörstadiet.
Det blir därför lite galet att göra jämförelsen med C-moores stora produktioner, med kameror i halvmiljonsklassen, stor OB-buss och anställd personal.
Gissar att hela vår utrustning kostar mindre än ett enda stativ dom använder.
Nu är vår hårdvara är den den är och vi har svårt att utanför direktiven göra något åt den biten utan avsevärda egna investeringar.
Jag är inte så hemma i vad som händer sedan bilderna lämnar min närbildskamera så ljud, teknisk bildkvalitet och hur det klipps kan jag inte ha några synpunkter om.

Vad vi däremot kan påverka är precis som du nämner, filmningen och vad vi väljer att filma och det får vi jobba med. Möjligen kan vi göra en utvärdering av den gångna säsongen och hur vi genomfört den nu när säsongen är över.
Intressanta inlägg kanske i viss mån kan kompensera bristande teknik och det därför jag förespråkar flera kameror, mera publikreaktioner samt närmare bild och ljud på spelare ledare och andra involverade i matchen. Domarna kanske efter match?
Flera kameror är något jag privat kan skjuta till och fantasi och utvecklingsidéer kanske kan födas ur den "mediagrupp" någon skissade på här tidigare.
Värdefullt med "ris och ros" här från er kunder inför en ev utvärdering.

Slutligen, stötta våra juniorer genom att ta er till arenan inför deras mycket viktiga matcher kommande helg. Själv ska jag filma J20. // Karl B.

Planen för SHL-slutspelet : Djurgården och Växjö åker ut så fort som möjligt . Frågor på det ?

{7566}: Utan att veta någonting om mannen i fråga så kan jag, utan omsvep, klassa det förslaget som oerhört bra. Ett drömnamn.

Med tanke på Skelleftås formidabla överlägsenhet under 2010-talet så vill man ju, i vår sits, försöka komma över allt som går. Han har bara varit på juniorsidan och kan således säkert vara lite sugen på seniorhockey.

Länken har inte delats här (men folk har väl koll ändå, tänker jag) men ST har snackat med Nubben och Roger. Roger är helt inställd på att köra vidare och jag har svårt att se något annat ske. En tränarduo med Roger och Lars Marklund skulle på förhand kännas ohyggligt intressant. Tänk att få gjuta den grundstenen direkt: en Roger Forsberg som börjar få respekt på i hockeysverige och en Lars Marklund som varit direkt involverad i den förening som med mycket stor sannolikhet spelar sin sjätte raka SM-final i vår.

Skellefteås juniortränare Lars Marklund (pappa till Sam Marklund) kanske kan vara en ersättare/andretränare till Roger Forsberg?

Jåkkinen: BOOBS vann...
Ja kval suger fett...
Faller MoDDo ner tar vi hem Emil P direkten!

EXPLORERSMÅLAND: Asp förlorade med 5-1, skönt att slippa det där kvalet

Kom igen BOOBYS!

Asplöven ligger under och Bobbs har 0-0, tajt serie.

hondaxr400:
Förutom det du tog upp, här är några saker jag rent tekniskt tycker är viktiga för kvaliteten på sändningarna inför nästa säsong, i all ödmjukhet:

1. Bilduppdateringsfrekvensen. Sändningarna är som du säkert vet inte så följsamma när det går fort. Det här problemet finns inte i SHL-sändningarna så jag antar att det är en fråga om att sända med en högre fps?

2. Brännvidden. Om man tittar på SHL-sändningarna ligger kameran mycket närmare spelarna. I Hockeyallsvenskans sändningar ligger kameran i bland så långt i från att det är svårt att ens se var pucken är. Det är närmast fågelperspektiv ibland.
Jag antar att ni sitter på helt andra platser? Högre upp?

3. Ljudet är väldigt amatörmässigt. Micka även upp publiken och skaffa några schysta kompressorer som jämnar ut nivåerna.
Som det är nu hör man i princip bara kommentatorerna och inget av publiken. Och blir kommentatorerna exalterade slår det över och distar. Man hör liksom inget av stämningen i arenan.

Tre saker som är ganska lätta att åtgärda för att få sändningarna mer professionella..

Dundee: Du är trots ditt nick väldigt klarsynt :-) Givetvis är både Modo och Klaskrona favoriter i sina respektive matcher och Modo största favoriten. Men nog får man ge Läxan en... tja.. 25-30% chans vilket bör inge viss oro i en normalt fungerande knopp.

Jåkkinen: Ja tror det är någon mer med. Men jag förstår ej hur man kan tro detta ska bli lätt. Vi har varit en slagpåse hela säsongen och möter ett lag fullt av självförtroende. Då spelar det sällan roll vilka namn man har i truppen utan det är det mentala som spelar stor del.

Dundee: Du är undantaget

sargad: jag tror Småland menar sponken....

El Maco: Exakt.
Men hellre Modo är i SHL än helvetesjävlar Leksand.
Åtta dagar i veckan.

Jåkkinen: Det är 3-4 stycken i våran bok som är 100% Säker vi kommer vinna lätt. Jag är inte säker på långa vägar att det lag vi har klarar av detta. Påminner lite för mycket om eran sista säsong i Shl.

Är man sist i SHL flera år i rad , så bör man väl egentligen åka ur , men ja vet inte jag . Tippar ändå att Modo klarar sig . AIK lär slå ut Kallekrona

Jåkkinen: helt värdelöst. Ondguiden strejkar. Kan inte både Modo och Leksand åka?

Det enda man vet nästan säkert är att oavsett vilket av de där två gängen som klarar SHL så är det kval som gäller igen nästa år.

EXPLORERSMÅLAND: Läser man Modoboken så har Modo redan vunnit.

Sänker Perrapöjken ner Modoliderna till avgrunden?

{7566}: Med flera:

Tror att jag/vi träffat den här donnan när vi filmade damturneringen i Gärde förra hösten för Livearena. Om det är samma tjej gjorde hon en riktigt bra studiosändning med Borken vid micken och i bild. Det var starkt jobbat, men oss som filmade ägnade hon inte ens en blick än mindre någon form av kommunikation. Men det är kanske så det går till bland proffsen. Observera att jag dock inte är säker på personen i fråga.

Med eller utan henne vore det en dröm att skapa en livskraftig mediagrupp i klubben. Vi borde dessutom samordna filmandet av (J18 och J20) juniormatcherna och A-lagets matcher. Självklart ska det vara intervjuer med både spelare, ledare och publik som sänds i periodpauserna. Lite vassare produktioner också, typ en kamera mellan båsen och Jimmy med en expertmic därnere. Kanske även kameror bakom målen vid kortsidorna. Och till sist, det är aldrig fel med förnyelse och "tänk utanför boxen" även om vi aldrig gjort så tidigare.

Okej, nu gjorde ju TAIF 1-2, men det går ju inte att frångå att känna irritation över framförallt Almtunamatchen för vår del. Leksand kunde ha varit vi nu. Vi borde snarare ha varit LIF. Men men. Nästa år, då jävlar.

El Maco: Förståeligt. Jag kan leva med det hela också. Fram för något spännande framtidsnamn nu, gärna i kombination med Stridh också.

Knylan: om det är Öhman själv som jagar klubbar verkar han känna att det är dags att dra.

Knylan: Ja Uffe lär nog inte ha några större problem med jobb om han vill, hoppas dock att närheten till Ösd och att JD stannar är vad som behövs, annars är Robin ett alldeles utmärkt val

Gorkyman: Jag misstänker att Nubben är ännu mer sugen på Robin Lindqvist nu när han fått känna på HA också.

Minns hur jag satt och ondade på Uffe här och hans bleka karisma förr, under hans HV- och Frölundatid. Men ja, det är klart att det vore ett drömnamn här. Det känns lite långsökt dock. Om han verkligen vill börja coacha igen så bör det inte vara omöjligt att hitta ett jobb i SHL eller utomlands.

Knylan: Roger och Uffe nästa säsong ??

Herminator: Ung och ung... Närmar sig väl 40- strecket.
Men det SMÅLAND fikar efter måste väl ändå vara den Honken som använder hjälm och mask?

« · 1736822 · »