Tre spelare från u16 som kunde ha varit fyra (antar jag?) om inte Jacob Olofsson blivit skadad. Mycket glädjande. Känns inte osannolikt på något sätt att någon/några av dessa får komma upp och känna på a-laget redan nästa säsong. Olofsson är ju reslig rent fysiskt redan nu, 187 cm och 83 kg enligt EP:s siffror. En målvakt dessutom, Jakob Hellsten. Det känns som att det inte har hänt på evigheter att vi har en målvakt från egna leden i landslaget. När hände det senast? Fagerström?
lungan: Du tycker alltså att vi ska förlänga med Lander? Han har bara en plats i det här laget pga sitt namn. Brändström gillar jag, men verkar inte vara någon spelare man vill satsa på. Kluven till en förlängning. Ser hellre att man lyfter upp Hardegård. Laken: HV har sagt att de kommer ge Ahl en plats i laget och speltid kommande säsong så honom blir nog svårt att få hit. Lövgren gillar jag det jag sett utav honom, men är väldigt liten till storleken. Kinisjärvi skulle jag kunna se som en tredje/fjärdecenter om han är villig att ta en sån roll. EArk: Eidstedt ser jag gärna hos oss. Intressant koppling med Forsberg. Men då ryker nog Bohman.
Knylan: Vi klagade väl rätt mycket på honom när det begav sig? Lite slarvig under press och orsakade en del mål. Det var ju iofs i SHL och jag har ingen koll på hur han skött sig i Asplöven.
lungan: Nu har Gnagarasen tagit förstaplatsen i mecaquizen igen! Så kan vi inte ta ett sista krafttag och nöta till oss flrstaplatsen igen så vi bringar in 25 sköna laxar till Huss. Quizen avslutas imorn så quisar vi så de ryker de sista skälvande timmarna!!!
Knylan: På tal om defensiva backar så fick den store tunge Hv71 backen Axel Eidstedt tidigare idag beskedet att man inte förlänger med honom. Hade Forsberg som tränare o j20 laget, bra ålder, och har gjort 1 och 1/2 säsong i SHL med hyfsat +-
Jåkkinen: Jo, jag håller med om det. Därför är intresset lite överraskande, inte minst då det var Nubben som släppte Dahlroth från första början. Han hade ju varit en klockren förlängning i samband med degraderingen men gick då till Asplöven, från att ha spelat förhållandevis mycket i SHL i tre år.
Jåkkinen: Jo, jag ser att det från SSK-håll spekuleras lite på Twitter. Förutsättningarna för en fortsatt stabil defensiv påverkas nog inte så mycket med ett byte mellan Bohman och Dahlroth, kanske att Dahlroth tar lite mindre risker i sitt spel. Minus för att vi tappar en högerfattad spelare, dock.
Äntligen ett rykte! Det verkar som att cally47:s lilla snokning på Facebook stämmer rätt bra. Lite överraskande, kan jag tycka ändå. Men han är ju en murbräcka, Dallas. Han har ju varit kapten i år också. Är väl ingen succé att degraderas när man samtidigt är kapten för första gången i sin karriär, men det kan väl kanske vara lite av Asplövens bekymmer i år också. Känns som att det återigen kan bli ett gäng som rullar ut på E4 i Haparanda med slutdestination Timrå.
{7566}: Mattsons behåller jag gärna hans högstanivå är superb men måste bli mer jämn, Ohre är jag kluven kring faktiskt. Tycker han kan göra grymma räddningar emmellanåt men att han är lite för flaxig och släpper mycket returer. Skulle nog vilja ha en målvakt som utmanar Mattson lite mer om förstaspaden.
Andersson: Det ska spelas om det först. Leksand är ett riktigt bra lag och tuffa att spela mot. Jag själv tror att det blir 7 matcher och där kan allt hända.
Sputnik:Som jag nämt innan så är målvakten Linus Lundin som för närvarande står i västervik i kvalserien en målvakt som jag tror skulle vara ett fynd för Timrå. Han har lånats in från lokalkonkurenten Vimmerby efter att ena målvakten skadat sig inför kvalserien. Han har därefter tagit över förstaspaden och stått rejält på huvudet dom matcher jag sett honom. Bra storlek, spelar med ett lugn men är ändå atletisk och kan göra riktiga "matchvinnarräddningar". Han skulle kunna tampas med Mattson om förstaspaden. Som jag har förstått finns det redan intresse från Allsvenskan och där tror jag att Oskarshamn är intresserade då dom har bra koll med tanke på det geografiska läget, även Vita Hästen skulle nog kunna vara ett av lagen. Blir intressant att se hur Nubben tänker kring målvaktsfrågan då jag Hoppas Mattson blir kvar. Dock så kan han inte vara så ojämn som han var under början av säsongen utan visa att han håller för att bära det unga laget en hel säsong.
Sundsvall åker ur (fler sponsorer till Timrå) AIK kvar, SSK går upp, Leksand kvar alternativt Modo ner och Björklöven spelar i HA nästa säsong. Många publiklag. Roger Forsberg fortsätter coacha laget. Vi får njuta av Elias Pettersson och kanske även Jonathan Dahlén även kommande säsong. J20 höll sig kvar i höstaligan. U16 spelade SM-Final. A-laget gick till Playoff och var med och hota där. Mycket positivt som händer nu!
hubbenorlen: när lyckades Strumpan med ett lag? Bofors för 14-15 år sen. Tog väl upp SSK men fick sparken sen. I övrigt har han väl aldrig fått till det? Orkar någon räkna ut bobs poängsnitt före och efter Strumpan tog över? Verkar mest vara presskonferenskung. Men verkar få vara sur idag på PK.
OlliJanne: Tror inte det är aktuellt för någon av dom att lämna Timrå inför nästa år. Båda 2 behöver betydligt mer erfarenhet för att kunna kliva uppåt. Sedan tror jag knappast Dahlen är aktuell överhuvudtaget lär hamna i Frölunda han den dan det är aktuellt att klättra uppåt. Elias däremot kan säkert hamna i Modo om 1-2 år om nu vi ens spelar i Shl då. Vi är ju i Allsvenskan just nu.
Sedan kan jag hålla med om att det är för mycket rörlighet på spelarmarknaden och det är otroligt svårt för mindre orter och klubbar att få behålla sina unga spelare nån längre stund som var mer vanligt förut. Då stannade man i klubben tills man klev över till NHL medans nu byter man klubb i SHL innan man kanske tar steget.
Rödovit : Lite som efter förra säsongen. Kapanen och Hållander gick inte att ersätta. Då ersatte man dom inte alls, utan in kom ett gäng trubbiga brunkare. Det får inte upprepas.
Frågan om inte Leksand tar detta nu. 7 avgörande hemma, för Modo, snacka om press!
Kan nog bli derbyn nästa säsong i allafall😃
Ett derby som dessutom drar mer publik än emot boobarna!