Puckat: Vi rankas som 9.a just nu, med motiveringen att vi behöver få in mer spets på forwardssidan :)
"Timrå har värvat intressant där flera spelare har utvecklingspotential. Bästa ”nyförvärvet” är dock att supertalangen Jonathan Dahlén valde att stanna ytterligare ett år. Efter att klubb-ikonen Per Hallin slutat saknas en lagpappa. Forwardssidan ser tunn ut i övrigt med bara åtta spelare på kontrakt, här behövs det fyllas på med spets."
Otippat att AB skulle ta upp Pelle, visst det är tungt tapp med rutin osv, men det är ändå dags att man skaffar sig lite bättre koll på HA. Tex Johan Persson är ju spetsspelare på den här nivån, vilket man absolut inte har någon koll på.
I övrigt så rankar Lagnelius AS så här.
1 AIK 2 Vita Hästen 3 Almtuna 4 IKO 5 Västerås 6 Tingsryd 7 Mora 8 Löven 9 Timrå 10 BIK 11 Modo 12 SSK 13 Pantern 14 Västervik
Puckat: Timrå har värvat intressant där flera spelare har utvecklingspotential. Bästa ”nyförvärvet” är dock att supertalangen Jonathan Dahlén valde att stanna ytterligare ett år. Efter att klubb-ikonen Per Hallin slutat saknas en lagpappa. Forwardssidan ser tunn ut i övrigt med bara åtta spelare på kontrakt, här behövs det fyllas på med spets.
Costanza: Favoriter? Han har ju inte ens tippat ännu. Han skriver ju klart och tydligt att det inte är en ranking utifrån sportslig potenial.
"Det känns ganska ointressant att börja diskutera vilka som kommer bli bäst och bör målas upp som favoriter och bottenkandidater. Det väntar jag gärna med till det att trupperna tagit ännu mer form än vad de gjort så här långt. Däremot känns det betydligt roligare att titta på klubbarna ur perspektivet hur intressant de bygger sina lag.
Det här är således inte en ranking utifrån sportslig potential och troliga tabellplaceringar utan hur intressant klubbarna i mina ögon bygger sina lag och hur spännande det blir att följa dem kommande säsong."
OM nu Matushkin skulle signas (ingenting påskrivet ännu, vi får pusha han!) så har vi en sjuk bredd på backsidan, och jag gillar det. Det kommer bli en jäkla kamp under försäsongen om platserna.
Sen så har ju Löven kvar Stefan Andersson och plockade dessutom hem Jacob Andersson som också ska vara skicklig offensivt. Så det är förståeligt att man inte anser sig behöva Matushkin, om han nu överhuvudtaget ville flytta hem.
Puckat: Ja men sedär... Vad har han för alternativ tro? Han försvann i konkurrensen i KHK och är utpräglat offensiv, bör inte vara speciellt het bland övriga SHL-klubbar kan jag tycka. Allsvenskan känns som ett logiskt steg igen, och då framförallt VIK. Nu har dom trubbel på många plan och anses väl inte av någon som ett topplag såhär långt åtminstone. Spontant så känns det som att vi har ett väldigt bra läge.
Detta var överraskande. Den är ju inte pirrande sexig direkt, Lövens backsida.
Knylan: Cody Murphy från Västerås klar för Björklöven. Inte Matushkin alltså, intressant. David Westlund värvades från Karlskrona, samma klubb som Matushkin nyss bröt kontraktet med.
Puckat: Löven ska gå ut med en nyhet kl 14.00. Skulle överraska mig om det inte är Matushkin. Om det INTE skulle vara det så har vi ett tydligt namn att rikta in oss på.
El_loco: Pappa hans har väl spelat i Timrå en gång i tiden om jag inte missminner mig? Tror dock han går till Björklöven, trots att dom redan har 7 backar på kontrakt.
El_loco: Hade han varit intresserad av att lägga ner det som krävdes för att ta de där sista stegen så hade han nog tagit sig till en högre nivå än vad som blev utfallet av hans karriär. Så mycket kan man väl säga.
Knylan: Hyfsat J20 Timrå hade 2006 med Moe som kanske den mest lovande. Sedan fanns ju Erik Gustafsson, Sebbe och Lander på samma laguppställning. Han såg ju rätt glad ut på filmen i länken, men man undrar om det inte finns en bitterhet också. Han var väl egentligen mer lovande än de andra nu mer etablerade.
Moe lägger av. Vad ska man säga? Den där karriären blev väl inte riktigt som man trodde omkring 2008/2009 när han lirade backpar med Lehtonen och gjorde 24 poäng i ES som 20-åring.
El Maco: Den kan du få! Vill minnas att jag var skeptisk men att det väl mest handlade om en glädje över att föreningen överhuvudtaget överlevde. För ett år sen var läget utomordentligt brunt och ovisst.
Frågan är om man inte skulle vilja trycka in Lindhagen här också, som lite grillkrydda. Döljer dålig lukt, kan vikariera på alla positioner. Känns dock som att han får rulla ut på vägarna igen.
För ett år sen satt vi här och hånade förlängningen av Boyce och jublade (nåväl) åt att Berglund valde att dissa maktfaktorn IK Oskarshamn för att stanna ett år till. I år är det tvärtom. Jag kan ge Berglund en chans till om det ska vara så, även om jag nog inser att det kan finnas en konkurrenssituation mellan just honom och nyss nämnda Lindhagen.
Puckat: Ja, det är onekligen obegripligt. Även om det inte skulle finnas något avtalat datum så är det ju bara att plita ihop ett pressmeddelande på tre minuter, om inte annat bara för att få användning av hemsidan en aning. Kommande säsongs spelartrupp lär man väl inte se röken av på hemsidan förrän framåt säsongsstart heller.
T T: Ja, men tycker ändå klubben borde skicka ut ett pressmeddelande om det. Hur länge ska han vara med och provspela? Alltid så många frågetecken när inte klubben själva kan gå ut med saker utan man måste hela tiden leta reda och få nyheter via lokala tidningen
OlliJanne: Det ligger nog nära sanningen, precis som du säger. Tänker dock att Westlund isåfall kunde ha ställt frågan om det, upplägget är ju ingen nyhet som sådant.
hubbenorlen: Jag tror att tryoutarna kommer in av den enkla anledningen att vi helt enkelt blivit erbjudna, med uppsidan att Björkung faktiskt skulle kunna vara ett fynd. Ett problem är också att vi har det dåligt ställt på juniorsidan när det kommer till backar, som jag förstått det så är det väl bara Hardegård som är det minsta aktuell i dagsläget. För att kunna hålla hög kvalitet på isträningarna så vill Roger säkert ha fyra backpar. Får han då tillgång till åtta seniorbackar istället för sex plus två junisar (för i stort sett samma pengar) så höjs ju nivån på träningarna ännu mer.
Såg på Emil Berglunds instagram att Johan Johnsson skulle bo hemma hos Emil i två månader framöver, måste betyda att iallafall Johnsson är signad eftersom han är här uppe och sommartränar?
Knylan: Man kan ju bara spekulera men om det är så att spelare har gjort klart med en förlängning men att deras kontrakt inte börjar gälla förrän i Augusti så kanske man inte vill skylta med det eftersom de antagligen ska stämpla i sommar.