1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613976 inlägg · 6214 ämnen
« · 1596663 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Infomöte/hemvändarträff
El Maco: Kör tröjlöst ikväll. För att flasha gaddningen för Micke Svensk..

Timrå Icon: de är Timråfans i alla fall.

mikenomad: Men såg du i ST? De är inte direkt barn längre.
De hade en medelålder på 70 pannor...
Men det blir nog en grym kväll hoppas jag!

mikenomad: Nu är jag full och ska på Brända Barn ikväll. Hockey är perifiert.

Knylan: Just så, som publik vill man känna att man är med om något som sänder positiva vibbar och det är inget berg som måste flyttas tror jag för att spiralen så sakteliga ska börja snurra uppåt. Vem vet, med lite flyt har den kanske redan gjort det.

Vad som definitivt icke funkar är att ständigt gråta ut om att publiken sviker och försöka skjuta över ansvaret på dem.

Sv: Apropå nånting...
lincoln: Telekomerbjudandet försvann i segerfirandet men jag skulle i alla fall gärna koppla upp plattan med ett sånt. Så kör på

Kongo: Mycket bra.

Man kan från klubben påtala också om det finns områden där man gärna skulle få lite extern hjälp. Sådant som kanske blir eftersatt på grund av de åtstramningar som gjorts i och med degradering/rekonstruktion. Jag har tjatat om det tidigare men jag är övertygad om att det finns väldigt mycket kompetens i supporterledet som inte utnyttjats. Speciellt bland de som inte bor kvar i regionen. 

Jävligt synd för övrigt att det inte är någon hemmamatch just i mellandagarna. Minns att det var ett sådant här slags möte omkring 2002/2003 när Peter Stenberg var klubbdirektör. Dock tror jag att absolut att det kan fungera även fast det inte är hemmamatch, se bara på de möten som hölls i våras.

Man är ju lite nyfiken kring vad den nya sportsliga organisationen kommer innebära, t.ex. Publiksiffrorna är ett jävla aber och kommer så också vara tills den dag allmänheten börjar uppfatta det som att föreningen är i framåtrörelse. Vi är fortfarande i en nedåtgående kurva som dock planat ut väldigt mycket sen i våras. Därför vänder jag mig emot det eviga tjatet som pågår kring de (i relation till det uppsatta målet kring publiksnitt) låga publiksiffrorna i det här skedet. Det tjänar absolut ingenting till. Det enda som tjänar något till i vårat läge är att hitta ljusglimtar och sedan spinna på det. Helt plötsligt så kommer det komma ett Boorkskt momentum och så pekar kurvan uppåt igen. Det går dock inte att veta när det sker, men det kan handla om något så litet i sammanhanget som en straffvinst borta mot Mora.

Humphf! Dragzpel och hårda klubbor... Tänker osökt på en tidig filmklassiker... Vad händer under TIK-filten nu när det vankas uppehåll?

Låna målvaktanalyskamrorna vetja och dra igång lite sidoprojekt som kan bli rena guldgruvan!

Lederhosen, håriga kroppar, glada tyskar! Varför inte damma av Ludvikas stolthet Marie Ekorre! Tösen vars rollfigur fick ge namn till kultrullen:

- Utan byxor i Tyrolen!!!

Ingen kunde som hon Ekorre oskyldigt strosar omkring utan underkläder. Det var förvisso inte bara trosor som Marie Ekorre saknade i filmen, utan även sin egen röst. Att hon genom hela filmen talar i osynk beror nämligen på att hon blev dubbad, själv sa hon sina repliker på engelska.

- Hur svårt kan de va?

Går du in som regissör Willysson?

Infomöte/hemvändarträff

Jag mejlade Lars Nolander om ett förslag som kan landa i nedanstående. Han lät positiv.

Informationsmöte och hemvändarträff i mellandagarna!

- Buffé i restaurangen

- Information från Nubben och Lars Nolander

- Rundvandring i icke publika utrymmen (omklädningsrum, gym med mera)

- Souvenirförsäljning

Pris 300 kr.

50 pers ger TIK 15 000 kr.

Vad tror ni om detta? Förslag på någon ändring? Rimlig prisnivå? Vilket datum passar bäst?

Skicka ett mejl till mig som preliminär intresseanmälan, så får vi en hint om hur många det skulle kunna bli. Skriv även med ni räknar med att få med någon annan som inte finns på HS. 

Bad_Brett:

Jag saknar också den där rivaliteten vi trots allt hade under ganska många år. Vi slog ut varandra ur slutspelet varsin gång och det var nästan alltid fullsatt i seriematcherna. Lite lagom hatstämning utan att det bar iväg fullständigt åt helvete. Men nu finns där ingenting kvar. Förutom ett Timrå i spillror och ett MoDo i närmast oförändrat skick. Jag tillhör kanske en fåtalig skara som inte har något emot att MoDo har viss framgång, bara inte på vår bekostnad. Så kör på i SHL ni som lär förbli där i evighet, kanske gör vi er sällskap år 2031 eller något...

DJ Hemp:

Vi har ju rätt mycket vitt och grönt vi också, framförallt på bortaplan. Om du bara kan välja dig vid lite gröna linjer här och där kommer det nog gå alldeles utmärkt.

Skämt åsido, jag saknar Timrå väldigt mycket. Framförallt när publiken sviker. Det var ändå något speciellt med lördagsderbyn. Enda fördelen är att jag kan se ännu mer intressant ishockey på det här sättet, efter Timrå ofta spelar andra dagar än MoDo.

mikenomad: Hmm... det där budskapet kunde jag inte avmaska.

mikenomad:

Alldeles sant det. Jag såg också matchen. MoDo imponerar. Ibland är det inte utan att man funderar på att göra som alla andra medgångare som har försvunnit från detta forum: Bli modoit i stället. Det är stabilare. Timrå sprattlar som bäst till några år, sedan är det kört igen. Men nej, jag är rödvit i denna sport. Hur kassa vi än är och att de smiter med allt mitt guld... Faan!

mikenomad: By the way så verkar SHL jädrigt svag i år då vi klev av

mikenomad: Ja jag håller med!

El Maco: Kovland....?

mikenomad: Jag vet inte om jag kan hålla med. Även om det var starkt av bobcats att vinna över Östersund med uddamålet ikväll så finns det mer formstarka lag.

mikenomad: Är vi så jädra bra nu alltså...?
Det var som fasen

Sveriges bästa hockeylag f.n finns iaf i Västernorrland. Kul!

TikAlltid: Ja det var många som underpresterade och bara cashade ut då.
Både på och utanför isen dessvärre

Nu är ju inte EP helt uppdaterat jämt, men 17 på de första 15 matcherna Med 13 mål är en fin pungspark....

Snacka om att bara lyfta lönen här! Nubben innan han kom "han är jätteglad att få komma hit, undra om man skulle ha kvaj" etc etc tro på fan när han åkte hit och hade semester med flera hundratusen.

erathoo: BB är kungen av HS!

Bragd-Birger: HA HA HA !!! Kvällens garv redan nu...kl 18.50... :-)

Tack BB....!!1

Fågelholken på TV just nu. Jag hade ingen aning om att han tränar Värmlands TV-pucklag.

Färjestad sladdar i SHL, Perra sabbar talangerna.

Det blir fint det här!

El Maco: Natürlich är det så. Men jag ställer mig spontant tveksam till Hundens dressing-room-impact. Men bilden med dragspelet är härlig. Ser framför mig hur det deppas efter torsk, gamnackar och tomma blickar. Så ställer sig Hunden upp, så där ledigt med ena foten på bänken, drar igång bälgen och en oförglömlig version av 'Vad tar ni för valpen där i fönstret' letar sig ut i rummet. Trevande allsång till en början, men Hunden manar på...strax ekar omklädningsrummet av manlig strupsång. Spelarna ställer sig upp, knyter nävarna, Roffe är blank i ögonen, underläppen darrar så att skäggfjunen vippar som en yster sädesärla i midsommartid...vackert. Är det s å så...förordar jag livstidskontrakt!

Bragd-Birger: Jag undrar lite hur spelarna funkar som en del av lagkemin också. Om Hunderphund sitter ensam i ett hörn och tuggar korvsallad med surkål som hans mamma skickat upp och muttrar "verdamte sheisspassungen, nicht mein Veil das ich mache kein Aufschluss" (pardon my french) så kan det ge ett dubbellyft att flytta på honom. Men om han tvärtom tar fram dragspelet och piggar upp tonåringarna med umpa-umpa och hurtiga tillrop och bidrar positivt till lagkemin kan det vara svårare att lyfta ut honom. Samma gäller väl alla. Vilka är "let's empty the tank boys!" och vilka är "varför är min uppfart inte skottad Linkan?!?" Vi är väl de som är mest beroende av positiv energi och fight och lagkänsla i brist på rutin och långvarig stomme.

Berglund: Trodde aldrig jag skulle säga att jag saknar Alexander Larsson och Simon Önerud. Går rätt knackigt för bägge i Brynäas och Modo, ett lån om vi betalar en del av deras lön kanske?

En dröm vore att göra sig av med Hunden, Moliner och Bergman. Värva en PP-back med bra skott och en spetsforward, låt Hult centra.

Vargher85: Nja, tycker vi har rätt gott ställt vad gäller centrar. Dessutom sådana med mer spets både framåt och bakåt. Någon av Hult/Molle skulle jag gärna plocka bort.

Bragd-Birger: Säg att Porsberger och Hundertpfund försvinner. Då skulle jag ersätta den förstnämnde med en junior och sedan lägga krut på att få hit en spelare med spetskvalitéer. Tror personligen att en spelare som Molinder skulle kunna lyfta med en vass målskytt i laget.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Skulle tro det. Och som sagt förhoppningsvis någon till. Nu har vi ju dessutom en fräsch och breddad sportorganisation, så det borde vara möjligt att lägga lite krut på det här. Låt oss vänta och hoppas.

Bragd-Birger: Nolander pratade ju om att eventuella förändringar i truppen i stort sett är det enda sättet vi har råd att värva på. Det måste ju varit Hundertpfund han han hade i åtanke.

Ja, i dag är sannerligen en härlig dag! Känns fortfarande overkligt att tänka tillbaks på gårdagen. Tre poäng! Sex mål! Hemmaplan!!1 Sjukt najs.

Men, låt oss inte sväva iväg. Det SSK vi mötte igår är ett lag i fritt fall. Sämre (eller bättre, beroende på hur man ser det) motstånd kunde vi nog inte få.
Sen bör vi minnas fjolåret. Då gick vi in i novemberuppehållet med 27 pinnar på 20 matcher och kändes klart på G efter några fina viktorior på slutet. Hur det gick när serien drog igång vet vi.

Så lite stillsamt ödmjuka bör vi nog vara. Det kan fortfarande sluta brunt det här.
Men det hoppas vi så klart att det inte gör. Ett mysigt och potentiellt litet kliv bort från den delen av tabell-paletten vore små justeringar i truppen. Det är inte bra det här att det är ungdomen som driver framåt medan det äldre gardet bromsar. Det är för många vattenbärare/underpresterare. Hundrapund, Bergman, Molinder, Hult, Porsberger. I denna kvintett bör det hända något. Den sistnämnde verkar vara på väg bort (åtminstone tyder den skralare matchningen på slutet att relationen i a f från Timrås håll börjat svalna), men då han förmodligen inte är särskilt dyr bör han följas av någon/några till om man tänker sig att man vill förbättra truppkvaliteten. Medel måste frigöras.

Att bara köra på vore dumt. Eller, om det är så att det inte går att förändra truppen (ingen vill ha spelarna i fråga), i a f väldigt frustrerande. Vi har ett grymt gäng juniorer/egenfostrade spelare, och att så många bra kommit fram just nu (med elitseriespel i åtanke, inmatchade redan i fjol i många fall) och dessutom i en passande serie är en grym möjlighet. Billiga, drivna, klubblojala. Omge dom med äldre, mer rutinerade spelare som tar ansvar på isen och kan visa vägen så...är den där topp 7-platsen absolut ingen utopi. Då är den fanimej högst möjlig, kanske t o m trolig.

Något borde gå att göra. Hult kan fungera som center med en spetsforward vid sin sida. Någon som kan göra något extra i offensiv zon. Enbart en snajper (a la Fleury) skulle jag inte föredra där. Mer en smart jävel, en Murra-typ. Det finns kreativitet i Hult, men han är ingen spelare som lever ut den på egen hand. Han behöver lyftas och dras med.
Molinder ser jag ingen mening alls med. Om någon slår upp ordet 'komfortzonsspelare' i valfritt lexikon hittar ni ingen förklaring, bara en bild på Molle. Kan inte komma på en egenskap värdig att kallas 'spets'. Den som gör det får gärna fylla i meningen ' Molinder är bland dom bästa i laget på att ........'.

Bergman har vi avhandlat många gånger. Gissningsvis tillhör han dom dyrare i laget. Lika gissningsvis är vi många som inte förstår vad han bidrar med annat än sin 'rörlighet'. Vilket han dock sannerligen gör, ska erkännas. Han är sjukt rörlig. Upp och ner, sida till sida. Stilla? No wade! Men i övrigt är han väl ganska eljest. Menlös PP-back (även om han rör sig fint längs blålinjen), inte supergrym defensivt. Mesigt skott (som han sällan avlossar, och ännu mer sällan får på mål), mediokert spelsinne. Dock: det är inte omöjligt att han växer. Första säsongen på stor is, annan liga, nytt spelsystem, osv...snubben k a n växa. Inte för att jag tror det, men ändå. Stannar han får vi hoppas på det.

En jag inte för fem öre tror kan växa är dock Hunden. Han borde ha skeppats tidigt på säsongen. Lyfter inte laget på något sätt. Måste sitta i det mentala, för med rätt jävlaranamna och driv hade dom där trots allt fina handlederna resulterat i något positivt. Något som tillfört laget styrka. Inte bara en - förmodar jag - relativt sett hög utgiftspost. Största besvikelsen i årets trupp enligt moi, och då var jag ändå jävligt tveksam redan när han värvades.

Så: jag har förhoppningar på det här uppehållet. Några nyheter i linje med mina tankar ovan skulle sitta jävligt fågel. En riktig boost inför omstarten. Jag tror ju på det här laget. Det kan bli jävligt bra. Och chanserna ökar betydligt om vi kan få bort lite brunt och in med något fräscht. Det k a n gå!!1

Timrå Icon: Tänk om några hardcorefans skulle överraska med att dyka upp på en träning under veckan och visa fansens gillande och stöd. Borde ge pojkarna lite boost för stenhård träning.

Herminator: Det var min själ inte en dag för tidigt. Hoppas verkligen att detta är den vändning laget så väl behöver.

Timrå Icon: Med det här rappa spelet hade vi säkert kunnat bärga fler poäng i de matcher som vi bara fått med oss 1 ifrån.
Hoppas på upprepning framöver!

mikenomad: Måste vara skönt och motiverande för grabbarna att gå in i uppehållet ned en fläskig seger i väskan.
Till och med träningen lär kännas lättare då.

Idag är en bra dag. Fy fan......jag hade glömt vad en rejäl seger gör med allmäntillståndet.

Nu såg jag inte själva matchen mot SSK, men det var riktigt skönt med en match där allt släppte och gick vägen!

Nu har Timrå-halsduken kommit fram igen. Kanske är det för att kylan börjar komma, men nog fasen är det också för att det infann sig en känsla av stolthet för laget efter en rejäl seger!

El Maco: Synd stt det är uppehåll nu då vi börjar få flyt

Sv: Timrå IK- Södertälje 2013-10-31
orion:

Coolt med Du och Fogden på matchen. Ni valde ju helt rätt tillfälle dessutom. Antagligen höstens "peak". Nu kan det bara bli sämre igen. En tillbakagång till alla dessa hedersamma förluster med uddamålet. Men det var vackert just i kväll i alla fall!

...så ligger vi i takt med förra svängen genom spelprogrammet. Motståndare för motståndare så är vi plus en poäng mot VIK, minus två mot Almtuna, minus en mot Mora och plus två mot SSK. Vore fint med poäng hemma mot BIK nästa match så skruvar vi upp jämfört med förra varvet, då torskade vi ju med 2-0.

erathoo: Kul med klipp men jag förstår inte varför det är okommenterat alltid på Aftonbladet

DJ Hemp: Lurade på att vaska en biljett ikväll, men tog istället med mej Fogden på propagandahockey. Kul som fan, kommer folket nu?

El Maco: Plötsligt händer det!

Det går sådär för FBK, Vad tror ni? Kanske fågelholken får en ny chans??

Landat. Vad skådar mitt norra öga?!?!

Johnny Dowd:

Det låter bra. Själv såg jag inte matchen. Låg i divanen och zappade mellan andra matcher och diverse program. Men nu blir det bingen snart. En lång dags färd mot natt...

DJ Hemp: Ikväll hade vi nog vunnit även om Norja spelat hela matchen med en raket i arslet...

« · 1596663 · »