1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613829 inlägg · 6214 ämnen
« · 1601369 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - IF Troja/Ljungby 2013-12-01
Vargher85: Varför lyfta upp Ante? Spelet i år ser väl ganska exakt ut som förra säsongen, trots två olika huvudtränare. Ante är den gemensamme nämnaren. Varför skulle det bli ett lyft?

Vargher85: Är rejält osäker om det skulle göra någon skillnad överhuvudtaget. Det behövs spets och ledare på isen i detta lag.

Vargher85: Intressant. Varför vill du ändra på tränarsidan?

mikenomad: Nu har nästan halva säsogen gått, och jag har försökt vara positiv, men nu får det fan vara bra. Man måste få till en förändring, och det är snarast. Visst, ett nyförvärv eller två skulle säkert göra sitt till, men jag tror inte att det räcker. Byt ut tränaren, Ante kan ta över och Henrik Stridh kan bli assisterande. Jag tror knappast att det blir sämre.

Johan J: Så länge det handlar om hockey finns bara ett lag, oavsett serie. Timrå IK. Däremot blir ju hockey en ohyggligt mycket mer perifier företeelse i min intressesfär ju längre ner i seriesystemet laget rasar.

stoff: Enligt dagens artikel i ST så låter det ju som att dom ska försöka skapa ekonomiskt utrymme för förstärkningar.

Smokey: det bör du vara... dom snålar sig ut as DIV1 NÄSTA

Berglund: Det krävdes att Molinder klev fram och satt 2st i rad efter 6st missade, det avr väl för väl det då iaf

Men snälla nån, 6 straffar ha Timrå missat nu, ska jag lägga en? Är väl lika stor chans jag sätter en

Redigerad kommentar

Johan J: Ja så är det ju men less får man lov att bli

Jag är sjukt orolig för Timrå IK. Sjukt orolig:(

Berglund: Timrå IK ger aldrig upp! Kärlek oavsett serie.

Och där kom 1-1 precis när 3 mot 5 va klart

Bragd-Birger:
Tre raka säsonger med hemmaförluster, bottenstrider, pengabekymmer, degradering samt bottenstrider i lägre serie har även fått mej att bli lite apatisk kring Timrå IK.

Nä vårt framtida hopp om SHL i stan ligger nog nästan högre i en satsning från Sundsvall Hockey känns det som

Bragd-Birger: 5-3 för Tröja då i nästan 2min får dom börja med i 3e, undra just va som kommer hända då jag... :/

1-0 inför tredje, men rapport om 3 mot 5 i början tredje. Korrekt, någon?

lincoln: Allt är sig likt, bara lite sämre. Det är tungt nu. Känner själv hur obehagligt apatisk jag börjar bli. De senaste säsongerna har haft kraftig inverkan på mitt hockeyintresse. Karismahockeyns dagar är alltmer avlägsna. Sobrilhockey är det nya sva...rödvita.

Det är ruggigt likt de senaste säsongerna:
- Seger mot topplag
- Kronisk torsk mot bottenkollegor
- Bäcksvart resa in mot jul
- Galaktiskt uselt PP
- 1 slagskott per halvår
- sjunkande publiksiffror
- TrendbrytarTimrå, bryter en trend nära dig

Någon som hört något om infomötet som TIK håller i morgon?

Dream Team: mmmm 3 PP men ändå bara 8 skott på mål.....jojo trenden ser ut att hålla i sig.....

Dream Team: Men ändå 0-0, väl?

Timrå Isstadion: Bedrövelsens bedrövelse efter första. Allt kan och måste förstås upp om vi inte ska cementeras som ett bottenlag. Sedan att spelet är precis på den nivån för tillfället kan man väl få lura sig till att inte tro på så länge. Kom igen nu, KÄMPA!!!

Känner att tråden behöver röra på sig.

Sv: Apropå nånting...
Här var det ett jävla drag!

250kg kärlek: Hedman har väl bäst +/- bland Modos backar och verkar spela väldigt bra enligt de supportar man pratat med.

Torp verkar väl vara kvar i KS-formen och är stabil. Tror mer på att spelsystemet passar bättre än att vi tränar fel. Minns att Hedman var chef första säsongen och Torp växte enormt när Tommy kom in.

Så...nu har jag "gillat" för 1:a gången också.. ;) Tack U137 och Andersson för era inlägg, de värmer.

Nu till något annat: Jag bor ju här i Norrlands Huvudstad och tycker att det är både tråkigt (och skönt på samma gång..? Tja, en del av er vet hur jag menar..) att Timrå åkt ur ES/SHL för det gav mig chansen att 2-3 ggr/år se mitt lag spela där jag bor. Så jag gör mitt bästa för att hjälpa upp situationen, jag går på en del Timråmatcher. Vad jag undrar med det här lite snurriga och smått berusade inlägget är; det här med "vaskning"....är det så hälsosamt..? Var på matchen i fredags bl.a och satt uppe i mitt favvohörn på Eon (östra, höger) där jag var tämligen ensam. Förutom snorungar som lekte "kepsjagis" (någon kommer snart att trilla och slå sig REJÄLT) och en man jag ofta sett där förr, en man något äldre än mig, en man som (enligt mina beräkningar) var med redan på (åtminstone) Jocke Nilssons tid. Han skakade bedrövat på sitt huvud med den slitna timråkepan när speakern talade om "kvällens publiksiffra". Runt 2500 nånting.... Men alla som var där vet ju hur illa det stämde med verkligheten. Det blir liksom ett "salt i såren" tror jag på de som är där och VERKLIGEN bryr sig. Är det inte bättre att bara sätta in en slant på något Timråkonto?

Nu fattar ju t.o.m jag att diffen mellan "publiksiffra" och verkligt åskådarantal inte i första hand beror på "vaskning", men det har väl sin betydelse.

Andersson:Gärna för mig , just nu består glädjen tvärr enbart i att se att det går i illa för andra lag också. Men SAIK gör det bra, faktiskt.

Så tycker jag  att SAIK  kan få vinna alla SM-guld  tills Timrå är tillbaka i SHL

Kan någon vänlig själ förklara för mig hur före dettingar i Timrå lyckas så väl i andra lag?
Jag skulle vilja fråga er andra:

- Hynning får en framträdande roll i AIK...i Timrå var ha en besvikelse.
- M Karlsson har dominerat HVs backlinje innan han blev skadad...i Timrå vara han riktigt dålig.
- Torp och Hedman kanske inte har rosat marknaden i Modo, men nog är de hetare där än i Timrå?!

Något i det sätt vi tränar, i det sätt vi för den här föreningen framåt, måste vara fundamentalt fel?

Det finns fler exempel...

Eller?

Timrå IK - IF Troja/Ljungby 2013-12-01

Svarta november byts mot lysande december?

2003-2009 lutade jag mig tillbaka och njöt. I år vaskar jag biljetter som aldrig förr, inför morgondagen två stycken ståplats.

Det kommer en vändning. Gå på matchen, och om du inte kan - vaska!

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2013-11-29
Dream Team: Finns ju en överhängande risk att vi blir blåsta på derbyna också. Åtminstone de mot IFSH.

Vargher85: Håller helt med om Molinder, han bidrar inte med speciellt mycket. Tror dock att det behövs mer än Larsson, han borrade ner skallen o körde rakt fram, Noll split-vision där.

Dunc: Inte omöjligt alls. Frågan man ställer sig är i vilken serie detta sker?

jå1: Ingen perfekt lösning, men han har bra fart och kan producera en del poäng. Molinder just nu... nej, jag orkar inte ens.

lincoln: Det blir derby nästa år!

Vargher85: Ville herr Larsson stanna då? Sen vet jag inte om han vore rätt heller, ganska enkelspårig kille på isen.

Laken: Nej, med facit i hand så skulle man ha behållt Alexander Larsson istället. Men istället skriver man kontrakt med Molinder... över två år. Återigen, problemet är att spelarna som ska bära laget inte presterar. Visst, Hallin, Persson och Carlsson är undantagna från kritiken, men annars är det för dåligt.

Utgår från att marknadsgruppen redan kontaktat läkemedelsindustrin för tänkbar sponsring till Timrå IK?

Bättre samarbetspartner lär aldrig dyka upp när det handlar om reklam för prylar mot ångest och svår huvudvärk! Vi borde bli rika som troll och därefter kunna köpa typ Detroits första line.

Måste ha varit rekord i vaskning ikväll  då  publiksiffran var  2500

Redigerad kommentar

Då var man nyss hemkommen efter kvällens mycket pinsamma match! Frågan jag skulle kunna ställa 100 ggr, var är inställningen hos spelarna?? Är man införstådd att det är allvar? Har gått på hockey i Eon sen mitt 90 tal, men dagens prestation vill jag lägga på en topp 5 sämsta insatser kontot! Var riktigt flygförbannad ett tag, och fick allt käfta med några som satt raden framför som kanske trodde de kommit på en dansföreställning.  Betalar man 200 kr inkl kaffe så vill man fan ha valuta för slanten också, inte se nåt djävla nervöst uppskärrat kollektiv som inte visar upp mer hjärta för klubbmärket en sån viktig kväll som denna. Nä, nya tag på söndag. Ser jag inte skärpning då kommer jag att väcka en hel sektion med mitt engagemang, det är en sak som är säker!!

Redigerad kommentar

lincoln: Ja faktiskt.

Ok. Vad är årets målsättning? Placering? Äckliga Oskarshamn är fan inte dåliga. Men jag är sjukt orolig för denna trisshockey och alla stolpe ut. Lid i natt;(

Modano: Nubben är ju självklart inte oduglig men att han inte skulle fått förtroende att bygga hockeylag den här sidan 10-talet är ganska övertydligt. Även om pengabristen är en stor del av orsaken till det vi ser idag så är den långt ifrån hela sanningen.

lincoln: efterdyningarna är hänsynslös. Årets Timrå håller inte. Nu hoppas vi på mirakel.
I morgon är en annan dag.

Hick!!!!
Halleluja.

Hahl Bundy: Fan... Tror du mig om jag säger att jag skrev på samma inlägg!!!

Nu är det dödsskuggans dal man ser där framme...

God natt då, pöjkar.

Får IFK Sundsvall vibbar av Timrå. Ni vet hur det slutar.

Laken: Ja mjukare räddare lag finns inte bara att innse att man åker ur om inte KRAFTIGA åtgärder händer omg. Bort med ölkagen och nubben omg odugliga jävlar

erathoo: Nä, varannan dags hockey är inge roligt. Det är alldeles för ojämnt lag, där den unga ålder är en av faktorerna.

En annan är att de som ska producera inte heller visar upp en bra nivå.

Nä något måste göras och det är Nu. Som sagt snart ligger vi sist i Allsvenskan om inget förändras. Sakta men säkert hamnar vi längre och längre ner.

Detta scenario har vi sett tidigare och det har lett till degradering. När ska klubben inse och börja lära sig av sina misstag,

Gör om gör rätt. För när det är rätt är det lätt.

« · 1601369 · »