1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613773 inlägg · 6214 ämnen
« · 1605672 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...

Fy fan, är det bara jag som har värsta bakfylleångesten efter helgerna? Det är inte bra att vara ledig för länge. Man har ju helt kommit av sig och mår jävel. : (

Men nu är det dags att gå hem. Änterligen...

Dream Team: Precis. Och han har ju hamnat i frysboxen lite för många gånger, även när han har producerat, för att det ska vara ett sammanträffande.
Men inte mig emot. Jag har inget emot att det går dåligt för Örebro.

Jockz: Undra var Kolan bodde? Ovanpå BiteLine?

Knylan: Ja, sista året han var här bodde han i en lägenhet som Jamie Lundmark senare tog över.

Jockz: Haha, är detta på riktigt?

hubbenorlen: Nu vet jag inte vad den här Ben Walter är för typ av spelare men 15 poäng (2+13) på 32 matcher kanske är för lite om han var en förmodad poängkung.

Nerikes allehanda om Corso:
"Numera har han hamnat i frysboxen i sin finska klubb Ilves. För närvarande är han på lån i LeKi och ska alltså förhandla med Örebro Hockey som nyligen gjorde sig av med centern Ben Walter."

Spelare som av olika skäl hamnat i frysboxen är väl alltid tveksamma att plocka in. Han kan ju göra mål det vet vi, men hur han funkar i ett lag som haft det jobbigt ett tag och som bl.a bytt tränare och som nu gör sig av med spelare som inte fått det att fungera råder det nog delade meningar om enligt mig. 

hubbenorlen: Han verkar vara ganska ettrig. En polare hittade den här lappen på dörren hos den som bodde ovanför corso när det begav sig.

hubbenorlen: Åh fyyy fasen....tur det är lite snö i vinter annars hade det bara varit att köpa en ny snöskyffel för sportchefen....

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2014-01-03
Frågetecken för Hallin. Typiskt när han kan bli historisk.

Dream Team: Har Örebro verkligen gjort ordentlig research nu? Känns som en märklig värvning efter alla avsked och rykten.

Laken: Dömt att misslyckas, eller som det heter mer internationellt:

Corso på gång till Örebro och Jakobs till Djurgården?

Laken: Kontaktade honom med djungeltrumma direkt. Men han sover väl än.

El Maco: Försök locka med dig Kongo också! ;-)

El Maco: Hittas det något kan jag mycket väl tänka mig att åka ner från Knivsta. Kan tom tänka mig en "hemresa" om vi fyller en bil. Behöver dock vara åter Uppsalatrakten på lördag morgon.

Jag är jäkligt sugen på att se matchen och lekte med tanken att köra eller flyga upp på fredag. Det blir inte av. Om jag kollar med ett Olearys, fler 08-or som kan tänka sig att mötas upp fredag kväll framför en teve på lokal?

Det var alldeles för många röda dagar denna jul. Hur fan ska det här gå nu då? Tänkte försöka komma igång och smygjobba lite i morgon, men man är ju helt sönderdrogad. Försöker att skoja bort situationen, men hjärnan talar ett annat språk: DJ, du är slut:

Eller om det var för lite räksallad...

Dream Team:

Har för mig att någon fick för mycket räksallad och att någon blev förbannad. Sedan blev det bara svart. Det kan smälla snabbt i de där sammanhangen.

För övrigt överväger jag att bojkotta årets OS.

DJ Hemp: Ok, var det fight om en halva räka och en plusmeny, eller vad?

Dream Team:

Antar att deras fruktade firma, Mean Devils, också dyker upp. Senast var det visst en grym uppgörelse utanför Korvis i Sörberge. Det ska bli spännande!

Hoppas vi får några fler besökare framför allt på matchen men även som vill göra sin röst hörd. Det lär bli livat på bortastå nämligen. 96 anmälda "Lövare" i nuläget. Kul med drag!

stoff: backhoppning??

Själv har man suttit och njutit av nyårskonserten från Wien..... As always on new years day....

mikenomad: vad e det kl14

mikenomad: Redan och redan....snarare fortfarande....

Timrå Icon: Uppe redan? Kl 14 är det till att bänka sig...

Ja god fortsättning då. När börjar backhoppningen?

ante08: Jaa, jag vet inte om jag är rätt man... men nu känner jag att stämningen kräver en skål. För Timrå i tiden.
/ Tyko Jonsson

Gott Nytt HockeyÅr!

Då mobilnätet säkerligen brakar ihop ikväll och Ni ligger aspackade och rotar runt på nåt konstigt ställe och jag försöker skriva en julhälsning på fjärrkontrollen vill jag redan nu önska Er ett Gott Nytt År!

God Nytt år.

Alla Timrå älskande vänner. Vi går mot ljusare tider.

Gott nytt år Timråiter! Fy fan vad bra 2014 kommer att bli för oss alla.

mikenomad: Njaa. Utanför skidbacken.
Off-pist är inte att leka med

Timrå Icon: Ja...överlev inte bara utan se till att inte bli en grönsak återstoden av livet. På nåt vis känns olyckan lika bisarr som tragisk. Han är veteran inom en av de absolut utan jämförelse farligaste sporterna om man ser till riskerna i händelse av en olycka. Så ramlar han i skidbacken....

Även om det är fel forum så tycker jag vi sänder en tanke till Michael Schumacher och hans familj!
Tråkig nyår för dem,
Kämpa Schumi! Vinn den här kampen!

Timrå Icon:

Ska la försöka. Men det är inte så jävla enkelt alltid... : )

DJ Hemp: Nä inte fasen ska du ned dit igen!
Nu håller du dig flytande!
Nu är du bland vänner! :-)

Timrå Icon:

Bollinger - Ok!

Apropå rännstenen, jag tillbringade drygt fem år i den. Vill fan inte tillbaka. Kan leva med att TIK har det lite jävligt ett tag nu, bara vi inte åker ännu längre ner i dyn (det tror jag inte, vi är inte IFSH). Hamnar vi till och med Topp 7 är det en jävla skön bonus!

zigge:

Tack detsamma, kära granne. Vad skulle vi göra utan MoDo? Varenda gång Timrå åker ur elitserien vänder man Isstadion ryggen och supportar den lite mer fashionabla länsgrannen i norr i stället. Det ser ju lite bättre ut när ens affärskontakter kommer på besök att man kan bjuda in till myslogerna i Fjällräven Center och leka att MoDo är ett lag från sundsvallsregionen med ett par SM-tecken i bagaget.

zigge: Ja gott nytt år på er MoDoiter oxå!
Även om ni inte är lika vackra som vi :-)

DJ Hemp: Annars kan jag rekommendera Bollinger!
Den är grymt bra! Nästan för fin att vaskas...
En Timråit måste befinna sig i rännstenen då och då.
Men vi tar oss alltid upp därifrån! Vi ger aldrig upp!

Timrå Icon:

Som fulsnygg besvarar jag din hälsning: Happy New Year Everyone!

Men Gula Änkan... Jag var fan tvungen att köpa Dom Perignon i år. Det fanns ju nästan inget annat kvar, så det blev dyrt - jävligt dyrt. Nyåret 13/14 lär bli ihågkommet för denna lite onödiga utsvävelse. Å andra sidan finns det en del att fira efter några år i rännstenen...

Timrå Icon: DETSAMMA, till alla övriga,  från en Modoit.

(Uj, fick SPAM-várning, bäst anfalla den där gula ensamma damen nu)

Redigerad kommentar

Gott Nytt År alla vackra Timråiter!!
Bäst att passa på innan Gula Änkan tar en....

mattias - 74:

Gott Nytt År, Leksingar! Ni gör helt ok ifrån er i eliten. Det kan nog bli en säsong till, minst...

Från exprssen

"Tomas Montén
Assisterande tränare för Juniorlandslaget under JVM i Malmö. Annars tränare för LHC:s J20-lag.
"Försöker att vara lite pajas i laget men jag kan säga att skämten inte alltid går hem."

Målvaktsvalen går inte alltid hem heller...

DJ Hemp:

Gott Nytt År Timråiter ;)

Det blir tungt att gå på match när man har vänt på dygnet. Hann med nöd och näppe med dagens ärenden och slocknade sedan i soffan. Vaknade sedan långsamt upp och är nu uppe med tuppen och klarvaken. Kanon! Skönt (eller vad man nu ska säga) att man kan rucka lite som man vill på den här 8 till 5-prylen. Annars vore det helt kört...

El Maco:

Bra tips! Annars ska visst mintpastiller i julmust ha en överraskande effekt även det.

mikenomad:

Under vilket annat nick på senare tid?

« · 1605672 · »